LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN TURINAT VKO 12

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pepisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei vaan!

Reissusta selvitty. Oli ihanaa, mukavaa, hauskaa, rankkaa...
Oltiin aitassa, jossa ei sitten ollutkaan keittiöö... Eli meni vähän hankalaks Eeron sapuskahommelit, mutta kaikesta selvittiin. Annoin kyllä palautetta, että jos vauvansänkyä pyydetään, niin kannattaa kysyä, onko vauvaikäinen, joka tarvii omat ruuat. Eihän sinne ravinteliin yöllä pääse maitoa lämmittään. Oli tietysti miehen työpaikan sihteeri nää paikat varannu ja jaot tehny. Oli kuulemma joku sille asiasta maininnut ja oli pahoillaan. Ei tullut mulle sanoon, vaikka useesti nähtiin. Mutta.. muuten oli kivaa. Käytiin hyvin syömässä, oltiin paljon ulkona ja Onni nautti. Laskettelinkin pitkästä aikaa. Vuoden päästä sitten uudelleen!!

Täällä vissiin kaikki hyvin. En millään jouda noita juttuja lukemaan, sori.

Pepisa: Laita mulle plusmiinus nolla, sen verta on tullut mussutettua kaikkee (heti kun ilmaseks saa) etten uskalla vaa'alle astua. Tänään lähdetään poikien kasn kävelylle, niin pääsee äiti vähän "kuntoileen" Tosin Onnin tahtiin se tietää etenemistä hitaasti..
Nyt sauskanlaittoon, niin päästään sinne ulos.

Ainiin, varoitus kaikille: ÄLKÄÄ AVATKO linkkiä: www.enstaneette.com
Lähettelee mesestä jotain viestejä myös offlinessä, tonkii tunnuksia ja s-posteja.

Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Mulla on samanvärinen senkki tai apteekkarinlipastohan se on, kun siinä on isoja ja pieniä laatikoita. Tuollasen kaappimallisen oisin kyllä mieluummin halunnu, kun siihen mahtuu tavaraa ihan toisellalailla.
Minä haluun uusia mattoja! Mulla on hirvee mattokuume!
Johtuneeko sitten siitä, että meidän KAIKKI matot on likasena, kun en jostain kumman syystä viime kesänä pessy yhtään...

Miä olinkin ovela ja vein perjantaina matot pesulaan ja tänään pummasin isännältä rahat niiden hakemiseen ja maksamiseen.

3 räsymattoa, 1 villamatto ja 1 viskoosimatto (persialaismaton tyylinen) 50 ?

Minttu syö tosiaan todella hyvällä ruokahalulla, eikä sillä ole mitään allergioita... :laugh: Kyllä äiti tietää ;) Ei mut, siis mulla on vaan sellainen tunne, annillakaan ei ole, eikä mulla. Ei kai Minttu halua porukasta erottua? :whistle: :D Taidan antaa sitä puuroa illalla, ei jaksa palata kolmeen syöttökertaan yöllä. Ja onhan toi inhottava kun toisella on nälkä.

Mileko, voi sitä teidän neitiä!! Konttausta jo, huh huh! Ja jaksamista sinne sairastupaan! :hug:

Pakko hehkuttaa! Äsken pamahti anopilta meseen viesti: "Matti (hänen miehensä) sai Ylläkseltä työpaikan mökin ens viikoksi (8 päivää). Lähdettehän myös, pääsette laskettelemaan, mökkiin kuuluu kaks laskettelulippua, me hoidetaan lapsia". AI ETTÄ LÄHDETÄÄNKÖ?? Aivan varmasti lähdetään!! :wave: :wave: Anoppi on vielä ollut ikänsä keittiöllä töissä, on ihan mahtava kokki! :D Voihan se olla aika tiukkaa olla anopin kans 8 päivää samassa mökissä, mut toisaalta se tykkää hirveästi hommata ja hoitaa lapsia ja ajattelee niitä kauheasti, joten on siinä hyviäkin puolia.

