Marraskuun odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 7
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei!

Tänään kävin neuvolassa ja siellähän se sydän jyskytti hullun lailla. Olipa mukava kuulla ne. Sf-mitta on yli käyrien,
mutta täti sanoi, ettei pidä säikähtää. Tämä on vasta ensimmäinen mittaus. Joten enpä kanna huolta. Hemoglobiini oli minullakin tippunut ja oli nyt 115 (aikaisemmin 121). Ei vielä aloitettu rautakuuria. Katsotaan mitä se näyttää heinäkuun lopussa kun menen uudelleen.

Sisälläpä olen ollut vain vaikka hellettä piisaa. Syynä on yksinkertaisesti se, ettei ole vaatteita!!!!!!!!!!!!!!
Menee hermot.
Oululaiset odottajat: mistä löytyy ä-vaatteita Oulussa?
Hyviä sellaisia. En jaksa enää kiertää ja depis vaan iskee päälle. Joten auttakaa!! Toivottavasti oululaisista ehtisi vastata. Ruotsin matka lähestyy ja ahdistaa olla pitkät housut jalassa. Tämä ihan oikeasti minua kyllä ahdistaa ja kaupassa taas sai itkua salailla. Sitten kun olen kookkaampi ihminen muutenkin, niin vaikeuksia tekee.
Ajattelinkin ukko-kullalle sanoa, että kun ei löydy, niin ei löydy ja turha on katseita kääntää. Hyväksyttävänä niillä kuteilla mitä on. Muutenkaan en pidä shoppailusta ja saatikka nyt.

Siksi on hyvä kun saisi olla vain kotona:) Täällähän voi huoletta käveleskellä verkkarit jalassa ja joku vanha, nukkanen t-paita päällä.

Hei Vipe,

kai Oulussakin on HM ja olet katsonut sen äitiysvaatteet? Sieltä löytyi ihan kivoja ja halpoja hellevaatteita. Tosin voi olla, että kesävaatteet jo menneet. Niitä tulee tosin kuulemma joka päivä lisää. Lindexistä kesävaatteet jo varmaan menneet?

Sitten ostin kaksi kesähametta Beluasta (www.belua.fi), jolla on myös postimyynti. Oli vähän tyyristä, mutta sellaisia perushameita, joita voi käyttää niin töissä kuin kotona kuin kaupungillakin. Eli maksavat varmaan itsensä takaisin.
Paljon kehutun Missymomin vaatteita mulla on pari, mutta en ikinä käytä niitä, kun ovat päällä huonon tuntuisia. Loppujen lopuksi sitä kumminkin vissiin käyttää niitä trikoita, vaikka aluksi halusinkin olla muodikas farkkuäiti:)

Hei Raisa!

Kiitos vinkistä! Täällä on tosiaan tuo HM liike. Pitää huomenna käydä vielä siellä. Ja jos ei löydy, niin sitten luovutan. Lindex on täälläkin ja siellä kävin, ei ollut vaatteita. Nyt tosin kuulin, että täällä olevan ko. liikkeen yläkerrassa olisi erikseen ä-vaate puoli. Pitänee sekin vielä yrittää jaksaa käydä läpi. Joo, niin minäkin ajattelin, että haluaisin olla muodikas odottava äiti, mutta taitaapa ne haaveet jäädä. Ei se mitään. Nykyisetkin menee kotona, mutta ulos tietenkin pitäisi olla vähän parempaa. Ja töihin.

Moi taas Vipe,

HM:llä äitiysvaateosasto on erikseen, MAMA-tunnuksella. Ostin itse sieltä pari helletoppia, t-paitaa ja pitkähihaista , kaikki 10-15 e/kpl. Ihan kivan näköisiä ja hinta-laatusuhde yllättävän hyvä. Hameita tai muita alaosia siellä ei kummiskaan ollut (paitsi yhdet sortsit, jotka heti ostin) vaikka kävin useissa pk-seudun HM:issä. Tuttu odottaja sanoi, että kyllä siellä oli, maaliskuussa..

