LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN SURINAT VKO 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta kaikilleeee!

V-O en miä kyllä saa päähäni mitä siä tarkotat :ashamed:

Muoks.

Jossain on ollut kankaisia Tilda sydämiä liitetty näin vierekkäin
http://sateenkaarentaa.blogspot.com/2008/03/naistenpivn-kunniaksi.html

tai sitte alakkain. Ja jossain oli vanerista tehtyjä... Mut en saa päähän missä. Paljon noissa blogeissa näkee Tilda-sydämiä kera siipien tai ilman ja vaikka miten yhdisteltyinä...

Huomenta!

Mä kuolen :'( Mulla alkoi eilen kuukautiset, joten kivut on aika kauheat tällä hetkellä. Buranaa on jo vedetty ja kaurapussikin on nyt jo lämpimänä masun päällä. Siis ihan järkyttävää. Mutta kuitenkin niin normaalia.... Jos tätä vertaa raskauteen, niin ehkä mä kuitenkin mielelläni olisin raskaana, vaikkei sekään mitään kivaa ollut silloin. Voi elämä... :'( |O
Poju nukkuu tuolla isin kainalossa, mua väsyttäis, mutta ei pysty nukkumaan. Toivottavasti nää menee ohi tosi nopeasti.

DOGTOR (55kg) lähtöpaino 67,7kg viime kerrasta -700g, nyt 64kg*
LILLASTINA (65kg) lähtöpaino 75kg viime kerrasta -500g, nyt 69kg*
MIKERO (65kg) lähtöpaino 77,6kg viime kerrasta -1700g, nyt 73,8kg
NIINUKKA (75kg) lähtöpaino 93kg viime kerrasta -400g, nyt 92,2kg
NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) lähtöpaino 68,3kg viime kerrasta -300g, nyt 68kg
PEPISA (72kg) lähtöpaino 82,6kg viime kerrasta +800g, nyt 84,4kg*
TIIPII (68kg) lähtöpaino 72kg viime kerrasta -500g, nyt 70kg
TILDA77 (75kg) lähtöpaino 83kg viime kerrasta +/-0g, nyt 78,5kg*
TOPSY (67kg) lähtöpaino 76kg viime kerrasta +/-0g, nyt 74,4kg
VILMA-ONNI (60kg) lähtöpaino 71kg viime kerrasta +/-0g, nyt 72kg
ÄITYLI75 (80kg) lähtöpaino 95 kg viime kerrasta -1900g, nyt 93,1kg

Tuutis: Ei sen väliä.. enkä mä muista, olitko se sinä kun sen linkin laitto vai oliko se jossain muualla.. tosin en juuri muualla edes käy =)
Me aletaan kohta valmistautuun lähtöön Avoimeen. Upee ilma taas, huomenna kuulemma sataa sit lunta... EI ENÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!

Tässä pari Eeron poseerausta

=)

Hyvää syntymäpäivää Mileko :flower:
Mietinkin juuri että olikohan sinulla tänään synttärit, ihan kuin johonkin ketjuun oisit kommentoinu tästä päivästä...kun kerhon synttärilistaan et oo omaasi laittanu...

onnee mileko :flower:

merkkaan vaan äkkiä mihkä asti luvin, ollaan lähössä käymään mummon ja papan luona..ja tytyä rupee nukuttamaan..kamppeet päälle ja menoksi..

aurinkoista päivää kaikille.

Hei mistä tietää muutes milloin tulee äippärahat?Kun musta siinä ei oo mitään logiikkaa kun tulee aina millon sattuu eikä yhtään tiedä sit millon...kun ootin tänään tulevaksi mutta eipä näy... Tuun kertoo meidän sairastelusta ja sairaalareissusta myöhemmin...

Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Äitivaan Jos oikein ymmärsin, niin äitiyspäivärahat maksetaan Kelalle ilmoitettua laskettua aikaa edeltävänä arkipäivänä. Kelan sivuilta voi tarkistaa omat tietonsa ja maksupäivät verkkopankkitunnusten avulla. Korjatkaa jos tuo päivä meni väärin!

Nuin se taitaa juu olla..

Kiitti Enja! Tarkistinkin sieltä, viimeks on maksettu laskettua aikaa edeltävänä päivänä eli 25 päivä, mutta nyt kaksi päivää sen jälkeen 27 päivä...no mutta pääasia että tietää edes että milloin ois tulossa rahaa, kun melko tiukille taas menee...

Huomenta!

LS, otan osaa..toi on kauheeta! Mä olen aina kärsinyt ihan kauheista menkoista, ja varsinkin lasten jälkeen. Vuodan kuin hanasta 7-9 päivää, ja kivut on kauheat ekat 2 päivää. Nyt kauhulla odotan koska ne menkat alkaa, ei ole niitä ikävä!

Eemi vetelee sikeitä, heräsi taas jo kello kuusi.
Mun täytyy alkaa laittamaan ylös noita sen syömisiä, musta tuntuu että Eemi saa liian vähän maitoa. Nyt sen sairastelunsa jälkeen on kiukunnut tosta tissistä, ja pullostakaan ei halua. Saan kyllä menemään vähän, mutta meneekö tarpeeksi, se mietityttää.
Laittelen ylös tänään, niin vähän näkee missä mennään.

