Mies ehdottomasti kieltää ottamasta sikainfluenssarokotetta (raskaana)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Keskusteltiin eilen mieheni kanssa asiasta ihan perusteellisesti. Mietittiin, että jos pahin mahdollinen vaihtoehto toteutuu, kumpi on vaikeampi kestää. Se, että minä kuolen vai vauva syntyy vaikeasti vammaisena. Mies oli ehdottomasti sitä mieltä, että kestää vielä sen jos mä kuolen, mutta ei kestä vammaista lasta. Mä jotenkin loukkaannuin tästä ihan hirveesti, itseni puolesta sekä syntyvän lapsen puolesta. Jäi muuten keskustelu sitten siihen enkä vieläkään osaa päättää otanko rokotteen vai en :|

Miehelläsi on terve ja hyvä asenne. Hän osaa laittaa lapsen terveyden etusijalle, jos hän siis tarkoitti ettei kestä vammaista lasta niin, että itse on ollut mahdollisesti syypää valinnoillaan vammaan. kyllä aikuisen ihmisen pitää laittaa lapsen etu ihan ensimmäiseksi, sitten vasta kumppanin (osa valitettavasti ei osaa näin tehdä).

Tuon rokotteen sivuvaikutukista ei ole mitään tietoa. Voihan se lapsi vaikka kuolla siihen rokotteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Aikas törkee sun miehes!!! Itekkään en varma otanko rokotetta,mutta mun mies taas sanoi,että minä tärkein!!!

huh mikä asenne miehellä, itse en tuollaisen ukon kanssa lasta tekisi. Ei osaa aettaa lapsen etua ensimmäiseksi vaan vain jonkun naisen, josta ei ole edes vastuussa.

Alkuperäinen ei tainnut mainita, onko hänellä ennestään lapsia. Jos on ja lapsi pitää asettaa etusijalle, niin kumpi lapsi, jo olemassa oleva vai syntymätön??? Olemassa olevan lapsen kannalta äiti pitää ehdottomasti rokottaa, koska hän tarvitsee äitiään vielä kauan. Itse joudun puntaroimaan juuri tätä, kun olen raskaana ja ennestään on jo pieni lapsi, joka tarvitsee minua eniten koko maailmassa.

Minä ainakin aioin ottaa rokotteen näillä tiedoilla mitä nyt on saatavilla. Rv on nyt 33, joten en usko, että vauvalle aiheutuu rokotteesta mitään haittoja. Meillä kun on 5 muutakin lasta, niin ihan hyvä olisi pitää itsensä hengissä vielä vuosia, eikä ottaa riskiä, että kupsahtaa tuohon sikatautiin...
Kun on koululaisiakin, jotka kantaa tauteja kotiin, niin riski on olemassa, että tuohon sairastuu.
Ja kun normaali flunssassakin mulla on taipumus saada hengitystien tulehduksia ja hengitys vaikeutuu selkeästi, niin että oon joskus pakkasella ollut pihalla istumassa, että ilma kulkisi, niin enpä tuopta tautia halua.
Ja meillä sairastettiin 03 kausi-influenssa, niin en edes tuota haluaisi. Oli sen verran karmea tauti.

Alkuperäinen kirjoittaja Nimimerkille hyvä mies:
Alkuperäinen ei tainnut mainita, onko hänellä ennestään lapsia. Jos on ja lapsi pitää asettaa etusijalle, niin kumpi lapsi, jo olemassa oleva vai syntymätön??? Olemassa olevan lapsen kannalta äiti pitää ehdottomasti rokottaa, koska hän tarvitsee äitiään vielä kauan. Itse joudun puntaroimaan juuri tätä, kun olen raskaana ja ennestään on jo pieni lapsi, joka tarvitsee minua eniten koko maailmassa.

Niin, mutta ethän sä rokotuksen saaneenakaan välttämättä selviä. Eihän ton rokotuksen tehostakaan tiedetä...

Tottakai ne neuvolassa suosittelee, virkansa puolesta.

