Miksi ihmiset tekevät lapsia, jos eivät niitä halua kuitenkaan hoitaa ja lykkäävät heti päiväkotiin tms...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aina apinana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap, ole hiljaa jo. Sut on kuultu jo. Kun siis tiedät kaikesta kaiken, jopa minunkin tuloni ja menoni niin annappa tulla. Lainanlyhennys/vuokra? Muut lainat, esim opintolainat? Tulosi, miehesi tulot? Mitä töitä teet kotoa? Kerrotko miten voin tehdä hoitajan töitä kotoa käsin? Etänä? Ja ei, toisten lasten hoitaminen ei ole vastaus.

Mä haluan että meillä on lapsille ja itsellemme esim vakuutukset. Maksetaan rehellisinä kansalaisina tv-lupa. Laajakaista on kallis täällä maalla, mokkulat tms halvat vaihtoehdot ei toimi, kokeiltu on. Eli esitätkö vakavissasi että mun tulis :
- hylätä vakituinen työpaikka (joka on kyllä lottovoitto tänä päivänä) ja alkaa tehdä niitä mainitsemiasi töitä kotoa käsin (kerrotko vielä mitä ne on),
-luopua meidän kodista, myydä auto (täällä kehäkolmosen ulkopuolella ei kulje bussit) joten ei päästäisi kunnolla edes ruokakauppaan,
-irtisanoa vakuutukset, laajakaista, tv-lupa ym VÄLTTÄMÄTÖN
= muuttaa kaupungin vuokrakaksioon kahden lapsen kanssa, toivoa että kukaan ei sairastu kun vakuutuksia ei ole, niin tai että edes pesukone ei hajoa kun ei sitä ole varaa korjata. Kiertää kaupoissa kukonlaulun aikaan etsimässä vanhaa ruokaa yms. Jaa mutta onhan SOSSU!!

Voin kertoa että jos sä tykkäät tuollaisesta elämästä, niin ok. Älä kuitenkaan tule sanomaan että kaikkien tulisi noin elää. Vois olla mt-toimistolla ja sossulla jonkin verran enemmän töitä jos tuollaiseen ratkaisuun alettaisiin päätyä useammin. Plus että tää surkea maa olis ajettu alas nopemmin kuin sä kykenet ajattelemaan järkevästi.

Mä voin kertoa mitä sun olis pitäny tehä: käyttää aivojas ja suunnitella paremmin. ;) Ei tarvis näin jälkikäteen raivota. :D

Katsokin ap että omat lapsesi tekevät täsmälleen samalla tavalla kuin sinä... Ei tartte sitten jälkeenpäin raivota... Äläkä vaan osoita ymmärrystä jos tekevät itse omat ratkaisunsa ;)

Mä voin kertoa mitä sun olis pitäny tehä: käyttää aivojas ja suunnitella paremmin. ;) Ei tarvis näin jälkikäteen raivota. :D

Pakko raivota kun ei sulle tunnu menevän perille. Et ole vieläkään antanut fiksuna mulle tyhmälle vastausta. MITEN mun olis pitänyt suunnitella paremmin? Olla valmistumatta ammattiin, olla hankkimatta piiitkien sijaisuuksien jälkeen vakituista työpaikkaa?

Käymällä töissä varmistan edelleen mun perheelle perustoimeentulon,katon pään päälle ja ruokaa pöytään. Ihan ilman mitään sossuntukia. Lapsilla on hemmetin hyvä hoitopaikka, vietetään perheenä KAIKKI vapaa-aika. Ai niin, miehen kanssa käydään kerran vuodessa kahdestaan viikonloppureissulla. Sekin lienee synti sun mielestä.

Meillä kyllä lapset ovat hereilläoloajastaan enemmän meidän kanssa kuin hoidossa. Heillä on 2kk kesäloma, melkein 1kk joululoma, viikonloput, pitkät illat (eivät ole ikinä yli 8h hoidossa) ja muut vapaapäivät. Pidämme aina lapset kotona kun mahdollista. Me koemme, että hoito täydentää meidän kotikasvatusta, johon molemmat mieheni kanssa panostamme. Onpahan myös yksi huoli vähemmän kun ei tarvitse rahasta stressata. Se on kuitenkin yksi yleisimmistä riidan ja stressin aiheista vanhemmilla.