Huh, onneksi ihan kaikki muutkan eivät vielä käänny... No, Essihän onkin vasta loppukuusta syntynyt.

Sitä olen miettinyt, että kannattaako vauvaa auttaa kääntymän? Essi kääntyy ketterästi, jos vaikka kädestä tai jalasta auttaa vähän, siis vetää vaikka oikeasta kädestä vasemalle, niin kiepsahtaa heti vasemman kautta mahalleen. Tätä se on tehnyt jo ainakin kuukauden verran.

Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Huh, onneksi ihan kaikki muutkan eivät vielä käänny... No, Essihän onkin vasta loppukuusta syntynyt.

Sitä olen miettinyt, että kannattaako vauvaa auttaa kääntymän? Essi kääntyy ketterästi, jos vaikka kädestä tai jalasta auttaa vähän, siis vetää vaikka oikeasta kädestä vasemalle, niin kiepsahtaa heti vasemman kautta mahalleen. Tätä se on tehnyt jo ainakin kuukauden verran.

kyllä me ainakin alkuun aina autettiin ja neuvolassakin neuvottiin niin tekemään. sitten loppuen lopulta typy oppi ite kääntymään.

tosta kääntyilystä muutama tyhmä kysymys :ashamed:
mut ne joilla vauvat kääntyy ni kääntyykö sekä oikean että vasemman kyljen kautta? kun meillä vaan vasemman kautta..
entäs kuinka kovin vauvan pää saa kolahtaa lattiaan? kun tuo meidän melina ainakin menee aina niin vauhdilla ympäri,et pää kolahtaa aika kovinkin lattiaan. toki siellä alla on matto ja leikkimatto,mutta silti kova kolahdus käy... :D

Kiia on syntynyt syyskuun lopussa :D Mut ei näytä olevan kiire typyllä mihinkään ja miksi oiskaan kun palvelu pelaa vissiin liiankin hyvin :laugh: Milteihän tuo meni viime viikolla mut käsi pahalainen jumitti kyljen alla :kieh:

tilda mä ostin muksun vadelma kaurapuuroa,siinä lukee et ois hyvä aloitus puuro,en oo kyl vielä antanu..
eilen annettiin 1 lusikallinen kasvissoseen sekaan lihasosetta,yökkäili vaan..taidetaan jättää mekin noi liha aloitukset myöhemmäks ja alotella vaikkapa tota puuroa..
meillä menee sosetta 3 purkkia päivässä :D ja maitoakin menee vielä litran pintaan,kova on äijä syömään..

joo,enpä taas muista mitä muuta piti kommentoida,laho pää ja kun vielä kyttäilen itku häläriä koko ajan :laugh:

testailua...

1769442.t.jpg

*muoks* Tollanen saatiin eilen :D
Josta päästään hemulin kysymykseen, onko mamma3 vieraillut jesperjunior-kutsuilla. Kyllä on :laugh: Puku on tilattu sieltä =)
Mun mielestä emännänetu noil kutsuilla on 10% illan myynnistä emännän eduksi. On muitakin tapoja ilmeisesti.

Nyt vinkatkaas mulle mistä voisin löytää mein vesselille tohon asuun sopivat rukkaset ja lakin??Sellaset ois hakusassa... mielellään värinä LIME :p Noillakin ois ollu, mutta olivat liian isoja mein pojulle :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Miä olinkin ovela ja vein perjantaina matot pesulaan ja tänään pummasin isännältä rahat niiden hakemiseen ja maksamiseen.

