LOKAPIRPANAT-05/3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei!

Täällä pimeni kerta heitolla ja ukkonen jyrkkää, satais nyt kunnolla, jotta ilma raikastuisi.

Meillä on ongelmia noiden aamupäivien kanssa tai siis noiden syömisten kanssa. Poika kun herää miten sattuu ja sit herättyä ei ruoka kuitenkaan maistu. Puuron kanssa ollaan kiistelty nyt aika tovi ja tänään tarjosinkin viiliä, no se teki vielä huonommin kauppansa, se kelpasi joten kuten vasta välipalalla. Taidan jatkaa sitä puuron antamista sit kuitenkin, kun meillä ei se viides ateria päivään mahdu. Pitää vain puuroa tarjota vasta kun ollaan oltu hereillä jo kunnon tovi, josko se nälkä houkuttelisi suuta aukeamaan.

Pojalla on ollut tänään känkkäränkkäpäivä =(, eilen taas oli niin hyväntuulinen jotta... näin ne vaihtelee päivät, meillä aikuisillakin.

Viime yö meni tuttuun tapaan eli muutaman keran sai pojan luona käydä, mut muuten toinen nukkui suht ok.

Jep, eipä tässä kummempia, lähden imettämään ja sit tuo pikkuherra pitää saada untenmaille ja siinäpä sitä työsarkaa riittääkin, kun toinen ei millään rupeais nukkumaan vaikka kuinka väsy.

moiksis!!!

Iltaa!

Meillä nukahti poitsu sitten vasta äsken eli noin klo 22. Ei olekaan tällaista tapahtunut sitten ainakaan puoleen vuoteen. Ihan jo oltiin hätää kärsimässä, että tuleeko se uni ollenkaan. Toinen ei silti ollut edes yhtään väsynyt ja nukahti sitten ihan kivasti kun vietiin nukkumaan. Koitettiin siis tietty silloin normaaliin aikaan eli klo 20 ja sitten vielä klo 21. Mulla ei jotenkin riitä pinna nukuttaa pitkää aikaa vaan annan aika helposti periksi, jos toista ei nukuta. Toivottavasti palattais takaisin siihen klo 20 nukahtamiseen. Mitäköhän yö tuo tullessaan kun nyt vasta nukahti?!?

Tuohon iltavirkeyteen voi kyllä vaikuttaa sekin, että meillä oli täällä anoppilassa vieraita ja iltatoimet jäi vähän hätäisiksi. Mä kyllä ajattelin, että herra olis älyttömän väsynyt kun vieraat lähtivät. Ja sitten kun huomasin, että ei nukutakaan niin aattelin, että menee yliväsyneeksi eikä nukahtamisesta tuu mitään. No, vielähän saattaa tapahtua mitä vaan. Pitäis varmaan itse mennä jo nukkumaan niin jaksais sitten yöllä, mutta kun ei millään mattais... mä vaan vahtaan telkkaria melkein niin kauan kun sieltä jotain tulee. Sinkkuelämääkin loppui jo niin oikeastaan ei tarvis edes kymmenen jälkeen telkkua katsoa :)

Poitsu oppi tänään nousemaan syöttötuolista ylös. Täällä anoppilassa on sellanen vanha ja tilava syöttötuoli, josta näköjään pääsee helposti ylös. Katsotaan sitten miten meijän omassa syöttötuolissa käy. Toivottavasti ei pääsis ylös.

Nyt pitää mennä tekemään muutama leipä ja katsoon töllöö :)

heips!

me ollaan viidestä asti taistelu jospa nukuttaisiin vielä vähän.ei nukuta..no ei voi mitn.
viikko lomaa vielä sitten töihin.pojalla tutustuminen tarhaan ensi torstaina.jännää:)

miten emmu yö meni?

katju mitä puuroa teillä syödään?meillä ei poika enää suostunut syömään niitä 4viljan puuroja joten aloin antamaan niitä bonan valmis puuroja mitkä keitetään veteen.niitä kyllä syö.tai siis sitä hedelmä-kaurapuuroa.se riisi-banaanipuuro maistuu ihan kamalalta.yök.no ehkä pojalle kelpaa ne sitten kun ´voi keittää ne maitoon.

no eipä meillä uutta:) hauskaa viikonloppua kaikille!

