Marraskuun odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 7
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa vaan!

Joo, pientä alavireyttä tosiaan on ilmassa, mutta jospa se meillä loppuvuodesta synnyttävillä kohoaisi sitten, kun ilolla saadaan kertoa, että nyt ne potkut tuntuu.

Zatu: mulla mies on innokas lähtemään näihin ultriin ja vastaaviin ja varmasti lähtis mukaan neuvolaankin. On todella kiinnostunut kaikesta. Tämä lapsi on hänelle eka ja kuitenkin on hiukan vanhempi kuin minä itse, niin tämä kaikki on kyllä saanut hänet aivan innostumaan. Hänellä kun vielä on takana sellainen stroori, että hän on 20 v. luullut ettei lapsia saakkaan ja nyt tälläinen ihme tapahtui. Ymmärrän kyllä, että sinua miehesi käytös varmaan suututtaa. Mutta kuitenkin hän on muutoin innoissaan ja kiinnostunut vauvelista, niin sinun täytyy vain hänen kantansa ymmärtää ja hyväksyä:) Toiset miehet on vain sellaisia... suomalaisia miesjärkäleitä:)

Lauralle terveisiä ja olenkin Kermit-ketjusta sinun kuulumisia lukenut. Onnea raskautumiseen ja se varmasti vielä sinulle onnistuu!!! Olen siitä aivan varma.

Katalle teretulemas joukkkon! Raisa kyseli mikä sairaala on LKS ja voin Katan puolesta vastata, että se on Lapin Keskussairaala. Itse olen Lapista lähtöisin ja omat 2 lasta synnytin juuri ko. sairaalassa.

Meikällä taas on alapään juilimiset tullut kuvioon. Tovin aikaa ne oli pois ja nyt taas tuntuvat tulevan päivänkuvion mukaan. Onneksi ne näkyy olevan sellaiset (ainakin vielä), että ne tulee ja sitten menee. Ei koko ajan jatkuvaa kipua.

Sirenia: kerroppa kuulumisia!

Ah: vain 2 pvää ja sitten lomalle! Jippii!

Heippa tytöt!

Vipe: Kyllä täällä vielä mukana ollaan. Vuoto on vähentynyt huomattavasti mutta nyt on alkanu mahaa nippaileen... Soitin ä-polille ja menen käymään siellä puolenpäivän jälkeen. Puhelimessa ollut hoitaja meinasi että saattaa olla ihan oireetonta virtsatietulehdustakin, saa nyt sitten nähdä mikä on ongelma vai onko mikään. En normaalisti näistä nippailuista olis huolestunu mutta kun oli tuota vuotoa, että liittyykö se sitten siihen. Kyllä ainakin tuntuis että kaveri on hengissä kun mahassa muljahtelee :)

Zatu: Ei ole meilläkään mies ollut missään neuvoloissa eikä np-ultrassa mukana, eikä ole tulossa rakenneultraankaan. Ihan innoissaan on silti vauvasta mutta ilmeisesti vierastaa olla tuollaisissa tutkimustilanteissa mukana. Näillä näkymin ei ole tulossa synnytykseenkään mukaan. Jotenkin en sitä koe edes tarpeelliseksi, en ole mitenkään koskaan ajatellut sitä itsestäänselvyytenä että mies sinne mukaan tulisi. Olen ajatellut että tulkoon jos haluaa, jos ei niin se on ihan ok.

Laura: olen sun kuulumisia kermeistä lukenutkin vaikka en ite sinne paljon ole viimeaikoina kirjotellutkaan... Toivottavasti palaat pian takaisin odottajien puolelle! Olitkin mun kans ainoa jolla synnytyssairaalana KHKS tässä ketjussa... Kaikki muut on jostain muualta päin.

Jeps, mutta tulen kertomaan myöhemmin miten kävi!

