LOKAPIRPANAT-05/3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa!eipäs täällä ihmeempiä.tänään menossa töihin vasta puoli 10.elikkäs heräsin pojan kanssa että mies saa nukkua.heräsin myös siksi että pojan kanssa aamulla kiva touhuta.

töissä mennyt paremmin kuin kuvittelin.siis aika kuluu paljon nopeammin kuin ajattelin eikä kuitenkaan ole niin rankkaa kuin ajattelin.eilenkin pääsin jo klo.12.kerkesin olla pojan kanssa vaikka kuinka paljon:)
meillä kävi se hoitotäti tekemässä eilen sitä tutkimusta.oli tosi kivaa kun poika oli ihan hulluna siihen tätiin.kiljui ja riehui jne.tänään mies menee sinne tarhaan ppojan kanssa.ei kerinnyt aiemmin.tai sitten vaan niin kovin jännitti häntä yksin mennä niiden naisten keskelle.niin ja siis se tutkimus liittyy hoitotädin opiskelujuttuihin eli ei siis tullut meille mitn kyylimään:)

katju: toivottavasti saat kuitenkin hetken vielä imettää.

oletteko katsoneet big brotheria?ärsyttää kun se tulee niin " myöhään" eilenkin mentiin jo klo.20 nukkumaan kun poika herää klo.5.tulee vaan mieleen pojan syntymä tosta big brotherista kun aina illalla katoin sitä ja imetin:)voi kohta meidän pirpanat vuoden ikäisiä..

no menen tästä pojan kanssa joraamaan:) hän jo aloitteli tossa telkkarin edessä.

Juu, kyllä se nyt taitaa tuo imetys olla loppu, poika ei suostu olemaisinkaan imemään =((((. Muutenkin on tooosiiii itkuinen ja kiukkuinen. Nyt hällä on joku juttu, mutta kun ei voi tietää mikä???! raskasta tällainen on ja pahinta se kun ei tiedä mikä toisella on, jotta osaisi auttaa. Ei oloa paranna panadol tai muukaan.

Nyt meni kaikki syömiset ja juomiset sitten uusiksi. Kovaa pohdintaa siltä osin, että miten saan pojalle sen 5dl maitotuotteita päivässä. Nokkamukista juo niin vähän ja sitä tuttipulloa en kyllä suostu ottamaan käyttöön... tai noh, ainakin viimeseen asti yritän välttää sitä.

Täällä sataa vettä ja on tosi harmaa keli, ei uloskaan päästä. Pitäis käydä kaupassa katsomassa noita kuravaatteita, jotta voidaan ulkonakin olla, vaikka maa olis märkä.

oikeasti on nyt kyllä haikea olo tuon imetyksen suhteen, mut ehkä näin sit loppujen lopuksi on paras.

Heippa,

katju: mulla oli kanssa hirveän haikea olo silloin kun imetys loppui. Poika ei siis suostunut ottamaan tissiä niin oli siirryttävä pulloruokintaan siinä 8 kk iässä. Mikäköhän siitä tekee niin haikeaa? Parempi se tietty on että itse vieroittaa itsensä, mutta äidistä se vaan tuntuu jotenkin pahalta, kun toinen ei enää suostu rintaa syömään. Mutta jospa se teijän poitsu vielä suostuisi kuitenkin.

Mulla on jo olo pikkuisen parempi, mutta jouduin tänä aamuna vielä ottamaan pillerin. Ihmeellistä kyllä tätä pään särkyä on kestänyt jo neljättä päivää. Täytyy varmaan kohta mennä lääkäriin, jos ei helpota. Mä oon vaan niin kovin laiska käymään lääkärissä... Ukko tulee sunnuntai-iltana niin sekin voi sitten auttaa, kun ei tarvitse olla kokoajan ihan niin skarppina.

Pilar: mäkin mietein eilen, kuinka me ollaan miehen kanssa vielä sairaalassakin yritetty seurata bigbrotheria... ;) Heh heh, aika hauskaa että siellä makailtiin perhehuoneessa ja katsottiin telkkaria. On sen jälkeen jäänyt telkkarin katselu vähän vähemmälle (vaikka tehis mun täytyy saada aina katsoa ;).