Oikeasti mulle on ihan sama mitä te ajattelette meidän perheestä. Meidän tuttuihin kuuluu niin kotiäitejä kuin uraohjuksiakin, niin vuokrakaksiossa kuin isossa kivitalossakin eläjiä. Me emme arvostele toistemme valintoja koska ne eivät meille kuulu. Kaikkien lapset ovat reippaita, kivoja, välillä kiukuttelevia ja silti niin tasapainoisia - noh, lapsia.

Ap hävis?? Eikö sulla olekaan vastausta kaikkeen? Tule nyt kertomaan meille tyhmille miten meidän tulisi elämämme järjestää että kaikki lapset hoidettaisiin kotona? Kerrotko vielä millä rahalla ajattelit sen rahoittaa kun ei ole enää veronmaksajia, ainoastaan "veronottajia"? Miten ajattelit ylipäätään Suomen pyörivän jos kaikki äidit jää kotiin?

Anna tulla, faktaa pöytään nyt.

Vastaapa ap tähän nyt.

[QUOTE="Tea";22092264]En mä tunne minkäänlaista pistoa sydämessäni. Meidän elämäntilanne on hyvä, mun lapset voi hyvin (ovat siis pk:ssa). Mä en vain pidä siitä, että joku toinen arvostelee meidän perheen valintoja. Olet kuin fanaattinen uskovainen, joka kuvittelee, että vain oma tapa elää vie paratiisiin ja muut kadotukseen.

Mitä mun ja muiden perheiden valinnat sulle kuuluu? Saathan sä toki "ihmetellä" mutta miksi se pitää tehdä täällä palstalla, loukaten muiden arvoja ja valintoja, epäillen toisten kykyjä hyvään vanhemmuuteen tai ylipäätään oikeutta lisääntyä?[/QUOTE]

Yksi sana: Keskustelupalsta. ;)

Aina apina. Mitä sinulla on antaa lapsellesi, kun hän lähtee opiskelemaan, on 18v, haluaa auton jne.

Minun lapsi 7-13 hoidossa 5 päivänä. Pääasiassa lasten hoitaja olen siis minä=ÄITI. Mies töissä. Lapsi saa tililleen lapsilisät, rahaa isovanhemmilta, kummeilta ja meiltä vanhemmilta. Lapsemme ei tarvitse ottaa opintolainaa, maksamme tililtä opinnot + ajokortin. Pesämuna omaan kotiin säästyy samalla.

Tällähetkellä maksan harrastuksista (uinti, ratsastus). Lisäksi maksan lapsen puhelinlaskun, saa soitella päiväkoti ystäville (ovat hyvät leikkikaverit). Ja ajatella, hoitopaikanssa saatu ystävän kanssa tytöt tahtoo vapaillakin nähdä :) Ovat muuten samassa koulussa samalla luokalla, kun koulu alkaa. Ei ollenkaan paha, kouluun menokin tulee olemaan mukavaa.

Mitä saa meiltä perinnöksi? Ei ainakaan velkoja ;) Maksettu koti ja rahaa. Me maksamme eläkettä etukäteen, emme ole pennittömiä vanhoina.. me voimme taas auttaa tulevia lastenlapsia. Matkustella lasten tai lastenlasten kanssa. Näkee lapset muutakin kuin sen lähi metsän ;)

Mietin, olisiko tyttäreni jopa katkera, jos sanoisin, ettet mene enää hoitopaikkaan. Jos lopettaisimme uimisen ja ratsastamisen. Jos emme enää yhdessä shoppaile tyttöjen juttuja..