Samoin lääkärit.

Lääkärit toimivat lääkeyhtiöiden alaisina.

Lääkeyhtiöt kusettavat ihmisiä ja tekevät bisnestä ihmisten peloilla.

Aina joku kuolee, kuolemaa saa ja tuleekin pelätä, mutta lukekaa nyt hyvät ihmiset muutakin tietoa kun puolueellista terveyskeskuksen ja ktl:n.

Alkuperäinen kirjoittaja no mutta:

Niin, mutta ethän sä rokotuksen saaneenakaan välttämättä selviä. Eihän ton rokotuksen tehostakaan tiedetä...

No ei todellakaan tiedetä.

Joku usa:lainenhan soitti siellä radiolähetykseen, sanoi rokotteen olevan BIOASE ja sai SWAT-ryhmän kotiinsa.

http://nwohavaintoja.blogspot.com/

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän:
Lääkärit suosittelee koska niiden kuuluu suositella. Henkilökohtainen mielipide tuntuisi paistavan läpi lääkärien sivukommenteista kuten "älä murehdi asiaa liikaa" tms.

Suurin osa lääkäreistä Suomessa ottaisi rokotteen.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomalaisl%C3%A4%C3%A4k%C3%A4rit+aikovat+ottaa+sikainfluenssarokotteen/1135249453317

Ja lääkärit ei todellakaan suosittele rokotteita, lääkkeitä tms. jos riski on suuri haittoihin. Minusta tässä nimenomaan paistaa läpi heidän omat mielipiteensä. Mikäs se semmonen lääkäri on joku hyssyttelee että juu, kaikki menee hyvin ja mielessään miettii että voi raukkaa, tervemenoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei jessus :
Tottakai ne neuvolassa suosittelee, virkansa puolesta.

Samoin lääkärit.

Lääkärit toimivat lääkeyhtiöiden alaisina.

Lääkeyhtiöt kusettavat ihmisiä ja tekevät bisnestä ihmisten peloilla.

Aina joku kuolee, kuolemaa saa ja tuleekin pelätä, mutta lukekaa nyt hyvät ihmiset muutakin tietoa kun puolueellista terveyskeskuksen ja ktl:n.

Ei jessus.

Alkuperäinen kirjoittaja no mutta:

Ei tiedä rokotuksesta ei. Mutta taudista tietää ja sen vakavuudesta. Missä on ongelma?

Muistakaapa myös se, että jos tauti oikein kunnolla puhkeaa epidemiaksi, kaikille ei välttämättä riitä sairaala- ja tehohoitopaikkoja.. Ja jos raskaana olevat keskimäärin tarvitsevat enemmän sairaalahoitoa, voi olla että ei pääsekään hoitoon, jos paikat on kertakaikkiaan täynnä. Voisit selvitä taudista jos mahtuisit hoitoon, mutta jos et sitten mahdukaan.. Kannattaa miettiä rokotteen ottamista myös tältä kantilta, eikä luottaa siihen että varmasti pääsee sairaalaan tarvittaessa. Rokotteen ottaminen voi kuitenki estää sairastumisen ihan kokonaan.

New yorkissa terveydenhuoltoalan henkilöstöä uhkaillaan potkuilla jos he eivät suostu ottamaan H1N1-rokotetta

Yhdysvalloissa New Yorkissa ollaan terveydenhuoltoalan työntekijöitä uhkailtu irtisanomisilla jos he eivät suostu ottamaan H1N1-rokotetta. Samaa uhkailua on esiintynyt myös Iso-Britanniassa. Seuraavalla videolla sairaanhoitajat kertovat että he eivät aio osallistua pakkorokotuksiin.

http://www.youtube.com/watch?v=DQp2AMflGSM&feature=player_embedded

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
vähän vaikea uskoa että maallikkopalstamammat tietävät asiat taas paremmin kuin lääkärit joilla on kuitenkin vuosien koulutus alalle :/

Juu muakin naurattaa nämä rytkäytykset sun muut jotka viis veisaa asiantuntijoiden lausunnoista. No omapahan on valintansa.

vähän vaikea uskoa että maallikkopalstamammat tietävät asiat taas paremmin kuin lääkärit joilla on kuitenkin vuosien koulutus alalle :/

Ei lääkärit tiedä rokotteista, niiden valmistuksesta.... ei ne ole siellä rokotefirmassa töissä...

