LOKAPIRPANAT-05/3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!!!

olipas sillä neuvolantädillä otsaa.no älä katju tollasesta välitä.ihmetyttää joskus vaan miten nenäkkäitä ja ilkeitä voi joku "palveluammatissa"olla..

eipä täällä ihmeempiä töihin olen menossa.poika heräsi viimeyönä itkemään klo 3..annoin nokkamukista vettä.poika tuntui hieman räkäiseltä.nyt ei kuitenkaan aamulla ollut.varmaan poika nähnyt vaan pahaa unta.heräsi kuitenkin VASTA puoli 8!!!aivan mahavaa!eli ruoka-aikojen siirto näköjään auttoi.

no kirjoittelen illalla paremmin.
(ai niin pakko oli mies herättää antamaan pojalle puuroa en itse pystynyt.ällötti se puuro:)

Huoh! poika heräsi vajaa tunti sitten iltapäikkäreiltä ja siitä asti on lähes koko ajan itkenyt. Ei auta vaikka mitä tekisi... oikeasti alkaa jo huolestuttamaan. Eikai tällainen nyt normaalia voi olla??!!
pitää varmaan huomenna soittaa lastenosastolle sairaalaan, kun ei tuosta neuvolasta ole MITÄÄN apua. Josko siellä osaisivat edes vähän antaa vinkkejä mistä moinen itkuisuus johtuu ja mitä me voitais tehdä. Pojan puolesta TUNTUU niin pahalle, ihan kuin hän yrittäisi isille ja äitille kertoa jotain itkullaan, mutta kun ei me ymmärretä/tajuta. Kohtahan tässä itsekin rupeaa itkemään...

Okei lähden nyt sylittämään

Heippa,

soittele vaan, Katju, jos saisit vaikka pikkasen rakentavampaa kommenttia kuin sieltä terkkarista. Ihan älytön kyllä se teijän terkka. Meilläkin oli alkuunsa terkkarin kanssa pikkaisen ongelmia, mutta nyt jo sujuu ihan ok. Harmi, kun ei osaa edes yhtään arvailla mikä teijän pojalla vois olla. Tiedän kyllä, että sulla on varmaan aika toivoton olo, kun ei tiedä mikä poikaa vaivaa. Muistan kun meillä itkettiin ekat pari kuukautta eikä mikään auttanut... mutta se nyt tietty oli sitä koliikkia ja vatsavaivoja, mutta tarkoitin vaan, että kamala kuunnella kun ei tiedä miten voisi auttaa.

Meillä on poitsu saanut aika paljon painoa lisää viime viikkoina. Huomaa ihan, että posket on kasvaneet. Poitsu on aina ollut aika hoikka, joten ihan hyvä, että on tullut vähän pyöreyttä. Meillä onkin se 10 kk neuvola vasta ensi viikolla, kun on samana päivänä ryhmäneuvola. Poika on tosin silloin jo 10½ kk, mutta en tiedä kun meillä se neuvolatäti lykkää aina nää neuvolat niin pitkälle.

No, nyt pitää mennä nukuttamaan poikaa. Uni tulee varmaan hyvin tänään, kun tultiin äsken mun vanhempien luota ja siellä on aina niin paljon menoa, että poika väsyy ihan silmissä.

Heippa!

joo katju ihmeessä soita jonnekkin ja kysele mikä mahtaa olla vikana.dorka terkka.saa toiselle vaan lisää pahan mielen.
emmu: mikä on ryhmäneuvola?

oli ihanaa hakea poika tänään tarhasta.oli töissä kamala kiire ja tuli kamala ikävä poikaa kun ajattelin että kohta pääsee hakemaan.siellä se pikkuinen oli tarhatädin sylissä.oli tosi kiva hakea poika kun tädit aina hyvällä tuulella ja kertoo heti päivän kuulumiset ja onko nukuttu jne.tän viikon tarhapäivä saldo olikin sitten 2pv.ensi viikolla sama homma.ei paljon päiviä kerry mutta hyvä niin.kuitenkin kiva häntä kotona hoitaa kun hän niin pieni vielä.