Sirenia 19+4

Kiitos Vipe ja Sirenia lohdutuksen sanoista :) Kiva huomata, että on ainakin yks toinenkin perisuomalainen mies, joka ei ole innoissaan mukana kaikissa tutkimuksissa yms. Munkin mies sanoi, ettei sitä kiinnosta lähteä sinne synnytykseen mukaan. Sairaalaan tulis kyllä, muttei itse tapahtumaan. Katsotaan nyt miten se menee, mutta tuskinpa muuttaa mieltään. Mä kyllä haluaisin hänet mukaani. No, ne ajat on vielä sen verran kaukana, ettei onneks vielä tarvitse tämän enempää miettiä asiaa, jos nyt ylipäätään sinne saakka päästään. Toivottavasti päästään :) Halit myös mun puolestani teille jotka ette ainakaan muiden marraskuun odottajien mukana vielä päässeet loppuun saakka. Eiköhän se aika vielä koita :) Itse en tosiaan vieläkään uskalla täysin uskoa, että kaikki menisi hyvin, vaikka rakenneultra paljon jo toivoa antoikin. Lähipiirissä kuitenkin sen verran monta keskenmenoa tapahtunut, että pieni varaumus edelleen. Mutta olen kyllä siitäkin huolimatta onnellinen tästä raskaudesta, kun mulla on olokin ollut oikein hyvä.

Mulla tulee taas pienen ajan päästä muutaman viikon nettipimento (ja loma), joten toivottavasti kaikki voitte hyvin ja pidetään mahat pystyssä :)

heips,

täällä kaikki ok, kävin ultrassa ja selvisi että istukka on vähän kohdunsuun päällä, toivottavasti siirtyy siitä... vaavi pyöri siellä vilkkaasti, eli en ole kuvitellut että se kokoajan muljaa ;)

Moikka kaikille!
Olen aloitellut jo lomat, joten en ole taas vähään aikaan päässyt tänne pyörähtämään.
Kaikenlaisia kuulumisia tuntui olevan, iloisia ja sitten hyvin surullisia.

Olen todella pahoillani puolestasi Iku. Voimia teidän koko perheelle.

Ja Laura, toivottavasti sulla olisi tästä kierrosta tärpännyt! Tsemppiä oikein paljon.

Mitä pitemmälle raskaus etenee niin sen ""varmemmaksi"" sitä tuntee olonsa. Silti kaikenlaista voi tulla matkan varrella, vielä tässäkin vaiheessa ja myöhemmin. Eihän meidän rakenneultra mennyt ihan putkeen, mutta kuitenkin odotus jatkuu toiveikkain mielin, mitäpä sitä muutakaan voi. Iloitsen ainakin siitä, että pikkuisen potkuja on tuntunut jo monta viikkoa ja ovat sen verran voimakkaita että mieskin tuntee ne kädellään jos ajoitus sattuu kohdalleen.

Oltiin tässä juuri reissussa ulkomailla ja siinä kuumuudessa tarpoessa vatsaa supisteli vähän väliä. Onneksi täällä Suomessa on ihanan raikkaat ilmat, voisi olo käydä pitemmän päälle turhan tukalaksi. Onko muilla ollut supistuksia?

Mulla on jo ihan selkeä vauvavatsa, neuvolan mittausten mukaan kohdun korkeus on siellä yläkäyrillä. Taitaa tulla iso vauva, veikkasivat....

3D ultrasta saatiin vauvan kasvoista kuva, se on niin suloinen! ihan isänsä näköinen ;) Ihmeellistä miten kasvot voi näkyä niin selvästi. Kaveri antoi vinkin, että ultrakuvista voi käydä teettämässä ihan oikean valokuvan niin säilyy sitten paremmin.

Vielä ei olla tehty mitään vauvahankintoja, mutta lastenlaulukirjoja olen ihan innoissani selaillut kaupassa ja samoin täytettäviä vauvakirjoja.

Kaikkea hyvää marrasmammoille ja tsemppiä rakenneultraa vielä odottaville. Ajatelkaas, muutaman kuukauden päästä on ponnistuksen aika ja uusi asukas sekoittaa pakan :D

Sipuli1, 20+3

Heippa vaan kaikille!

Viimeistä työpäivää viedään ja lomaa alkaa. 4 viikon huilia ja kyllä tekee terää. Ruotsin reissu heti ensiviikolla ja sitten vain kotosalla oloa. Hyvä niin. Se riittää.

Olenkin sitten luultavammin vähemmän äänessä vaikka kotikonekkin löytyy.

Toivotaan, että seuraavalla kerralla saan iloisena kertoa, että NYT ne potkut tuntuu....!

Mukavaa heinäkuuta kaikille ja ollaan oikein mahakkaita:)

terkuin Vipe 18+4

Moi!

