Miksi mies pakenee aina paikalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jk:
Joo, ihan hauska, mutta ap:n kertoman mukaan mies puhuu ap:lle tosi törkeästi, siitä on turha syyttää ap:ta ja hänen tenttaamistaan.

Eli naisella ei ole luottamusta ja miehellä ei käytöstapoja (+ ehkä/luultavasti jotain masennusta tms.) En mäkään luottaisi, jos toinen ei osaa puhua, haukkuu törkeästi eikä suostu hakemaan apua.

Ite varmaan luovuttaisin, tai ainakin sanoisin muuttavani pois ellei muutosta tapahdu, ja toimisin myös näin.

Mäkin varmaan valitettavasti luovuttaisin, jollei mies ole valmis parantamaan suhdetta tai esim. masennustaan pois.

Kynnysmatoksi en alkaisi...

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Turhan suurta mörköä nyt ollaan tekemässä tästä pettämisestä. Kaikki joilla on toimivat sukupuolielimet, ovat potentiaalisia pettäjiä - turha siitä on vetää sitä johtopäätöstä, että jos ei ole jo pettänyt niin varmasti tulee jossain vaiheessa pettämään!

Huom AP :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
SIVU AVIOVAIMON PÄIVÄKIRJASTA

Lauantai-ilta - mieheni käytös on outoa. Olimme sopineet
tapaavamme Stokkalla yhteistä kahvikupposta varten. Olin ollut
ostoksilla ystävieni kanssa koko päivän ja ajattelin että ehkä
hän on loukkaantunut, koska olin hieman myöhässä. Hän ei
kuitenkaan sanonut siitä mitään.

Keskustelu ei sujunut, hän oli hiljainen. Ehdotin että
siirtyisimme jonnekin hiljaisempaan paikkaan, jotta voisimme
keskustella. Tähän hän suostuikin mutta pysyi kuitenkin hiljaa.

Kysyin häneltä oliko hänellä murheita- hän vastasi : "Ei tässä
mitään." Kysyin onko minun syytäni, että hän on vaitonainen ja juro.
Hän sanoi, että ei ole mitään hätää eikä minun pitäisi olla huolissani.
Kotimatkalla kerroin hänelle rakastavani häntä, hän hymyili
ja jatkoi ajamista. En voi ymmärtää hänen käytöstään enkä tiedä miksi
hän ei vastannut rakkaudentunnustukseeni.

Kotona tunsin kuin olisin kadottanut mieheni johonkin usvaan,
ikään kuin hän ei enää halunnutkaan löytää minua. Hän vain istui
ja tuijotti televisiota; hän vaikutti todella kaukaiselta ja etäiseltä.

Lopulta päätin mennä nukkumaan, mieheni seurasi minua 10
minuutin kuluttua ja yllättäen vastasi rakkauteeni ja
hyväilyihini, rakastelimme, mutta silti hän tuntui omituisen
poissaolevalta. Päätin etten kestä tätä enää vaan otin asian esille.
Huomasin
hänen kuitenkin nukahtaneen. Itkin itseni huolineni uneen.

En tiedä mitä tehdä. Olen jo varma että miehelläni on suhde.
Elämäni on katastrofi.

SIVU AVIOMIEHEN PÄIVÄKIRJASTA

Lauantai-ilta - Mersusta levis kytkin, mutta sainpahan persettä.

no ilmankos se mies oli hieman poissaoleva, ei mersullakaan ajeta jos kytkin leviää :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Joo, ihan hauska, mutta ap:n kertoman mukaan mies puhuu ap:lle tosi törkeästi, siitä on turha syyttää ap:ta ja hänen tenttaamistaan.

Eli naisella ei ole luottamusta ja miehellä ei käytöstapoja (+ ehkä/luultavasti jotain masennusta tms.) En mäkään luottaisi, jos toinen ei osaa puhua, haukkuu törkeästi eikä suostu hakemaan apua.

Ite varmaan luovuttaisin, tai ainakin sanoisin muuttavani pois ellei muutosta tapahdu, ja toimisin myös näin.

Mäkin varmaan valitettavasti luovuttaisin, jollei mies ole valmis parantamaan suhdetta tai esim. masennustaan pois.

Kynnysmatoksi en alkaisi...

Minä perään tässä sitä, että jos Ap on tenttaamisella ja ahdistelulla saanut miehen hermostumaan?
Kun edelleen sanoisin, että Ap:n pitäisi kotvaksi lopettaa tenttaaminen, ja puhua päivittäisistä asioista, ja perheen asioista. Ei tentata mitä olet tehnyt, monelta, kenen kanssa, miksi et puhu, onko sulla toinen jne..