koitas katju jaksaa ja tuu heti kertoo mitä ne sanoo siellä lastenosastolla!!

hyvää yötä kaikille!

meijän neuvola järjestää aina muutaman kuukauden välein sellasen neuvolakäynnin johon tulee kaikki tämän alueen saman ikäiset lapset. Siellä on aina joku 10 äitiä vauvoineen ja sitten kerrotaan kaikkien kuulumiset ja jutellaan vähän sen ikäisten kehityksestä. Viimeksi sellainen oli puolivuotiaana ja silloin käytiin läpi esim. mitä kotona pitää ottaa huomioon kun vauva alkaa liikkua ja sitten annettiin myrkytyskeskuksen puh.nro yms. sellaista. Ihan hauska juttu meijän neuvolalta.

Kiitos myötätunnosta :)

Tuo ryhmäneuvola kuulostaa tosi kivalta, olispa täälläkin sellainen.

Ens vkolla alkaa seurakunnalla vauvakerho, se on tarkoitettu sellaisille joilla vauva on alle vuoden. Ajateltiin pojan kanssa mennä katsastamaan se, vaikka kun sinne soitin, niin sieltä sanottiin, että lähinnä siellä on ihan vauva vauvoja eli ei ihan näin "vanhoja". Mut kattoo nyt, mennään jos poika ei silloin nuku päikkäreitä. Muut kerhot on niin kurjaan aikaan aamulla, että meillä ei ole mitään mahiksia niihin mennä, kun monesti vasta heräillään silloin, kun kerho alkaa.

Meillä muuten poika on alkanut syömään paremmin (koputtaa puuta). Välillä hermostuu, kun hänen mielestään liian hitaasti sitä ruokaa tulee suuhun. Viilin kohdalla varsinkin syöttäminen kestää, kun se venyy ja venyy =)).

Okei, palaillaan huomenna asiaan. Hyviä öitä!!!!

heippis!

tulin yöllä töistä ja mikä sekamelska täällä kotona vallitsikaan.aloin sitten puolen yön jälkeen vielä täyttää tiskikonetta jne..voi elämä että otti päähän kun ei omia jälkiä siivota osata..esim.partakonetta kun tyhjentää niin olis kiva jos oikeasti osuis siihen lavuaariin:)
mies ylitöissä ja meikkis pojan kanssa.olen menossa täihin illaksi.yöllä kun tulin kotiin oli aivan kamala olo.pyörin sängyssä ja ajatteli että oksennan.
poika heräsi tietysti tunnin aiemmin kuin pitäisi.mies oli sitten illalla nukuttanut vähän liikaa.
vähän hormoonit heittelee.rääkysin puhelimessa anopillekkin että mimmonen sottapytty hänen poikansa on.ups..no meni jo.
joo ehkä mä menen tästä nukkumaan:D

heissan

voi katju, kunpa voisi jotenkin täältä lankoja pitkin auttaa teitä! Mutta hengessä ollaan mukana että pojan itkut jo pikkuhiljaa loppuisivat. Onhan teillä kuitenkin joka päivälle hyviä ja iloisia juttujakin, onneksi!

Meillä viime hoitoviikko huipentui siihen että pe-aamuna herättiin jo 6.00 eikä enää unta! Joka aamu siis vaan aikaistui... No, tyttö olikin sit jo ennen 11 kypsää kauraa nukkumaan ja oli hoidossakin nukkunut vaunuissa ke-pe kolmisen varttia siinä kahden jälkeen (kun kotona ollessa nukkui vasta 17-18 välillä tunnin). Kyllähän se aikaisemmin väsyttää kun kuudelta jo herää.