Poitsu nukkuu nyt aamupäiväunia niin pitäis varmaan tehdä jotain ruokaa ennen kuin poitsu heräilee... palaillaan!

Siis täällä on ihan syksy. Noh, onhan se huomenna virallinen ensimmäinen syyspäivä joten... Tässä illan suussa kävin rattailemassa pojan kanssa, jotta hän nukkuisi vaunuissa, niin pitipä toiselle laittaa jo ulkohaalari ja lapaset!! Enää sitä ei nakatakaan poikaa rattaisiin ja menoks, vaan nyt pikku hiljaa alkaa tuo vaateralli, ou jee!!

Meillä on ollut kaikin puolin aika rankka päivä. Poika vain itkee ja kitisee. Tyytyväinen on hyvin pienen hetken ja sit kesken leikkien saattaa ilman mitään syytä(?) alkaa itkemään. Miehen kanssa ollaan ihan ymmällä. Suuta ollaan yritetty moneen kertaan katsoa, et josko ne hampaat, mut ei ota selvää. Mut mikä tuolla pojalla on!!!!!

Minäkin muistan, kun vuosi sitten tuli sairaalassa BB katsottua. Perhehuoneessa imetin sängyllä poikaa ja katsoin ohjelmaa =). Nyt ei ole tullut katsottua tätä toista tulemista juuri lainkaan, ei ole muistanut eikä ole ollut mahdollisuutta. Ja todellakin tulee tyhmän myöhään, pöh!!

Sanoin muuten miehelle, että jos tää imettäminen nyt tähän loppui, saapi hän ostaa mulle laadukkaat ja sievät rintsikat, sillä nämä tissit ovat kovan työn tehneet =))), mut eipä tuo mies pahemmin asiaa kommentoinut, hymähteli vain, hmmm! No katsotaan, katsotaan ;).

Ou kei, ukot sai näköjään puuron syönnin päätökseen, joten iltatohinoille pitää mennä. Moiksis!!!

heippa!!!

täällä me pojan kanssa taas kukutaan..poika heräsi viideltä hyörimään ja ähisemään..taitaakin käydä niin että poika muuttaa omaan huoneeseen ensi yöksi.ei tästä kyllä tuu mitn että hän tunnin pyöri ja hyöri ja minä olin koko tunnin hereillä.jos hän olisi omassa huoneessa ollut olisin herännyt vasta 15 vaille 6..no taidan kokeilla ensi yön.ainut vaan että tietokone täällä pojan huoneessa eikä muualle mahdu.(paitsi jos ostetaan kannettava:)

mulla nyt meni maku tohon koko työhön.katsoin eilen uutta työvuorolistaa niin meikkikellä viikon putkeen töitä joista 6 päivää iltavuoroja (17-00.15) mahdan olla hyvässä kunnossa kun joka yö saisin nukuttua max 4h..morjens..kenelläkään muilla ei ole noin paljon noita vuoroja.max 0-2/vk.

pakko kertoa teille meille tulee toinen vauva!!!:) siis jos hyvin käy:) nyt viikkoja tasan 6 vasta.

lopetin hetkeksi ton kirjoittamisen koska poika alkoi itkemään ja hieroo korvaa..voitte varmaan arvata että meillä lääkärikeikka edessä.voi pieru.

niin siis meillä kait olisi laskettu aika huhtikuun lopulla.en uskalla vielä oikein ystäville kertoa siksi oli pakko tulla tänne hekuttamaan:) tai tietää siitä pari ystävää ja sisko.aika jännittävää.

poika sanoi eilen mopo.kun toisteltiin sitä hänelle.söpöä..
oltiin eilen shoppailemassa viimeset tarhavermeet; vaippoja,tuttipullo,kurahanskat,jokasäänhousut ja tarralenkkarit.

ai niin me otettiin se 24/7 BB..joo paitsi että maksoin sen eilen suoraan kun tilasin eikä se vielkään näy:D
½ h piti mennä ja sit se näkyy.hah ja pah ei näkynyt.sitten katoin ekaa kertaa sen subilta ja hiukan kadutti että tilasin.ajattelin kun en koskaan pysty sitä illalla katsomaan niin että edes joskus voisin katsoa..joo taitaa jäädä katsomatta kuitenkin.

no niin alan touhuta tän pienen kakkapepun kanssa...