Hei duh, käytä järkeäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nanny:
New yorkissa terveydenhuoltoalan henkilöstöä uhkaillaan potkuilla jos he eivät suostu ottamaan H1N1-rokotetta

Yhdysvalloissa New Yorkissa ollaan terveydenhuoltoalan työntekijöitä uhkailtu irtisanomisilla jos he eivät suostu ottamaan H1N1-rokotetta. Samaa uhkailua on esiintynyt myös Iso-Britanniassa. Seuraavalla videolla sairaanhoitajat kertovat että he eivät aio osallistua pakkorokotuksiin.

http://www.youtube.com/watch?v=DQp2AMflGSM&feature=player_embedded

No en mäkään pakkorokotuksia hyväksy. En myöskään ottaisi rokotetta ellen olisi raskaana eli riskiryhmässä. Tuossa kai vastustetaan juuri tuota pakkoa..miten liittyy nyt tähän että raskaana olevat miettivät pitäisikö ottaa rokotus?

Alkuperäinen kirjoittaja ()()()(:

Juu muakin naurattaa nämä rytkäytykset sun muut jotka viis veisaa asiantuntijoiden lausunnoista. No omapahan on valintansa.

Niin että kun asiantuntia sanoo niin kaikkien pitää seurata perässä? huh huh teidän kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei jessus:

Ei lääkärit tiedä rokotteista, niiden valmistuksesta.... ei ne ole siellä rokotefirmassa töissä...

Hei duh, käytä järkeäsi.

Hei anteeksi vaan mutta monet lääkärit tekee tutkimustyötä virkansa ohella ja monet johtavat lääkärit on valittu virkoihinsa juuri tutkimustöidensä ansioiden takia. Eli käytä sinä järkeäsi.

niin esitti hyvän pointin.

Ja se tiedetään, että korkeasta kuumeesta on sikiölle vakavaa haittaa ja sikaflunssahan nostaa korkean kuumeen. Raskaana olevan kanssa ongelmana on vielä se, että kaikki lääkkeitä ei voida antaa ja siksi on aika monta keinoa vähemmän raskaana olevan hoidossa kun ei-raskaana -olevan. Rokotteen haitat on hyvin teoreettisia, sikainfluenssan haitoista tiedetään jo aika paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Alkuperäinen kirjoittaja ()()()(:

Niin että kun asiantuntia sanoo niin kaikkien pitää seurata perässä? huh huh teidän kanssa.

Niin, jos haluaa auktoriteetteja vastustaa asiassa kuin asiassa niin mikäs siinä. Yleensä kuitenkin näillä asiantuntijoilla (tutkijatohtoreilla jotka ovat infektio- ja virusasiantuntijoita) varmaan on parempi näppituntuma tähän juttuun kuin jollain palstamammalla.

Olen kivunhoitoon perehtynyt kirurgi, ortopedi ja traumatologian erikoislääkäri.

H1N1 -hypestä

Samalla kun sikaflunssa on hiipumassa maailmalla, ollaan Suomessa valmiita rokottamaan koko kansa. Kaikki hieman postuumisti, jotta voidaan röyhistellä rintaa että tempulla olisi saatu jotain aikaan. Tämäkin muistuttaa Pohjois-Karjala-tutkimusta, missä laskevan trendin aikana kuviteltiin sen tulosten johtuneen omista toimenpiteistä. Ensiksi tuhlattiin rahat Tamifluhun ja nyt rokotteisiin.

