Mä VIHAAN tuota 12-vuotiasta apinaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haluun pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Sinä äiti mitä oikein tarkoitat,kyllä meillä kaikki tekee kaikkea eikä siitä ole mitään haittaa eikä lapset kiukuttele kotitöistä.Ehtivät tehdä yllinkyllin kaikkea muutakin,ajallisestihan noihin hommiin ei paljoa aikaa mene!!

sitä tarkoitan että iteppä olette lapsenne kasvattaneet (ja tämä niille joiden lapset kiukuttelee ja ovat v.mäisiä) teiltä ovat mallin saaneet että itseänne saatte syyttää. ei ole mikään ihme etteivät kotitöitä tee, saatikka mitään muutakaan.

Rakasta sitä lastas, äläkä hauku.
Juttele rauhallisesti ja kerro, miten iso merkitys sillä olisi, että osallistuisi kotitöihin. Kerro omat tunteesi. Sano, että rakastat, mutta sua inhottaa, kun ei tottele. Kannusta ja rohkaise ja tarvittaessa käytä arestia ja etujen karsimista, mutta kerro, että ne on lapsen parhaaksi, että oppisi; maailmassa ei pärjää laiskottelemalla.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Tiedättekö, että kun mun 2v jo nyt tykkää imuroida ja pyyhkiä pölyjä, innokkaasti auttaa tiskaamisessa ja pyykinlaitossa. Kun se sitten täyttää 12v niin hänhän tekee ne automaattisesti, kun pienestä pitäen on siihen oppinut.

Juu ja hän osaa kauniisti sanoa vieraille päivää ja kiittää aina kohteliaasti sekä muistaa pyytää anteeksi, jos vahingossa tönäisee. Ja kun mä en koskaan hänelle hermostu, niin mun hyvästä mallista johtuen, ei hän tule koskaan kiroilemaan eikä kiusaamaan muita.

:laugh: :saint:

Ei se välttämättä noin mene, kyllä meidänkin teinit ovat olleet avuliaita ja kohteliaita taaperoita =)

Ap:lle
Mun teinit nyt 13v ja 15v, eivätkä todellakaan riemusta kiljuen kotitöitä tee, mutta tehtävä on. Pyrin antamaan aikaa homman suorittamiseen mutta yleensä saa "hieman" muistutella että tulee tehdyksi.
Mielipiteensä saa sanoa, kiroilla ei (jaa ei vai, mistähän tuo 3v on oppinut nuo kirosanat..).

Välillä on tuskaisia päiviä tuon 13v:n kanssa kun tuntuu että katsonkin häntä väärin, ja kaikki mitä tapahtuu on minun syyni.
Pyrin kuitenkin miehen kanssa aina muistamaan kiitoksen, vaikka se annettu homma olisi tehty korvat sauhuten ja muristen ja paikalta poistuttu ovet paukkuen.

Ja mikään pakkohan ei ole mitään tehdä, minunkaan ei ole pakko pitää yläkerran nettipiuhaa päällä tai maksella viikkorahoja tai antaa bensarahaa jne. :kieh: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:
Tiedättekö, että kun mun 2v jo nyt tykkää imuroida ja pyyhkiä pölyjä, innokkaasti auttaa tiskaamisessa ja pyykinlaitossa. Kun se sitten täyttää 12v niin hänhän tekee ne automaattisesti, kun pienestä pitäen on siihen oppinut.

Juu ja hän osaa kauniisti sanoa vieraille päivää ja kiittää aina kohteliaasti sekä muistaa pyytää anteeksi, jos vahingossa tönäisee. Ja kun mä en koskaan hänelle hermostu, niin mun hyvästä mallista johtuen, ei hän tule koskaan kiroilemaan eikä kiusaamaan muita.

:laugh: :saint:

Ei se välttämättä noin mene, kyllä meidänkin teinit ovat olleet avuliaita ja kohteliaita taaperoita =)

Ap:lle
Mun teinit nyt 13v ja 15v, eivätkä todellakaan riemusta kiljuen kotitöitä tee, mutta tehtävä on. Pyrin antamaan aikaa homman suorittamiseen mutta yleensä saa "hieman" muistutella että tulee tehdyksi.
Mielipiteensä saa sanoa, kiroilla ei (jaa ei vai, mistähän tuo 3v on oppinut nuo kirosanat..).

Välillä on tuskaisia päiviä tuon 13v:n kanssa kun tuntuu että katsonkin häntä väärin, ja kaikki mitä tapahtuu on minun syyni.
Pyrin kuitenkin miehen kanssa aina muistamaan kiitoksen, vaikka se annettu homma olisi tehty korvat sauhuten ja muristen ja paikalta poistuttu ovet paukkuen.

Ja mikään pakkohan ei ole mitään tehdä, minunkaan ei ole pakko pitää yläkerran nettipiuhaa päällä tai maksella viikkorahoja tai antaa bensarahaa jne. :kieh: :D

Samaa nauran, ei tosiaan välttis noin mene! Omatkin oli ihania pikku apulaisia ihan alakouluikään asti, vaan kun esimurkku-murkkuikä tulee niin ei vois vähemmän kiinnostaa. Ainoa mikä motivoi on raha, valitettavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siis ootko tosissas vai onks tää jotain piikittelyä? Etenki toi hyvästä mallista johtuen ei tule kiroilemaan jne.... Ei hyvää päivää...