Hauskaa viikonloppua kaikille!!!

ai niin paljonko saatte hoitovapaalla rahaa?ajattelin että jos tää oikeasti tällaiseksi menee että joudun kaikki pask..vuorot tekemään että jäisin pois.mites se mahdollisesti lasketaan?entäs se osittainen hoitovapaa?

Huomenta!!!

Voi että, IHANA uutinen pilar... VAUVA!!!! Toivottavasti kaikki teillä menee hyvin ja esikoinen saapi sisaruksen. TOOOSIIII paljon onnellista odotusta!!!!!
Ihan massussa tuntui kuin luin uutisen =))).

Meillä mies olisi valmis yrittämään toista lasta, mutta minä en ehkä ihan vielä. On välillä niin rankkaa tämän esikoisen kanssa, niinkuin juuri nyt, joten antaa ajan nyt vähän mennä eteenpäin, et josko helpottais.

Niin, meillä poika itkeskelee tosi paljon ja imetys on nyt loppu =(((. Surutyötä tässä on joutunut asian takia tekemään. Välillä melkein itkua pitää tihrustaa, snif!

Tuosta hoitovapaasta ja rahasta. Mulla ei ole vielä päätöstä siitä tullut, grrr, vaikka haettu on jo ajat sitten ja monesti kelasta asiasta kysytty. Tooosiii kiva elellä tyyliin "ei oo rahaa". Mut paljoa en kyl tule sitä rahnaa saamaan. Mut olen ajatellut, että eletään nyt vähän tiukemmin ja sitten kun poika on isompi (ja äiti raaskii toisen hoitoon viedä), niin sitten töihin.

Minä olen kyllä pihalla kuin lumi-ukko tuon bb suhteen. Yritin yks ilta sitä katsoa, mutta ei jaksanut kiinnostaa. Nyt kaikki puhuu siitä ja minä olen, että "what?"

Jepulis, josko lähtisi piiitkäästää aikaa yksin kunnon lenkille...

Muksaa päivän jatkoa kaikille!!!

iltaa pikaisesti tässä selviytyjien tauolla!

Ihania uutisia pilar, totta tosiaan! Samaa toitotan kuin katjukin eli onnellista odotusta ja onnea matkaan teidän Pikkuruiselle tähän maailmaan.

Minäkin olen miehelle (vähän vielä leikillään, mutta vain vähän...) ehdotellut sitä pikkusisarta, mutta kuuluu olevan "Niin iso projekti", että kai tässä täytyy malttaa mielensä toistaiseksi. Koetahan jaksaa siellä duunissa... tai hommaa sitä hoitovapaata heti jos alkaa tökkiin!

... ja katju myös, koetahan jaksaa. On varmaan tosi rankkaa pidemmän päälle kun pieni on kovin itkuinen. Meillä tuo tyttö on ollut aina niin aurinkoinen ja nyt (kai ne hampaat) tahtoo vähän itkettää, niin alkaa pikkuisen itsekin tajuamaan minkälaista tosiaan voi toisten pikkulapsiperheiden elämä olla. Aika rankkaa :(

Meillä on ollut myös vähän enempi tyytymättömyyttä havaittavissa ennen kuin on opittu ryömimään, konttaamaan, seisomaan nousu ja alaslaskeutuminen, joten (yritän tässä lohdutella) jos osa itkusta menis sen piikkiin, että on vaan halu tehdä enempi asioita kuin vielä osaa... (olipas sekavaa sepustusta)

Tyttö on oppinut taputtamaan käsiään yhteen sekä "olemaan aikkina", tarkoittaa siis että halaa ja sanoo aaaaai oikein venyttäen! Koira ei oikein diggaa aikkimista ja minä saan vielä bonuslisänä ikenien hierontaa käsivarteen ja leuan jyrsintää. Märkää hommaa.

