Miksi 2v poika "koettelee" äitiään niin rajusti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uhmiksen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uhmiksen äiti

Vieras
Ymmärrän uhman, on ollut päällä kauan jo, mutta miksi äiti saa aina ne pahimmat itkupotkuraivarit ja etenkin nukuttaessa. Heti kun on satu luettu, alkaa raivokas potkiminen, huuto ja töniminen. Tätä on kestänyt jo niin kauan, että tänään loppui kärsivällisyys ja lähdin huoneesta. Poika nukahti, tosin parin komennuksen jälkeen. Voiko tämä olla merkki, että hän haluaa nukkua päiväunet yksin? Siis ilman nukuttamista? Kun aina on ennen pitänyt lukea ja silittää ja piirtää selkään jne.

Lapsi on muuten luonteeltaan aurinkoinen, hellyyttä haluava, oma-aloitteinen ja sosiaalinen, ja perhe-elämä on kunnossa.

Näyttää pitävän paikkaansa, että äiti saa yleensä ne pahimmat tunteenpurkaukset; joskus vain tuntuu, että itku on lähellä, kun ei saa toista rauhoittumaan. Lapsi ei ole mitenkään muutoin vaikea tapaus, mutta äitinä ottaa koville joskus.

Mie oon oikeen tavotellut siihen, ettei tarvitse nukuttaa... vähän jopa "uhkaillut" naapurin sedällä, että on rauhassa ja käy nukkumaan :D nähä kikat on auttanut meidän 2v poikaa nukahtamaan iltasin helposti.. 1,5v iässä oli aivan järkyttävää tappelua ja sängystä karkailua.. jos jään huoneeseen niin poika ei tosiaan malta käydä nukkumaan senkään verta.. laulan kaksi laulua ja annan pusut ja sitten jää nukkumaan itsekseen kun sammutan valot :)

Johtuisiko potkiminen nukkumaan mennessä siitä, ettei halua nukahtaa, koska olen usein lähtenyt jo töihin kun poika herää isänsä kanssa aamulla? Nyt on äitissä roikkuminen erittäin vahvasti läsnä. Miksi ihmeessä isälleen ei raivoa samalla lailla, eikä riehu nukkumaan mennessä, mutta minulle kyllä, vaikka on täysin samat rutiinit? Alkaa olemaan melkoisen uuvuttavaa..

Itse laitan 2v poikani sänkyyn, sanon hyvää yötä, hän vilkuttaa ja kääntää kylkeä. eli ei nukuteta mitenkään... Mutta uhmailee kyllä kaikessa muussa, varsinkin minun kanssani. Potkii, lyö ja huutaa.... Itse mustelmilla ja kärsivällisyys koetuksella...

Kuinka ihmeellä ette pärjää 2-vuotiaiden kanssa? Äitihän sanoon mitä tehdään eikä anneta potkia tai lyödä. <lpsenne uhmaavat todella pahasti jotain pahaa.

Yhteistyössä