Voi että, kaikki lähtevät lomille! Opiskelija ei voi muuta kun kadehtia sellaisista luksuksista tietämättömänä:) Onhan sitä lomaa sit joo lokakuussa, mutta ilmat vähän toisenlaiset ja maha vähän eri kokonen sillon..

Sirenia, hyviä uutisia! Kaipa tuota sinun istukkaasi tarkkaillaan sitten jollain ylimääräisillä ultrilla?

Zatu kyseli miehen mukanaolosta. Meillä mies tuli mukaan ultriin ja aikoo ehdottomasti synnytykseenkin, tosi pelkään että se alkaa antamaan neuvoja kätilöille8) Neuvolaan se ei halua tulla enkä haluaisikaan että se tulisi, en tajua miksi joillain miehet tulevat mukaan ja sitten kykkivät nurkassa kaikkien verenpaineen mittausten tms aikana. Kyllä se masulle juttelee ja paijailee, mutta mun hemmottelusta ei tietoakaan, olenhan ""aikuinen ihminen"" ""enkä ensimmäinen nainen joka on koskaan ollut raskaana"". Plääh. Eikä varmaan sitä huomiota paljon tule vauvan syntymän jälkeenkään, veikkaan..

Sipuli, mulla on ollut vähän supistuksia, pari kertaa jumpassa, sänkyhommissa ja kerran kun käveltiin huonekalukauppoja monta tuntia. Ovat kivuliaita ja ikävän tuntuisia:( En ees halua tietää mitä ne synnytyssupparit sitten on!

Vipe, tulethan sitten pian kertomaan liikkeiden tuntemisesta?;) Eiköhän ne ala minä hetkenä hyvänsä nyt. Ja yleensä sillon kun vähiten odottaa, itsellä tuli jumpassa ekan kerran ja putosin hämmästyksestä (kirjaimellisesti) lattialle:)

Hyvää heinäkuuta ja aurinkoisia kelejä kaikille lomailijoille!

Tulinpa minäkin kertomaan että kohta tästä alan laputtamaan lomalle (tosin vain 2vko) joten oikein aurinkoista ja lämmintä heinäkuuta kaikille :D

Kotona on muuton jäljiltä netti pimento joten teidän juttuja pääsee seurailemaan tod.näk. vasta loman jälkeen (ellei sitten mies ylitä itseään ja lähiaikoina vedä kaapeleita jotta saataisiin netti toimimaan).

nitta rv 21+2

Hei!

Pieni piristys näin lomatunnelmissa:

Näin saat varmasti ""lomaa"" töistä...

-Kirjaudu sisään koneellesi, odota sekunti, sitten ota pelästynyt ilme naamallesi ja huuda ""Voi helvetti! Ne löysivät minut!"" ja sekoa.

-Naura hallitsemattomasti noin 3 minuuttia & sitten yht'äkkiä lopeta ja katso epäilevänä kaikkia, jotka tuijottavat sinua.

-Kun tietokoneesi on kiinni, valita viereiselle henkilölle, ettet saa tätä hiton vehjettä toimimaan. Kun hän on laittanut sen päälle, odota 5 minuuttia, laita se uudestaan kiinni, ja toista prosessi uudelleen puolen tunnin ajan.

-Kirjoita kiihkeästi, usein pysähtyen tuijottamaan viereistä henkilöä vihaisesti.

-Ennen kuin ketään muita tulee huoneeseen, liitä jokainen tietokone eri
monitoriin kuin se alunperin oli liitetty.

-Työskentele normaalisti hetki. Yht'äkkiä rupea tuijottamaan monitoria pelokkaan hämmästyneenä ja ryömi pöydän alle piiloon.

-Kysy viereiseltä henkilöltä, josko hän tietäisi keinon murtautua Pentagonin huippusalaisiin tiedostoihin.

-Tuo moottorisaha, Mutta älä käytä sitä. Jos joku kysyy miksi sinulla on moottorisaha mukanasi, sano ""Kaiken varalta...""salaperäisesti.

-Kirjoita normaalisti hetki. Yht'äkkiä ala valittaa kaikesta paskasta, mitä elämässäsi on. Jatka tätä muutama minuutti. Sitten lopeta yht'äkkiä
ja jatka kirjoittamista.