Nyt taitaa jo selviytyjät jatkua? Palataan juttuun!

Iltoja,

Onnea paljon pilar! Aikasta ihana juttu! Meilläkin on vähän mietitty tuota seuraavaa perheenlisäystä ja kummatkin on ihan sen kannalla, mutta mulla on itsellä vähän sellainen olo, että olis kiva ensin mennä joksikin aikaa töihin.

Juu, katjulle täältäkin voimia. Toivottavasti kohta helpottais sen itkuisuuden kanssa.

Hoitovapaarahasta sen verran, että mulle jäi tässä kuussa joku 220€ verojen jälkeen, mutta siitä puuttuu muutama päivä, kun äitiysloma loppui vasta 9. päivä. Ei oo kyllä mikään iso raha...! Mutta kait me jotenkin pärjätään. Mulla meni vielä viime vuonna tähän aikaan tollanen raha ihan parissa päivässä, enkä ees mielestäni ostanut mitään... nyt se sitten pitäis osata jotenkin käyttää järkevästi. Kyllähän sitä silti vauvan mukana karisi hirveä määrä turhia menoja... kuten kahviloissa istuskelu :)

Meillä poitsu on innostunut heiluttamisesta. Saattaa koska tahansa alkaa heiluttamaan lähes kenelle tahansa. Hauskan näköistä, kun käsi on ranteesta sormiin ihan löysä ja käsivarsi heiluu ylös alas ja käsi siinä päässä löysänä mukana :) Meillä on myös ollut nyt tuota ikenien hierontaa käsivarteen. Ylös on tullut ensimmäinen hammas. Nenästä yrittää myös aina välillä saada otteen, että saisi oikein kunnolla purtua... ja tekee kipeää, kun niillä hampuilla saa kunnon otteen.

nyt pitää lähteä nukkumaan, että jaksaa aamulla taas. Onneksi ukko palailee huomenna kotio.

Huomenia!!!

Kiitos onnitteluista!kyllä ajattelin vaika päällä seisten jaksaa.juttelen esimiehen kanssa maanantaina juuri siitä ettei reilua teettää mulla kaikkia iltoja..mutta vahinko se varmaan oli ja toivon todella että se käppyrä sen korjaa.

Tosta kakkos-haaveesta.elikkäs se oli ihan miehen idea jota minä vastustin aluksi.sitten päätettiin yrittää kun ekaa kesti tehdä puoli vuotta että toista voi vielä kauemmin.no toisesta kierrosta sitten plussasin.aivan mahtavaa:D siksi aluksi olin että ei vielä kun ainahan melkeinpä tai ainakin meillä suurin lapsesta oleva vastuu on kyllä mun harteilla.

ain nyt kyllä karkas.eka yö pojalla omassa huoneessa meni hyvin:) nukkui puoli kuuteen asti.pötkötteli ja kiekui puoli kuudesta kuuteen!elikkä ensi yöksi laitan ovet kiinni niin en turhiin taas heräile.nukun muutenkin toooodeeella huonosti.kuuluu kyllä tosi hyvin vaikka ovet olisivat kiinni pojan karjunta:) olisi kyllä ollut kivaa jos olisi nukkunut vielä meidän kanssa näköjään siitä ei tule mitn niin sitten täytyy tehdä näin.

Katju: toivotaan että teidän poika oolisi taas ihana oma itsensä ja kiukuttelu loppuisi.kerro kuulumisia miten mennyt.

Emmu: ei mikään suuri raha kyllä toi 200€ tai silloin kunopiskelin mulla jäi kuussa tollanen summa nyt tekisi kyllä tooosiii tiukkaa jos saisin saman verran.tosin asenteesta kiinni:) ja menoista:)
meilläkin koittaa poika purra.ei olisi kiva jos kunnolla kiinni ottaisi.

