LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN SURINAT VKO 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Wautsi!!! Siis tää on NIIN hyvä palsta!!! Vai saa Piituli niitä kansia vielä! Oikeesti ihanaa, mä tilaan kans heti ja vaikka kaks! Tiedätkö mitä kannet maksaa? Onpa hyvä homma, ne oli musta nimittäin oikeesti tosi hyviä ja mitään vastaavia ei ole osunut silmiin.

:laugh: Nyt siis teille seuraava villitys, Tupperin silikoni nokkamuki, josta ei mennä edes takuuseen, mutta on niin hyvä, että silti PAKKO hankkia :laugh:

Nyt mä muuten haikaan meidän etelän lomaa, oon valitsemassa kuvia, joita teettää. Oi että, oli meillä siellä kyllä niin ihanaa :heart: . Onneks on valokuvat ja muutenkin kaikki muistot mielissä :heart: . Lapset on muuten jo monta kertaa kyselleet, että mennään taas, myös tuo keskimmäinen, hyvin jäänyt sillekin mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
mistä niitä mukeja vois tilata :whistle:

Mun kaveri on tupperimyjä, jos tarvetta eikä ketään tuttua ole. Asutaan kans Etelä-Suomessa.

Olin eilen alusvaatekutsuilla ja köyhdyn lisää... ostin uudet liivit, jotka tulee todella tarpeeseen. Vanhat ei mahu, imetysliiveissä nää läpyskät roikkuu. Mutta ens viikolla on uus ryhti, kun saa rinnat esiin ;)

Annanpas käytännön vinkin.. Jos teillä on bensamittari ihan liki nollaa ja ajatte tankin ohi, niin kaartakaa siihen tankille suosiolla. Pääsee helpommalla... :whistle: Joo.. lähin meitin ukon työkaaralla (pikkunen romu) ja ajoin tosiaan kotiin ja mittari näytti, että tarttis bensaa. Ajattelin, että no kyllähän tällä kotiin mennään. Pääsin n. 20m siitä asemasta, kun jäin siihen tienpäälle. Kello oli vajaa 21. Ukko sit hälytti kaverinsa apuun. YKSI mies pysähtyi mun luo ja kysyi avuntarvetta. Just ukon kaveri tuli siihen paikalle. Autoja meni ja meni, poliisitkin meni...
No, minä fiksuna pimeessä pidin hätävilkkuja ja valoja päällä... ei se bensa siihen auttanut, akkukin tyhjä. Työnnettiin sit se romu siihen aseman pihaan ja vaihettiin ukko mun tilalle ja samalla ottivat kaapelit ja vaihto autoo.
Sai sitten auton kotiin. Olin vähä nolo... olis ollu edes just ennen sitä asemaa, niin ois voinu sanoo, että olin menossa tankkaan.
Onneks tuo ukkokulta ei pahemmin kiusannut.

Oon sit nukkunut tosi huonosti, katoin eilen sen Silminnäkijän ja ne lapset pyöri mielessä ja pyyhin kyyneleitä.. Sit Onni heräs puol kuus ja Eero perään kuuden maissa. Plääh.

Siinä kai tärkemmät. Lataan noita kuvia kohta koneelle, jotka otin poikien uusista vaatteista.

paskapaskapaska. :headwall: :headwall: oon lähös kirurgian tenttiin, olis saanu nukkua puoli kasiin niin eiköhän tuo ryökäle halunnu kuudelta ylös. ukkoki lähti neljältä auraamaan ja oli sit pakko nousta. kahen aikaan oon nukahtanu ku ei vaan saa unta :headwall: :headwall: nyt väsyttää ja pitäs vielä kahdeksi töihin |O |O No työt aina vähä piristää.... mikä ihme tuota äijää vaivaa ku se herää niin usein yöllä. Dirlittanin lista kuulosti tutulle. huoh, kiitos ku sai purkaa.