Tää palsta on sitten mainio ja paras ja ihan ykkönen!!!
Piitulilta jälleen papukaijamerkin arvoinen vinkki :D

*selaa puhelinluettelon keltsuja...*

Meillä on Pepistä myös sellanen kuva jossa nukkuu syöttötuolissa nakki suussa... :laugh:

Nii ja tiedoks vaan kaikille, ettei meidän muut tytöt oo tota vauhtia lähteneet liikenteeseen. Sannilla on kyl niin kiire, ettei varmaan sitte vastaavasti opi puhumaan kun vasta rippikoulussa. Tyhmänrohkeehan tuo neitokainen on. Heittäytyy eteenpäin sillee, että hirvittää kattoo, millon leuka jysähtää lattiaan.
Eilen sitte imeskeli maton hapsuja niin antaumuksella, että oksenti, kun menivät liian syvälle... :x

Minä oon kyllä noitten kaikkien kanssa jumppaillu, käännelly, väännelly ja virutellu. Esitelly varpaat ja sormet ja sillee. En sitten tiiä auttaako se lasta hahmottamaan kehoaan paremmin, mut ainakii ne on siitä tykänny.

leya,jätäppä puuro pariks päivää pois,tai anna puuron kanssa jonkin verran luumusosetta..

meillä on käännytty masulleen muutamia kertoja,mut kaikista mieluiten on kyljellään..mahalleen kun laittaa niin laittaa käsiä ryömimis asentoon ja ottaa jo esim. peitosta kiinni ja meinaa vetää itteensä mut ei kai tuo tuollasen mahan kanssa liikkeelle pääse :laugh: ja hyvä vaan että ei vielä vetele ympäri kämppää..

nyt ois koirat harjattu ja kynnet leikattu,imuroitu,lattia pesty,veski siivottu ja pyykkiäkin pesty..nyt ois kahvit tippunu joten pitäsköhän käydä syömässäkin jotain,vaikka ei kyl tarviis kun näkyy tuo paino vaan nousevan :laugh: lähti muuten ihan hirveesti karvaa koirista,noista ois saanu vaik kolmannen koiran tehtyä :laugh:

joo-o,aikas kauheeta..ilta-lehden sivuilla on et perheen rottweilerit on tappanu niiden 10vuotiaan pojan.. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:

Tää palsta on sitten mainio ja paras ja ihan ykkönen!!!
Piitulilta jälleen papukaijamerkin arvoinen vinkki :D

*selaa puhelinluettelon keltsuja...*

Kiitos, merkistä *etsii jo paikkaa sille*

Mamma3: Just tuota pukua minäkin harkitsen. Saatko laitettua isompaa kuvaa? En saanut tuota auki. Noilla on tosi surkeet nettisivut ja niistä ei saa mitään selvää. Vaikee näkemättä päättää tilanko 74 vai 80 cm. Kutsujen pitäjä ei ole ainakaan vielä vastannut mun tiedusteluihin. Reimalla on ainakin limen vihreitä pipoja ja hanskoja. Muillakin merkeillä on kyl vihreetä tänä keväänä. Esim. lassielta vois saada halvemmalla.

Heh, mä vähän niinku luotin suhun mamma3! :laugh: Hitsin vimpulat, kyl munkin on sit pakko päästä kutsuille! Tai ehkäpä joudun itte pitään. Pitäsi mennä sellasille me&i-kutsuille ja sit ois viä yhdet l&b-kutsut tulossa...Mut josko tossa keväämmällä pitäiskin jesperjunior-kutsut...ois varmaan kivoja kesämekkoja tytöille..ja paljon muuta kivaa! :laugh:
Kiirus aamupv ollu täällä tänään. Herättiin puol 10 tienoilla, annoin mimmille maidon ja sit oli mamman aamukaffe-vuoro. Sit neiti vääns kakit ja alotin 1,7kg jauhelihamöntin kans tappeleen siitä lihapullia! Pistin mimmiä pikkutirsoille niin johan oli taas soosit! :o Ei muutaku vaihtaan. No sit mimmi hyytys ja meikä pyörittelee 130 lihapullaa. Sit kauhee tiskipöydän raivaus. 10 yli 12 otin lihapullat pois uunista ja nyt tarttis jo kiiruusti mennä pukeen neidille vaatteet ja hakeen kakkonen päiväkodista! Huh huh..melkei hikee sais pyyhkiä... :laugh: Ja täälläkin ehtiny lukaseen kuulumiset tietysti! Tätähän EI VOI jättää tekemättä!!! :laugh: :saint:

Jaaaaaaaha, pittäpä lähteä kohta ostamaan luumuja kaupasta Essille, papanointi jatkuu ja näyttää sekin tuskaiselta. Johtuukohan tää kuiteski siitä puurosta.