Gaia:sulla huomenna eka työpäivä eikö niin?jännittääkö?

meillä aamupuuro ja vaipanvaihto edessä joten mukavaa sunnutai päivää kaikille!!!!!!!

ain nyt kyllä karkas.eka yö pojalla omassa huoneessa meni hyvin:) nukkui puoli kuuteen asti.pötkötteli ja kiekui puoli kuudesta kuuteen!elikkä ensi yöksi laitan ovet kiinni niin en turhiin taas heräile.nukun muutenkin toooodeeella huonosti.kuuluu kyllä tosi hyvin vaikka ovet olisivat kiinni pojan karjunta:) olisi kyllä ollut kivaa jos olisi nukkunut vielä meidän kanssa näköjään siitä ei tule mitn niin sitten täytyy tehdä näin.

Katju: toivotaan että teidän poika oolisi taas ihana oma itsensä ja kiukuttelu loppuisi.kerro kuulumisia miten mennyt.

Emmu: ei mikään suuri raha kyllä toi 200€ tai silloin kunopiskelin mulla jäi kuussa tollanen summa nyt tekisi kyllä tooosiii tiukkaa jos saisin saman verran.tosin asenteesta kiinni:) ja menoista:)
meilläkin koittaa poika purra.ei olisi kiva jos kunnolla kiinni ottaisi.

Gaia:sulla huomenna eka työpäivä eikö niin?jännittääkö?

meillä aamupuuro ja vaipanvaihto edessä joten mukavaa sunnutai päivää kaikille!!!!!!!

terve

joo, eka työpäivä edessä... enää en osaa jännittää sitä itse töihin paluuta vaan sitä miten ukko saa naperon ensinnäkin nukkumaan päiväunet, miten se loppujen lopuksi pukee muksun hoitoon viedessä ja miten hyvin hoito alkaa. : ) Lisäksi odotan kauhuissani ensi yötä; viime yönä herättiin kunnon itkuihin n. 00.30, 2.30, jolloin otettiin panadolia ja 5.30, jolloin kaivoin esiin viimeiset salaiset aseet, tissit. Tyttö nukahti vielä mun päälle tissi suussa 8.30 asti. Aamulla mittasin niin oli vähän lämpöä. Ja räkä roiskuu edelleen :(

Olen tässä yrittänyt kasailla hoitopaikkaan raahattavaa kamaa, alkaa näyttään kuin olis tytöllä kuukauden jotos edessä, sen verran on jo tavaraa kertyny, ihan vaan varmuuden vuoksi!

Ja kauhea morkkis on kun viime yö oli sitä itkua niin tuntuu että en nyt vois kyllä mihinkään töihin mennä, kun pitäis helliä tuota pientä itse täällä kotona. Päivän hän on kyllä ollut taas ihan ok, hyvällä tuulella ja saanut nukuttuakin. Toivomme siis että ensi yö on jota kuinkin normaali, niin tämä mamma voi mennä paremmalla tunnolla työpaikalle haahuilemaan.

Kummallista tosiaan että huomenna olen töissä! Katselin tuossa viime vuoden kalenteria, niin olin viimeisen työpäivän 15.9. ja alkoi äitiysloma. Siitä on ikuisuus. Toisaalta, mihin helvettiin se vuosi katosi?

Silmät ymmyrkäisenä ihmettelee gaia ja kertoo huomenna miten meni jos jaksaa ja kykenee.

heippis!

poika unten mailla ja iskä töissä nyt aikaa surffaila ja kirjoitella kuulumisia:)
töissä olin tänään niin kuin mieskin elikkäs pojalla oli eka tarhapäivä.hyvin oli mennyt.syönyt oli tosi hienosti.ainut vaan että oli unet lyhyiksi jäänyt iskän kanssa kotona niin tarhassa oli ollut väsynyt.ei kuitenkaan hoitajat olleet saaneet häntä nukkumaan.laitoin kotona puolen tunnin tirsoille ja nyt meni vasta 15 yli kasi nukkumaan.mahtaakohan nukkua pidempään? olis aika jännää:)

mulla huomenna vapaa (jes).meillä aamulla heti korvakontrolli pojalla.no tuleepahan nekin tutkittua.
eipä ollut kovin herkku työpäivä.pahaolo oli töissä koko ajan.ruoka ei maistunut ja tietenkään kun ei syö ei pysty keskittymään.no se on tätä nyt ja kuitenkin vaan kivaa:)

nyt täydelliset naiset kohta kutsuu:)

Huomenta!!!

