J
"jaa"
Vieras
En todellakaan lähtisi tuolla summalla töihin :O
Minä taas menisin suunapäänä. Mielestäni hyvä palkka.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
En todellakaan lähtisi tuolla summalla töihin :O
Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28954261:Liian hyvät tuet. Ihmisen ei pitäisi tässä maassa miettiä haluaako elättää itse perheensä vai elää pummina.
Ilman tukia tuo perhe jäisi kodittomiksi ja kuolisi kylmään ja / tai nälkään. Se työnteon ja oman rahan tienaamisen pitäisi olla itsestäänselvää eikä mikään mukavuuskysymys.
tottaAlkuperäinen kirjoittaja herätkää jo;28954199:Suomen palkka tasolla saisi pyyhkiä persettä.Työllä tuleeTIENATA JA NOSTAA elintasoaan eikä huonontaa sitä, jos joku haluaa hyväntekeväisyys töitä pienellä palkalla tehdä niin tehköön, se on oma valinta.Tämä nyt on alta riman ehdotus, että töihin menon takia pitäisi vielä muuttaa pienempään ja halvempaan asuntoon.Niin kauan kuin suomalaiset lampaat nielävät kaiken paskan mitä "ylhäältä tiputellaan" niin muutosta parempaan palkkatasoon on turha odottaa.Mitä helvettiä te ihmiset nillitätte niin kauan kuin suomessa on tuet olemassa niin niillehän voi itsensä tipauttaa kuka vain.Jos palkoista nuristaisiin näin paljon kuin näistä tuista niin voisi alkaa tapahtumaan,mutta ei! kun on helpompaa hyökätä heikompien kimppuun!
tästä ketjusta hyvin huomaa sen että suuriosa ei ole koskaan tuilla elänyt... ongelma ei ole se että tuet olisivat liian suuret, koska tuet ovat niin suuret että niillä juuri ja juuri tulee toimeen. Ongelma on se että Suomessa on hintataso niin korkea että tuet joutuvat olemaan korkeat ja näinollen tukien ja tulojen suhde on vääristynyt.
Uskon että ap:n kuvaama tilanne voi olla tuollainen, koska meillä on ollut vastaava tilanne. Itse olin töissä, palkka 2000e ja mies myös, palkka 1100e. Tukien menetyksen, "liikkumiskulujen" nousun (työmatkat) ja 3 lapsen päivähoitomaksujen jälkeen me jäätiin yhteensä 200e plussalle...
Kylläpäs on paljon keskustelua. Ja siitä olen samaa mieltä, että tuet ovat liian korkeat, jos tällaiseen tilanteeseen joutuu. Siis pohtimaan vakavissaan, ottaako työtä vai ei.
Muutamia kohtia, jotka tässä jäivät mieleen ovat nimenomaan ne asumiskulut, miten niitä täytimme. En valitettavasti nyt osaa ihan tarkkaan niitä tukia (elarit ym. lapsilisät jne.) sanoa enkä vuokran summaa, mutta se mitä hän siinä läsnäollessani sai laskurista tulokseksi oli juurikin tuo alle sata euroa. Voi tietysti olla, että jossakin on virhe, mutta tästä en voi suoralta kädeltä sanoa, missä virhe on.
Ja kyllä, keskimmäinen lapsi nyt tuplaa eskarin, koska on syntynyt marraskuun lopulla eikä ollut keväällä tehdyn arvion mukaan vielä koulukypsä. Äidiltä tiedusteltiin, mitä hän ajattelee tästä mahdollisuudesta tuplata eskari, ja se vaikutti hyvältä.
Kolmas epäkohta, mitä siihen palkkaan tulee, oli tuo G-luokitus, ja sen me tarkistimme täältä googlesta hakusanalla "g palkkaluokka." Saimme kaksi sivua tes:n mukaista palkkaluokitusta, eka sivu pääkaupunkiseutua ja toinen sivu muuta maata. Voin linkittää sen kunhan saan sen auki. Jostakin syystä en pääse nyt mitenkään googleen, vaikka se on kotisivuna. Kaikki muu aukeaa, paitsi google. Hmmm...
Onhan se tietysti väärä lähtökohta, että ihminen ei ole orientoitunut elättämään perhetään itse. Kuitenkin on tosi vaikeaa sitten ratkaista, kenelle tuet kuuluvat (valvonta!) ja kenelle eivät. Onhan tässä todellakin jotakin pahasti pielessä, jos kerran tukirahat ovat edes ajatuksen tasolla kilpailukykyisiä työstä saatavan palkan kanssa.
Aloituksen luettuani kerron, että minulla on 7 ja 8 vuotias lapsi. Olen ollut neljä vuotta töissä, pidän työstäni, mutta antaisin lähes mitä vain että saisin olla kotona, auttaa lapsiani koulussa, kuskata harrastuksiin ilman ainaista kiirettä, tehdä hyvää ruokaa, istua ja olla vaan lapsen kanssa .... eli mä en varmaankaan lähtisi töihin. Tosin en tiedä mitä on olla työttömänä.
Silloin 4 v sitten kun menin töihin, halusin sinne ihan oikeasti, halusin tehdä jotain "oikeaa työtä",
mutta nyt kun lapset on isompia ajatukset on taas toiset.
Olen samaa mieltä, mutta lähinnä sen vuoksi, että nykyisessä tilanteessa muitakin työttömiä, sellaisia jotka epätoivoisesti haluaisivat sen paikan, on niin paljon. Eli kun kaikille ei riitä töitä, niin eikö kannattaisi antaa paikat niille, joiden koko elämänlaatu paranisi työpaikan saannista enemmän.