Loukkantuisitteko tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Suru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Suru"

Vieras
Sen verran taustaa, että olen kärsinyt jo kauan vaikeasta masennuksesta ja tänään on ollut erityisen huono päivä.. No, mies sitten ehdotti, että katsoisin yhden hömppä-leffan jonka ostin joku aika sitten, mutten ole ehtinyt katsomaan. Innostuin tästä hieman ja ehdotin, että katsoisi minun kanssani kun ei olla pitkään aikaan mitään yhdessä katsottu tai muutenkaan touhuttu. Niin mies sitten tähän tokaisi, että en kun nyt pitää saada pelata tietokoneella ja olisi pitänyt eilen katsoa kun oli kipeenä, eikä jaksanut pelata niin eipä olisi mennyt HUKKAAN se leffankatselu-aika eli ei olisi siis ollut pois pelaamis-ajastaan. Ja kipitti koneellensa sitä peliänsä pelaamaan, niinkuin joka ikininen ilta normaalisti tekee.. Ja minä jäin hölmistyneenä itkemään olohuoneeseen, kun tuli taas kerran sellainen olo, että se hemmetin peli on niin paljon tärkeämpi kuin minä...
:(

Leffan katsominen on yhdessä mukavampaa kuin yksin, mutta minkäs sille sitten mahtaa... Voithan ehdotella leffaa huomenna ja sanoa, että yhdessä katsominen piristäis ja että haluat yhdessäoloa enemmän.

[QUOTE="Kenguru";22661795]Sen vaan sanon, että pienestä jaksat murheita kantaa. En siis loukkaantuisi.[/QUOTE]

Sinusta siis on ok, että 90% ajasta, kun olisi mahdollista olla kahdestaan, mies valitsee mielummin pelinsä kuin oman puolisonsa? Eli sama kaava toistuu jatkuvasti..

Mut joo, ehkä minä nyt masentuneena otan kaikki pienetkin pettymykset potenssiin sata..

Ehkä vähän pahoittaisin mieleni, mutta en loukkaantuisi kyllä noin pahasti.. Musta sä kyllä vähän tuijotat omaan napaasi...Jos miestä ei kertakaikkiaan kiinnosta sellainen hömppäleffa mitä olet itsellesi ostanut? Ei se tarkoita, että sä olisit yhdentekevä. Päin vastoin mieshän ite yritti ehdottaa sulle jotakin, josta voisit pitää ja joka kenties piristäisi mieltäsi. Pakkoko sen miehen on sitä sun lefaasi katsoa. Vai ajattelitko itse filmiä valitessasi että filmi olisi miehesikin mieleinen? Jos haluat aikaa mieheltäsi, niin ala pelaamaan tietokonepelejä hänen kanssaan (miksi ei, jos miehen pitäisi katsoa sun makusi mukaisia leffoja)...

Kyl musta ainakin tuntuisi kurjalta etenkin se, jos pelaaminen on kaikki kaikessa ja leffan katselu mun kanssa hätävara. Ei kai kyseessä vain wow tai muu koukutuspeli?

Ymmärrän hyvin tunteesi, sitä varmasti masentuneena vaan ottaa pienetkin jutut niin paljon raskaammin, normaalistihan tuollainen ei välttämättä tuntuis missään.

Tsemppiä!

[QUOTE="Suru";22661775]Sen verran taustaa, että olen kärsinyt jo kauan vaikeasta masennuksesta ja tänään on ollut erityisen huono päivä.. No, mies sitten ehdotti, että katsoisin yhden hömppä-leffan jonka ostin joku aika sitten, mutten ole ehtinyt katsomaan. Innostuin tästä hieman ja ehdotin, että katsoisi minun kanssani kun ei olla pitkään aikaan mitään yhdessä katsottu tai muutenkaan touhuttu. Niin mies sitten tähän tokaisi, että en kun nyt pitää saada pelata tietokoneella ja olisi pitänyt eilen katsoa kun oli kipeenä, eikä jaksanut pelata niin eipä olisi mennyt HUKKAAN se leffankatselu-aika eli ei olisi siis ollut pois pelaamis-ajastaan. Ja kipitti koneellensa sitä peliänsä pelaamaan, niinkuin joka ikininen ilta normaalisti tekee.. Ja minä jäin hölmistyneenä itkemään olohuoneeseen, kun tuli taas kerran sellainen olo, että se hemmetin peli on niin paljon tärkeämpi kuin minä...
:([/QUOTE]

Miksi et ottanut sellaista miestä, joka on hyvä lohduttamaan?
Miksi otit tuollaisen "äijjän", joka ei välitä tunteistasi?
Miksei empaattisempi mies kelvannut?