Ennen seitsämää piti jo pinkaista ylös, kun poika niin halusi. Tosin en ihmettele, kun hänellä oli iso satsi nro 2 vaipassa, aivan kuten eilen aamullakin. Tosi hienoa että maha toimii, mut meinaako hän tästä lähin aamutuimaan tulosta tehdä, hmmm!

Huoh, itkua ja kitinää vaan riittää eli sama vanha virsi. Kyllä se on RASkaaastaa !!! No ehkä joku kaunis päivä helpottaa....

Poika muuten sunnuntaina nousi ekaa kertaa sohvaa vasten seisomaan. Sen jälkeen hommaa ei ole harrastanut, mutta aika metkan näköinen oli =).

Pilar; toiv. sulle ei tule kauhean pahaa pahoinvointia, se ei varmaankaan ole mukavin olotila, vaikka syy mistä se johtuu on sitäkin ihanampi =))

Gaia; kerrohan miten eka työoäivä meni... ja miten kotiväellä oli mennyt ;)

Emmu; joko olet parantunut kunnolla? Toivottavasti!

Muuten, minkäkokoisia kurahousuja olette ostaneet? Meillä sellainen olis ostossa ja nyt pähkäilen koko. Pitäis mennä keväälläkin...
Toppapukuakin mietin. Taidan ostaa nyt tälle talvelle vähän halvemman puvun, kun tuskin tuo poika kerrallaan ulkona jaksaa kauheita aikoja olla, joten ehkä ne hienoudet mitä noissa kalleimmissa puvuissa on, eivät ole välttämättömiä??!! Oikeasti olen ihan pihalla tuon talvipukeutumisen kanssa, viime talvena oli niiiin paljon helpompaa. Mitä pukuja olette/meinaatte ostaa???

Okei, taidan lähteä pesulle. Päivätsyjä kaikille!!!

Heippa,

joo, täällä ollaan parannuttu. Huomenna on tosin lääkäri ja meinasin pyytää siltä sellaset lääkkeet, ettei enää tarvi kärsiä päänsärystä. Ukkokin palaili kotiin ja poitsu oli eka vähän ihmeissään, mutta hymyili kuitenkin leveästi isälleen, kun tämän näki. Vähän "äitinpoika" pojasta on tosin tullut tuon viikon aikana... mutta kait se isäkin kohta taas kelpaa paremmin.

Mä kokeilin just pojalle tuota ostamaani toppapukua. Puku on siis ostettu jo viime vuonna (tilattu netistä). Se on Timberlandin puku ja ihan erilainen kuin Rukan puku (jollanen saatiin lainaksi). Aattelin kanssa että pärjätään näillä tämä talvi ja sitten seuraavaksi talveksi ostetaan sellanen paremmin varusteltu, kun poitsu menee tarhaankin. Name it:llä oli muuten järjettömän ihana sellanen ruskea haalari... mutta maksoikin sitten 99 euroa ;)

Tänään on sitten ohjelmassa farkkujen osto äiskälle, joka on viimein päässyt lähtöpainoonsa. Kauan siinä meni ja töitäkin jouduin tekemään painon eteen... meittikää muuten kun 200 eurosta ostaa yhdet farkut niin paljonko jää... :) Onneksi tuo 200 euroa ei nyt oo meijän varsinainen tulonlähde!

Nyt pitää pistää poika ekoille päikkäreille kun on niin väsynyt.

heippis!

pojan korvat olivat ok.poika nukkui aamulla klo.7 asti jes!!!ei olla nukuttu noin pitkään sitten varmaan kahteen kuukauteen..

