Miksi naiset haluaa tyttövauvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Yleistän vaikka ei pitäisi. Ymmärrän jos jo on 3 poikaa ja haluaa tytön, mutta usein kuulee jo ensimmäistä odottavien naisten sanovan, että toivottavasti tyttö. Miksi tyttölapsi on niin tärkeä?

Jännä juttu,mutta näin minäkin tein :) kai se on sitä ku "miehet haluu aina poikia"?Meillä on molempia joten kaikki saatiin mitä haluttiin ja enemmänkin,valtavan ihania lapsia!

Mä niin toivoin tyttöä ekaksi, mut poika tuli. Toista odottaessa on toiveet muuttuneet, että sama kumpi sieltä tulee. Toisaalta tekisi mieli tyttöä, kun kaupat on täynnä niin ihania tyttövaatteita retrokuoseille :)

En tiedä. Itse halusin vauvan ja arvelin sen olevan poika kun oli tuloillaan.

Ja sen jölkeen kun anoppi puhui itsepintaisesti "meidän tytöstä" toivoin että ensimmäinen lapsi olisi poika, ettei anopilla karkaa mopo totaalisesti käsistä. (anopilla itsellään 2 poikaa)

no kun tyttöö on kivempi pukea ja saa ostaa ihania hömpsöttelyvaatteita ja pinnejä ja koruja huulikiiltoja ja prinsessakamaa ja tytön tukkaa saa laittaa ja leikkiä sen kans prinsessaleikkejä.
sitäpaitsi on mukavaa siirtää omaa tietouttaan äitinä eteenpäin, kun en voi isyystietoa siirtää, kun en ole koskaan ollut isä.
ja sitäpaitsi on kivaa nähdä, onko samoja piirteitä ja tapoja, kuin itsellä ja tyttöä kaikin tavoin ymmärtää paremmin, koska on itsekin ollut joskus tyttö, niin tietää, mitä se on.

Olen itse ollut pieni tyttö, ja pidän enmmän tyttöjen jutuista. Miehelläni on ennestään molemmat, eikä poikien maailma kiehdo yhtä paljon. Rakastan myös tyttöjen vaatteita, en tiedä, onko sitten väärin saada iloa sellaisesta pinnallisuudesta. Kaksi tyttöä olen saanut, pojat olisivat taatusti olleet yhtä rakkaita.

Itse halusin tyttöä ja tyttö tulikin. Mies halusi poikaa, mutta on sanonut jälkikäteen että parasta kun saatiin tyttö.

Siksi kai naisena halusin tytön, koska tyttöjen maailma on minulle entuudestaan tuttu. Tyttö on jollain tavalla äidin jatkumo. Lisäksi minusta on kiva shoppailla tyttöjen vaatteita, prinsessajuttuja jne. Lisäksi on sellainen myytti, että pojat on villejä ja rajuja.

Olisin ollut yhtä onnellinen pojastakin ja jos vielä tulisin raskaaksi, poika olisi ehkä toivelistalla.. tosin toinen tyttökin olisi kiva :)

Meillä mies toivo tyttöö joten mä halusin tasapainottaa asiaa ja "toivoin" poikaa et kumpi vaan tulee niin oli ollu toivottu (niin ku olis ollu muutenki mut raskaushormonit huurus kivasti )

Alkuperäinen kirjoittaja 1 tyttö 2 poikaa:
no kun tyttöö on kivempi pukea ja saa ostaa ihania hömpsöttelyvaatteita ja pinnejä ja koruja huulikiiltoja ja prinsessakamaa ja tytön tukkaa saa laittaa ja leikkiä sen kans prinsessaleikkejä.
sitäpaitsi on mukavaa siirtää omaa tietouttaan äitinä eteenpäin, kun en voi isyystietoa siirtää, kun en ole koskaan ollut isä.
ja sitäpaitsi on kivaa nähdä, onko samoja piirteitä ja tapoja, kuin itsellä ja tyttöä kaikin tavoin ymmärtää paremmin, koska on itsekin ollut joskus tyttö, niin tietää, mitä se on.

Ehkä mä sen takia ihmettelen kun itse en tykkää prinsessajutuista. En, vaikka joskus tytön saisin, pukisi häntä mihinkää hömpsöttelyvaatteisiin tai pinneihin tai mitään sellaista. Onneksi mulla on "vain" poikia ;)

Ainakin kaikki minun tuntemat tytöt on rauhallisia ja jotenkin järkevämmän tuntuisia kuin pojat. Heidän kanssaan voi pienestä pitäen jutella, pojat vain resuavat ja juoksevat suu vaahdossa. Tuollainen mielikuva mulla on ja siksi toivon tyttöä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siksi kai naisena halusin tytön, koska tyttöjen maailma on minulle entuudestaan tuttu.

Samaa mieltä. Poikien maailma on jotenkin vieraampi, vaikka oonkin poikiakin paljon hoitanut. Tyttöjen vaatteiden ostaminen myös kivaa, sekä esim. nukkeleikit.

Yhteistyössä