-Aina kun painat Enteriä ja prosessointiaikaa on jäljellä, rukoile ""pleasepleasepleaseplease,"" ja huuda ""YES!"" kun se lopettaa.

-Printtaa koko Shakespearen elämäntyö, sitten kun tulostus on valmis,
sano, että halusit vain yhden rivin.

-Tuijota monitoria, narskuta hampaitasi, lopeta, katso vierustoveriasi, narskuta hampaitasi. Toista äskeinen.

-Naura hysteerisesti, huuda: ""Te kaikki palatte helvetin tulessa!!!"" ja
jatka työskentelyäsi.

-Yritä syödä tietokoneesi hiiri.

-Kun suoritat laskutoimintoja, ota esiin helmitaulu ja sano että joskus vanhat tavat ovat parempia.

-Pelaa Miinaharavaa tuntikausia työpaikkasi tehokkaimmalla koneella.

-Pidä kovaa ääntä naputtelemalla samaa näppiksesi näppäintä uudestaan ja uudestaan, kunnes huomaat vierustoverisi noteeranneen tekemisesi. Sitten katsele kiinnostuneena naapurisi näppistä. Naputa hänen Delete-näppäintään useita kertoja. Kysy samalla:""Toimiiko SINUN Delete-näppäimesi?""
Puistele päätäsi ja palaa hakkaamaan omaa näppistäsi.

-Tuijota vierustoveriasi, näytä äimistyneeltä, purskahda nauramaan, sano kovaan ääneen: ""Sinä teit mitä?"". Jatka nauramista, ota tavarasi ja poistu ulvoen naurusta.

-Osoita monitoria. Mutise jotain järjetöntä. Paina Enteriä, sitten puikahda piiloon pöydän alle huutaen samalla: ""Suojaaaaan!"" Kurkista pöydän alta, istahda takaisin koneesi ääreen ja sano: ""Kas, tällä kertaa se toimi,"" ja jatka rauhallisesti töitäsi.

-Metsästä näkymättömiä ötököitä ja yritä liiskata niitä.

-Ota kynä. Ala kirjoittaa monitorin ruutuun. Valita, ettei kynä toimi.

-Saavu työpaikallesi kukkia hiuksissasi. Hymyile valloittavasti.
Kirjoita hetki, sano ""Olet sellainen höpönassu!!"", ja suutele monitoria. Toista
tämä useita kertoja. Kun ekstaasisi kasvaa, halaa näppistäsi. Lopulta halaa vierustoveriasi ja poistu.

-Juokse työpaikallesi ja huuda ""Maailmanloppu tulee!!!!!"", sitten rauhallisesti istahdat paikoillesi ja alat töihin.

EIKÖHÄN SE LOMA SIITÄ SITTEN IRTOA:)

Hihihiii:)

Mulle varmaan irtoaa täältä kesätöistä loma jo nyt, kun nauroin tuota juttua ihan hysteerisesti yksin omassa huoneessani:) Varmaan terveen näköistä, kun hekottaa monitorille:))

Kiitos päivän piristyksestä!

Eiköhän nuilla luulisi jo heltiävän paikka pehmustetussa huoneessa... =)

Tää jatkuvalla ""lomalla"" eli työttömänä oleminenkin on suorastaan petollisen tylsää. TÄnäänkin piti sitten lähteä kaupungille ostamaan muka jotain tuiki tarpeellista, kuten uusia alusvaatteita. No ne jäi ostamatta, mutta oli ihan pakko ostaa yks vauvan vaate. Aikastahan se vielä on, mutta ku oli alennusmyynnissä ja niii-iin suloinen. Ei siis parane mennä kaupungille enää ollenkaan, ainakaan yksinään!!!

Tällä viikolla olen ensimmäistä kertaa tuntenu vauvan liikkeet ja nyt parina iltana on mieskin tuntenu. Pari kertaa on tuntunu semmonen ihan kunnon muksaus mahassa ja sit sellasta muljahtelua, joka ei voi enää johtua ilmavaivoista... Mutta kyllä noita liikkeitä on jo odotettukkin.

Lämpimiä kesäpäiviä kaikille!!!
Myy (rv 19+6)

Haa löytyihän täältä joku toinenkin toimeettomana olija!=) Eli Myy, täällä kans vaan oleskellaan ja kasvatetaan mahaa. Itse olen ollut ihan raskauden alusta asti erityisäitiysvapaalla töistä, joten välillä meinaa aika käydä pitkäksi! Onneksi kuitenkin on kesä...