Mua harmittaa..laskin taas tossa paljonko on laskuja maksettavana, ja paljonhan niitä taas on:( En nyt pääse pankin sivuille, niin en pääse maksamaan, mutta sen tiedän taas että ei jää mitään käteen. Ja kun huomenna lapsilisät tulee, niin nekin menee maksuihin :'(
Olin niin haaveillut kampaajalle menosta, olen viimeksi laittanut hiukset kampaajalla vuosi sitten...Alkaa olla tyylikäs tämä pää..Onneksi on suora pitkä tukka, niin siinä se roikkuu mukana...
Mutta ei ole tosiaan varaa mennä minnekään, pitää tuolle pojalle ostaa syöttötuoli, ja kaikkea muutakin pientä kivaa on koko ajan hankittava. Kevät tulee, ja taas on edessä noille isommille lenkkarin yms. ostoa..Miksen vaan voisi voittaa vaikka lotossa???
ARGH!
Sellainen valitusvirsi tähän aamuun, helpotti:)

Aurinkoiset Synttärionnittelut Milekolle B) :flower: ! Täällä meilläpäin sulle ainakin paistaa aurinko :) . Toivottavasti olette jo paranemaan päin?

V-O hihii, ihanat ilmeet poitsulla =)

Lillastiina, tsempit kipuiluun. Ihanaa, kun ei ole täti meille vielä eksynyt!

Tilda, aloititko ekan kiinteän puurolla? Millä puurolla? Joku muu vois olla masulle ensin hellävarasempaa? Meillä syötiin eilen illalla eka kertaa perunaa ja kukkakaalia niin, että sitä voi sanoa syömiseksi. Olin heti toiveessa, josko yhtään auttaisi yötä, vaan mitä vielä :snotty: :headwall: |O . Typy meni nukkumaan klo 21, heräs ekan kerran 23 :laugh: , sit 00.30, sit 2... Koppasin kainaloon ja sit nukuttiinkin melkis kuuteen. Olipa olevinaan luksusta |O . Tästä pitikin kysyä että te joilla vauvat heräilee yöllä usein, miten käyttäytyvät ja miten toimitte? Meillä tuo alkaa kitiseen ja jos ei sit aika nopsaan toimi, niin itkeenkin ihan. Kun laitan valon päälle, silmät on yleensä kiinni ja haroo kovasti päätään. En siis tiedä että itkustaako unissaan vai mitä. Ja aina haroo tota päätään, aloin taas miettiin, et vaivaako kumminkin joku esim kutisee... Mä siis aina sit nostan tissille ja siihen rauhottuu ja nukahtaa rauhalliseen uneen, kunnes taas herää :kieh: . Ja meillä kun ei tuttia huolita, niin siksi aina tissi |O . Sen verran oon osaavinani lukea tuota typyä, että nälästä ei moni "herääminen" johdu.

Alkuperäinen kirjoittaja Tilda77:
mä sain myös synnytyskertomuksen,se onkin lystikästä luettavaa ;) . siellä vaan lukee että äiti on hyväntuulinen,äiti hymyilee,äiti on ystävällinen,äiti torkkuu epiduraalin saatuaan jne.....no se loppu on sitten karmeeta ja varsinkin pojan oma epikriisi saa aina palan nousemaan kurkkuun....jotenkin näinse meni:......syntyy vihreänruskesta lapsivedestä veltto hengittämätön poika, apgarpisteet 1/8....... :'(

tuntuu muuten samainen poka karjuvan pihalla joten :wave: :heart:

Meillä ei noin pahaa tilannetta oo yhdenkään kanssa ollu. Eivät tosin nelosen kanssa kertoneet, miten hilkulla mentiin. Vihreen lapsiveden takia sanottiin vietävän tarkkailuun, mutta myöhemmin saatiin tietää, että syynä oli se, ettei hengittänyt omin avuin ollenkaan.
Mullakin synnytyskertomus, joka muuten 13 vuoden aikana muuttunu paljon. Siinä lukee: äiti kipeä, epiduraali toimii, kohdunsuu aukesi erittäin nopeasti, äiti ponnistaa kerran... :D

Noista kuoseista ja väreistä: meidän huusholliin ei tule keltaista, vihreetä, sinistä, kukkaa, raitaa eikä ruutua PISTE :D
Ei retroa, ei marimekkoa.
Väreinä meillä on punaisen eri sävyjä ja ruskeeta. Tytöillä vaaleenpunasta, valkosta ja hiukka sinistä. kuvioina voi olla jotain pientä ja hillittyä, mielellään kudottuna kankaaseen, ei siis erottuvasti eri värisenä.

Mun mielestä tatuoiminen ei kyllä satu... *masokisti... :whistle: *

Kiitokset onnitteluista :heart:

Tyttö lähti tänä aamuna Vuokattiin ja pitihän sitä pikkasen vetistellä... :'(

Flunssa on voiton puolella.
Itellä enää yskää ja räkää pää täynnä, Pepillä virtaa räkä ihan solkenaan, Jenna yskii, Hannu yskii, Noorakin yskii. Sanni valittaa vielä korviään, yskii, räkii ja ripuloi. Syö tosi huonosti ja nukkuu vielä huonommin.
Jospa tämä tästä pikkuhiljaa rupeis iloks muuttumaan...

LillaStinalle myötätunto :hug: täältä. Mulla samat ongelmat...

Eikös lapsilisät tule tänään...???

Viime yönä ei sitten nukuttukaan koko yötä. Aatu heräsi juttelemaan taas tunniksi :headwall: :headwall: Mikä hitto siinä on että joku yö tulee asiaa keskellä yötä. |O

Kiimigissä aivan ihana ilma. Aurinko paistaa täydeltä terältä B)

Aurinkoista ja mukavaa tiistai päivää

Rontti: meillä ainakaan ei heti alkanut kiinteät vaikuttaa yöunien pituuteen. Ehkä noin viikon kuluttua niiden aloituksesta tuli sellainen selkeä yhden kerran herääminen yössä. Ja tällä viikollahan meillä on eka kertaa nukuttu kokonaisia öitä. =)

Yhteistyössä