Huomenna pitäs heti aamulla lähtee Tampereelle mun kummitädin synttäreille. Toivottavasti Tatu tykkää matkustaa autolla, 1,5-2h meiltä ajaa...
Nyt tenttiin, menee varmaan tooooosi hyvin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Wautsi!!! Siis tää on NIIN hyvä palsta!!! Vai saa Piituli niitä kansia vielä! Oikeesti ihanaa, mä tilaan kans heti ja vaikka kaks! Tiedätkö mitä kannet maksaa? Onpa hyvä homma, ne oli musta nimittäin oikeesti tosi hyviä ja mitään vastaavia ei ole osunut silmiin.

eiköstä vaan ookkii hyvä palsta.... :laugh:

Aina löytyy joku joka tietää jotakin jostakin!!! :D

En osaa sanoa mitä maksavat varaosina, mutta kaveri myy Tuppereita. Ja niin siis Tupperi myyjiltä saa tilattua.

Ja siis ne kannet ei mene takuuseen, muki ilmeisesti menisi. (jos olen tajunnut asian oikein)

*muoks* ne maksavat varaosina 5,60 ? kpl

Meillä Annilla on ollut myös tuo tupperin silikoni muki ja tykkäsin tosi paljon. Huomasin uudesta kuvastosta että niitä on taas tullut myyntiin ja soitin onnessani myyjälle, mutta tulinpa toisiin ajatuksiin tilauksen kans. Otin nimittäin nokkiini kun myyjä laittoi mukien huonon kestävyyden lasten puremisen ja sormella työntämisen piikkiin! Eikä mua olisi edes haitannut vaikka olisikin sanonut ettei mene takuuseen, mutta se alkoi tympäseen kun syytti lapsia siitä, vaikka oikeastihan tuo on niiden heikkous kun eivät osaa kehittää nokkaa joka kestää. Ainakaan meidän Annilla ei ollut edes hampaita silloin kun alettiin mukista juoda ja toiseksi en ole koskaan nähnyt että tyttö työntäisi sormillaan kannen rikki. Meillä on mennyt ainakin viisi silikoni nokkaa vaihtoon. Meillä on myös niitä vanhan mallin tupperin nokkamukeja ja nekin on hyviä. Edelleenkään en ole löytänyt kaupasta tupperwaren veroisia nokkamukeja! Täytyy tässä kai kuitenkin taipua ja tilata mukit vaikka sitten eri myyjältä :D

Rontti: huh, vai uskallat päästää miehen sterilisointiin. En minä vaan ikinä uskaltaisi, vaikka kuinka tuntuisi siltä että meidän lapset on tässä. Aika kyllä kultaa muistot ja entä sitten jos ne on joskus niin hyvin kullattu että neljäs onkin tervetullut :heart: Ei muuta kuin tupla annos sitä levolacia tai kädet kyynärpäitä myöten ristiin että isäntä taipuu perumiselle :saint:

Meillä herättiin kolme kertaa viime yönä ja se on Aatulle paljon |O Otin pojan viereen viimeisen syötön jälkeen ja nukuttiin tunti pidempään kuin normaalisti. Taidan tehdä itselle karhun palveluksen kun opetan tuohon viekkuun nukkumaan, mutta nyt mennään sieltä mistä aita on matalin :ashamed: äidin jaksamisen takia :o

Huomenta!

Meillä olikin mielenkiintoinen yö... Kahden aikaan kuului joku ääni ja koirat alkoi haukkumaan. Ihan niin kuin joku olis yrittänyt sisälle. Isäntä kävi kattomassa ja kaikki ovet lukossa ja ei mitään näkynyt. Tunnin päästä meillä poju heräs syömään jostain syystä. Minä sain kyllä ihan hyvin unenpäästä kiinni, mutta isäntä valitti unettomuutta aamulla. Seittemältä pikkunen päätti herätä. Syötiin aamupala ja sen jälkeen alkoi hieromaan silmiään. Nyt molemmat ukot nukkuvat täyttä häkää tuolla ylhäällä.
Mutta oikeasti. Vähänkö pelotti mennä vessaankin tonn koirien episodin jälkeen. Vaikka ties ihan varmasti, että ei siellä ole ketään...