Voi että muuten tulee aina hyvä mieli, kun aina välillä tuntuu muksaus mahassa! Tekee asian jotenki konkreettisemmaksi... Joten iloisia odotteluja kaikille, jotka niitä vielä vähän aikaa odottelee! =)

Kata (21+1)

Odottelin jo kärsimättömänä, että pikkunen alkaisi liikehtiä ja potkia muulloinkin kuin iltaisin, kun olen asettunut sänkyyn. No tänään ""muljahtelua"" on ollut suorastaan liikaa! Kahdesti olen joutunut menemään selälleni, kun on ruvennut jo tuntumaa hieman pahalta. Nyt menossa rv 22 + 2.

Mun la muuten muuttui jossain vaiheessa 3.11. (kiekolla katsottuna) => 2.11. (neuvolan tietokoneohjelman mukaan), mutta tuolla ei liene käytännön merkitystä.

Vatsavaivat jatkuvat: joka päivä on ummetusta ja ilmavaivoja, jotka ilmenevät lähinnä kammottavana turvotuksena. Ihan toivoisin välillä, että pierettäisi oikein kunnolla, että ilmat tulisivat ulos!

Lisäksi kiusana on hiivatulehdus: kutina on öisin välillä ihan kammottava. Canesten-puikot eivät ole auttaneet. Onneksi maanantaina on neuvola.

Ihanaa, että tänään oli viimein aika kesäinen päivä, vaikka äsken ukkonen hieman jyrähtelikin.

Maanantaita arvon kanssaodottajat!

On tainnu viikonloppu auringonpaisteineen vetää porukan rannalle ja sannalle pois tietokoneiden äärestä. Ihanaa kun vihdoinkin tuntuu, että on kesä!!! Tästä pitää nyt nauttia täysin rinnoin niinkauan kun tätä ihanuutta jatkuu.

Meillä ei viime viikko ollut ihan paras, vauvalla kyllä kaikki hyvin. Ensin meni asuntoasiat myttyyn, ja niitä selvitellään edelleen. Sitten tuli eilisaamu ja mies katsoi ikkunasta ulos, auto on varastettu. No siinä jo ehdittiin toivoa, että toivottavasti ei löydykkään, että saisi mennä ostamaan uuden auton. Ja lähdettiin sitten koiran kanssa lenkille, niin mikäs se löytyikään. Oma pikkuautomme, täysin tyhjennettynä ja naarmutettuna ja lommoille. JOten se on nyt korjaamolla ja poljemme pyörillä!!!

Neuvolassakin kävin tänään pitkästä aikaa. Kaikki näytti olevan hyvin, sydän löi kovasti ja kohtu oli kasvanut... sf-mitta huiteli yläkäyrän yläpuolella melkeen. Mutta omapaino ei ole noussut vieläkään lähtöpainon tasolle. Kehoitti syömään enemmän ja sanoi, että pitää seurata sitä painoa että alkaa nousemaan. Mulla menee oikeastaan edelleen omat vaatteet melko pitkälti päälle, vapin kun jättää auki niin pärjää hyvin.

Oikein lämpimiä päiviä kaikille, nyt polkemaan vakuutusyhtiöön ja torille ostamaan mansikoita, nam!!!
Myy (rv 20+2)

En kuulu tähän ketjuun ,mutta Vipe on minulta hukassa!
Täältä tiedän hänet löytäväni...joten Vipe ,mulla on ollut sähköposti muutostöiden vuoksi jumissa ,en tiedä tuliko viestini perille ,sinun viestisi ""juhannustunnelmista"" sain.
Kirjoita kun ehdit!

Hyvää odottelua vaan kaikille tähän ketjuun toivottaa Haidi tuolta toisaalta!

Moikka!

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli hyvin, hemoglobiini tosin alhainen niinkuin arvasinkin eli rautakuurille. Sydänäänet kuuluivat taas sen kauhean hakemisen jälkeen hyvin, vauva rupesi heittämään kuperkeikkaa niinkun aina kun niitä yritetään löytää. Sf-mitta oli vaan 16, mutta pysyy kuulemma vielä normaalin vaihtelun piirissä. Myy, paljon sulla oli, jos kerran ylärajoilla?