Noista vaatteista.ostin kappahlista sellasen perus talvipuvun kokoa 80cm.se oli likaa ja vettä hylkivä siis ei varmaan vastaa mitn reiman pukua mutta varapukuna tai kotona käy hyvin.sitten toiseksi puvuksi ostettiin viime talvena lassienpuku.myös kokoa 80cm.lassien puku suurempi kuin se kappahlin.elikkäs se varmaan menee nopsaan pieneksi.

kurahousuja ei ostettu.meillä oli se reiman välikausihaalari ja sitten ostin syystakin ja lennen syyshousut.myös katju mäkin olen ihan hakusessa noiden vaatteiden kanssa.lapasia ja talvihattuja olen shoppaillut jo..

emmu:mulla jäi kiloja 10kg jotka jouduin ihan laihduttamaan pois.yhteensä niitä tuli 22kg.nyt olen kärsinyt tästä painonhallinasta.olen muutenkin sellainen että jos edes näen vaikka suklaakakun nousee paino heti 5kg:)
nyt sitten yritän kamppailla jos ei tässä raskaudessa tulisi ahmittua mitn..

olettekos jo kokeilleet oikeaa maitoa?me annettiin tänään ekan kerran 20ml..

mutta menen miehen ja pojan seuraksi hetkeksi ennen kuin ukko lähtee töihin..moikka

Mulla tuli raskausaikana yht. 13kg ja muutama ÄÄRSSyttävä kilo on jäänyt =(((. Olen tosi hyvänä tekosyynä pitänyt/käyttänyt imetystä (laiskuutta oikeasti) siis etten voi laihduttaa, mut nyt kun loppui imetys, loppui tekosyyt eli eikun paino hallintaan...

Mulle tuli raskausaikana 20 kg:tä ja ekat 15 kg:ltä lähti ihan helposti, mutta sitten alkoi taistelu niitä muutamaa ärsyttävää kiloa vastaan... nyt siis paino on palannut, mutta vyötärö ei! Mulle ei siis enää sopineet mitkään farkut jalkaan... Tai siis yhdet 109 euroa maksavat oli kyllä ihan hyvät, mutta jostain syystä en niitä sitten ottanut ;) Ihme juttu tuo, että vyötärö tosiaan on leveämpi kuin ennen, mutta niin kai se tietty voi ollakin...

Me ei olla vielä kokeiltu maitoa... joku päivä tein kyllä mannapuuron kevyt maitoon, mutta poitsu puklaili niin paljon sen jälkeen, että aattelin jättää maidon kokeilun vähän myöhempään. Meillä poitsu ei siis oikeastaan ikinä puklaile.

Mä oon kanssa miettinyt noita talvivaatteita. Kengätkin pitäis varmaan jossain kohtaa hankkia, kun poitsu on niin innokas kävelytettävä. Ja hattuja ja lapasiakin pitäis tietty olla useammat... Tänään sain kummipojan kurahousut lainaan... on ne niin suloisen näköiset sellaset pikkuset haalarit :) Kumisaappaatkin pitäis varmaan hankkia...?

Hellurei! Hengissä ollaan!

Työpäivät on kyllä menny tosi vauhdilla. Sijainen oli nämä kaks päivää mun kanssa ja yhdessä katseltiin, mitä on työn alla parhaillaan. Huomenna pitäis sitten jo pärjätä yksin.

Tyttö on heräsi eilen 6.00 ja tänään 6.15. Eilen sain vielä takaisin uneen, mutta en tänä aamuna. Ukko oli mennyt tänään linnun pyyntiin jo n. 4.30 ja tuli 7.00. Hyvin ehdin töihinkin, vaikka omat tälläykset jäikin vähän sivummalle kun piti tyttöä pyöritellä ja viihdyttää.

Ukko on pärjännyt tytön kanssa (kai) ihan hyvin, saanut syömään ja nukkumaan, ja asialliset kamppeetkin on ollut päällä, kun olen hoidosta hakenut. Oli vaan meinannut tytöllä huuli väpättää, kun olivat eilen hoitoon lähteneet; miehellä on isoääninen monsteri-maasturi, jonka kyydissä tyttö ei ole ollut kuin kerran. Mies oli hänet sitten istuimeen väkertänyt ja rysäyttänyt "traktorin käyntiin". Märy oli päässyt, kun mies oli poistunut kuskin paikalta vaunuja laittamaan.