Mietin vain, et kuinkakohan moni (varsinkin masentuneena) suhtautuisi oikeasti yhtä huolettomasti tollaiseen kuin mitä vastauksessaan antaa ymmärtää. Hömppäleffan sivuutus ei kenenkään maailmaa kaada, mut jos vastaavia kokemuksia puolison suunnalta on muutenkin paljon, niin tuntuu tollainenkin silloin isolta asialta.

[QUOTE="joo";22661821]Kyl musta ainakin tuntuisi kurjalta etenkin se, jos pelaaminen on kaikki kaikessa ja leffan katselu mun kanssa hätävara. Ei kai kyseessä vain wow tai muu koukutuspeli?[/QUOTE]

Ennen pelasi wowia, nyt on siirtynyt johonkin vastaavaan, mutta "vähemmän" aikaa vievään.. Mutta siis on todellinen fantasiapeli-addikti.

Ehkä pahin ei ollut se kieltäytyminen, vaan se miten asian ilmaisi, että minun kanssa vietetty aika olisi pois hänen harrastuksestaan ja kun tilanne siis tosiaan on se, että aivan liian usein joutuu odottamaan "vuoroaan" jos miehellä on peli kesken. En edes muista, milloin viimeksi oltaisiin menty samaan aikaan nukkumaa, kun mies mielummin pelaa kuin tulee viereen. Ja sitten vielä ihmettelee, kun en ole kiinnostunut seksistä..

Joku ehdotti että pelaisin miehen kanssa; olen kyllä yrittänyt innostua aiheesta, mutta vaatisi aivan todella paljon aikaa ja energiaa perehtyä siihen maailmaan ja sääntöihin ja tietty mieskin on pelitaidoissaan jo aivan eri tasolla, johtaa siis usein pelejä.

Ja ehkä on hieman eri asia pyytää miestä katsomaan leffaa kanssani pari kertaa vuodessa, kuin että minun pitäisi pelata miehen kanssa joka ilta? Ne pelit kun sattuu olemaan sellaisia, että niissä kehittyy koko ajan, pelataan samalla porukalla ja jos et oot tarpeeksi usein mukana, jäät auttamattomasti muista jälkeen.

Sori tämä vuodatus. Ärsyttää vaan niin paljon.

En loukkaantuisi. Eihän mies tuossa missään kohtaa sanonut, että peli olisi tärkeämpää kuin sinä, sinä vain teet itse sellaisen tulkinnan hänen sanomisistaan ja tekemisistään.

Kyllä pahoittaisin mieleni. Olkoonkin, että leffa olisi miehen mielestä huono, mutta olisihan mies voinut ehdottaa jotain muuta leffaa, mistä hänkin pitäisi, eikä antaa ymmärtää että pelaa mieluummin kuin katsoo sinun kanssasi leffaa.

En loukkaantuisi. Eihän mies tuossa missään kohtaa sanonut, että peli olisi tärkeämpää kuin sinä, sinä vain teet itse sellaisen tulkinnan hänen sanomisistaan ja tekemisistään.

Aivan varmasti totta että tulkitsen taas vähän liian roisisti... Jotenkin vaan alkaa tuntumaan niin pahalta kun liian usein valitsee sen koneen kuin minut tai kotityöt tms.

Kiitos kaikista kommenteista, ihan hyvä saada perspektiiviä ja neutraalia näkökulmaa ennenkuin taas otan asian miehen kanssa puheeksi.

jos kyse olisi yhdestä tai muutamasta kerrasta, niin voisi sanoa, että ylireagoit.

mutta koska tota tapahtuu USEIN niin ei mikään ihmekään jos masentaa... ja toi hömppäleffa tais olla vain sivuojuoni asiassa, ei se mies olis halunnut mitään muutakaan katsoa kun peli on kerta tärkeämpi.

eli mies vaihtoon vaan :whistle: tai teet säännöt selviksi, parisuhteessa tehdään molempien asioita, ja molemmille on sitten sitä omaakin aikaa, jonka voi käyttää just niinku haluaa. on se kumma miten noi addiktiot vaan vie miehiä mennessään ja naiset vaan roikkuu mukana... oli se addiktio sitten tietokonepelit, rahapelit, viina tai huumeet.....