Pepisa takaisin laitettu

Tupperilla on joitakin tuotteita ihan hyviäkin, mutta sitten on taas näitä sunnuntai tuotteita. Meillä on termari, joka on jo kerran korjattu. Yhä edelleen se ei pidä kahvia lämpimänä jne jne. Ihan nätti termari, mutta kun on tollanen susi.

Mä olen tosi säikky ja pelokas muutenkin, yöt varsinkin on tosi inhoja. Ja öisin kun joutuu pojua syöttämään, niin mun mielikuvitus pääsee aina valloilleen. Kyttään ikkunaista pihalle ja kuvittelen, että siellä hiippailee murtovaras... :ashamed: Siis ihan tahtomatta tuollaisia pöhköjä ajatuksia tulee päähän. Onneksi meillä on kaksi vahtikoiraa, mutta ei ne yöllä tunnu äänistä välittävän. Ainakin itse olen muutaman kerran säikähtänyt pieniä nakutuksia tai vastaavia ääniä, koirat vaan makaa lattialla korviakaan lotkauttamatta. Toisin on sitten päivällä, pienikin normaalista poikkeava ääni, niin johan alkaa haukku-orkesteri... :whistle:

*muoks. LSlle yv:tä*

ronttihan on ny innostunu palstailusta,muistan ku vie taustailit :D :D :D mut yvähän se vaan on...eiks jeee? :D
mulla niskat niin jumissa,et aamulla ku heräsin,niin huone pyöri ympärilläni :o :o tulipas siinä tyhmä olo,pitäisköhän sitä varata aikaa fysioterapeutille
:whistle: vetäisin muuten varmaan sirdaludia naamaan,mut tuskimpa sitä voi kolmiolääkkeitä nauttia ku imettää :/ :/ :/
mut ny mul on täälä taas seuranhakuinen pikkumies joten heips

No mutta pepisa... vastaappa tänne taas, niin katellaan asioita :D

Tosta yöstä vielä. Kyll mä siinä vessassa käydessä varoin kääntämästä selkää portaisiin :laugh: Kyll oli sellainen olo, että näinköhän siellä kuitenkin voisi joku olla.
Mutta kyllä mä sen tiedän, että jos meidän koirat ei hauku, niin ihan turha pelätä. Ja sitä paitti se on hullu, joka uskaltaa yrittää ressun ohi. Vaikka se koira on niin ihmisrakas jne jne, niin omaa kotia ja perhettä suojellaan viimeiseen asti. Kyllä se koira osaa vihainenkin olla.

voi perskeles,mulle tuli oksennus/jaska tauti..illalla jo oksett vähä,mut aamulla heräsin 7 ku tuntu et pakko mennä vessaan,ja takapäästä tuli tavaraa ku hanasta,sit alko tulla oksennustaki..nyt on hirmu heikko olo,paleltaa,mahaan koskee,oksettaa..mun äiti haki anttonin 8 niille,en mä tällasessa kunnossa pysty poikaa hoitamaan..että se siitä huomisen shoppailu reissusta :headwall:

mun ekaan asuntoon murtautu kerran joku,ei oo poliisit vieläkää selvittäny sitä..ja toi mun bullmastiffi on aika pelokas joitakin ihmisiä kohtaan,nii ei ollu edes puolustanu kotia..märkänä tärisi lattialla kun kotiin menin..tota narttua on pentuna lyöty niin paljo nii se pelkää jo ku käden nostaa,vaikka oon kyl huomannu et puolustaakkin se osaa..

Huomenta :wave:

Eilen oli varmaan historian hiljaisin päivä täällä...missäs kaikki luuraa? Miten tänne saatas taas eloa lisää?