Jäädään vaan kaikki sairaanhoitajat kotiin hoitamaan lapsia niin ei teidänkään lapsillanne ole kohta hoitajaa kun viette ne sairaalaan! Sairaanhoitajia ei nimittäin ole ja pula ihan hirveä. jos tuosta määrästä vielä 100% lapsillisista hoitaisi lapset kotona niin kurjasti kävisi! Mietipä sitä!

Kyllä aika monet hoitoalan ihmiset hoitaa lapsensa kotona ainaki sinne 3 vuotiaksi :wave: minä esimerkiksi ja moni mun sh ystävä :D
Kysehän on arvovalinnoista :D

Ap hävis?? Eikö sulla olekaan vastausta kaikkeen? Tule nyt kertomaan meille tyhmille miten meidän tulisi elämämme järjestää että kaikki lapset hoidettaisiin kotona? Kerrotko vielä millä rahalla ajattelit sen rahoittaa kun ei ole enää veronmaksajia, ainoastaan "veronottajia"? Miten ajattelit ylipäätään Suomen pyörivän jos kaikki äidit jää kotiin?

Anna tulla, faktaa pöytään nyt.

Ap:llä on muutakin tekemistä tässä palstailun ohessa. ;)

Olen osittain samaa mieltä, mutta voin omalta kohdaltani sanoa etten saa/tee lapsia ensimmäisten ikävuosien takia.

Kiintymyssuhde vanhempaan muodostetaan n. 8-12kk iässä. En usko päivähoidon esim. 2vuotiaalle olevan turvallista kiintymyssuhdetta vahingoittava tekijä. Kiintymyssuhde kyllä säilyy, jos vanhempi on vanhempi hoitopäivän jälkeen.

ompahan taas ketju :)
Lapseni on päiväkodissa, meni sinne 1v 10kk. Niin ja en tunne pistoa sydämmessäni, vaikka te jotkut minua huonona äitinä pidättekin tämän takia.
Fakta vain on se, että ette tiedä mitään elämästäni, kuinka paljon teen töitä, kuinka paljon lapseni viettää hoidossa aikaa, miten lapseni viihtyy hoidossa, mikä oli syynä hoitoon viennissä, raha-asioistani tai ylipäätään mistään elämässäni. Tai muiden elämistä!
Onhan se silloin helppoa arvostella, kun itse on täydellinen ja vain omat ratkaisut ovat niitä ainuita oikeita.

Mutta ethän sä osaa keskustella! Oletko vastannut yhteenkään kysymykseen mitä sulle on esitetty?

Moneenkin, mutta en tyhjänpäiväseen inttämiseen jaksa paneutua tai uhrata aikaani. Eihän se nyt hyvänen aika minun murheeni ole, jos joku yh ei 350e kuussa saa elätettyä itseään ja lastansa, mutta ei mitään lisätienestiäkään keksi, ilman että vie pienen lapsen päiväkotiin.

tämä on vaan minun mielipide mutta minun mielestäni taas mielummin 10 kuinen hoitoon kuin lasta ikinä minkään ikäisenä vuoropäiväkotiin.
Itse rakastan omaa sänkyä, kotia, iltoja perheen kanssa. Päivällistä klo 19 yhdessä perheen kanssa.

Tässä näkee miten miljoona mielipidettä ja elämäntilannetta on. Itse joudun laittamaan tulevaisuudessa syntyvän lapsen 10kk hoitoon (ihan silkasta rahatilanteesta - talo projekti vaiheessa ei yhden palkalla nelihenkinen perhe elä, vaikka mies tienaisi kuinka paljon) mutta hoitoaika tulee olemaan klo 10-16:30.
Tällä palstalla näkee niin paljon arvosteluja kaikenmaailman asioita kohtaan muttei inhimillisyyttä yhtään sitä kohtaan, ettei kaikilla ole rikasta miljonäärimiestä kotona joka mahdollistaa kotona olon 3v lapsen syntymästä eteenpäin tai kaikki eivät ole valmiita tinkimään lähiruoasta, lapsen tai omasta harrastuksesta, perheen autosta tai lemmikkieläimestä joka sekin vie osansa palkasta.