Ja kyllä, Lindexissä äitiysvaatteet ovat (tosi loogisesti? en ainakaan itse tajunnut) lastenvaateosaston yhteydessä, tai yhdessä oli yöpaitaosaston yhteydessä.. Lindexin äitiysvaatteet ovat MOM-merkkisiä, tunnistat siitä. Emme ole näes enää normaaleja naisten vaatteita käyttäivä ihmisiä vaan vain yöpaidan kaltaisissa retkuissa kulkevia jonkun äitejä!:)

Terve Vipe!

Oulussa HM:llä on lähinnä yläosia ja mekkoja. On siellä muutamat farkut näkynyt hyllyssä. Ite olen koittanut ettiä shortseja kesäksi, mutta vielä ei ole löytynyt, HM:llä näin kerran niitä, kauan sitten.
Keskustan Lindexillä sanottiin, että Zeppelinin liike myy äitiysvaatteita, keskusta ainoastaan imetysliivejä ja uimapukuja.
KappAhlilla ei ole muuta kun muutamat housut rivissä. Stokkan ylimmästä kerroksesta löytyy äitiysvaateliike Jasmin (muistaakseni tuon niminen), siellä hinta on huomattavasti korkeampi kun HM:llä. Ostin itse sieltä mekon kesän häihin ja nyt farkut, joilla toivon pärjääväni pitkälle syksyyn/loppuun asti.

Onnea vaateiden metsästykseen...

Myy (20+4)

Vipe (ja muutkin vaatteita käyttävät;),

sain hyvän vinkin siitä, miten voi käyttää omiakin kesävaatteita ainakin vielä jonkun aikaa: esim. capreihin, joissa on nappi ja napinläpi voi itse laittaa hiuslenksusta pidennyksen. Eli napinlävestä läpi joku ohut hiuslenksu, joka työnnetään vielä itsensä läpi niin että muodostuu lenkki. Tämä laitetaan napin ympäri. (Olipas vaikeesti selitetty! Mutta en osaa paremmin). Tällä tavalla olen pystynyt käyttämään kaksia caprihousuja vielä ainakin tässä vaiheessa. Varmaan toimii napillisiin hameisiinkin. Tosin sitten pitää olla joku pitkä, ei ihan vartalonmyötäinen paita.

Voi vitsi kun turvottaa, eilen kävelin ja lepuutin jalkoja pöydällä ja käärin kylmiä siteitä nilkkoihin ja hieroin kunnes olin ihan puhki, mutta tänään jo aamulla sama juttu.. En tiedä pitäiskö soittaa neuvolaan vai ei. Muistaakseni turvotus on korkean verenpaineen oire, mutta kun mua myös huimaa, joka on taas matalan verenpaineen oire.. ehkä mua vaivaa vaan laiskuus tällä helteellä:)

heippa kaikki,
kylläpäs vierähti aikaa sitten viime käynniltäni. Olin juhannusviikon lomalla ja nyt pari viikkoa tuurannut työkamuani ja kamala härdelli ollut jatkuvasti.

Älkää hyvät typykät valittako helteistä, ei niitä kauaa kestä! Jos turvottaa, muistakaa juoda sitä vettä ja kokeilkaa nostaa jalat ylös. Mun raskaus on nyt siinä vaiheessa, että alapäässä tuntuu painetta ja on jotenkin ""hellän"" tuntuinen. Vattan ympärys oli eilen 98 cm, painoa viimeisen neuvolan mukaan ab. 300 g/vko eli tähän mennessä tullut pari kiloa lisää joka on kyllä kaikki tuossa edessä. BM-mitta oli 16, joten ihan siellä alakäyrällä ollaan. Vauvalla on jo näköjään oma rytminsä, herää potkimaan ja meuhkomaan suurin piirtein samaan aikaan joka päivä. Selkää kivistää ja voi häntäluu parkaani päivän päätteeksi kun 8 tuntia sen päällä istuu! Supisteluja on myös edelleen jatkuvasti ja kamala ähky olo koko ajan. Siksihän sitä ei tule syötyä, kun ei tonne vattaan mitään mahdu, se kun on jo valmiiksi täyteen ahdettu ;) Mutta en minä valita en..