Tänään sain vielä onneksi hänet uudelleen uneen (joskus kuuden jälkeen heräsi), kun otin vaan meidän keskelle ja tyyräsin tuttia ja uniriepua. Kerkesin jo ajatella jotta voi pr... puhuin nääs itse vielä yhden aikaan yöllä siskon kanssa puhelua, meillä on kova huoli mummusta ja papasta. Papalla on keuhkosyöpä ja on nyt levinnyt aivoihin. Että aika synkkiä tunnelmia minulla :( Mutta otamme päivän kerrallaan sellaisina kuin ne nyt eteen tulevat.

Me tytöt eilen innostuttiin shoppailemaan, kun meillä on paljon serkkupojalta ja kummipojalta saatuja vaatteita, niin ovat kaikki aika "poikien värisiä" kuteita. Me ostaa täräytettiin ulkoilupuku, vuorillinen ja tuulta pitävä, nyt syksyksi ja sukkiksia, sukkia ja pipo, ovat kyllä niiiiin tyttöjen värisiä että! Kumppareita ei vielä eilen löytynyt, mutta kuulin jo mistä kannattaisi mennä ostamaan. Ja rukkasia puntaroin yhdessä kaupassa. Oli hyvät (pitkävartiset, joissa pukemista helpottava vetskari) vuorilliset ja vedenpitävät, tosi tyylikkäät kintaat. Mietin vain että onko vielä tämän kokoiselle kuitenkin sellaiset vauvatumput sittenkin oikeampi valinta??? Minkälaiset rukkaset teillä on sitten kun lapaset ei riitä?

Niin, ja nämä stylet rukkaset maksoi n. 9,90 € kun tavalliset kurakintaatkin oli jo noin 5€. Mutta jätin siis (vielä) ne kauppaan, teinkö tyhmästi...

Pilar, mullakin oli samanlaiset fiilikset joka päivä, kun tyttöä hain hoidosta, että hoitajat ovat aina hyvällä tuulella ja heti kertovat miten on mennyt ja kyselivät kiinnostuneena että onko ollut kotona vaikeaa (itkuisuutta) ja vaikuttiko hoidossa nukkuminen yöuniin, yms. Ja tosiaan haluavat ymmärtää ja kuunnella lapsen rytmejä, mekin keskusteltiin jo siitä, kun ensi viikolla onkin niitä pidempiä hoitopäiviä. Onneksi saamme olla huoletta tämän päivähoidon suhteen kumpikin :)

Töissä en kyllä kerennyt koko viikolla ellejä avata, kurja työpaikka!

Hei!

Kiitos gaiallekin myötätunnosta =).

Ei sitten eilen tullut soitettua lastenosastolle, poika ei itkenyt niin paljon, mut nämä päivät kun on niin erilaisia. Katotaan nyt päivä kerralla, jos sama tahti jatkuu niin sitten soitellaan.

Vaikka poika onkin välillä kovin itkuinen, niin on hän kuitenkin niin suloinen. Olen huomannut, että nyt kun imetys on loppu, mulle tulee ihan älyttömiä ja uudenlaisia hellyyden kohtauksia tuota pientä miestä kohtaan, toinen pitää ottaa syliin ja pussata märäksi. Kyl on niin ihana =))))).

Mun on pakko tunnustaa Pilar, mutta minä kuulostan välillä vähän kuin sun miehesi (tosin en käytä partakonetta). Mut meillä mies raivaa mun jäljiltä vaatteita pois ja keittiössä täyttää tiskikoneen, kun en astioita saa aina koneeseen. Olen pikkaisen luonteeltani boheemi, mut sitten kun siivoan, olen tosi pikku tarkka ja kukaan ei saa melkein hengittääkään pariin päivään, jottei paikat sotkeennu =).

Gaia; tosi ikävä tilanne sun Papalla. Voimia ja jaksamista sinne! Mun ukilla on vähän sama tilanne eli tosi huonossa kunnossa (kasvain kasvaa sydämeen) ja nyt hälle on vielä iskenyt keuhkokuume. Äitini jo kysyi, että soittaako hän mulle keskellä yötä, jos ukki kuolee ;(. ihan kauheeta tällainen, varsinkin kun on ainut ukki...