Jos sitten virus muuttuu tässä ajan kuluessa, nykyinen rokote on joka tapauksessa tehoton. Nykyisen pandemian uhkakuvat juontuvat vuoden 1918 pandemista, jolloin ihmisiä kuoli, ei niinkään itse flunssaan, vaan sen jälkiseurauksiin. Yksi syy oli bakteeri-infektio ja huono ravitsemustila. Nyt tutkijat ovat esittäneet mielenkiintoisen uuden näkökulman tapahtumiin. Kuolemien yhtenä syynä saattoi olla väärä hoito. Tuolloin yleinen hoitosuositus oli asetosalisyyli eli Asperiini. Lääkeannostukset olivat hurjia, 8 grammasta jopa 32 grammaan asti. Nykytiedon mukaan suositukset menevät reippaasti yli myrkytysrajan. Liika Asperiini aiheuttaa muun muassa nesteen kertymisen keuhkohin, mikä infektion yhteydessä voi johtaa hengitysvaikeuksiin ja sitä kautta potilaan menehtymiseen

www.journals.uchicago.edu

Väkisin tulee mieleen, kuinka paljon vahinkoa syntyy nykyajan hoitosuosituksista, varsinkin kun kärpästä tapetaan tykillä. Siinä yleensä menevät myös sivulliset. Nyt onkin esitetty, että Meksikon kuolemat taudin alkamisen ajankohtana olisivat johtuneetkin toisen samanaikaisesti esiintyneet infektion yhteisvaikutuksesta.

Kun itse opiskelin, influenssa oli tyyppiesimerkki taudista, jolla oli laaja morbiditeetti (sairastuvuus) mutta hyvin pieni mortaliteetti (kuolleisuus). En usko, että sen suhteen olis tapahtunut mitään muutosta.

Kuume on elimistön yksi tapa tuhota viruksia. Oheisena linkki humaanisen lastenlääkärin sivuille, joilla kerrotaan maalaisjärjellä mistä kaikesta tässä on kysymys. Kuumetta ei pidä hoitaa keinotekoisesti muuten kuin ääritapauksissa.

www.health-bytes.com

Sitten hieman realismia aiheesta Tamiflu:

www.brojon.org

Lääkkeen testit ihmisillä näyttivät lyhentävän 5-7 päivän flunssan kestoa 1.5 - 2.5 päivään. Tamiflu ei estänyt, parantanut, eikä vähentänyt flunssan vaikutuksia. Parhaimmillaan lääke hoiti oireita, mutta ei parantanut itse oireita. Tulee vain ajatelleeksi että eiköhän taas aleta lääkitä ihmisiä hautaan vuoden 1918 tapaan. Japanissa edellisen virushysterian aikana sanotaan 14 lapsen kuolleen Tamifluhun.

injury-law.freeadvice.com

Alkuperäinen kirjoittaja sssss:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän:
Lääkärit suosittelee koska niiden kuuluu suositella. Henkilökohtainen mielipide tuntuisi paistavan läpi lääkärien sivukommenteista kuten "älä murehdi asiaa liikaa" tms.

Suurin osa lääkäreistä Suomessa ottaisi rokotteen.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomalaisl%C3%A4%C3%A4k%C3%A4rit+aikovat+ottaa+sikainfluenssarokotteen/1135249453317

Ja lääkärit ei todellakaan suosittele rokotteita, lääkkeitä tms. jos riski on suuri haittoihin. Minusta tässä nimenomaan paistaa läpi heidän omat mielipiteensä. Mikäs se semmonen lääkäri on joku hyssyttelee että juu, kaikki menee hyvin ja mielessään miettii että voi raukkaa, tervemenoa.

Ai ei vai. Mun anoppi ainakin olis aina ottamassa kaiken maailman rokotteet kaikille ja muut sukulaislääkärit määräis melkein mitä vain lääkkeitä kelle vain. Työkavereissa sama piirre. Ja lääkeyhtiöthän noille aina on kivoja tarjoamuksia järjestellyt jne. Nyt ei sentään niin kuin 80-luvun kultaisina vuosina, laki on kiristinyt. No, ehkä vähän liioiteltua, mutta lääkärit on oikeasti monesti kauhistuttavan lääkemyönteisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja miettikää nyt tarkkaan:
Olen kivunhoitoon perehtynyt kirurgi, ortopedi ja traumatologian erikoislääkäri.