Täällä otetaan neuvolassa joka käyntikerta sekä hemppa että pissasta sokeri. Rautatablettien käytöstä menee uloste ihan pikimustaksi..heh ei mitään kaunista katsottavaa.

Työsopimukseni ei sitten jatku, kuten arvasin ja viimeinen työpäiväni tulee olemaan 25.8. Kerkeän olla 3 vkoa työkkärissä, kunnes jään äippälomalle. Sattui kyllä hyvään saumaan tämä määräaikainen ;)

Heippa!

Ja kiitoksia Myylle ja Raisalle vaatevinkeistä.
H&M valikoima oli aivan surkea. Yhdet vaalaet caprit oli kyllä mutta liian pientä mallia. Menin siten Stockmannille Jasmin-myymälään. Kallis paikkahan tuo oli, mutta pidin siitä, että siinä oli myyjä joka ehdotti ja näytti ja taas ehdotti eli siis palveli. Maksan ilomielin myös palvelusta. Ostin tummat caprihousut. Vaaleat oli menneet ja otin nämä sitten. En enää jaksa hakea. Paremmat nämäkin kuin pitkät housut.
No, jospa tästä nyt taas ainakin vähäksi aikaa ""valitukset"" loppu. On niin kiva istuskella kun ei vatsaa paina ja saa olla tuossa ihan ""vapaana"". Omakin olotila miellyttävämpi.

Nyt sitten pimentoon joksikin aikaa. Lapset tulee tänään mummolasta (ovat koko kesän olleet ""kierrossa"", tyttökin ehtinyt kait n. 5 yötä nukkua kotona tähän asti...:)
Ja huomenna lähdetään Ruotsin matkalle. Toivotaan hyviä kelejä. Ja saa aurinko paistaa:)
Lentäen Hkiin ja siitä laivalla yli ja samoin takasi. Lapsista tosi mukavaa, kun saa eka kerran olla lentsikassa ja laivassa. Oikein mukavaa.

Nyt olo oikein virittäytynyt. Kiitos housujen:)

Ai niin. SF-mitasta on täällä ollut jonkin verran puhetta.
Meikällä se oli 22,5 mutta katsoin lasteni ä-korteista, niin niilläkin pyörinyt aina yli käyrien. Kuitenkaan eivät mitenkään kookkaita lapsia olleet. Tyttö 2,9 kg ja poika 3,4 kg.
Joten en kanna huolta noista käyristä ollenkaan.

Mistähän minä tuon BM-mitan oikein repäsin..siis tarkoitin tietenkin SF-mittaa ;)

Laitoin eilen päivärahahakemuksen ja äippäpakkaushakemuksen menemään. Saas nähdä tuleeko paketti 3 viikossa, kuten olettaa sopii. Sitten pääsee taas hypistelemään uusia vauvan vaatteita..Pitäisi varmaan kantaa jossain vaiheessa ne esikoisenkin vaatteet varastosta sisälle.

Oikein rattoisaa ja lämmintä viikonloppua kaikille!

Moi!
Onhan täälläkin elämää heinäkuun helteistä huolimatta.
Kiva lukea muiden SF-mittoja, mulla oli viikolla 19 viimeksi neuvola ja SF-mitta oli 16.
Vipe kyseli äitiysvaatteista, h&m rowellsiltakin kannattaa käydä katselemassa, eli se on H&M:n postimyynti -> www.hmrowells.fi oli muistaakseni osoite.
Itse olen löytänyt h&m:ltä melkein kaikki mammavaatteet, eli muutamia t-paitoja ja toppeja sekä shortsit ja caprit.