Huomenta!

Meillä pitkästä aikaa ennen kuutta taas itkettiin ja siinäpä sitten toista sylittelet ja rauhoittelet ja odotat ajan kulumista, jotta kuudelta sitten poika saapi maitoa. Sen jälkeen kyllä toinen nukkui hyvin lähes kolme tuntia.
Muutamana päivänä olen saanut annettua viisi ateriaa pvässä ja jotenkin tuntuu että levollisemmin poika yönsä nukkuu, mutta esim. tänään kun herättiin taas näin myöhään, saapi noiden syömisten kanssa pähkäillä =(.

Pilar: olen antanut pojalle noita muksun puuroja, jotka vaan mikrossa tarttee lämmittää. Iltaisin olen nyt antanut niitä nallepuuroja (eli just 4viljan puuroja yms). Pakko antaa niitä, kun tarttee sitä ruista, jotta maha toimii. Noissa valmispuuroissa on minun mielestä tosi huono valikoima ja ovat sitten järkyn hintaisia. Mutta puuron syönti on kyllä täälläkin kuin tervan juontia, pöh! pitääkin lähteä taas taistelulukentälle ;).

Sinähän pilar teet itse pojalle ruuat??! Jos viitsit, niin kerrotko miten teet jauhelihakastikkeen? Täällä kokki tumpelo ilmoittautuu :/.

Jotain kivaa tekis tänään mieli tehdä, ei sitten millään jaksa kotona olla, tökkii. Poikakin on tyytyväisempi kun ollaan menossa.

Mut näihin kuulumisiin, palaillaan. Muksaa päivän jatkoa kaikille!!!

Huomenta!

Meilläkin herättiin aikaisin, jo 6.45 ja tästä näyttääkin tulleen uusi aamun aloitus aika entisen 8.00 sijaan. No, ei se mitään. Aluksi harmitti kun pitää aikaisemmin nousta mutta kahden viikon päästä alkaa ne työt jolloin pitää kuitenkin sit nousta äitin kuudelta ja tytön viim. 7.15.

Samaa aamupuuro inhotusta on havaittavissa täälläkin. (Tai siis annos koko on vaan pienentynyt, syö kyllä aika hyvin sen mitä syö...) Meillä syödään enimmäkseen eloveenan kaurapuuroa kuningatarsoseella höystettynä ja muksun hedelmäistä täysjyväpuuroa. Eilen piti jo vaihtelun vuoksi tehdä pitkästä aikaa riisipuuroa, se oli "hyllytetty" kun siihen oli jokin aika sitten kyllästytty. Joskus ostan myös puolukkaista puuroa tetroissa.

Mekin käytiin jo hoitopaikassa viemässä ne hoitoaika suunnitelmat ja samalla jo juteltiin omahoitajan kanssa. Oli oikein mukavan tuntuinen täti, samoin kaikki muutkin. Tyttö kävi jo kaikkien sylissäkin pikaisesti, ja paikkoja katseltiin. Menemme nyt tulevana maanantaina jo aamusta yhdessä sinne aikaa viettämään. Eivätkä kieltäneet etteikö saisi mennä vielä toisenakin päivänä jos siltä tuntuu! Sanoivat vaan että sehän on hyvä että tutustuu.

Pitäis varmaan ottaa moppi kouraan ja alkaa huiskia ennenku neiti herää... hauskaa viikonloppua

Heippa,

meillä yö oli hyvä vaikka herättiinkin pikkusen vaille seitsemän. On se ihme, että itse heräilee kuitenkin yöllä vaikka toinen nukkuiskin hyvin.

Meillä syödään oikeastaan vallan niitä valmispuurojauheesta tehtyjä puuroja. Omat puurot ei oikein maistu paitsi mannapuuro. Meillä ei oo kokeiltu niitä tetroissa olevia muksupuuroja lainkaan. Jotenkin tajusin ne vasta vähän aikaa sitten (?). Meillä poitsu syö oikein mielellään sitä piltin myslipuuroa sekä hedelmäkaurapuuroa. Sitten Prismasta on ostettu sellasta Hipp -merkkistä täysjyväpuuroa ja riisipuuroa. Näitten kanssa sitten vielä annetaan marjasosetta tai soppaa (jos oon jaksanut laittaa).