[QUOTE="plääh";22092506]ompahan taas ketju :)
Lapseni on päiväkodissa, meni sinne 1v 10kk. Niin ja en tunne pistoa sydämmessäni, vaikka te jotkut minua huonona äitinä pidättekin tämän takia.
Fakta vain on se, että ette tiedä mitään elämästäni, kuinka paljon teen töitä, kuinka paljon lapseni viettää hoidossa aikaa, miten lapseni viihtyy hoidossa, mikä oli syynä hoitoon viennissä, raha-asioistani tai ylipäätään mistään elämässäni. Tai muiden elämistä!
Onhan se silloin helppoa arvostella, kun itse on täydellinen ja vain omat ratkaisut ovat niitä ainuita oikeita.[/QUOTE]

Mutta tokihan ihminen haluaa pitää aina omaa ratkasuaan parhaana. Eikai kukaan tietoisesti tee huonoja ratkaisuja?

Minä olen mielestäni oikeassa, luotan itseeni ja ratkaisuihini. Kamalaahan elämä olisi, jos itseään pitäisi koko ajan soimata. Ja koska mielestäni olen niin kovin oikeassa, intän aiheestä mieluusti. ;)

Moneenkin, mutta en tyhjänpäiväseen inttämiseen jaksa paneutua tai uhrata aikaani. Eihän se nyt hyvänen aika minun murheeni ole, jos joku yh ei 350e kuussa saa elätettyä itseään ja lastansa, mutta ei mitään lisätienestiäkään keksi, ilman että vie pienen lapsen päiväkotiin.

Tyhjänpäiväiseen inttämiseen?? Sulta on kysytty moneen kertaan vastauksia moneen elämäntilanteeseen, eikä niitä tule.

Harvoin toivon kenellekkään mitään pahaa, mutta elämä opettanee sulle vielä monta asiaa. Opit että kaikki ei ole niin mustavalkoista.

Olen osittain samaa mieltä, mutta voin omalta kohdaltani sanoa etten saa/tee lapsia ensimmäisten ikävuosien takia.

Kiintymyssuhde vanhempaan muodostetaan n. 8-12kk iässä. En usko päivähoidon esim. 2vuotiaalle olevan turvallista kiintymyssuhdetta vahingoittava tekijä. Kiintymyssuhde kyllä säilyy, jos vanhempi on vanhempi hoitopäivän jälkeen.

Mutta kyllä se 2v:kin äitinsä/isänsä perään itkee ja se lapsen tuska on kamalaa katsottavaa, kun ei tuon ikäinen vielä oikeasti ymmärrä.

[QUOTE="vieras";22092468]Kyllä aika monet hoitoalan ihmiset hoitaa lapsensa kotona ainaki sinne 3 vuotiaksi :wave: minä esimerkiksi ja moni mun sh ystävä :D
Kysehän on arvovalinnoista :D[/QUOTE]

ei ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla hoida. ja minulla myös runsaasti sh ystäviä. Moni vienyt jo vuoden ikäisen hoitoon.

mutta kun se juurikin sinun murheesi tuntuu olevan, koska tällaisen aloituksen olet tehnyt. eli kerro nyt mistä sitä lisätienestiä keksin? pitäisikö aloittaa vaikka seksipuhelintoiminta kotona? kerätä marjoja vauva kantorepussa?

Tyhjänpäiväiseen inttämiseen?? Sulta on kysytty moneen kertaan vastauksia moneen elämäntilanteeseen, eikä niitä tule.

Harvoin toivon kenellekkään mitään pahaa, mutta elämä opettanee sulle vielä monta asiaa. Opit että kaikki ei ole niin mustavalkoista.

Toivo rauhassa mitä lystään. Se joka kuoppaa muille kaivaa jne. ;)

Elämä on opettanut minulle enemmän kuin monellekaan. Siksi olenkin tätä mieltä. Pieni lapsi KÄRSII kun hänet jätetään hoitoon.

Yhteistyössä