Meillä taas entistä huonompi yö...josta tulikin mieleen että miten paljon saatte itse nukuttua yön aikana? Meillä on tällä viikolla ollu jotain 5 tuntia per yö ja pienissä pätkissä..en ees muista milloin viimeks ois saanu vaikka kolmen tunnin putken nukkua..ja mä tarviin normaalisti unta kyllä tosi paljon että olisin oikein virkkuna. Ihmettelen kyllä kovasti, miten nuo yöt on menny tollasiksi, kun ekat pari kolme kuukautta meillä nukuttiin tooooooosi hyvin, nyt ähistään vähän väliä..ja taas kun aloitettiin puuro illalla,niin vielä enempi..että eipä ainakaan kiinteistä ole hyötyä yöuniin, illallakin söi ison annoksen puuroa ja ison pullon maitoa, silti yöllä kaksi isoa pulloa maitoa :o

Dogtor :hug: Se on kyllä inha tauti, jospa menee pian ohi, eikä tulis muihin.

DOGTOOOORRRRR!!!!!!!!!!!!! Se tautihan piti tulla mun miehelle, ei sulle :laugh: :laugh: :laugh: !!! Ja Katjanna, äläs nyt yhtään ala mulle tollasia puhuun, ukko on jo käsittelyssä :'( . Voi ei, alanko mä katuun... Vaan eihän tää homma oo yksin musta kiinni :laugh: , tuo mies ei enää suostuisi, ei sitten millään, joten tää on ehkäsyks sitten helppo ja vaivaton vaihtoehto :) . Mä nautin nyt näistä kolmesta :heart: :heart: :heart: .

Henkka, olinhan mä aika aktiivinen odottajissa, sit tuli tää masuvaivainen vauveli joka kai sai mut toviksi hiljeneen :laugh: . Nyt mä istun tässä aina kun syötän, aluksi tuli oltua sohvalla ja torkuttua ja vauvaakin vain tuoksuteltua :heart: .

Nyt hakeen puolivuotis kuvia :) . Ja onkohan se ukko muuten kuinka kipee tänään :/ ?

Vai niin ettà nyt on dogtor pààttànyt ruveta yrittàmààn toista... :) Onnea matkaan! :) Itseàni kiinnostaa joka pàivà vàhemmàn ja vàhemmàn tulla raskaaksi, ihan rupeaa pelottamaan koko juttu :ashamed: Toivon niin sydàmestàni ettà seuraavalla kertaa ei tarvitsisi kàrsià niin paljoa odotusaikana :| Lisàà lapsia kyllà haluaisin, vaikka ison sakin! =) Jos joku vaan keksisi kuinka voi hypàtà sen odotusajan yli :D Mà muistan kuinka onnellinen olin kun pààsin sairaalasta kotiin, pelkàsin jo ettà pitàvàt vielà muutaman pàivàn kun oli anemiaa ja vitamiinia pistivàt piikillà kinkkuun.. Ja annika itki joka ikinen yò aamu 4 asti sairaalassa.. Vieraat saapuivat kello 6 aamulla niin eipà siinà paljoa nukutuksi saanut! Ja sairaanhoitajat rupesivat kiskomaan verta 7:ltà ;) Sitten kun tultiin kotiin niin oli ihanaa olla omassa kàmpàssààn oman miehen kanssa ja vaikka kuinka tuo neiti taas seuraavan yòn valvotti mua niin oli paljon parempi mieli :) JA mà niiiiin varovasti kàsittelin annikaa.. kun se oli niin pieni ja heiveròinen :heart: ja nyt se neiti joka EI ole enàà niin pieni ja heiveròinen kutsuu! Tànààn mennààn muuten anskun ja iskàn kanssa vàhàn ostoksille =)

Yöunista... Kyll mä normaalisti saan nukkua sen 5-7 tuntia. Hyvin se on riittänyt. Senkin saatan nukkua parissa pätkässä. Päivällä tietty onneksi saan nukkua pikku päikkärit. Jos en saa nukkua, niin nukkumaan meen nykyään jo 22-23.

:hug: Dogtor paranemisia, toivottavasti meillä vältyttäisiin siltä.