Liikkeet alkaa olemaan jo aika kovia muksaisuja, nyt mieskin tuntee vihdoin ne:) Vauva vaan aina rupeaa silloin mökäämään, kun ympäriltä kuuluu paljon ääniä. Kai se pitäisi totuttaa niihin, että osaa nukkua hälyssäkin.

Eilen tuli taas sellainen ""neronleimaus"" että tajusin, että mullahan on supistuksia.. Kun ollut niitä inhoja kipeitä suppareita välillä niin kuvittelin että ne on aina sellaisia. Nyt tajusin jo pari viikkoa jatkuneiden mahan pinkeäksi menemisten olevan niitä kivuttomia harjoitussuppareita. Hyvä minä..:)

Huh kun ulkona on kuuma! Jalkoja turvottaa ja tuntuu että tota mahaa saa nyt jo raahata eteenpäin koko kehon työntövoimalla. Onneksi en ole viimeisillään nyt heinä-elokuussa. Yleensä tykkään kovasti helteestä mutta nyt saisi jäädä kuumat päivät mielellään aika vähälle.

Hei Raisa!

Se taisi se sf-mitta olla 19,5 cm. Ite en jaksa huolestua vielä siitä, jollei kaikki mene ihan käyrien mukaan, painot ja sf-mitat. Onhan tässä vielä aikaa itse synnytykseen.

Ei sitä nyt näin lämpimällä jaksa stressata! Nyt takaisin parvekkeelle kirjan pariin!

Myy

Hello!

Jippii. Nyt minäkin saan sanoa, että tunnen liikkeen. Viikonloppuna totesin ahaa elämyksen, että kyllä nämä jos mitkä pitää potkuja ollut ja sama homma jatkuu. Potkii tuonne alas. Onpa mukavaa! Vaikka en ole ekasynnyttäjä, niin meni aika pitkään 20 viikon rajoille. No, toisaalta viimeisimmästä synnytyksestä 13 v niin, eiköhän minut voisi lukea ensisynnyttäjäksi:) Jospa sitä taas tästä. Päästiin Myyn kanssa toisten kanssa tasoille:) Ollaan nyt oikein onnellisia:)

Hoh, hoijaa. Kyllähän sitä on oikeaksi itkupilliksi muuttunut. Viikonloppuna taas huomasin. Käytiin kaupungilla ostoksilla ja kun mitään vaatteita ei löytynyt, oli helle ja meikäläisellä pitkät housut jalassa ja muut kulku kesähepeneissä, niin itkuhan siitä tuli. Itkin oikein ""katkerasti"". Mies kummissaan. Sitten sunnuntaina kun ukko-kulta sanoi, että jos mentäisiin vaikka marketteihin katsomaan vaatteita, niin iski depis: ei niitä kuitenkaan löydy ja eiku itkua naamaan. Huh. huh. Sitten sunnuntain lilluin oikein itsesäälissä koko päivän ja mies taas kummissaan. Enkä puhunut mitään. No, maanantai kun koitti, niin taas uhkuin tarmoa. Aloin siivoamaan huushollia (siitä onkin pitkä, pitkä tovi kun viimeksi tein sen) ja mielessäni surkuttelin, että voi miesparkaa mitä se joutuu kestämään. No, eilen illalla sitten vähän selittelin asioita ja kerroin suoraankin miltä minusta sunnuntaina tuntui ja sanoin, että paras tottua tälläiseen. Ei ollut sitten varmaan viimeinen kerta:) Siis aivan onnetonta. Pienikin vastoinkäyminen, niin eiku märy päälle. Toivottavasti kertomukseni löytää jonkun toisen vastaavan:)
Olen samaa mieltä, ettei nämä helteet ole oikein mukavia ja sanoinkin, että minua ei haittaa pätkääkään vaikka sataisi vettä. Jotenkin ei kesästä nauti niinkuin pitäs.
Oululaiset odottajat: mistä olette hankkineet äitiysvaatteita?
KappAhlissa kävin ja tarjonta oli tosi heikko. Meikä ei oransseja, ihon mukaan kulkevia housuja jalkaan pistä!!! Ja en ole oikein mekkoihminenkään.

Minäkin menen neuvolaan huomenna, ja tosi mielenkiintoista. Itsekkin juuri tuota hemoglobiinia mielenkiinnolla ootan. Mitähän se mulla näyttää. Odotellaanpa tässä sitten sitäkin, että milloin mies saa tuntea potkut.

