Miksi masentuneet ihmiset vaan kierii ajatuksessa "olen niin masentunut ...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On se tosiaan kummallista, että masentunut ei vaan ota itseään niskasta kiinni ja lähde vaikka lenkille. Tai siivoa! Ihan samalla tavalla ihmettelen esimerkiksi syöpäsairaita, että miksi ne ei vaan pidä positiivista mieltä yllä, kyllä sillä paranee. Ja muistaa tietysti siivota ja lenkkeillä!

Mä siivoan ja lenkkeilen, miksi siis silti sairastan masennusta??

Tää on provo, älä välitä.

tässä se taas nähtiin. vaikee kertoo kellekkään olevansa masentunut, kun heti leimataan säälittäväksi angstijaksi joka kerjää vain huomiota. Ketjun aloittaja ei todellakaan tiedä mistä puhuu,

Vaikka masentunu ihminen kuinka ajattelis hyviä asioita, siitä tuntuu toivottomalta. Tai se alkaa vihaamaa myös niitä hyviä asioita. Ja joskus oikeesti tuntuu, ettei sellasia olekaa tai että ne pahemmat ottaa ylivallan.

Ja oikeestaa suurimmalla osalla masennuksesta kärsiviä ei oo minkäänlaista syytä olla masentunu, mikä todistaa sen, että se tosiaan on sairaus, jolle ei mahda yhtää mitää.

Niin oishan tosiaan ihanaa jos kaiken voisi vain parantaa sillä että ottaa itseään niskasta kiinni.

Ja ihan omasta tahdosta kaikki oikeasti masentuneet nauttivat siitä olotilasta. Mä ainakin lahjottaisin sen ahdistuksen tunteen yms heti riemusta kiljuen jollekin, jos sen saisi vain pois.

Mua niin ärsyttää ihmiset jotka eivät itse tiedä mistä puhuvat, ja tulevat masentuneellee sanomaan, että tee noin ja noin niin eläsi paranee...

Siis haluaisitko oikeasti luovuttaa (jos voisit) masennuksen jollekin toiselle henkilölle? Itse en voisi luovuttaa sitä edes pahimmalle viholliselle. Aika itsekeskeistä touhua...

Miks valittaa ihmisestä jolla on vaikeaa?? Jokaisella meistä on huono ja päiviä ja sillon kaikki tuntuu menevän mönkään. Mut ihminen joka on masentunu tai on juuri toipumassa masennuksesta, sellaisen ei ole helppo nousta sieltä.. EI vaikka mitä tekisit.. Mutta siihen voi pystyä tosi yhstävien avulla. Ne joilla on heikko itse tunto ei niidenkään ole helppo ajatella itsestään positiivisesti
Että tosiaan jos et pidä ihmisestä joka on masentunut : Ei ole pakko olla koko ajan tekemisissä mutta älä hylkää.. Älä myöskään tee samoin ihmisenkanssa jolla on heikko itse tunto. Joskus on vain pakko jaksaa kuunnella muitten murheita. Toki oman jaksamisen mukaan!

Yhteistyössä