Mä olen vähän epätietoinen siitä, milloin niitä äitiyspakkauksia voi alkaa anomaan? Täytyy käydä varmaan tutustumassa kelan sivuihin. Tarviiko siihen hakemukseen neuvolasta jokin todistus? Mulla on parin viikon päästä seuraava neuvola, täytyy muistaa silloin kysyä.

Ei olla vielä tehty mitään hankintoja vauvaa varten. Syksyllä sitten varmaan iskee oikea pesänrakennusvimma ;)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
Sipuli1, 21+5

Huh hellettä...

Tää viikko on mennyt sairaslomalla, kun alkoi tulemaan supistuksia ja kipuilua alavatsalla, olin vissiin sittenkin rehkinyt liikaa remontin ja muuton kanssa vaikka kuin yritin ottaa iisisti. Ihan kivat kelithän sairaslomalle on suotu, jos jaksais tuolla ulkona olla...mut en valita, kiva et on kesä =)

Noista liikkeistä on ollut puhetta. Mäkin tunnen jo selkeesti välillä liikkeitä, varsinkin iltasella. Oon vaan miettiny et kuinkakohan paljon ja usein niitä muut tuntee. Mietityttää onko jotain vialla, kun mun napero vaan iltasin liikkuu, vai enkö mä vaan kertakaikkiaan tunne kaikkia liikkeitä. Ehkäpä se istukka kuitenkin edelleen vaimentaa niitä. Sydänäänet kuitenkin kuului selkeesti ja syke oli hyvä tiistaina ja viimeviikon ultrassa liikkui hyvin. Kaipa mä vaan huolehdin turhia...

Mä oon löytäny paljon kivoja mammapaitoja H&M:ltä, mutta housuja en oikeen mistään. Pitäis varmaan tonne keskustan liikkeisiin mennä ihmettelemään, josko jotkut housut löytyis, alkaa olemaan mahtuvat housut todella vähissä ja verkkareissa ei ihan joka paikkaan viitti mennä.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Loora rv21tasan

Onkin niin kiirettä pitänyt, etten ole ehtinyt teidän juttujanne lukea saati sitten kirjoittaa kuulumisia!

Meillä nyt siis 21+3 ja vaavi potkii jo tosi lujaa. Mies on saanut tuntea potkut jo kolmisen viikkoa!
Käytiin Helsingissä rakenneultrassa (4D) ja olihan hieno kokemus. Saatiin oikein kauniita kuvia albumia varten ja videokin on aikas jännä. Sitä katsellessa eí voi kenellekään jäädä epäselväksi sukupuoli :)

Selkä on alkanut vähän vihoitella, jos rehkii tai kävelee liikaa. Oon kokeillut tukivyötä, mutta ei se koko ongelmaa poista ja näillä kuumilla keleillä on vähän ikäväkin käyttää.

Maha on jo kasvanut ja taidan olla yksi niistä naisista, jotka eivät raskautta voi piilotella lainkaan. Maha on pullottanut jo viitisen viikkoa niin paljon, että kaikki vastaantulijatkin tietää, että raskaanahan tässä ollaan. En oo kyllä yrittänyt piilotellakaan, kun töissäkin on niin onnellinen tilanne, että raskaus on ihan jees juttu siellä.

Hyviä vointeja kaikille!!