Noista varkauksista, mun siskon perheelle sattuu. Kerran nekin oli myöhään yöllä kuulleet ääniä ulkoa, siskon mies meni katsomaan ja joku ukko istui heidän autossaan :o lähti pötkiin pakoon, kun huomas, että oli huomattu! Ilmeisesti stereoita oli yrittänyt räplätä irti. Siskon mies vielä meni perään katsomaan, minä siihen myöhemmin hiukan sätin häntä, kun nykyään ei tiedä mitä hörhöjä ovat ja kiva kun joku puukko on kyljessä sitten tai ammutaan tms. Sitte toisen kerran päättivät lähteä viikonlopuksi Ouluun "kahdenkeskiselle viikonloppulomalle" Radissoniin. No sieltä kun sitten sunnuntaina olivat lähdössä, huomasivat, että auto on poissa :o Siskon miehelle oli yöllä yrittänyt soittaa poliisi, mutta ei ollut kuullut ja oli tuntematon numero. Se auto oli löytynyt jostain ihan tuhannen nuuskana, olivat yöllä ajaneet täysillä Oulun keskustassa pakoon poliiseja. Olivat eka sillä autolla käyneet ajamassa jonkun tyypin päälle ja toisen hakkaamassa, auto oli ihan sattumanvaraisesti otettu pakoautoksi. Auto meni lunastukseen. Kaikki p..kana sisältäkin, kun olivat 120 ajaneet siellä mukulakivikaduilla, oli mennyt öljypohjat jne. Nykysten kun ovat joskus menossa Ouluun, monesti leukaillaankin, että oottekos menossa auton vaihtoon :D

Mulla tuntuu ettei uni meinaa riittää :ashamed: nyt tuli taas se, että vois nukkua vaan. Tänä aamuna ei olis millään jaksanut nousta :ashamed: Eilenkin odotin, kuin kuuta nousevaa, että mies tulee kotiin, että saisin ottaa päikkärit. Niin eiköhän tullut joku sen kaveri meille ja alkoivat piirtää sille kaverille joitain kuvia (rakennus semmoisia)... oli sitten koko illan meillä ja en minä nukkuun saanut mennä. Lähti meiltä siinä 20.30 :headwall: No tänään niillä on sitten jotkut työpaikan pilkkikilpailut! Ja voi kuulemma mennä vähän pidempään! Niihin pakko osallistua... Kun sais edes yhden yön nukkua niin pitkään kuin haluaa... ehkä joskus.

Meillä on yöt taas menny risaisiksi. Plääh. Oon nostanu pojan suosiolla viereen nukkumaan, siten kun nukahtaa parhaiten syömisen jälkeen. Ei tarvi kitinää kuunnella, mutta sitten joutuu sietämään potkiskelua :/ Meillä aamulla herätään siten, että poika on poikittain sängyn oikealla puolella ja mie ihan kiinni miehessä ja mies melkein lattialle työnnettynä.

Poika taas alkanu jyystämään leluja. Ei kai taas hampaita :o Alhaalla on jo kaksi komeata. Voisi nyt pikkasen pitää taukoa, että saatas edes muutama yö nukkua....

Milloin voi odottaa, että lapsi nukkuu koko yön? Sitten varmaan kun ei enää herää yöllä syömään. No, miten saa yösyömisille pidemmän välin? Nyt herää 1-2 tunnin välein öisin syömään (ei rauhoitu tutituksella, ei hyssyttelyllä, ahnaasti imee eli ei vain lutkuttele) Päivisin kuitenkin syö vain 3-4 tunnin välein.