Mä en kanssa osaa oikein tehdä jauhelihakastiketta poitsulle... maku on aikalailla vetinen aina :) Eli jos vaan jollakin ois jotain vihjeitä niin mielellään otettais täälläkin vastaan. Muutenkin oon aika surkea tekemään ruokaa. Ainoa mitä uppoo takuuvarmasti on sellanen kruunuvihannes -sekoitus johon on lisätty jauhelihaa ja perunaa.

No, nyt pitää lähteä keinumaan... taas.

heippis

mä olen tehnyt sen jauhelikastikehommelin silleen et keittänyt naudan jahelihaa,bataattia,sipulia ja tomaattia.sitten keittänyt erikseen rakettispagettia ja hieman lyhentänyt niitä veitsellä kun ovat kypsiä.sousettanut olen "huolimattomasti" noi vihannekset jauhelihat ja sitten lisännyt valmiiseen soseeseen noi spagetit.ja mausteeksi oreganoa.poika ainakin piti siitä.aika vähän (2kpl) olen laittanut tota tomaattia kun meinaa aika veteläksi pistää kaikki soseet.voisihan siihen vielä valkosipulia laittaa..

pojalla ruoka niin jatkan myöhemmin:)

jatkan vielä..poika ei suostunut syömään ja sylki ruoat mun päälle:( eli tosi hyviä mun itse tekemät soseet:)

katju: eikös teillä kunnon purukalusto ollut suussa pojalla jo?missä järjestyksessä tulivat?meillä poika aika äksyllä tuulella ajattelin oliskohan hampaita tulossa?meillä alhaalla ja ylhäällä kaksi.tai sitten taas korvatulehdus..tai sitten muuten vaan kiukkuinen..

meillä oli sitten pojalla korvatulehdus..vein aamulla päivystykseen ja toisessa korvassa se sitten oli.voi pieru.kävin hakemassa apteekista vielä sellaista korvanpuuduttajaa jos sattuisi uusiutumaan vaikka joku yö.

Huomenta!

No voi rähmä Pilar, kyllä teitä nyt koetellaan, varsinkin sitä pikku kaveria. Tyhmiä tuollaiset korvatulehdukset, ihan täysin. Toivottelen paljon pikaista paranemista!!! Ja kiitos kastikeohjeesta, pitääkin kokeilla joku päivä =).

Meillä on tänään känkkäränkkä päivä... kaikilla =(. Jokaista vähän kiukuttaa jostain syystä. Yö kyllä nukuttiin suht hyvin. No josko tämä tästä... pitäis kyllä myös sinne pojan suuhun taas kurkistaa, nyt on ollut ihmeen pitkä tauko noissa hampaiden teossa ja mulla on sellainen tutina, että kohta niitä tulee ryminällä, kääks!
Vaikka teillä Pilar kitinän syy olikin tuo k.tulehdus niin kerron kuitenkin missä järjestyksessä pojalle tuli hampaat eli ensin tuli 2 hampua alas, sitten 2 ylös. Sitten vähän ajan päästä tuli taas ylös 2. Seuraavaksi tuli alas 2 hammasta kuukauden välein. Nyt saldo on siis ne 8 hammasta ja teräviä kuin mitä, todistuksena pieni mustelma kädessä minulla.

jaa, eipä tänne ihmeempiä, verkkaista sunnuntaita vain vietämme...

Ai niin, te jotka harjoittelette sitä pottailua, niin minkälaisia pottia olette ostaneet? Onkohan noi potat pääsääntöisesti ns. unisex mallia eli käy tytöille, että pojille vai onko joku tietty malli parempi pojille? Meinaan että se pissi voipi suihkuta minne sattuu =))).

huomenta

aiks, onpa inhottavaa että taas tuli teille se korvakipu, pilar. Täytyy kyllä sanoa, etten osaa edes kuvitella millaista on kun lapsi sairastaa, meillä kun on tuo tyttö ollut terve kuin pukki. Tietenkin sit kun alkaa päivähoito, hän saa kaikki taudit kahteen kertaan! Eikös se korvatulehduskin kuulu näihin leviäviin tauteihin?