Hei vaan kaikki! Enpä ole tänne vielä kirjoittanutkaan... Mulla on viikkoja 21+2. Laskettu aika on 18.11. Tällä hetkellä olen sairaslomalla viikon verran hoitotyöstä selkäkipujen ja supistelujen takia. Alaselkä on aivan jumissa ja pepusta säteilee iskias-tyyppistä kipua. Supistelut alkovat viime maanantaina, kun hieman loukkasin itseäni töissä. Hoitotyö on sellaista... 8 tuntia jalkojen päällä eikä kaikkea nostamista voi millään välttää. Saattaapi olla, että mun sairaslomaa jatketaan kesälomiin saakka (vajaan parin kk päästä), jonka jälkeen jään suoraan äippälomille. Lääkärin mukaan en tule pärjäämään masuni kanssa töissä ja tiedänhän minä sen itsekin. Tuntuu vain oudolta jäädä jo nyt pois töistä, kun raskaus on puolessa välissä.

Jos ei fyysikan pettämistä oteta lukuun olen todella onnellinen odotuksesta. Kotona on energinen 2-vuotias tyttö, joka pitää mut liikkeessä. Tytön on vain ollut vaikea ymmärtää, etten voi enää nostella häntä kipujen takia. Muuten tyttö on innokkaasti odotuksessa mukana ja silittelee masuani ja huutelee ""haloo vauva!"". :)

Tsemppiä ja voimia kaikille teille marraskuun odottajille!

Viikonloppuja kaikilla ja tervetuloa mukaan Onerva!

Täällä on aika kulunut omaa tahtiaan, mitään uutta ja mullistavaa ei ole tapahtunut. Jätkä potkiskelee kovasti, varsinkin iltaisin ja perjantaina tuntui melskaavan koko päivän mahassa. Ei saanut hetken rauhaa... =)

Eilen oli kyllä pinna illalla niin kireällä ja on edelleen. Mies päätti lähteä perjantaina viikonlopuks kotiansa. No eihän siinä mitään. Mutta eilen alkoi todella raivostuttamaan kun itse istuin yksinäni koiran kanssa kotona, ilman autoa, juttuseuraa yms. Ja mies rillutteli kaverinsa valmistujaisissa. Ei se kai muuten olisi alkanut ärsyttämään, vaan kun juuri oli juhannus ja kaksi viikkoa sitä ennen oltiin miehen kotona, kun oli hänen serkun häät yms. Ja kuka siellä piti hauskaa, no miespä tietenkin. Itse saanut seurata muiden hauskanpitoa selvinpäin viimeisen reilun kuukauden. Itelläni ei kyllä ole edes suurempaa halua juopotella, ei ole ollut viimeiseen vuoteen. Vaan olisi mukava kun tekisimme jotain viikonloppuna vaikka yhdessä. Tai tylsistytään sitte yhdessä kotona... Pitäisi kai yrittää ymmärtää, vaan kun ei jaksa.

Nyt kuitenkin pääsen itse huomenna lähtemään oman äidin luo ja sieltä en kyllä pidä kiirettä takaisin. Meinaan nauttia oman äidin ruuasta ja äidin ja siskon seurasta niin kauan kun jaksan.

Hauskaa tulevaa viikkoa taas kaikille ja kirjoitelkaahan kuulumisia kun taas ehditte!
Myy 21+1

Huomenia!

Mulla alkoi tämä viikko vähän tylsästi, tai oikeastaan jo viime viikon puolella tuli niitä supistuksia vähän liikaa. Soittelin perjantaina neuvolaan ja sitten tuli tietty lähtö ä-polille ja nyt saikkua koko viikko. Onneksi lääkäri ä-polilla katsoi kaikki ultralla paikat eikä supparit ole tehneet mitään vahinkoa. Vauvakin oli kunnossa ja ihan oikean kokoinen huolimatta pienestä sf-mitasta.

Olishan se ihan kiva lomailla tällaisilla helteillä, mutta kun melkein täytyy pysyä makuuasennossa ettei ala mahassa krampata ja sen lisäksi helle vaan pahentaa oloa:( Ja sitten stressaa työpaikalle jääneistä töistä ja muuta. Vaikea keskittyä lepäämiseen!