Tsemppiä!

Mä en loukkaantuisi tosta vaan huolestuisin miehestä. Mun mielestä suhde virtuaalimaailmaan olisi hyvä pitää sellaisena, että siitä ei tule liian pakottavaa ja aikaa vievää.

Sen vaan sanon että aikuisten ei tarvitsisi kyllä enää arvokasta aikaansa hukata tyhjänpäiväisiin peleihin.
Ei ole ihminen aikuistunut jos ei osaa luopua tietyistä lasten ja nuorten asioista kuten pelikoneista ja keskittyä vaikkapa siihen omaan kultaan mieluummin.
Mutta, mikä on tärkeää ja mikä ei?
Mikä ajaa toisen yli ja mikä taas ei?
Jos mies olisi voinut valita seksin ja pelikoneen väliltä niin seksi olis voittanut ja
jos olis pitäny valita oman vaimon ja pelikoneen väliltä niin se pelikone olis voittanu?

Joo, yleensä se seksi voittaa pelaamisen, mutta sekin sillä varauksella, että edellinen peli täytyy saada päätökseen ennenkuin seksiä voi harrastaa eli siinäpä sit odottelet 10-50 sängyssä milloin toinen malttaa tulla sänkyyn :( ja pahimassa tapauksessa pelaaminen jatkuu seksin jälkeen, milloinhan oltais edes nukahdettu yhdessä seksin jälkeen? Oon yrittänyt puhua miehelle että tuollainen käytös on suora viesti minulle asioiden tärkeysjärjestyksestä,mut myönnytys minkä mies on tuon pelaamisen suhteen on, että pelaa vaan iltaisin/ öisin kun lapset nukkuu ja toki sitten vaikuttaa seuraavan päivän jaksamiseen jos on kolmeen asti yöllä pelannut...

[QUOTE="Suru";22662240]Joo, yleensä se seksi voittaa pelaamisen, mutta sekin sillä varauksella, että edellinen peli täytyy saada päätökseen ennenkuin seksiä voi harrastaa eli siinäpä sit odottelet 10-50 sängyssä milloin toinen malttaa tulla sänkyyn :( ja pahimassa tapauksessa pelaaminen jatkuu seksin jälkeen, milloinhan oltais edes nukahdettu yhdessä seksin jälkeen? Oon yrittänyt puhua miehelle että tuollainen käytös on suora viesti minulle asioiden tärkeysjärjestyksestä,mut myönnytys minkä mies on tuon pelaamisen suhteen on, että pelaa vaan iltaisin/ öisin kun lapset nukkuu ja toki sitten vaikuttaa seuraavan päivän jaksamiseen jos on kolmeen asti yöllä pelannut...[/QUOTE]

Oikeasti kuulostaa pahalta peliriippuvuudelta ja olet aiheesta surullinen! Toisaalta meillä naisilla saattaa olla vaikkapa tämä keskustelupalsta yhtä vakavaa riippuvuutta aiheuttava.

[QUOTE="Suru";22662240]Joo, yleensä se seksi voittaa pelaamisen, mutta sekin sillä varauksella, että edellinen peli täytyy saada päätökseen ennenkuin seksiä voi harrastaa eli siinäpä sit odottelet 10-50 sängyssä milloin toinen malttaa tulla sänkyyn :( ja pahimassa tapauksessa pelaaminen jatkuu seksin jälkeen, milloinhan oltais edes nukahdettu yhdessä seksin jälkeen? Oon yrittänyt puhua miehelle että tuollainen käytös on suora viesti minulle asioiden tärkeysjärjestyksestä,mut myönnytys minkä mies on tuon pelaamisen suhteen on, että pelaa vaan iltaisin/ öisin kun lapset nukkuu ja toki sitten vaikuttaa seuraavan päivän jaksamiseen jos on kolmeen asti yöllä pelannut...[/QUOTE]

Tässäpä todellakin oiva esimerkki peliriippuvuudesta siitä kuinka myös läheiset kärsii.
Ostakaa vaan niitä pelikoneita koteihinne ja varautukaa tekemään lapsistanne myös aivottomia peliteollisuuden viattomia uhreja!