Katju, minä ostin kotiin sellaisen baby björnin potan jossa on sitä "selkänojaa". Kerran kun tyttö siinä unien jälkeen puolinukuksissa istuskeli ja nojaili tuohon selkänojaan, niin onnistuipa mokoma pissimään kaarella ohi pohtan reunan, oli sitten pissit äitin sukilla ja housun lahkeilla... Mutta kai ne ovat kaikki tarkoitettu sekä tytöille että pojille. Ainakaan meidän marketissa ei ollut niin laajaa valikoimaa. Mummulassa on kokeiltu ihan perusmalli pottaa (ilman selkänojaa) ja ihan hyvin pysyy pystyssä siinäkin.

Minkähän laisella rytinällä meidän muksu oikein saa ne hampaat kun niitä sitten joskus alkaa tulemaan? Herra varjele!

Heippa,

meillä on myös sellainen babybjörnin selkänojallinen potta. Täällä anoppilassa on mieheni vanha potta, joka on tarkoitettu pojille. Eli siinä on jalkojen välinen osa korkeammalla kuin tuossa meillä. Mutta mä en kyllä löytänyt sellaista mistään kaupoista. Taisi olla vaan seitkytluvulla sellaisia :) Meillä on kanssa poika onnistunut muutaman kerran ruiskauttamaan pisut ohi potan.

Harmi kyllä tollanen korvatulehdus, pilar. Jotenkin täälläkin on odoteltu ekaa korvatulehdusta. Miehellä on ollut pienenä paljon korvatulehduksia ja mulla taas ei yhtään. Joten katsotaan mihin suuntaan täällä mennään.

Gaia, meilläkään ei vielä ole kuin 2 hammasta. Kovasti odotellaan lisää, kun nuo ensimmäiset tulivat jo melkein ½-vuotta sitten. No, kait ne sieltä sitten ajallaan. Jotenkin niitä vaan kyttää koko ajan :)

Nyt pitää lähteä kauppaan, kun jääkaappi on taas syöty tyhjäksi ;)

Huomenta!

meillä poika selvästi tervehtymässä.meni eilen yöunille klo 17.45!!! ja heräsi 6.30.mahtaiskohan toi meidän aamukukkuminen klo 4.30 johtua tosta korvatulehduksesta?mun mielestä viimeksikin oli jotain saman tapaista.
no enivei poika ei edes herännyt kertaakaan yöllä!!!!siis ei juonut iltamaitoa ei syönyt puuroa laitoin vaan suoraan sänkyyn kun huusi niin kovaa ja ei mitn heräilyä koko yönä.

Gaia; mun mielestä korvatulehdus tarttuu omasta korvasta toiseen omaan korvaan???näin mun ystävä ainakin kertoi.mulla on sellainen lehti jossa lukee lastensairauksista ja päivähoidosta niin korvatulehduksen kohdalla lukee "ei eristämistarvetta" eli ei sitten ilmeisesti tartu.

meillä ei vieläkään mitn saalista pottaan.nyt tosin ollaan hetkeksi unohdettu se kun poika ollut pipi.ai niin meillä on sellainen halpis potta 3,90€:D katoin siellä kaupassa että ei noilla varmaan eroa ole.se oli kyllä hieno se baby björn..

kuulumisiin:)

Hei lisään vielä.katju kaunko teillä imetys kestää kerralla? kiinnostaa muuten vaan:D

ja sitten vielä tohon potta-asiaan.siis tarkoitin että sillä halpis potalla ei ollut noihin muihin halpiksiin paljon eroa.mutta siihen babybjörniin oli paljonkin eroa.eli kirjoitin vähän oudosti;)

nyt mennään kokeilemaan josko poika jotain söisi!

Huomenta ja haukotus!