Hoidossa on ollut kumpanakin päivänä tyytyväisen näköinen pimatsu. Eilen konttasi räkä poskella mua nurtsilla vastaan ja tänään nautiskeli hoitotätin sylissä. Onneksi on tätä pehmeää laskua tämä viikko, ensi viikolla on sitten 8 - 14.30 päiviä. Eilen en saanut tyttöä nukkumaan iltapäiväunia ollenkaan ja hän nukahtikin sitten jo klo 20.20 yöunille. Tänään nukkui päikkärit iltapäivälläkin niin yöunet alkoi tuossa n.21.30 . En oikein tiedä kumpi parempi.

Joo-o, kumpparit ajattelin minäkin ostaa ja kurakintaat, housut on saatu vanhana (enpä kyllä kokoa muista tähän hätään, löytyneekö kokolappua laisinkaan). En ole vielä kiirehtinyt toppapuvun kanssa, jospa ensi pakkaset vielä pärjättäisiin sillä ä-pakkauksen haalarilla, mutta sehän ei kyllä kosteutta pidä yhtään... pitääkö sitä kuitenkin haalarikauppaan mennä? Muutenkin tuo syys ja talvipukeutuminen tuntuu jotenkin niin vaikeelta.

Meillä ei sitten vieläkään näy niitä hampaita! Öisin kun herää, niin itkettää oikein ja joskus yltyy niin, että on pakko kaivaa sitä panadolia ja sitten toinen rauhoittuu. Nuhakin on muuttunut oikein paksuksi ja tänään alkoi pikkuista röhäyskää kuulumaan. Vali vali...

Taisi taas tulla sekavaa sepustusta kun olen tätä pätkää koko illan kirjoittanut, välillä kun on kutsu käynyt useampaan otteeseen. Mutta suonette sen anteeksi. Soon moro taas!

Hei!

Siis jos olisi niin yksinkertaista, niin me muutettais ihan just ja heti ja syy; jotta neuvola vaihtuisi! Kyllä taas tänään kun soitin neuvolaan erinäisistä asioista, niin kyllähän sieltä sai vaikka minkälaista kommenttia.

Juteltiin tätin kanssa puhelimessa ja mainitsin, että kun poika viime vkolla yhtäkkiä lopetti imemisen. Täti siihen, että johan tuo oli aikakin, eipähän toinen roiku tississä kiinni koko aikaa ???? Siis vähänkö minä jäin suu auki kuuntelemaan... siis tämä täti on itse imettänyt kolme lastaan yli vuotiaaksi ja nyt se sitten onkin tississä roikkumista, just joo!

Sitten kerroin, kun poika vain itkee ja kitisee päivisin ja kysyin että mistähän moinen voi johtua... täti siihen, että mistä he neuvolassa voi tietää miksi vauva itkee jos ei vanhemmatkaan sitä tiedä. Joo, yritin selventää, että tarkoitin kysymykselläni sitä, että kuuluuko tähän ikäkauteen joku tämäntyylinen jakso.

Jep, tuossa edellä on vain pari mainintaa mitä puhelun aikana tämä täti sanoi ja kieltämättä kun puhelu loppui, olin kyllä pahalla tuulella ja mielellä. Että näin meillä.

No joo, tämä oli nyt taas valivali juttuja, mutta ei kyllä noita neuvolakäyntejä kauhean innolla odota.

Meilläkään ei olla vielä kokeiltu tavallista maitoa. Ajattelin sitä antaa sitten 11kk jälkeen. Totutetaan nyt tuo pojan maha nanniin, vaikka eipä hän ole siihen mitenkään reagoinut

Käytiin pukua pojalle katsomassa ja alan kallistua travallen remu toppapukuun, hintakin on sopiva. Puku on vauvamallinen eli siinä ei ole sitä lantiokuminauhaa, joten varmaan pojalla mukavampi olisi siinä liikkua. Pitää tällä tai ens vkolla käydä puku ostamassa, eihän tässä nyt vielä kauhea kiire ole sen suhteen.

jep, taidan lähteä syömään, josko jotain sais alas. Eilen ja tänään mulla on ollut oksettava olo (ei, en ole raskaana =)), toivon vain että ei iske maha-/oksutauti, jaikss!!