Jahas, pitäiskö ruveta nukkumaan. Meillä kävi ihan samallalailla tänä ammuna kuin gaian tytöllä eli poika heräsi kuudelta, itki. Eikä hän sitten rauhoittunut muutenkuin viereenotolla, jossa sitten nukuttiin puol yhdeksään. Noin aikaseen poika ei ole pitkään aikaan herännyt eikä pitkään aikaan ole viekussakaan ollut...

Hyviä öitä kaikille!!!

huomenia!

ollaan pojan kanssa kaksin kun mies taas töissä.kamala kun väsyttää!!!!poika onneksi nukkui 7:30 asti.sain itekkin nukuttua 6 tuntia.tänään menossa taas iltavuoroon sitten kaksi vapaata:)
poika päikyillä tällä hetkelle.tarvii kohta herätttää kun meillä olisi ruoka-aika.mun piti hänen kanssa nukkua mutta en kyllä vielä tähän aikaan kun vasta herättiin.jospa mies sitten antaisi mun vaikkapa tunnin nukkua ennen kuin menen töihin..
ihana ilma tulossa ulkona.tarvii pojan kanssa lähteä kävelylle ku ollaan syöty.

Katju: hauskaa että sä olet samanlainen kun mun mies:) hän on sellanen huitshapeli. ja mä viilaan pilkkua aina kun mahdollisuus:)

Gaialle ja katjulle voimia!!!toivotaan että hetken vielä saatte nauttia isovanhemmistanne..IIIISOOO HAALIII täältä teille.

gaia:me ollaan ostettu kurahankat tosin en ole niitä tarhaan vielä laittanut mukaan.hinta oli 6,90€ olikohan ne rukan?no enivei oletko tarhaan jo laittanut lapaset mukaan???
hei nyt pakko mennä herättää pikku aijä että ruoka olisi valmista:)

iltoja,

voimia gaialle ja katjulle täältäkin! Toivottavasti olis vielä monta hyvää päivää edessä isovanhempien kanssa.

Me ollaan täällä kaikki oltu flunssassa. Onneksi poika parani tosi nopeasti, mutta itselle sitten jäi tällainen inhottava nuha ja yskä. No, kyllä nää tästä tietty menee ohi, mutta tulee heti niin voimaton olo, jos pikkasenkin on kipeä.

Katju: mulla tulee kanssa ihme hellyyskohtauksia aina välillä. Siis pitää oikeen kunnolla pitää hyvänä... ja toinen ei niin hirveästi vielä välitä tuosta halailusta ja suukottelusta :) Ja mä olin niin päättänyt ennen poikaa, etten sitten ala hokemaan, että " hyvä, kulta". Meidän yksi tuttu teki meinaan tuota ja se tuntui niiiiin ärsyttävältä. No, nyt on sitten käynyt niin että se taitaa päästä munkin suusta satoja kertoja päivässä ;) Toinen on se että hoen miehelle "kato nyt kuinka ihana se on" -lausetta... (pitäiskö sitä oikeasti pyytää josko pääsis aikaisempaa töihin kun ens huhtikuussa... :)

Me ostettiin syyspuku pojalle. Se tosin on vielä niin iso, että menee ensi keväänäkin ja ehkä syksylläkin vielä. Ollaan kuitenkin sitä käytetty jo muutaman kerran ja poika näyttää jo niin isolta, kun on sellanen erillinen takki ja housut. Ä-pakkauksen pukuakin kokeilin ja siinä toinen näytti niin pikkuvaavilta vielä ;) ...Kauhean vaikea on muuten pukea näillä ilmoilla! Mä oon miettinyt kanssa tota hanskatilannetta. Hypistelin kyllä jo kaupassa kurahanskoja ja talvikintaita, mutta en sitten vielä ottanut.

Nyt pitää lähteä nukkumaan jos vaikka huomenna olis vähemmän tukkoinen olo!

Huomenta!!