Jokohan meillä nyt alkoi hammasitkut =( ? Viiden aikoihin alkoi pyöriminen pinniksessä ja pikkuhiljaa itkettämään. Otettiin vettä ja syliä ja toinen rauhoittuikin taas nukkumaan, mutta saman tien alkoi itku taas voimakkaampana. Tätä kävi monta kertaa ja itku kävi aina vaan tuskallisemmaksi ja lohduttomammaksi. Kuudelta tajusin että nyt on joku paikka kipeä ja lähdettiin lääkekaapille. Siinä oraalisuspensiota mittaillessa kuulin korvissani (ja näin verkkokalvoillani) katjun neuvolatädin paasaavan "särkylääke ei ole unilääke!" mutta annoin sen paasata ja töräytin tuubillisen. Tyttö rauhoittui taas syliin ja laskin samantien pinnikseen, viidessä minuutissa oli taas unessa.

Jos tämä nyt hampaista johtuu niin mitenkäs te muut olette särkylääkettä antaneet? Onko pitänyt antaa useamman kerran päivässä vai onko viisainta "säästellä" lääkkeen annot niin että yöllä jos ei muuten saa nukuttua? Miten onnistuu päiväunet ilman mömmöjä?
Pitänee huomenna neuvolassa pyytää, jos lekuri ehtisi katsoa vielä tytön korviin, kaiken varalta?

Teillä on kyllä pilar vetäisty kunnon kuorsaukset viime yönä! Jee-jee! Meilläkin mentiin tuntia normaalia aikaisemmin nukkumaan ja aika hyvin meni tohon viiteen. Tuttia tuikin jonkun kerran suuhun. Onko siinä ollut mitään perää teidän muiden kohdalla, että hampaita tekevä vauva haluaa imeä tuttia tavallista enemmän? jossain tullaistakin väitettiin...

Kunhan tuo flikka herää taidamme lähteä haistelemaan hoitopaikan ilmapiiriä.

Aurinkoista päivää tänä maanantai aamuna toivottelee "Gaia yhtenä kysymysmerkkinä"

Huomenta!

Todellakin Pilar teidän poika on nukkunut megaunet viime yönä =), Mut hyvä kun saapi toinen nukutuksi, paraneekin silleen varmasti nopeammin.
Imetän kerralla muutaman minuutin, oisko viis minuuttia maksimi eli ei hirveästi tuo meidän poika rinnalla aikaile ;).

Juu Gaia, anna vain tuon meidän neuvolatädin paasata ihan omassa rauhassaan, niin minäkin annan. Ja lääkettä annan aina kun oikeasti näyttää että pojalla tekee kipeää, jotenkin se hänen olemus ja itku on silloin niin erilaista. Lääkärikin sanoi, että kyllä sitä lääkettä voi päivittäin antaa ja vaikka sen kolme kertaa pvässä mitä ohjeissa on (en kyllä ole koskaan antanut kuin kerran ja yleensä iltasella). Mut minun mielipide on siis, että jos toiselle tekee kipeää ja lääke helpottaa, niin miksei sitä vois antaa??!! Tuskin kauhean hulppealta tuntuu, kun hammas puskee ikenen läpi, auts!

Jaahas, poika tuli tuohon viereen, syliin haluaa, joten palaillaan asiaan myöhemmin, moiksis!

Joo. Tytsä koisi 8.20 saakka ja oli yhtä hymyä kun heräsi. Oli kuuman tuntuinen ja 37 c näytti mittari vaikka olin sitä panadoliakin jo aamulla antanut. Eiköhän sen vaikutus kuitenkin kestä johonkin puolille päivin tai iltapäivään? Peruin sitten koko ryhmisreissun tältä päivältä, sinne keretään vaikka vielä ens viikolla.

Heippa,

meillä oli välistä taas vähän vaikeampi yö. Poitsu heräs kahden aikaan itkemään ihan hillittömästi. Ei meinannut rauhoittua mitenkään. Onneksi sitten rauhoittui mun syliin, kun kuljeskelin pitkin taloa. Olin jo ottanut kipulääkkeet esiin, kun olin ihan varma että hampaasta johtuu. No, en sitten kuitenkaan antanut, kun toinen rauhoittui ja ei herännyt uudestaan. Musta on jotenkin hirveän ilkeästi sanottu tuo "särkylääke ei oo unilääke". Oon kyllä antanut kipulääkettä, jos tuntuu, että toisella on tukala olo. Meillä tosin saattoi tuo itkukohtaus johtua siitäkin, että me oltiin miehen kanssa elokuvissa illalla ja Mummi laittoi pojan nukkumaan... Tai sitten tää on vaan äidin "toiveajattelua" :)

Aamullakin poitsu on ollut kyllä vähän kitinä, mutta nyt on taas nukkumassa. Huomasin mielestäni että ne yläikenet olis kovin pulleat, mutta tiedä sitä sitten. Hirveän vaikea on niitä ikeniä tulkita.

