mä oikeesti vihaan tuota pentua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viekää se pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja viekää se pois:
Alkuperäinen kirjoittaja siemens:
Alkuperäinen kirjoittaja viekää se pois:
oon kyllä aiemmin ihan rakastanut tuota lasta mutta mä oon niin väsynyt tähän. ihan sama vaikka ei ikinä tekis mitään kotitöitä mutta jumalauta mä en jaksa kun ei voi jälkiään korjata, saan päivästä toiseen toistaa samat asiat, mikään ei ikinä muutu. mä tuun illalla viiden jälkeen kotiin. sitten pitää AINA siivota kun tuo saa päivän aikana kaiken kuin pommin jäljiltä. oikeesti. likaisia astioita joka paikassa. vaatteita lattioilla, sohvilla, mun vaatekaappi pengottu sekaisin, mun vaatteet heitelty lattioille, roskia ja ruuantähteitä pöydillä, aamupalatarpeet olleet koko päivän pöydällä, koulukirjat lattialla. jne.

mä en jaksa kun joka perkeleen päivä on sama kaaos ja sotku ja mitään se ei tee muuttaakseen tuota touhua. mä en jaksa siivota joka jumalan päivä, mä oon väsynyt. VÄSYNYT!! itkettää.
mua ahdistaa tulla töistä kotiin kun tiedän mikä täällä odottaa. mä en halua tulla kotiin, en jaksa tätä enää, en jaksa!!

Te varmaan annatte tytölle kuitenkin rahaa ja maksatte hänen menojaan ja harrastuksiaan? Jos näin on, niin sitten pelisääntöjä sopimaan, että jos ei suostu hoitamaan omia jälkiään, niin hänen huoneestaan lähtee tietokone, kuukausiraha loppuu ja rahaa ei tipu edes koulun menoihin. Joillakin sellainen saattaa toimiakin, kun asiasta keskustellaan rauhallisest ja sovitaan yhdessä...

aiemmin kyllä, nykyään enää en. ilmoitin että nyt loppuu, rahaa en anna, meikkejä tai vaatteita en osta jne. mulle aivan se ja sama, ei kiinnosta. ja tiiättekö mikä oli tuon reaktio? ei mikään. ei niin yhtään mikään. vähän tais hymyillä omahyväisesti itekseen, ei sitä kiinnosta. tietokoneelle hommaan lukon, eipä ole asiaa enää sitten tähänkään. mutta ei nää sanktiot sitä saa tekemään yhtikäs mitään. tätä on testattu jo kolmatta viikkoa.

Entä se kännykkä (jos sellainen on).

Tarviiko ne paikat sitten siivota joka päivä tiptop?Ettekö voi vaikka sopia likan kanssa että perjantai on siivouspäivä jolloin kaikki tekevät hommia, muuten ei saa viikko rahaa yms? Palkitse mielummin kun tekee hyvin, ei liika rankaisu ja huuto auta ainakaan.

Aloin jo hämmentyä näihin kolmoisviesteihin ;). Onneksi samaa ongelmaa näkyy olevan muillakin. Jep, mutta LIIKAA ei kannata rangaistuslinjalle lähteä. Vaadi ihan perusjuttuja ja yritä itse pysyä rauhallisena, jos suinkin kykenet. Itse olen toiminut niin, että jos ei peruskotitöitään tee, niin sen viikon kuukausiraha jää saamatta. Jos vetää liian negatiiviseksi, niin helposti elämä on rangaistusta rangaistuksen päälle eikä kenelläkään ole hyvä olla.

Kyllä meillä on ihan yhtä pahoja olleet pojatkin. En tajua miks aina tälläisiin ketjuihin tullaan sanomaan "onneks meillä on vaan poikia/tyttöjä" Sehän riippuu ihan lapsesta millainen murkkuikä sillä on!! En voi valitettavasti lohduttaa ap:tä muuten kun että oota muutama vuos niin helpottaa :) Meillä taistellaan vielä 15 ja 16 vuotaiden poikien kanssa! Tytön kanssa alkaa helpottaa kun ikää on 17v. :)

muista et se murkkuikä on rankka, mun sisko oli OIKEESTI kamala. löi, kiroili, ei siivonnu, vaati kaikkea, haukkoui loukkasi jne. vanhemmat koitti kaikkensa ja loppuajasta miettivät jo et joutuvat laittaan hänet koulukotiin tai johonkin, mut yhtä-äkkiä se helpotti.

en tiiä auttaako asiaan mikään, mut jos et oikeesti jaksa ja mikään ei tehoo niin mieti tyttösi kanssa ratkaisua asiaan. kait sä voit puhua tyttösi kanssa? mitä jos tyttö kävisi vaik psykologilla juttelemassa tunteistaan?

Hormonitoiminta käynnistyy, kyllä siinä pää menee sekaisin. Kuvitelkaapa itse karmeat PMS:t jotka kestävät kuukausia tai jopa muutamia vuosia yhteen menoon.
Ei muuta kuin jaksamista ap:lle, teinit voi olla yksiä piruja. Toivottavasti tyttösi ei tee mitään vihoviimeisen typerää.

Yhteistyössä