Meillä sitten poika on alkanut heräämään tuossa puol seitsämän aikaan, kääk! Se tuntuu NIIIIIN aikaselta, kun on tottunut heräämään klo 8-9 aikoihin. Mitähän sitten kun kellot siirretään ens kuussa tunti taaksepäin???... täällä keikutaan viideltä(-kö) ylhäällä, auts! Aamu-unisen painajainen.

Kyllä oli poika äsken unelmasyötettävä kun puuroa hänelle annoin. Suu auki jo valmiina ja toinen oikein maiskutteli =).

En ole vielä ostanut pojalle hanskoja/rukkasia. niissäkin on niin iso valikoima, että vähänkö suu pyöreänä miettii, että mitkä olisi hyvät. Kyllä tuo lasten vaatetus on jo niin teknillista ja valikoimaa riittää.

Siskolta saadaankin kurahousut lainaan... niin söpöt punaiset, mutta who cares. Saapihan pojallakin punaista olla.

Nyt pitää lopettaa, poika tuli tähän viereen ja kohta tulee huuto, kun ei pääse johtoja näpräämään.

Päivän jatkoja kaikille!!!

Nostellaans, kun huidellaan jo ties missä asti.

Tuo päivärytmi päikkäreiden osalta meni näköjään meillä nyt uusiksi, just tuon aamulla aikasempaan heräämisen takia. Poika oli neljältä ihan sippi, kun normisti iltapäikkärit ottaa kuuden-seitsämän aikaan.

Oltiin tänään siellä vauvakerhossa ja siellä oli peräti toinen äiti vauvansa kanssa =). ihan mukavaa kuitenkin oli, saapi nähdä tuleeko seuraavalla kerralla enemmän populaa. Huvitti kun me aikuiset yritettiin jutella, niin poika lattialla leikki autolla ja pörisi tosi kuuluvalla äänellä, hyvä että kuuli mitä joku sanoi. Kyl se on niin poika =).

Muutenpa tänne ei ihmeempiä. Palaillaan asiaan...

heissan

kiirettä pitää ja väsy meinaa vaivata. Päivät tuntuu menevän kodin, hoitopaikan, työpaikan ja mummulan väliä höylätessä. Tarkennan vielä, että kyseessä on siis minun isäni joka sairastaa. Häntä on vaan sanottu papaksi ensimmäisen lapsenlapsen syntymän jälkeen. Ja on myös ainut pappa meidän tytölle...

pilar, olen jo laittanut lapaset ja villasukat tarhaan ja on niitä jo käytettykin ulkoillessa koleammalla säällä. Ja villasukat on ajaneet vähän kuin kengän asemaa, kun niitä ei ole vielä ollut. Saimme serkulta perintökumpparit, ja tälläsin ne sitten eilen tytölle jalkaan kun hän seisoi minua vasten. Sitten käveltiin. Nostin hänet ylös ja ajattelin vaihtaa huonetta, mutta kas vain; kumpparit jäivät lattialle niille sijoilleen! Vaikka ovat NIIN pienet...

Sorry, mulla ei nyt oikein tää juttu luista, kun vaan ajatukset pyörähätää aina isään. Sama ongelma on töissäkin. Mutta palataan huomenna juttuun, jospa vaikka ruokapaussilla ehtisin palstalle! Vauvahaleja ja kuolapusuja toivottelee gaia.

Gaia; voin vaan kuvitella miten raskasta ja vaikeaa on, kun oma isä on sairaana ja voi huonosti. Musta tuntuu jo niin pahalle tuon ukkini tilanne, saati jos kyseessä olisi oma isäni.
Jaksamista sinne päin kovasti!

Ja hyviä öitä kaikille...

Voi Gaia, hirveesti voimia teille kaikille sinne. Varmasti ei ajatukset pysy koossa! Jaksamista kuitenkin.