Meillä on nyt joku uusi juttu sellainen, että pistetään naama ihan tosi ruttuun ja sitten huudetaan "mammammamamm". Oikein vihaisen näköiseksi poitsu muuttuu. Mutta tohon juttuun ei sisälly mitään itkua. Taitaa olla joku mielenilmausjuttu?!?

Hei!

Kylläpä osaa kiukuttaa. Minun mummo oli järkännyt huomiseksi jonkun kuvausjutun ja nyt minun ja pojan pitää olla mukana. Siksi piti tulla tänne minun vanhemmilleni yöksi, jotta mummon luo hyvissä ajoin aamulla kerkiämme.
Siis ärsyttää, kun tuommoisiin joutuu mukaan ja mummokin niin, että " eihän teillä muutakaan ole"... siis mistä hän sen tietää??? Tietysti kaikki ajattelee, että kun on lapsen kanssa kotona, niin aikaa on vaikka mihin ja joutaa tehdä mitä vain, just just.
Sekin ahdistaa, kun tuo poika ei kunnolla nuku muualla kuin kotona. Ja nyt täällä porukoilla nukumme vielä samassa huoneessa ja viimeksi kun täällä yötä olimme, en nukkunut yöllä paljoa mitään, kun ei poikakaan kunnolla nukkunut. Pelottaa jo valmiiksi ens yö.
Kyllä nyt ärräpäät lentelisi, mut yritän hillitä itseni, siksipä tänne taasen valitan, grrr!

Huoh, ei voi nyt mitään, pakko alistua kohtaloon ja pitää huolta että tällainen oli sitten laitimmainen kerta.

No joo, anteeksi taas tämä valivaliteksti.

Toivotan kaikille kuitenkin hyvää ja LEVOllista yötä ja pikkuisille pikaista paranemista!!!

heippa!

täällä poika alkaa olla taas omaitsensä.tosin oli hereillä viime yönä ja jotain pyörisi ja hyörisi mutta varmaankin siksi että ne korvat hieman kipeät vielä.

katju: ärsyttävää tollanen oletus "kun ei sulla muutakaan tekimistä ole" olen törmännyt joo tohon samaan.kerran yksi kaveri sanoi että "mitä sä rutiset kun kohta pääset vuoden lomalle" rutisin töissä jotain ennen äippälomaa.no just joo.onhan meijän poika ollut todella helppo vauva mutta ei kaikki päivät helppoja ole.

mites muiden vauvat voi?onko putkahtanut hampaita ja kuumeet laskeneet?

jippii torstaina tutustumaan sinne tarhaan.vähän äitiä jänskättää:) pitäisi pojalle mennä ostamaan kumisaappaat ja kurahousut ja hanskat.löysinkin ihanat rukan kurahousut petroolin väriset prismasta.tilasin henkkamaukastakin mutta sieltä tuli ihan eri housut kuin tilasin ja kokoa 92?

no meillä taitaa uniaika olla joten laitan pojan tutu:)

ihanaa sadepäivää kaikille:)

Hei!

Jep, ihan hyvin meni kuvaussesssio, poikakin oli niin nätisti ja kuunteli kuvaajan ohjeita =). Nyt toinen nukkuukin porukoitten makkarissa, kun aamupäikkärit jäi tyystin pois, vaikka poika heräsikin jo puol seitsämän. Yö meni taasen aika levottomasti, poika pyöri ja hyöri, mut onneks ei ollut niin huono yö kuin viimeksi täällä vanhemmillani ollessa.
Illalla pitäisi vielä synttäreillä käydä, tässä ollaankin oltu menossa jo monta päivää, joten kyllä jo alkaa kaivata ihan kotipäivää.