Meillä on nyt kantoreppu (Patapum) kokeilussa. Eilen käytiin tunnin lenkillä metsässä. Ihan kiva kantaa, mutta tarvii hiukan harjaannusta, että jaksaisi pidempiäkin aikoja. Hiukan on hankala pienen koiran kanssa, kun ei voi niin helposti ja kätevästi kumartua (lapsi edessä ). Ja koiran hihnaan laitto ja palkitseminen nameilla siksi hankalaa. Ja ulos lähtiessä huomasin, ettei repun kanssa voi laittaa mitään taskoihin!! Laitoin repun takin päälle, niin se vyöhän asettuu takin taskujen päälle. Eli se vyölaukku olisi hyvä (koiran namit saatava jonnekin ja kotiavaimet). Pojalle onnistuin pukemaan liikaa päälle :ashamed: Mutta nukahti tuo silti 15 inuutin jälkeen ja nukkui koko loppureissun. Kotiin päästessä oli vain aivan hikinen. Tänään taas kokeillaan reppuilla. Eilen satanut lunta ja tänään plus asteita, niin vaunujen renkaat kerää kuitenkin kaiken lumen. Ja silloin on tuskaa työntää vaunuja eteenpäin :kieh:

Menipä itsekeskeiseksi tämä teksti. Puuh, väsyttää ja päätä jomottaa. Täytyy palailla palstalle ja teidän juttujen pariin, kun taas kestää katsoa näyttöruutua. Mulla on migreenitaipumusta ja pelkään valojen laukasevan nyt kohtauksen. Ulos pakko laittaa aurinkolasit tai lumesta heijastuva auringonpaiste tekee sen. Vuoteen ei ole ollut migreenikohtausta, joten taitaa noi lääkkeetkin olla vanhentuneita ja saakohan niitä edes käyttää imettäessä? Toivottavasti ei tartte turvautua vaan pysyis paha särky poissa :/

LillaStina: ostin sulta bodyn jatkopalan just :D ...maailma on pieni...
Toktorille paranemisia! Toi on maailman inhottavin tauti!
Tyttelin kuulumisia on kyllä tosi ihana lukee! Meille kyllä kerrot hetikaikkisitte =) Saadaan yhes jännittää...

Voi Rontti :hug: Nauti kolmesta ihanasta pallerosta

Tentti ohi, huh. Ihan hyvin meni vaikka paremminki tietty olis voinu..

Tätä ei pitäs sanoa, mutta sanompa kuitenkin, Juho on nyt kaksi yötä nukkunu ilman tutituksia, luxukselta oikeen tuntuu, poju nukkuu semmosen 8½ tuntia ja mä ite sitten varmaan semmosen 7 tuntia, siis noina öinä kun ei oo ollu tuttihärdelliä. No tossa pari yötä sitten, en nukkunukkaan kun muutaman tunnin, tutitusta olikin sitten oikeen riittävästi.

Ulkona ihana ilma ja varjossakin lämmintä +3, juho nukkuu ulkona. Jos tää kävis sitten kohta naapurissa kahvilla, alustava kutsu tuli äsken ainakii :D

Toissapäivänä käytiin vauvaryhmässä, ollaan käyty aikasemminkin, mutta jotenkin ei ollu nyt meijän juttu toi viimosin, Juho vierasti ilmeisesti, kykkäs vaan sylissä ja nyyhkytti heti kun kattokin jonnekkin muualle. 1½ tunnin päästä uskaltautu sitten lattiallakin olemaan, tosin sitten lähettiinkin jo kotiin.. Ryhmässä piti jossakin vaiheessa olla se hampilääkärikin, no eipä ole eikä tule, ei hampilääkäreillä ole aikaa sinne tulla joten on ruvettava sitten ite tilaileen Juholle sitä puolvuotis hampilääkäriä.

Keittelin tossa aamusella Juholle sen semmosen MAM tutin joka on 5-20kk ikäsille, no eipä tuo oikeen vielä sopinu pikku ukolle, meinaa vähän ne reunat hangata nenää, on kuitenkin sen verran iso se tutti.. joten lupsutellaan meillä sitten viellä ainakin hetki noita 0-7kk tutteja..

Juhokin on siirtynyt nyt sormiruokailun piiriin, maissinaksuja nakertelee, tänään maistu jo paremmin, eilen vielä vaan irvisteli, mutta söi kuitenkin. Kurkkua ei voi sietää, alkaa aina itkemään kun edes yrittää kurkkua maistattaa :/ täytyypi tutkia se linkki siitä sormiruokailusta =)

Joop.. häivyn sivummalle.. :D

Yhteistyössä