Meillä oli tänään neuvola ja siis se ryhmäneuvola myös. Pojalla oli pituutta 73,5 cm ja painoa 8,7 kg eli ei mikään iso poika, mutta hyvin kasvanut kuitenkin. Ryhmäneuvolassakin oli ihan kivaa, mutta meijän poitsu ei vaan oikein tykännyt leikkiä muiden kanssa. Taisi olla vähän huono päivä, kun kiinnosti vaan halailla äitiä, kun muut lapset leikkivät.

Nyt pitää lähteä nukkumaan, mutta palaillaan taas huomenna.

Heippa kaikille!!!

täällä ei mitn uutta.poikaa ollaan jouduttu tänään ja huomenna herättämään tarhaan kun molemmilla aamuvuorot.viiden aikaan mies huomennakin pojan herättää:( tämä päivä meni ihan rutinaksi.onneksi perjantaina sitten olen iltavurossa joten saa poika nukkua.(varmaan nukkuukin:)

emmu: aika samoissa mitoissa meidän lapset sitten meneekin.olikos meijän poika sitten viime neuvolassa 72cm? ja 8,9kg..hyvä että muitakin pikkuruisia ettei meillä ainoa:)
katju: kiva kokoontuminen teillä:D olisi kivaa jos täälläkin olisi jotain perhekerhoja hmm..varmaan onkin.en kyllä uskalla yksin sinne lähteä.

kirjoitan paremmin myöhemmin..

Hei!

Voi, että voipi imurointi olla rankkaa, kun on räkätauti (viehättävää). Kolmatta päivää pää täynnä sitä itseensä ja tänään sit mieskin heräsi aamulla niiskuttaen. Pojallakin nenä vuotaa vähän ja nyt sit pelottaa et korviin menee =((. Käskin miehen tuoda kaupasta sipulia, että jos pojalla nenä on oikein tukkoinen, pitää laittaa pilkottua sipulia sängyn lähelle yöksi.

Tänään sit pojan sänky siirrettiin hänen omaan huoneeseensa (vihdoinkin). Monta viikkoa ollaan nukuttu niin, että poika on nukkunut makkarissa ja me vierashuoneessa. Saapi nähdä, että onko poika muutoksesta moksiskaan. Mut ihana päästä pitkästä aikaa OMAAN sänkyyn nukkumaan.

Vielä en ole sisustanut pojalle huonetta, katsotaan nyt ensin, että viihtyykö huoneessaan miten. Verhoja olen kyllä katsellut ja yhdet söpöt verhot (värikkäitä autonkuvia valk. pohjalla) löysin ja ne taidan käydä ostamassa. Matto on mietinnässä... en tahtoisi ostaa sitä tyypillistä autoratamattoa. Pitää huonekaluliikkeissä käydä tarjontaa katsomassa.
Tässä vaiheessa ei kuitenkin muuten erikoisemmin sisusteta pojan huonetta, tekstiileillä vain.

Muuten ei tänne ihmeempiä, ihania ilmoja (vaikkakin kirpeän viileitä) on ollut. Ulkona leikkapaikalla ollaan oltu. Poika vain tahtois kiikkua koko ajan. Kiva yrittää selittää, että muutkin vauvelit haluaisi kiikkua =))).

Just, minä sit taisin jäädä bb koukkuun. Vannotin melkein itselleni, että siihen en jää koukkuun, mutta tämän viikkoinen vko tehtävä kuulosti niin mielenkiintoiselta, että oli pakko katsoa ja nyt sit iltaisin kympiltä pitää olla nenä kiinni telkussa, voi jee!

Juu, tulihan tuota tekstiä, löpinää...
Palaillaan ja palailkaahan muutkin. Moido!!

