LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN TURINAT VKO 12

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pepisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Jaaaaaaaha, pittäpä lähteä kohta ostamaan luumuja kaupasta Essille, papanointi jatkuu ja näyttää sekin tuskaiselta. Johtuukohan tää kuiteski siitä puurosta.

Meillä ei tule edes papanoita. Viimeksi näytti kun änkäis heinäseivästä persiistä

:o Aloitin puurot (lisäksi luumua ja levolacia) just siks että kuidunhan pitäis parantaa suolen toimintaa. Eipä oo näkyny sontaa taas muutamaan päivään. Surettaa kun toinen oikein uikuttaa kun kakkaa. Mietin jo et saakohan liian vähän nestettä nyt kun kiinteet on alotettu?

meillä kans papana/heinäseiväs ongelma :ashamed: ja ei ne luumut auta.....kuumemittari ollu jo viikon käytössä

meillä Siiri kääntyy oikeen kautta selälleen mut ei vasemman... ihan tosi harvoin sen kautta. ja mahalta selälleen ei muuta ku vahingossa... ja on ihan ihmeissään et mitäs tapahtu.... no nyt se karjuu... täytyy mennä...

Mulla taitaa olla valeraskaus. Isäntä kerto et olin suojellu ja hoivannu viimeyönä peittomyttyä. Olin varottanu kääntymästä päälle (tällävälin Eeli nukkui rauhassa omassa pinniksessä). Sit kun mä rupeen imettää pehmoleluja, niin voitte alkaa huolestuu :laugh:

Mulla taitaa olla valeraskaus. Isäntä kerto et olin suojellu ja hoivannu viimeyönä peittomyttyä. Olin varottanu kääntymästä päälle (tällävälin Eeli nukkui rauhassa omassa pinniksessä). Sit kun mä rupeen imettää pehmoleluja, niin voitte alkaa huolestuu :laugh:

:laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja henkka81:

:laugh: :laugh: :laugh:

joo, soitetaan sit valkotakkiset kylään...... :laugh: :laugh:

Jee..Ilona kääntyi ensimmäisen kerran selältään mahallee :D ja nyt se karjuu mahallaan pehmoleluilleen..saa nähä millon pyörähtää selälleen kun keikkuu jalat ja kädet ilmassa...

Mä oon varmaan oikein huono äiti mut kaksoset kattoo Disney Channelia ja on ihan hiljaa, eikä muutes nuku......Ella nukkuu päikkäreitä. Oon yrittäny siivoilla mut aina kun aloitan jonkun homman niin jompi kumpi tytöistä alkaa kitinän.....äidin tyttöjä ,eivät tykkää siivoamisesta. :laugh: :laugh:

Ihan kamala tuo juttu että koira tappanu 10-vuotiaan pojan...
Sitä ei koskaan tiedä milloin päässä naksahtaa, vaikka ois kuinka kiltti.

Nyt tuli porkkanakiintiö täyteen kun söin pe-po velliä ja porkkanasämpylöitä... kohta oon varmaan yhtä oranssi kun plussapallo :laugh: :laugh:

venla nukkuu,ja miulla pottuporkkana kiehuu tuolla hellalla,toivottavasti muistan sen sieltä ottaa pois enneku vesi on kuivunu kokonaan.

leya mie laitan venlalle joka puuroon luumusosetta(sotken joukkoon) ja sitten jotain toista sosetta pikkusen vielä puuron päälle,ja se kyllä saa sen 4-tl joka ruokailun yhteydessä
meillä neukku täti sano että voi antaa jokaisen kiinteen,ja maito aterian aikaan tota luumua jos maha kovalla.meillä ainakin on toiminut.
ei ole tarttenu levolaccia antaa.