Mutta mehän ei voida koko tilannetta ja olosuhteita tietää,koska ei olla asian osaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Silmitön luottamus ei ole terve tila parisuhteessa, joten sitä on turha tavoittaa. Voit suojata itseäsi olettamalla että mies saattaa pettää ja käsitellä ajatuksen valmiiksi.

Siussa täytyy olla jotain pahasti vinksallaan..kaikkien naisten tulis siis olla varuillaan,valmiina viskaamaan mies pihalle heti jos se tekee jotain vähänkin arveluttavaa,koska mies on vain mies ja miehethän pettää...

Päin vastoin, tulisi tiedostaa että pettäminen ei ole suhteen loppu, koska se on luontainen osa ihmisen elämää. Jos pettämisen seuraus on aina ja ehdottomasti pihalleheitto on turhaa ryhtyä suhteeseen.. ellei sitten halua hetken leikkiä "onnellista", ennen kuin todellisuus muistuttaa itsestään.

No mie en kyllä kattois hyvälläkään,jos mies alkais vieraissa pomppimaan..ei sellaista vois unohtaa eikä antaa anteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:

no ilmankos se mies oli hieman poissaoleva, ei mersullakaan ajeta jos kytkin leviää :laugh:

Siinä on mies varmaan pohtinut, että mitenköhän sen kytkimen saisi korjattua. Onnistuisikohan ihan ite ja missä välissä, vaiko olisiko parempi roudata koko vehje korjaamolle. Ja mitähän koko lysti tulee maksamaan, onkohan tässä varaa nyt oikeasti Stockan kahvikuppeihin. Ja rakas vaimokulta kyllä vetää hernettä nenään, jos tässä nyt alan autonkorjaamisesta puhumaan... :whistle:

.

Itseasiassa voi... moni suomalainen mies on oikeasti ihan kädetön naisen verbaalisen tulituksen edessä. Huuli pyöreänä siitä, että mitä tapahtuu, suuttunut, että häntä syytetään jostain mitä ei ole tehnyt, ja liian temperamenttinen vaimon räkyttämisen jälkeen keskustelemaan rauhallisesti. Miehellä keittää, ennenkuin hän ehtii edes kunnolla miettiä, mikä vaimoa korpeaa.

Minä perään tässä sitä, että jos Ap on tenttaamisella ja ahdistelulla saanut miehen hermostumaan?
Kun edelleen sanoisin, että Ap:n pitäisi kotvaksi lopettaa tenttaaminen, ja puhua päivittäisistä asioista, ja perheen asioista. Ei tentata mitä olet tehnyt, monelta, kenen kanssa, miksi et puhu, onko sulla toinen jne..

Mutta mehän ei voida koko tilannetta ja olosuhteita tietää,koska ei olla asian osaisia.

No ei mies sen takia voi "oikeuttaa" käytöstään noin:
AP:n tekstejä:"no meilläkin aina vaan mussa vikaa hänessä ei koskaan. Minä olen syypää kaikkeen. Hänen on todella vaikea pyytää anteeksi, pyytämättä ei pyydä."

-Tuo osoittaa, että mies ei huomaa omaa puutikkua silmässään ollenkaan

Myös haukkuminen ihan muuta kastia:

AP: teksti:
"Ainakun mies suuttuu alkaa haukkua mua erillaisilla nimillä tässä esimerkkejä:

* ootko noin vitun vajaa ettet vaan ymmärrä
* onko kuulussa vikaa
* olet tyhmä
* pidä turpas kiinni jos sieltä ei tule mitään fiksua
* bimpo
* hullu akka
* skitso
* sekopää"

Joten oikeasti, ei todellakaan ole vaan tenttauksen tulosta tuo. Tuollainen keskustelun karttaminen saattaisi olla sitä, mutta sitten tulisi myös miettiä, että miksi toisen on täytynyt alkaa tenttaamaan esim. rakastaako vai ei tai jostain muusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
.

Itseasiassa voi... moni suomalainen mies on oikeasti ihan kädetön naisen verbaalisen tulituksen edessä. Huuli pyöreänä siitä, että mitä tapahtuu, suuttunut, että häntä syytetään jostain mitä ei ole tehnyt, ja liian temperamenttinen vaimon räkyttämisen jälkeen keskustelemaan rauhallisesti. Miehellä keittää, ennenkuin hän ehtii edes kunnolla miettiä, mikä vaimoa korpeaa.

Olet väärässä tässä. Jokainen vastaa omista teoistaa, eikä niitä pysty mitenkään vääntämään toisen niskaan.

Ap vastaa tenttaamisestaan ja ap:n mies vastaa omista teoistaan.