Heippa!!!

koko viikonlopun olen töissä ollut joten kirjoittelemaan en ole kerinnyt.poika ollut nuhassa nyt koko viikonlopun.olen itsekkin ihan poikki kun perjantai-iltana kotiuduin töistä vasta puoli 1 yöllä.poika koko yön heräili ja itki nuhan takia.nukuin 4 tuntia.töihin taas aamulla ja vielä tänäänkin.huominen vielä ja sitten vapaata.uusi masukkikin väsyttää tätä äipskiä:)

meillä poika nyt nukkunut kuukauden omassa huoneessa.hyvin toimii.olen sen verran sisustanut pojan huonetta että olen sinne tauluja laittanut.joku kiva matto olisi kyllä mahtava.se autorata matto hiukan tylsä.nyt tosin näin sellaisen nalle puh autoratamaton se oli ihan kiva.minkä kokoisissa taloissa/asunnoinnoissa te asutte??me asutaan 3h+k paritalossa.olisi ollut kiva muuttaa nyt isonpaan jos masukkikin matkassa pysyisi mutta asuntojen hinnat niin korkeat ettei meillä varmaankaan varaa:(

meillä mies kattoo sitä bb:tä.nyt kun meillä se 24/7 (joka mun mielestä ihan turha) niin mies katto sitä koko ajan.hänen lempparinsa on kaki.ylläri.

no mutta koitahan katju säkin parantua.kirjoitellaan:)

Heippa,

en oo kerinnyt kirjottelemaan vähään aikaan, kun on ollut niin kiirusta. Aloitin pari kurssia tuossa ja nyt pitäis perjantaina jo tenttiä ne. Mä aattelin, että saan vähän jotain muuta mietittävää, kun osallistun niille, mutta enhän mä mitään oo saanut luettua ja en kehtais ihan lukematikaan sinne mennä. Kaikenlaisia stressitekijöitä sitä täytyy itselleen haalia ;)

Pilar: Me asutaan vielä kaksiossa. Koko ajan etsitään uutta, mutta noi hinnat tosiaan hirvittää niin ettei mitään hätäisiä ratkaisuja uskalla tehdä. Ja sitten kun pitäis tosiaan ostaa jo ihan kunnollinen asunto... niin mitäs rahat?!?!? :) Meillä poitsu siis nukkuu vielä samassa huoneessa, mutta pitäis ehdottomasti jo siirtää omaan huoneeseen, sillä ihan selvästi havahtuu aina kun me mennään nukkumaan tai jos yöllä herää vaikka vessaan niin poika rupeaa liikkumaan heti.

Mites muilla edistyy tuo kävely? Tuntuu että meillä ei tapahdu sen kanssa mitään edistystä. EI siis kyllä vielä tarvitsekaan, mutta meillä ollaan kävelty tukia pitkin jo yli 2 kuukautta ja edelleen tehdään samaa. Poitsu kyllä kävelee hyvin, kun pitää kahdella kädellä kiinni, mutta heti rupeaa jännittämään kun irroittaa toisen käden.

Nyt pitää jatkaa tätä lukemista... vaikka telkustakin tulee kaikkea kivaa... katotaan nyt kumpi voittaa telkku vai kirjat :)

Huomenta!!

meillä taas korvatulehdus.voi itku..mulla on ne kaksi kauan kaivattua vapaata ja olen itse nuhassa ja kurkku kipeenä..argh..lääkäri sanoi kun mies vei pojan sinne että joko on huonoatuuria tai sitten tarvii alkaa tutkimaan että mikä korvissa vikana.

emmu:ystävä kertoi että asuntojen hinnat vielä nousussa!!!!aivan järkyttävää.meidän naapurin asunto on myynnissä ja aivan samanlainen kuin tämä.niin hän sai 14000€ enemmän hänen asunnostaan tänä syksynä , kuin mitä me maksettiin tästä 2005 kesällä!!!!aivan järkyttävää..

meillä kävelty tuen kanssa kohta 3kuukautta ?vai kävelikö tuen kanssa 9kk ikäisenä?mun mielestä 8 ½kk ikäisenä no enivei tarkistan sen vauva kirjasta kun poitsu herää.luin jostain että kun lapsi oppii ekan kerran seisomaan tuen kanssa niin siitä 4kk sisällä pitäisi osata kävellä?siis noin suurinpiirtein.meillä poika siis osaa ottaa "vahingossa" askeleen ilman tukea ja sitten muks.seisoo myös välillä "vahingossa" ilman tukea.kävelee yhden käden kanssa.munkin puolesta voisi vielä pari kuukautta olla tolla tasolla.