Ei siellä H&M Rowellsilla muuten ollut joskus pari viikkoa ennen juhannusta muita äitiysvaatteita enää kuin verkkareita, alushousuja ja keltaisia t-paitoja. Yritin tilata sieltä silloin kaikkea mutta olivat loppu. Elokuussa tulee kuulemma uusi kuvasto, siinä sitten varmaan taas on mutta tuskin kesävaatteita.

Vähän on fiilikset matalalla, kun kaikki on mennyt niin hyvin tähän saakka ja nyt saa olla ihan sydän syrjällään noiden supistusten takia. Että onko tehnyt jotain väärin vai mistä ne johtuvat. No, onneksi potkut tuntuvat kovina että tietää ainakin kaverin olevan siellä tallella..

Raisa 22+4

Sipulille tiedoksi, että neuvolasta antavat äitiyspäivärahahakemuksen ja todistuksen siitä, että raskaus kestänyt ...päivää, jotka molemmat laitetaan kelalle yhtäaikaa. Ei sinun tarvitse niitä itse pyytää, kyllä ne siellä huolehtivat.

Mulla on myös tullut alavatsakipuja ja suppareita ja selkä on kans tosi huonona, mutta koska nyt on lomakausi ja tuuraukset päällä, niin en uskalla hakea saikkua..jään pe 2 viikon lomalle ja täytyy katsoa sen jälkeen mikä on fiilis. Töitä ei olis loman jälkeen kuin 3 viikkoa ja sitten ne loppuis, mutta saas nähdä kykenenkö hoitamaan tämän pestin kunnialla loppuun asti ;)

Hyvin lämpimästi alkaa tämäkin viikko..ihanaa kun voi nauttia lämpimästä ihan kotona, ei tartte etelään lähteä sitä etsimään! Toivotaan että jaksaa aurinko porottaa vielä myös ne mun lomaviikot ;)

Hei taas kaikki!
Pitkään en ole kirjoitellut, sain parin viikon sairasloman kun töissä alkoi tilanteet käydä niin ikäviksi. Alkoi olla jo ihan dramaattista masentumisvaaraa, joten lääkäri laittoi lomalle. Pyrähdin heti samana päivänä toiselle puolen Saksaa mieheni (joka muutes on suomalainen) luokse, kun hän on vielä huomiseen täällä pääkaupunkiseudulla töissä. Menin täällä vielä toiselle lääkärille, kun se on ""vanha tuttu"". Hän nyt sitten antoi minulle koko loppuraskauden ajaksi ""työkiellon"", jotta ne ei enää pääse minua mobbaamaan siellä toimistolla. Sillä pidennetään Saksan lain mukaan äitiyslomaa, joten saan tavallisen palkan jne.
Helpotti muutes aikalailla! Nyt voinkin keskittyä ihan täpöilla tähän esikoisen odotukseen. Mieheni tarvitsee jokatapauksessa aikalailla apua asioittensa järjestelyssä, joten autan häntä ja järjestän huushollia! Kerrankin elämässä mahdollisuus vain ""rouvastella"" ja ihan luvan kanssa!
Maha-asukki potkii aika reilusti. Innostuu aina välillä oikein riehumaan kuten viime viikolla kun olimme elokuvissa. Se varmaan säikähti kun minä säikähdin ja sitten se mieletön äänentoisto.
Nyt alkaa tosissaan tuntemaan, että siellä sisälläni kasvaa jokin!
Iloista odotusta kaikille ja terkkuja,
Liisi (rv 24+2)

Moi!
Voi vitsit, kuulostaa Raisa ikävältä. Älä syyttele itseäsi, et varmasti ole tehnyt mitään väärin. Kaikkihan oli ihan kunnossa pienellä, ja jos nyt lepäilet niin eiköhän se siitä taas helpota.

Aika yleistä tuntuu olevan se, että noita supistuksia on enemmän tai vähemmän. Tämmöiset helteet ovat koetus ihan normaalissakin olotilassa.