Jos on kädetön jossain asiassa, niin fiksu lähtee tekemään asialle jotain, eikä itse lähteä vetämään itseään suohon.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:

Siinä on mies varmaan pohtinut, että mitenköhän sen kytkimen saisi korjattua. Onnistuisikohan ihan ite ja missä välissä, vaiko olisiko parempi roudata koko vehje korjaamolle. Ja mitähän koko lysti tulee maksamaan, onkohan tässä varaa nyt oikeasti Stockan kahvikuppeihin. Ja rakas vaimokulta kyllä vetää hernettä nenään, jos tässä nyt alan autonkorjaamisesta puhumaan... :whistle:

eli mieluummin on hiljaa ja huolestuttaa kumppanin kun sanoo että autossa on vikaa. niin miesmäistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Näinhän se valitettavan usein on. Ja kun miehellä alkaa keittämään, niin hän mieluummin on hiljaa tai poistuu paikalta, ettei vaan reagoi minkäänlaisella ylilyönnillä.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mä en ole koskaan ymmärtänyt mikä siinä puhumisessa on miehelle niin vaikeaa. miksi ei voi vain sanoa suoraan.

Niimpä..sanois vaan suoraan,niin säästyis naiseltakin se jankutuksen vaiva ;)

niin säästys ja kun olis vähemmän jankutusta niin kummallkin olisi parempi mieli. onhan se nyt suoraan sanottuna perseestä että saa maanitella kertomaan kuin pikkulasta.. tai vastausta saa kysyä miljoona kertaa. jos ei tiedä niin voi vastata ettei tiedä, mutta ei.. ollaan hiljaa vaan.

mä en ole koskaan ymmärtänyt mikä siinä puhumisessa on miehelle niin vaikeaa. miksi ei voi vain sanoa suoraan.

niin säästys ja kun olis vähemmän jankutusta niin kummallkin olisi parempi mieli. onhan se nyt suoraan sanottuna perseestä että saa maanitella kertomaan kuin pikkulasta.. tai vastausta saa kysyä miljoona kertaa. jos ei tiedä niin voi vastata ettei tiedä, mutta ei.. ollaan hiljaa vaan.

Kettumaistahan se vaan on, jos käyttäytyy kuin pää norsunv*tulla, eikä voi edes selittää käytöstään. Kyllä jokaisella on minusta vastuu kertoa tuollaisesta toiselle, niin pääsee kaikki huomavasti helpommalla.

Tässäkin tapauksessa on ihan miehen omaa syytä, jos nainen joutuu jankkaamaan. Jos sanoisi kaksi sanaa, niin säästyisi jankkaukselta. Mutta mies tekee ihan itse silloin valinnan, ja jos valitsee jankutuksen niin turhako siitä sitten valittaa on tai ahdistua.

Kettumaistahan se vaan on, jos käyttäytyy kuin pää norsunv*tulla, eikä voi edes selittää käytöstään. Kyllä jokaisella on minusta vastuu kertoa tuollaisesta toiselle, niin pääsee kaikki huomavasti helpommalla.

Tässäkin tapauksessa on ihan miehen omaa syytä, jos nainen joutuu jankkaamaan. Jos sanoisi kaksi sanaa, niin säästyisi jankkaukselta. Mutta mies tekee ihan itse silloin valinnan, ja jos valitsee jankutuksen niin turhako siitä sitten valittaa on tai ahdistua.

Sitten kun mieskin vielä tajuaisi tämän..

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Jospa ei säästyisikään, vaan aihe vain vaihtuisi...

Onko tämä se miehen logiikka?

Ehkä kannattaa seuraavaankin aiheeseen sanoa asia edes yhdellä kahdella sanalla niin pääsee siitäkin asiasta hetkessä.

Jos toisen ei ole tarvis jankata, niin tuskin toinen jankkaakaan.

Hyvin helposti voi näin käydä. :/

No miksei arvon herrat sitten vastaa seuraavaankin samantien?

Itseasiassa annoit juuri malliesimerkin siitä, että miksi ei.

no kun ei tarvii B)

eli miehet itse kasvattavat pikkuasioista suuria kun eivät puhu. antavat kumppanin mielikuvituksen lentää ja kyse on esim siitä kytkimestä. sit ihmetellään kun vaimo on itkuinen, pahalla päällä ja nalkuttaa. on se kumma ettei pienissäkään asioissa voi olla rahellinen.. mieluummin ollaan hiljaa.

Itseasiassa annoit juuri malliesimerkin siitä, että miksi ei.

??

Kerro toki, että miksi ei, ei mulla ainakaan valaissut yhtään kommenttisi.

Yhteistyössä