nyt oppinut kaappiin kiipeämisen..menee vaikkapa roskiskaappiin ja itkee siellä kun ei pois pääse..raukka.saa myös keittiönkaapit auki.siellä sitten tavarat pitkin poikin.aina näyttää sotkuiselta kun joku kattila aina jossain..

mutta mä alan lukea jotain nyyhkyromaania kun ppoju vielä päikyillä joten heippa!!!

Hei!

En ole jaksanut kirjoitella, vaikka lukemassa olenkin käynyt. Meille kun ei mitään ihmeempää kuulu.

Yskä ja nuha vielä vähän kiusaa, mut josko se tästä. Onneksi poika on pysynyt terveenä (koputtaa puuta).

Tänään laitoin ekaa kertaa puuron sekaan korvikkeen lisäksi tavallista maitoa. Saapi nähdä miten pojan massu reagoi. Pikku hiljaa olis tarkoitus kokonaan siirtyä korvikkeesta pois.

Jaahas, pojalla taitaa olla uniaika, joten pitääkin jo lopetella.

Kaikille kivaa päivän jatkoa ja pikaista paranemista pilarin pojalle!!!!

Hellou!

Nyt on tauon paikka ja ellit esiin!

On ollut taas yhtä huiskinaa... Eilen oltiin mummun ja papan luona ja siskoni oli tuonut tytölle serkkupojan kävelytelineen, oikeen tukeva tekoaan, ihan erilainen kuin meidän potkuauto jossa on kävelytuki. Tyttö yritteli vähän aikaa ja kohta meni jo tosi tomerana itsekseen pitkää käytävää päästä päähän. Kohta mennään varmaan ilman mitään tukeja?

Onkos teillä alettu "puhumaan" kovasti? Meillä on ja hoitajatkin ovat samaa sanoneet. Aivan selvästi tyttö selittää jotain, kun vaan ymmärtäis...

No työt kutsuu jälleen, yritän olla taas aktiivisemmin linjoilla. Hauskaa päivän jatkoa!

heippa!!!

meillä ei ihmeempiä tapahtunut.poika otti eilen ekat kaksi askelta..mutta taitaapi meillä vielä monta viikkoa olla siihen että käveltäisiin..hyvä niin:)
gaia vauvat niin huvittavia kun ne menee kävely juttujen kanssa ympäriinsä.

ihanaa kohta on joulu!!!näin viime yönä jouluruoista unta!!olettekos joulua viettäneet kotona vai mummolassa vai missä?me ajateltiin miehen kanssa perustaa ihan oma joulu tänä jouluna elikkäs ollaan vaan kotosalla.eipä meillä koskaan vielä ole omaa joulua ollutkaan:) tosi saattaa olla että olen töissä mutta tuskinpa nyt kun mullakin perhe että joutuisin iltavurossa olla.

poika on nuukkunut nyt todella paljon johtuu varmaan noista antibiooteista.ihan 12 h yössä nukuttu ja 3 päiväunet..hassu poika.nyt koko ajan tarvitsee huomiota halailla ja pussailla.ihanaa pussailla pojan kanssa kun toisella koko ajan ihan räkäinen nokka:D

ollaan normia maitoa juotu päivittäin nokkamukista ja välillä ennen päikkyjä jopa tuttipullosta.ei ole mitään masunpuruja niistä tullut.nyt kokeiltiin myös niitä 1-vee ruokia.alkoi tehdä jo niin pahaa niiden 8kk ruokien hajut.oli pakko kokeilla niitä toisia.eipä niissä eroja muuta kuin että olivat maustettuja.ei mitään suuria kökköjä vaikka luulin..

alan katsomaan telkkaria joten heippis!!!