Liisi, olipa hienoa kuulla saikustasi! Nyt pääset nauttimaan raskaudestasi täysillä. Tosi hienoa että sairasloma järjestyi, sillä työtilanteesi kuulosti todella ikävältä.

Ottakaahan kaikki marrasmammat iisisti ja nauttikaa kesästä!
Sipuli

No niin, pääsinhän minäkin tänne katsomaan
teidän kuulumisia ;) saatiin netti toimintaan eilen illalla, vihdoin.

Lomalla ollaan ja hienot on ilmat... tosin itse en näin kuumasta ole ikinä välittänyt ja vähiten nyt kun olen raskaana. Muistan kun odotin esikoista ja silloin oli myös todella helle kesä. Täällä sisätiloissa on oikeastaan koko loma vierähtänyt, muutaman kerran olen uimassa käynyt. Nyt jo jännittää miten käy kun ensi maanantaina pitäisi palata toimistoon istumaan, noita suppareita kun tulee vaikka vain makaisi sängyllä lukemassa.
Muutoin asiat täällä ihan ok, vauva potkii jo toden teolla, koko maha heiluu kun kunnon potkuja tulee :D

nitta rv 22+6

Heippa taasen,

kylläpä täällä on taas hiljaista. Sen se lomakausi tekee..

Mä pääsin taas käymään ä-polillä pahenevien supistusten vuoksi, mutta edelleenkään ei ONNEKSI vahinkoa ollut tapahtunut. Lääkäri oli ihan ymmällään, mutta sen mielestä olen vaan stressannut liikaa tms. No, mun on joka tapauksessa pakko mennä perjantaina töihin, oli saikkua eli ei, sen verran kesken kaikki hommat siellä:(

Täytyy taas valittaa vähän lisää.. itkettää, kun ulkona ihanat ilmat ja mä täällä makaan sisällä sohvalla. Yleensä käyn säännöllisesti jumpassa niin että kroppa huutaa nyt leipää kun ei saa mitään virikkeitä, pelkkää makailua vaan.. Tänään taidan olla urhea ja kävellä kirjastoon saakka;)

No, ilonaiheitakin on ainakin se, että potkut on todella voimakkaita, ja päivärytmikin kaverille on löytynyt. Tosin mä en oikein tykkää siitä, että se herää kuudelta aamulla ja sitten meuhkaa kunnes saa aamupalaa, ja sitten taas yhdeksän aikaan illalla alkaa parin tunnin jumppahetki:) Täytyy sitten kouluttaa sitä, kun se tulee ulos:)

Liisi, tosi hyvä että sait mahdollisuuden jäädä töistä pois. Ainakin näiden supistusten jälkeen mä olen ruvennut tosissaan uskomaan siihen, että stressi on aika myrkkyä odottajalle. Jostakin luin, että raskausdiabetekseen sairastuminen on esimerkiksi 5 kertaa yleisempää työssä käyvillä.

Sipuli, mä sain nyt viimeksi neuvolasta sen äitiysraha- ja pakkaushakemuksen. Antoivat ihan kysymättä sen ja todistuksen raskauden kestosta ja lähetinkin sen tuossa pari päivää sitten. Nyt vaan odotellaan äitiyspakkausta:)

Raisa 22+6

Me käytiin Felicitaksessa. Tosi mukava ja asiantunteva lääkäri. Mulla oli melkein 20 vk täynnä ja saatiin jo ihan mukavan näköisiä kuvia. Laiheliinihan vauva vielä vielä oli, mutta suloinen silti.

Pääsimpäs pitkästä aikaa tännekin, ei ole paljon koneella istuttu kun on niin hienot ilmat! Oltiin viimeviikolla miehen kanssa ruotsin risteilyllä ja kyl oli jalat kipeet sen kaiken kävelyn jälkeen... Maanantaina olin rakenneultrassa ja kaikki ok. Tosin istukka on vielä kohdunsuun päällä, toivottavasti siirtyy siitä.

Yhteistyössä