;) Juu toi 2v on kuopus, joten...

Nostetaanpas vähän topikkia, kun rupee vanhentumaan ,vaikka on aina ajankohtainen aihe! Murkkuiän ongelmista ei koskaan ole liikaa asiaa liikkeellä.
Miksi pitää saivarrella, eikö jokaisen tee mieli "hirttää" välillä oma "vieras" "itselleen syntyvä" teini??
Niinhän siinä tulee tapahtumaan: ensin lapsi syntyy vanhemmilleen vauvana ja murrosiässä nuori syntyy itselleen.
Meillä poika potee 17 veenä henkistä murkkuikää, kun ei itsekään tiedä onko vielä lapsi vai kenties melkein aikuinen. Huutoo piisaa: "mä oon jo melkeen aikuinen, ky mä tiedän"-tyyliin. ja "arvaa onks toi noloo", kun neuvoo viimeisiä lapsi/ aikuinen juttuja, joihin olen vastannut, että" ei oo noloo vaan normaalia", kyllä se poika aina sitten on tajunnut ja jäänyt pohtimaan asioita itsekseen.
Rahaa meilläkin annetaan vain, jos puhe siivouksista ja osallistumisesta on mennyt perille ja muutenkin siivosta käyttäytymisestä muita perheenjäseniä kohtaan.
Kaikki ei aina mee putkeen, mutta aika hyvin ole saanu taottua järkee ja käytöstapoja pojan nuppiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Haluun pois:
Sitä ei saa tekemään kotitöitä millään!! Monta kertaa ollut asiasta puhetta, mikään ei muutu. Äsken sanoin että imuroi sillä välin kun käyn hakemassa pienemmän tarhasta ja vie omat vaatteet sohvalta kaappiin.

Mitään ei ollut tapahtunut, kun palasin kotiin. No, sitten komensin sen imuroimaan. Viisi minuuttia oli imuri päällä ja jätti sen sitten keskelle lattiaa. Väitti imuroineensa olkkarin, eteisen ja keittiön. Ja paskanmarjat, ei tasan ollut tehny yhtään mitään!!!!

Ja sitten kun siitä sanoo ja heittelee sille rangaistuksia, niin sanoo vaan että "voi voi"

Siis AARRGGHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!

Mulla ei riitä hermo tuon paskapää penikan kanssa!!!!! Mitään ei viitsis tehdä, ei siis yhtään mitään ja silti pitäis aina saada rahaa ja tavaraa ja päästä joka paikkaan! Ja kun siihen ei edes uhkailu, kiristys eikä lahjonta toimi, ei millään.

Omasta huoneesta en viitsi edes mainita..

Raivostuttaa niin että itkettää!!

Mä taas vihaan sua aikuista apinaa niin että tekis mieli...

Alkuperäinen kirjoittaja möhkispöhkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
ÄLÄ HAUKU LASTASI :kieh: :kieh: :kieh:
tai tuun ja räksytän siun korvaan |O |O

Voi hellanlettas mikä äiti teresa täällä paapoo. Jos yks sun toinen varmasti haukkuu penskaansa joskus.

varsinainen teresa kyllä :D
ei tartte olla mikään äiti teresa jos ei vaan haukkua loksuta lastaan täällä palstalla! tyhmä pitää olla jos noin inhottavasti omasta lapsestaan puhuu! täälläkö ne ongelmat selviää?

Vm 87 teini äiti siinä paapoo aikuisia ihmisiä, oih.

eipä tuo ikä ihmisestä aikuista tee :whistle:
No eipä niin, mutta sanotaanpa näin.. Odotappa, kun oma rakkauden hedelmä on murkkuiässä *viheltelee*..

Siis ootko tosissas vai onks tää jotain piikittelyä? Etenki toi hyvästä mallista johtuen ei tule kiroilemaan jne.... Ei hyvää päivää...

No odotappa, kun menee tarhaan ja kouluun:D Siinä ei paljon hyvät mallit auta, kun mukulat tuovat hirrrveät kirosana arsenaalit ja toisilta lapsista opitut uudet kiukuttelu menetelmät.. Siinä sitä miettii, että olipa minun hyvällä esimerkillä paljon painoarvoa..

Mulla on 7-14 vee pojat ja olen koulussa töissä. Onko tossa jotain mitä MUN pitäis tietää???! Heh heh...

No odotappa, kun menee tarhaan ja kouluun:D Siinä ei paljon hyvät mallit auta, kun mukulat tuovat hirrrveät kirosana arsenaalit ja toisilta lapsista opitut uudet kiukuttelu menetelmät.. Siinä sitä miettii, että olipa minun hyvällä esimerkillä paljon painoarvoa..

Meillä osallistuu kaikki yhteisen kodin hoitoon. Lemmikkejäkin on ja ainoa asia melkein on , mitä en ole vaatinut lapsilta on esim kissanoksennuksen siivoominen (nehän syö ruohoo ja siks aika ajoin tapahtuu tätä). Siihen ei kaikki aikuisetkaan pysty... kun nuoret on koko ikänsä nähneet, että perheen isäkin tekee kaikenlaista, ei ole ihan hirveesti ongelmia saada kaikki osallistumaan edes vähän-sillontällön-kodin hoitoon. Ja kimpassa tehdään, ellei muuten maistu. Murkut 13 ja 17vee. Ja eikä olla maaseudulta.

Yhteistyössä