Meillä ei tule edes papanoita. Viimeksi näytti kun änkäis heinäseivästä persiistä

:o Aloitin puurot (lisäksi luumua ja levolacia) just siks että kuidunhan pitäis parantaa suolen toimintaa. Eipä oo näkyny sontaa taas muutamaan päivään. Surettaa kun toinen oikein uikuttaa kun kakkaa. Mietin jo et saakohan liian vähän nestettä nyt kun kiinteet on alotettu?

Hyvää maanantaita :wave:

Poikkeuksellisen hyvää sellaista, koska olen yllättänyt itseni tänään... tavallisesti maanantaiaamut on pahimpia meikäläiselle ja olen pahalla päällä jo ennen kuin olen heränny |O Jostain syystä nyt ei oo sellasta fiilistä, ihme kyllä...ja pahemmin mikään ei oo saanu mua ärsyyntymään vielä tälle aamulle. Poitsukin oli niin kilttinä ja nukkui kasiin asti, luultavasti sen takia oonkin niin hyvällä päällä, koska eniten mua raivostutta se 6.30 herääminen. Ei sit halunnu nukkua ennenku vasta nyt...toivottavasti nukkuu nytkin kunnolla. Kaksi yötä on menny ihme ähinöissä ja kauheesti kitissy unissaan. Aloitettiin iltapuurot perjantaina joten sehän siellä masussa varmaan vääntää yöllä...ei ainakaan yöunet parantunu jälleenkään kerran, kun useammin vaan herää, mitä enemmän illalla syöpi..
Mihin aikaan syötätte muutes iltapuuron?Siis kauanko aikaa ennen nukkumaanmenoa... kun mietin että onko se hyvä mennä ihan täydelläkään mahalla nukkumaan, että antasko sen vähän laskeutua, niin jos se ei sit vääntäs siellä...mutta eipä se kyllä aloita sitä ähinää ennenku aamuyöstä, siihen asti nukkuu levollisesti..

Olis ollu taas vauvakerho tänään, mutta laiskotti niin vietävästi ettei jaksanna lähteä mihinkään.

Ihana kuva Milekon tytöstä =) ja vautsi, kun sanni jo kohta konttaa... meillä ei ole myöskään ollu mitään kiinnostusta kääntyä mahalleen...mahalta kyllä selälleen menee joka päivä, mutta luulen että sekin vahingossa, kun ilme on aina sen näköinen että oho :o

Tein sitten itelleni peruna-porkkana velliä, kun pojalle ei se käy, niin pitäähän sitä jonkun syödä niitäkin tässä talossa...nyt siis lämmittämään sitä. Taas aamupala pikkasen venähtää päivän puolelle...

Krisu, meillä Juho ainakin mieluummin kääntyy vasemman kylen kautta mahalleen, kääntyy kyllä toisinkin päin, siis oikeen kylen kautta, mutta oon huomannut, että se on paaaaljon työläämpää joten Juho menee siis mieluusti helpomman kautta. Mahalta selälleen kääntyy molemmin päin, mutta siinäkin ehkä mieluummin oikeen kylen kautta, mutta masulta selälleen kyllä käyttää suht tasaseen molempia reittejä.

Huomenna olis Juhon 5kk päivät ja siinä samassa neuvola, piikkiä siis pukkaa taas :/
Yhtään ei huvittas lähtee sinne, nyt jo ärsyttää valmiiks, ihan kiva se meijän neuvolan tätsy on, mutta jotenkin ei vaan nyt nappaa..

Taitaa menkatki tehä tuloaan |O |O

Miehellä ei enään eilen ollu kuumetta, tänään meni töihin.. toivottavasti ei tuu mitään jälkitautia..

Äh, pää tyhjä..

Yhteistyössä