Miksi annetaan tissiä kun sattuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Siis jos vauva/taapero esim. kopsauttaa päänsä, niin monet "tuttikammoiset" antavat tissin suuhun, lohduttavat niin. Mun jakeluun ei mene, että ruokailu ja lohdutus on sama asia. Tai siis, että vauvalle annetaan ruokaa kun pää kopsahtaa. Pimeetä?

Ruoka kun ei ole se ainoa asia mitä vauva tissistä saa. Samalla tulee myös hellyyttä, läheisyyttä, turvaa ja lohdutusta. Kaikkia näitä tarvitaan kun elämä kolhii pientä päähän, joten tissiä suuhun.

Siksi että sillä lapsi totutetaan lohtusyömiseen. Sitten onkin helppo ottaa vaikka suklaata kun sattuu tai on paha mieli. Sitten jos tulee läskiä niin tottahan se vetää mielen matalaksi ja siihen voi sitten ottaa vähän lisää suklaata jne. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Ruoka kun ei ole se ainoa asia mitä vauva tissistä saa. Samalla tulee myös hellyyttä, läheisyyttä, turvaa ja lohdutusta. Kaikkia näitä tarvitaan kun elämä kolhii pientä päähän, joten tissiä suuhun.

Eikö sitä hellyyttä, läheisyyttä, turvaa ja lohdutusta voi antaa samanlailla ottamalla syliin ja paijaamalla? Ja vaikka antaa tutin? Tissihän on ruokkimisväline.

:headwall: eli sun mielestä isä ei voi lasta täysipainoisesti lohduttaa kun sillä ei ole sitä tissiä? Pimeetä sanon minäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Siksi että sillä lapsi totutetaan lohtusyömiseen. Sitten onkin helppo ottaa vaikka suklaata kun sattuu tai on paha mieli. Sitten jos tulee läskiä niin tottahan se vetää mielen matalaksi ja siihen voi sitten ottaa vähän lisää suklaata jne. :saint:

Mut on varmaan totutettu tohon pienestä asti, täytyypä muistaa seuraavan kerran mainita asiasta äitille! :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja :
No ei se oo pelkkää lohtusyömistä......ennemmin karsastan tutin käyttöä äänenvaimentajana.

Äläpä hyppää asiasta toiseen. Nyt ei puhuttu tutista äänenvaimentimena. Vaan tissistä äänenvaimentimena.

:headwall: eli sun mielestä isä ei voi lasta täysipainoisesti lohduttaa kun sillä ei ole sitä tissiä? Pimeetä sanon minäkin.

Ja missä kohdin olen tuollaista väittänyt???

En anna kyllä lohtutissiä, en saa tätä muuten ikinä vieroittumaan, vuoden iässä olisi tarkoitus lopettaa, ja mukavasti vähenee luonnollisesti, kun antaa vaan ruoka- tai nukkuma-aikoina. Kun itkettää otetaan syliin ja lohdutetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mut on varmaan totutettu tohon pienestä asti, täytyypä muistaa seuraavan kerran mainita asiasta äitille! :saint:

Ei toikaan teoria oikein toimi, kun mua ei ole koskaan imetetty, mutta olen silti lohtusyöjä. Mä en ainakaan käsitä että mitä pahaa siinä on antaa lapselle rintaa jos se häntä kerran rauhoittaa ja lohduttaa.

Samaa ihmettelen. Olen sitä mieltä, että lohtu täytyy löytyä sylistä ja hellyydestä. Jota myös isäkin voi siis antaa. Luulen, että samat tyypit vanhemmiten on karkkipötkö ojossa, kun on lohdun tarvetta. Ja tunnesyöppöys on valmista! Näin kärjistetysti sanottuna.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Ei toikaan teoria oikein toimi, kun mua ei ole koskaan imetetty, mutta olen silti lohtusyöjä. Mä en ainakaan käsitä että mitä pahaa siinä on antaa lapselle rintaa jos se häntä kerran rauhoittaa ja lohduttaa.

Ja sitten hetken päästä ihmetellään, että mites se nyt ei syökään vaikka olis ruoka-aika. Niin. Minusta tissi on ruokkimista varten (kuten täälläkin usein sitä hoetaan), lohduttaa voi muutenkin.

Eikö sitä hellyyttä, läheisyyttä, turvaa ja lohdutusta voi antaa samanlailla ottamalla syliin ja paijaamalla? Ja vaikka antaa tutin? Tissihän on ruokkimisväline.

Voihan sitä tuttia yrittää tarjoilla, tosin meillä kumpikaan ei tuttia huolinut koskaan suuhunsa. Parhaiten vauvan sai rauhoittumaan imettämällä, eivätkä todellakaan ole isompana osanneet vaatia mitään lohturuokaa.

Voihan sitä tuttia yrittää tarjoilla, tosin meillä kumpikaan ei tuttia huolinut koskaan suuhunsa. Parhaiten vauvan sai rauhoittumaan imettämällä, eivätkä todellakaan ole isompana osanneet vaatia mitään lohturuokaa.

Eli tää on taas sitä, että siitä mennään mistä aita on matalin? Helpommalla pääsee kun antaa tissin suuhun. Viis siitä, että lohtu lohtuna ja ruoka ruokana.

esikoisen ollessa vauva naapurimme äiti, jolla oli samanikäinen vauva, lohdutti aina vauvaa tissillä. Itse sitä kovasti ihmettelin. Pojasta on tullut äitiin takertuva itkupilli ja on tosi herkkä ja arka. En yleistä, mutta tässä tapauksessa ei ollut kuin haittaa.

Mun käsittääkseni jos lohtutissiä antaa kun vauvaan sattuu. Niin kyse ei ole pelkästään henkisen puolen lohduttamisesta, vaan vauvan imiessä rintaa hälle erittyy endorfiiniä, joka toimii vauvalle kipulääkkeenä. Tällainen käsitys siis mulla. Korjatkaa jos olen taas väärässä. :ashamed:

Ja sitten hetken päästä ihmetellään, että mites se nyt ei syökään vaikka olis ruoka-aika. Niin. Minusta tissi on ruokkimista varten (kuten täälläkin usein sitä hoetaan), lohduttaa voi muutenkin.

No mä en ole kyllä koskaan täällä ihmetellyt että miksei lapsi syö ruoka-aikaan. Eikä meillä sellaisia ongelmia ollutkaan koskaan. Sitä että ruoka jätettiin väliin, alkoi olla vasta kun imetys loppui.

Yhteistyössä