äitivaan venla on nyt muutaman iltana syönyt iltapuuron tossa klo 19 hujakoila,ja sitten juonu vielä vellit klo 21 hujakoila..ehkä tuo riittäs pelkkä maito silloin enne nukkumaan menoa..ehkä :o
jotenkin en kuitekaan kehtais antaa enää illalla seittemältä mitään pottuu toiselle..vaikka toisaalta miksipä ei vois antaa...

mamma3 mie tilasin tuolta jesperjuniorilta venlale henkselihousut,paidan ja hatun..kattelin myös noita haalareita..mutta nyt ei kyllä tartte kun on noita tuolla 3kpl

:o
syksyllä vois ostaa talveksi haalarin sieltä jos olis jotain kivan värisiä..

hitto,rupesin kuuntelemaan et mikä suhisee..no ne miun perunaporkkana keitos tuolla hellalla..oli vedet kuivunu poijes :o

Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Mä oon varmaan oikein huono äiti mut kaksoset kattoo Disney Channelia ja on ihan hiljaa, eikä muutes nuku......Ella nukkuu päikkäreitä. Oon yrittäny siivoilla mut aina kun aloitan jonkun homman niin jompi kumpi tytöistä alkaa kitinän.....äidin tyttöjä ,eivät tykkää siivoamisesta. :laugh: :laugh:

Sanni antaa mun siivota, mut heti alkaa huutamaan, kun rupeen syömään. Eli Sanni taitaa olla sitä mieltä, että laihduttaminen ois paikallaan... :laugh: :laugh: :laugh:

Ilonalle onnea uudesta taidosta =)

Susa
Kyllä se imettäminenkin vielä menettelee unen pöpperössä, mut jos alat vaunuissa työntää ja vaippaa vaihtamaan, niin on jo vakavampi paikka... :laugh:

No niin, se siitä hyvästä päivästä... tämän päivän päikkärit on sitten nukuttu, saldona 1,5 tuntia neljällä herätyksellä |O Hohhoijjaa...taas nukku ruuan jälkeen tosi huonosti. Mikä ihme tässä mättää? Eilen nukku päikkäreitä viis tuntia ulkona kun ei syöny juur mittää koko päivänä...

DOGTOR (55kg) lähtöpaino 67,7kg viime kerrasta -700g, nyt 64,7kg
LILLASTINA (65kg) lähtöpaino 75kg viime kerrasta +/-0g, nyt 69,5kg
MIKERO (65kg) lähtöpaino 77,6kg viime kerrasta -1700g, nyt 73,8kg
NIINUKKA (75kg) lähtöpaino 93kg viime kerrasta -400g, nyt 92,2kg
NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) lähtöpaino 68,3kg viime kerrasta -300g, nyt 68kg
PEPISA (72kg) lähtöpaino 82,6kg viime kerrasta +400g, nyt 83,6kg*
TIIPII (68kg) lähtöpaino 72kg viime kerrasta -500g, nyt 70kg
TILDA77 (75kg) lähtöpaino 83kg viime kerrasta -500g, nyt 78,5kg
TOPSY (67kg) lähtöpaino 76kg viime kerrasta +/-0g, nyt 74,4kg
VILMA-ONNI (60kg) lähtöpaino 71kg viime kerrasta +/-0g, nyt 72kg*
ÄITYLI75 (80kg) lähtöpaino 95 kg viime kerrasta -1900g, nyt 93,1kg

Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Sanni antaa mun siivota, mut heti alkaa huutamaan, kun rupeen syömään. Eli Sanni taitaa olla sitä mieltä, että laihduttaminen ois paikallaan... :laugh: :laugh: :laugh:

Susa
Kyllä se imettäminenkin vielä menettelee unen pöpperössä, mut jos alat vaunuissa työntää ja vaippaa vaihtamaan, niin on jo vakavampi paikka... :laugh:

Ilona kiittää onnitteluista =)

Meillä Ilonan kanssa sama homma..jos äiti istuu syömään tai kahville niin varmasti tulee ääntä ja elämää tyttöön..Valitettavasti toi ei toimi laihdutusmuotona minulla (näköjään) :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:

Ilona kiittää onnitteluista =)

Meillä Ilonan kanssa sama homma..jos äiti istuu syömään tai kahville niin varmasti tulee ääntä ja elämää tyttöön..Valitettavasti toi ei toimi laihdutusmuotona minulla (näköjään) :laugh:

Ei mullakaan, kun minä syön salaa Sannilta ja yöllä :laugh: :laugh:

No Essi teki tietty just ennen kauppaan lähtöä ihan normikakan :laugh: Tais se pottu vetää kovaksi. Varulta ostin kyllä luumusosettakin, että voi heti antaa, kun näyttää kovalta.

Siellä kaupassa sattu yks juttu, mikä sai tosi hyvälle tuulelle, vaikka se ei minuun liittynyt mitenkään. Kassalla oli kaks muuta naista mun edellä, toinen sanoi toiselle nauraen: "voi että, huomasin tuosta sinun kardemummapötköstä että minulla unohtui se". Se toinen nainen nakkasi oman kardemummansa sinne unohtajan kassiin ja sano vaan, että ota sinä tuo, mulla on niitä kaks, nauro ja lähti pois! Kyllä siinä kaikki katottiin sitä suu auki ja kardemumman saanu huuti kiitosta isoon ääneen perään! Harvemmimpa tuollaista näkee.

Siellä kaupassa sattu yks juttu, mikä sai tosi hyvälle tuulelle, vaikka se ei minuun liittynyt mitenkään. Kassalla oli kaks muuta naista mun edellä, toinen sanoi toiselle nauraen: "voi että, huomasin tuosta sinun kardemummapötköstä että minulla unohtui se". Se toinen nainen nakkasi oman kardemummansa sinne unohtajan kassiin ja sano vaan, että ota sinä tuo, mulla on niitä kaks, nauro ja lähti pois! Kyllä siinä kaikki katottiin sitä suu auki ja kardemumman saanu huuti kiitosta isoon ääneen perään! Harvemmimpa tuollaista näkee.

Onkohan mussa jotain vikaa?!?!?! Tuli kunnon märy kun tuon luin
:'( :'( :'( :'( Pitäsköhän alkaa tarkkailla itseään..........

Mietin jo et saakohan liian vähän nestettä nyt kun kiinteet on alotettu?

Meillä neuvolatäti suositti antamaan kiinteiden kanssa samalla vettä hiukan. Varsinkin kun poika tekee noita hampaita ja kuolaa sen takia kamalasti, niin voisi olla hyvä, jos vähän antaisi vettä ruokailun yhteydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mammoliino:

Onkohan mussa jotain vikaa?!?!?! Tuli kunnon märy kun tuon luin
:'( :'( :'( :'( Pitäsköhän alkaa tarkkailla itseään..........

samat sanat täällä :ashamed:

Kiitos uudesta pinosta. :flower:

Minä olen siivonnut mummun kans tänään koko päivän. =) Nyt on puhdas koti ja kelpaa matkalaisten tulla takaisin =) Huomenna ne sitten kotiutuu, ihanaa :heart:

Siirsin Aatun sängyn tänään sitten omaan huoneeseen neuvolan tädin kannustamana :saint: tuolla huoneessa on onneksi valmiina parisänky jos näyttää siltä ettei erikseen nukkumisesta mitään tulekaan, niin voin jäädä itsekin sinne. Ja saahan tuon vauvan sängyn hinattua takaisin meidän makariin tarvittaessa. Saapa nähdä miten se uni tulee meikäläisen silmiin ensi yönä. Mutta hei, ihanaa, minä voin lukea tänä iltana omassa sängyssä ilman että kukaan siitä alkaa huokailemaan :D

Äitivaan: minä annan banaani-riisi puuroa 19.30 ja Aatu menee yöunille 20.15-20.30 ja syö vielä tissin ennen kuin nukahtaa.

Yhteistyössä