Miten Myyllä kävi autojutun kanssa? Kaikkea sitä sattuu. Siis tosi kamalaa!!

Vaikka tässä onkin itkua tuherrettu mitä kummallisimmista syistä, niin vauvanodotus on kuitenkin ihanaa!

Nyt moppi käteen. Palaillaan!

Terkuin Vipe ja tasan 20

Just saatiin tietä, että lunastaisivat sen, mutta sillä rahalla jonka siitä maksaisivat niin ei kannata. Eli korjaamolle menee melko pitkäksi aikaa. Korjausarvio oli ollut 3000€... Eipä tartte tehdä minkäänlaisia reissuja minnekkään lähiaikoina. Kiva heinäkuu odotettavissa. Onneks kummallakin on edes pyörä niin pääsee kauppaan käymään.

Mä kävin eilen siellä neuvolassa, mull aoli hemoglobiini edelleen 137. Ei siis tartte alkaa rautakuuria syömään. Mutta se on kyllä ollutkin aina tosi hyvä, verenluovutuksessakin kun on käynyt niin huidellut tuolla 145-155 välillä yleensä.

Hienoa, että mekin ""mattimyöhäset"" vihdoin tunnetaan ne potkut, ettei vaan tartte kuvitella... =)

Nyt ostamaan mansikoita torilta!
Myy

Heipparallaa!!!
En oo ehtiny toiden takia ja (vahan muidenkaan) paljon konetta vilkuilemaan. Kiva etta kaikilla menee mainiosti ja liikkeet tuntuvat hyvin! Meilla on nyt naapurin koira kuukauden hoidossa ja asken kun tulin kotiin, tuli toinen naapuri ilmoittamaan, etta piski haukkuu kaikki paivat, kun oon toissa. Kiva kiva.
Mulla on tossa tunnin paasta neuvola, ja huomenna on laakari ja pitais kai paasta yhteen ylimaaraiseen ultraan taas, kun naa lukee mut taalla riskiodottajaksi. Saas nahda kuin meikalaisen hemoglobiinit ja paineet huitelee talla kertaa, kun aiemmin on kaikki ollu mainiosti. Meilla vaavi potkii niin, etta nakyy ja tuntuu. Tyopaivan aikana tuo tosin potkii mua ihan saannollisesti tonne munuaisia kohti, joten ristiselka on kivan kipea aina iltasella.
Ens viikolla pitais paasta Suomeen, jos tyot antaa myoden, tai sitten viimeistaan seuraavalla. Kotiin aidin luokse on kylla jo kova ikava, kun en oo sitakaan nahnyt yli puoleen vuoteen. Hauskoja kesapaivia kaikille, ja palaillaan pian.
Jessi 22 tasan

Moikka,

nostelen vähän ettei taas pudota johonkin tietymättömiin vaikka ei mulla kauheesti mitään uutta asiaa ole:)

Vipe: ihanaa, että tunnet nyt liikkeet! Musta se on kyllä tosi outo fiilis, kun yrittää ihan vakavissaan vaikka tehdä töitä ja sitten mahassa poreilee hassusti:) Koeta siinä sit keskittyä.

Jessi: minkälainen se neuvolasysteemi on Ruotsissa? Neuvolahan on alunperin suomalainen keksintö, enkä edes tiennyt, että niitä on muualla. Tosin pohjoismaissa nyt varmaan on terveydenhuolto muutenkin aika samantyyppistä.

Mä en kestä tätä hellettä, nytkin +28 näytti mittari. Normaalisti olisin ihan innoissani tästä mutta nyt kädet ja varsinkin jalat turvonneet aivan pökkelöiksi, keho tuntuu painavan vähintään viiskyt kiloa enemmän kun oikeesti ja supistuksia tulee koko ajan. Ääh! Ja inhottavinta on pistäytyä vaan lounaan ajaksi ulos ja sitten joutua palaamaan toimistoon, kun kaikki lomalaiset istuu terassilla
:((

Enpäs viitsi valittaa enempää tällä kertaa, vaan koetan mennä jatkamaan töitä..

Aurinkoa lomalaisille ja muillekin! (kateudestani huolimatta:)

Yhteistyössä