Niin, pikku hiljaa pitäis kait alkaa katsella pojalle syksy ja talvivaatteita. Prismassa oli reimatecin (vai miten se nyt kirjoitetaan) toppapuku 99€!!!! Kyllä hintaa löytyy, huh huh! Tietysti se varmasti hyväkin on, mutta josko halvemman ostais, kun eihän se puku kestä kuitenkaan kuin vain ens talven.

Muutenkin minun pitäis käydä pojan kaikki vaatteet läpi, siellä on taas pieneksi jääneitä vaatteita aikalailla. Joskus kaupoilla kun silmään iskee joku söpö vaate kokoa 56, niin tippa melkein tulee linssiin ja miehellä pitää muistella, että "näin pieni se meidänkin poika on joskus ollut" =). Niin se aika vain menee....

Jaahas, teetä tekis mieli, joten eikun keittiöön...

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!!!

terv: nyt jo paaaljooon paremmalla tuulella kuin eilen ;)

morjens

kuume laski iltaan mennessä ja yökin meni ihan hyvin. Taitaa vieläkin vähän olla lämpöä mutta tosi reipas ja jaksaa leikkiäkin joten ei ole nyt lääkkeisiin tarvinnut turvautua. Eikä näy hammasta...

Neuvolassa käytiin; 74cm ja 9160g. Muuta uutta ei juuri tullutkaan, no d-vitamiinit vähennetään viidestä kolmeen tippaan kun on jo enimmäkseen korvikkeella. Ja "suostumus" näihin hapanmaitovalmisteisiin.

Aamulla pisti oikein silmään, kun tyttö konttasi sisällä (tähän mennessä vaan nurtsilla) ja konttauksen perään vielä kiepautti ittensä istumaan! Tätä ei siis vielä aikaisemmin oltu todistettu. Ja nyt ihan selvästi yrittää funtsia miten pääsis seisoma-asennosta takas istumaan tai kontilleen, välillä notkistelee polvia tai vie kättä lattiaa kohti. Hupaisen näköistä! Eilen alkoi meilläkin kuulua "äeti, aoto!" "äeti, aoto!" (suom.huom. äiti, auto!)

Joo, kyllä välillä tulee mieleen, miten voi elämässä hujahtaa 10 kuukautta tällaista vauhtia! Ei ole enää todellista! Kauhukseni ja punastuneena tunnustan, että "vahingossa" tulee käytyä tuolla vauvahaaveissa ja odotuspuolella... Mutta pois se minusta ainakin pariksi vuotta!!! Ehkä mun pitää vaan saada käydä noilla palstoilla hehkuttelemassa omia muistoja vastasyntyneen ajoilta, kunhan ei kävis niin että nälkä kasvaa syödessä...

Ukkelikin lähti taas töihin, oli sillä vanh.vapaalla 2vkoa + 2vkoa isyysloman pidennystä! Ja mullakin kotipäivät vaan vähenee, tämä ja ensi viikko enää, kääk! Saankin mennä viideksi leikkauttamaan työtukan!

"Miksei meillä sada???" -murisee gaia

Katju: mäkin näin niitä reiman toppapukuja tänään.aivan ihania olivat.meillä on sellainen välikausihaalari joka on reiman ostin keväällä alesta puoleen hintaan.on kokoa 80cm.tänään kokeilin sitä pojalle niin oli aika tilava..taitaa aika käyttämättömäksi jäädä jos tarhassa kuitenkin istuu vaan rattaissa ulkona olo ajan.toivottavasti saa myös istua hiekkiksellä.ostin kumpparit pojalle tänään.ovat niin pienet ja suloiset:)

gaia: teidän tytöllä kivasti painoa ja pituutta:) hienosti osaa jo teidän tyski "puhua".meillä ei vielä mitn sanoja tullut.no kyllä ne joskus sieltä tulee.

ollaan miehen kanssa huomattu että välillä poika vahingossa seisoo ilman tukea.siis hän ei huomaa että ei nojaakkaan mihinkään sitten kun huomaa menee nurin.nyt olen pystynyt jo häntä "kävelyttämään" pari askelta.aiemmin heitti jalat ihan veteläksi ja alkoi itkeä:D

argh ensi viikolla töihin..no nyt menen telkkarin luo.todistettavasti syyllinen alkaa tämän mamman lemppari:)