H1N1 -hypestä

Samalla kun sikaflunssa on hiipumassa maailmalla, ollaan Suomessa valmiita rokottamaan koko kansa. Kaikki hieman postuumisti, jotta voidaan röyhistellä rintaa että tempulla olisi saatu jotain aikaan. Tämäkin muistuttaa Pohjois-Karjala-tutkimusta, missä laskevan trendin aikana kuviteltiin sen tulosten johtuneen omista toimenpiteistä. Ensiksi tuhlattiin rahat Tamifluhun ja nyt rokotteisiin.

Jos sitten virus muuttuu tässä ajan kuluessa, nykyinen rokote on joka tapauksessa tehoton. Nykyisen pandemian uhkakuvat juontuvat vuoden 1918 pandemista, jolloin ihmisiä kuoli, ei niinkään itse flunssaan, vaan sen jälkiseurauksiin. Yksi syy oli bakteeri-infektio ja huono ravitsemustila. Nyt tutkijat ovat esittäneet mielenkiintoisen uuden näkökulman tapahtumiin. Kuolemien yhtenä syynä saattoi olla väärä hoito. Tuolloin yleinen hoitosuositus oli asetosalisyyli eli Asperiini. Lääkeannostukset olivat hurjia, 8 grammasta jopa 32 grammaan asti. Nykytiedon mukaan suositukset menevät reippaasti yli myrkytysrajan. Liika Asperiini aiheuttaa muun muassa nesteen kertymisen keuhkohin, mikä infektion yhteydessä voi johtaa hengitysvaikeuksiin ja sitä kautta potilaan menehtymiseen

www.journals.uchicago.edu

Väkisin tulee mieleen, kuinka paljon vahinkoa syntyy nykyajan hoitosuosituksista, varsinkin kun kärpästä tapetaan tykillä. Siinä yleensä menevät myös sivulliset. Nyt onkin esitetty, että Meksikon kuolemat taudin alkamisen ajankohtana olisivat johtuneetkin toisen samanaikaisesti esiintyneet infektion yhteisvaikutuksesta.

Kun itse opiskelin, influenssa oli tyyppiesimerkki taudista, jolla oli laaja morbiditeetti (sairastuvuus) mutta hyvin pieni mortaliteetti (kuolleisuus). En usko, että sen suhteen olis tapahtunut mitään muutosta.

Kuume on elimistön yksi tapa tuhota viruksia. Oheisena linkki humaanisen lastenlääkärin sivuille, joilla kerrotaan maalaisjärjellä mistä kaikesta tässä on kysymys. Kuumetta ei pidä hoitaa keinotekoisesti muuten kuin ääritapauksissa.

www.health-bytes.com

Sitten hieman realismia aiheesta Tamiflu:

www.brojon.org

Lääkkeen testit ihmisillä näyttivät lyhentävän 5-7 päivän flunssan kestoa 1.5 - 2.5 päivään. Tamiflu ei estänyt, parantanut, eikä vähentänyt flunssan vaikutuksia. Parhaimmillaan lääke hoiti oireita, mutta ei parantanut itse oireita. Tulee vain ajatelleeksi että eiköhän taas aleta lääkitä ihmisiä hautaan vuoden 1918 tapaan. Japanissa edellisen virushysterian aikana sanotaan 14 lapsen kuolleen Tamifluhun.

injury-law.freeadvice.com

Hän ei ole asiantuntija infektioissa kuten itse tuo esille ekassa lauseessaan. Mutta ihan hyvä että antaa ihmisille ajateltavaa. Täytyy kuitenkin muistaa että Heikkilän elämäntyö on pitkälti ollut vastustaa vallitsevaa asiassa kuin asiassa.

Yhteistyössä