Tosin voihan tuossa olla kypsymättömyyttäkin mukana eli miehesi ei vain ole vielä kasvanut aikuiseksi?

[QUOTE="Suru";22661813]Sinusta siis on ok, että 90% ajasta, kun olisi mahdollista olla kahdestaan, mies valitsee mielummin pelinsä kuin oman puolisonsa? Eli sama kaava toistuu jatkuvasti..

Mut joo, ehkä minä nyt masentuneena otan kaikki pienetkin pettymykset potenssiin sata..[/QUOTE]

jep, niin otat, potenssiin sata. Miehelle mieluinen tekeminen vapaahetkenään on pelaaminen, hän ehdotti sinulle elokuvan katsomista jotta sinullakin olisi jotain kivaa ajankulua.

Toki yhteistäkin aikaa pitää olla, mutta yksittäisenä asiana ylireagointia tästä alkaa itkemään.

Olen minäkin monet kerrat vaimolle ehdottanut yhdessä jonkun elokuvan katsomista ja jos häntä ei ole kiinnostanut en ole siitä nostanut kauheeta haloota.

Jos yksittäinen tuollainen asia saa kovastikkin masentumaan niin se on merkki siitä että omassa elämässä ei ole tarpeeksi virikkeitä ja tekemistä, kun moisesta mielensä pahoittaa.

Toki olisihan se ollut mukavaa jos miehesi olisi katsonut kanssasi elokuvan, mutta eipä sekään ole hyvä että toinen sitten istuu siinä kuin kirkossa ja sinkoaa pois heti kun lopputekstit alkaa, ei paljoa sillon ole kyse nautinnosta.

Tässäpä todellakin oiva esimerkki peliriippuvuudesta siitä kuinka myös läheiset kärsii.
Ostakaa vaan niitä pelikoneita koteihinne ja varautukaa tekemään lapsistanne myös aivottomia peliteollisuuden viattomia uhreja!

Tosin voihan tuossa olla kypsymättömyyttäkin mukana eli miehesi ei vain ole vielä kasvanut aikuiseksi?

totuus on ------- että sinä olet ääliö. vissiin tällä samalla nikillä kirjoittamassa milloin missäkin ketjussa ikäänkuin sinä olisit aina "oikeassa". nälvit ihmisiä ja paisuttelet / vähättelet mikä vaan soveltuu mielestäsi tilanteeseen että saa mahdollisimman suuren vaikutuksen provosaatiollasi

Ja sovittaisko ihmiset sellainen asia että lopetetaan se peliriippuvuus-trendipuhe kokonaan... jos jätkä olisi mennyt rassaamaan autoa, niin kukaan ei olisi alkanut puhumaan "auton rassaami-riippuvuudesta" harrastus se on siinä missä moni muukin, vai väitättekö että kukaan muu ei harrasta päivittäin jotain, JOS se ei ole pelaaminen?

Tuo kommentti siis siksi kun tuntuu olevan nykyään tapana että kun on aikuisen ihmisen pelaamisesta kyse niin se rinnastetaan salamana riippuvuuteen jos joku kehtaa valita vaimon kanssa tekemisen sijaan oman henk koht harrastuksen... kuinkas moni on golffi-leski, kuinka moni häviää autoille, kuinkas moni joutuu kakkoseksi kun tulee metsästys-kausi.... ei noista silti huudeta ja itketä yleisesti jatkuvasti. esimerkkejä on lukematon määrä, kun harrastus on intohimo, se vie aikaa joskus enemmänkin, sama se mitä harrastetaan...

Ne miehesi "pelikaverit" on todennäköisesti perheettömiä kypsymättömiä nörttipoikia tai sitten 14 vuotiaita teinejä. Ei aikuiset perheelliset ihmiset voi hukata aikaa noin paljon omaan harrastukseen.

Montako tuntia hänellä menee viikossa pelaamiseen, 20-30 h? Olisiko miehesi valmis siihen, että sun harrastukseen menisi yhtä paljon aikaa?

Pelaamisen lopettaminen tuntuu aluksi pahalta, mutta tosi nopeasti siitä pääsee yli ja keksii muuta tekemistä. Miehesi olisi syytä aikuistua ja ottaa vastuuta perheestään. Tai sitten sinun vain hyväksyä hänen aikaa vievä harrastus ja teidän sopia yhdessä "pelisäännöt" ja esim. kellonajat pelaamiseen.

Yhteistyössä