Miksi naiset haluaa tyttövauvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hopeapaju:
Mites kun monet sanoo, että kun lapset kasvaa, pojasta tulee äidinpoika ja tytöstä isäntyttö? Pitääkös tämä yhtään paikkaansa teillä joilla on jo vähän isommat lapset?

Meillä on 1 tyttö, iältään 2vuotias ja ihan isintyttö se on, eli isi kiinnostaa paljon enemmän kuin äiti.

Esim: Mieheni tullessa töisä tyttö juoksee miestäni vastaan ja halaa häntä ja sanoo isi oli ikävä :heart:

Jos taas minä käyn jossain saan vain pusun lähdettyäni, mutta ei kukaan mua vastaan juokse :kieh: :D

Mulla on molemmat, poika ja tyttö. Kyllä se vaan on niin, että kun omassa suvussa ei ole ollut poikaa piiiitkään aikaan, niin se maailma on ihan vieras. Poika tykkää hirviöleikeistä, autoista, videopeleistä, en oikein pääse sisälle siihen maailmaan vaikka haluaisin. Tytön kohdalla on sellainen varmuus, nuket kiinnostavat jo nyt...voihan se olla että tyttökin isoveljen perässä rupeaa autoilla yms leikkimään, mutta ollaan ainakin vielä "samalla aaltopituudella", ihan samalla lailla kuin mies on pojan kanssa. Ei minusta olisi jääkiekkoa pelaamaan, jalkapallosta puhumattakaan, mutta jos tuo tyttö joskus alkaa barbeilla ja pehmoeläimillä leikkimään, äiti tietää tasan tarkkaan mistä on kyse. En silti toivonut kumpaakaan, tämä on tullut ilmi lasten kasvaessa. :)

Ihan vitsinä tämän sanon, mutta ei mitään tylsempää voisi olla kuin istua jääkiekkokaukalon reunalla katsomassa kun isot miehet /pojat tappelevat ja luistelevat kiekon perässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan samalla lailla vois kysyä miksi pojat on monen mielestä jotenkin parempia kuin tytöt? Etenkin vanhempi ikäpolvi ajattelee näin hyvin vahvasti.

mä en onneksi ole tähän törmännyt..meillä kaikki ihan innoissaan toivoa pientä tyttöä. mummutkin ja tuli =)

jotenkin mä vaan kuvitytelin meille suloista pientä tyttöä. jotenkin tytöt sulosempia,ihanempia :ashamed:
ei kyllä mä nyt jo pojan "huolisin" jos vauvaa tehtailtais.. on ne pikkuset pojatkin söpöjä
mies kanssa tyttöä molemmista toivoi.. niin en tie miksi.. ehkä se halua isin prinsessoja =) ainakin ne on ihan isin tyttöjä

Toivoni rehellisesti esikoisesta tyttöä ja tytön sain, nyt olen raskaana ja toivoisin jälleen saavani tytön..mutta nähtäväksi jää..tytöt vaan ovat niin paljon ihanempia lapsia..

Minä halusin pojan, kun odotin esikoista. Ajattelin jotenkin niin lapsellisesti, että jos se on tyttö, niin voisin olla sitten miehelleni mustasukkainen. :headwall:

Esikoinen olikin poika ja tämä nuorempi on tyttö. Minun on helpompi samaistua tyttöön. Kun minä olin pieni, saamani naisen malli oli äkäinen moottorisahaa käyttävä jokapaikanhöylä. Meillä arvostettiin poikia enemmän, kuin tyttöjä. Kaikkea raskaiden asioiden kantamista ja ahkeruutta arvostettiin yli kaiken ja varsinkin tytöltä odotettiin sellaista. Minulla on siis tavallaan trauma tyttöydestä. Siksi kai se tyttö tuntuu niin ihanalta, saan korvata sen aliarvostuksen ja ne odotukset, joita minuun kohdistui, koska olin tyttö.

Ei silti, toki poika on yhtä rakas minulle ja yhtä toivottu.

Minä toivoin aina haaveissani saavani kaksi lasta, pojan ja tytön! Ja molemmat sain.
Ainakin itse halusin tytön, koska itselläni on sisko ja äiti, tyttären ja äidin välinen suhde on kuitenkin aina eri kuin äidin ja pojan. Jossain vaiheessa tyttärestänikin tulee äiti ja sitten suhde on taas erilainen. Miniä anoppi suhde on taas luku erikseen, joten kyllä minusta on siksi ihanaa olla myös tyttärestäni onnellinen äiti!

Ihan samahan se tietysti on, kumpi lapsi on, tyttö tai poika... pojan halusin siksi, että saisin sitten pitää hänet omana pikku "äitin pojuna" ainiaan, suojella petollisilta tytöiltä sitten joskus;) Äidin ja pojan suhde on jotenkin erityinen... tosin mua hirvittää, koska sehän on tosi juttu että pienet pojat on hirveän ajattelemattomia, uhkarohkeita ja alttiita kaiken maailman onnettomuuksille... kauhulla seurailen ikkunasta naapurin poikia... katsotaan uskallanko päästää häntä mihinkään kun isommaksi kasvaa... Tyttölapset on jotenkin "järkevämpiä" jo pienestä.

Nyt kun mulla on poika ja toista lasta odotan, niin vähän salaa toivon tyttöä... just siksi kun olen itsekin ollut pieni tyttö ja jollain lailla edelleenkin olen =) Tyttölapsen maailmaa ehkä ymmärtäisin paremmin. Mutta ei mua haittaa jos toinen pojanviikari tulla tupsahtaisi perheeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan vitsinä tämän sanon, mutta ei mitään tylsempää voisi olla kuin istua jääkiekkokaukalon reunalla katsomassa kun isot miehet /pojat tappelevat ja luistelevat kiekon perässä.

No mä ainakin rakastan jääkiekkoa, jokaisen pelin katson joko kotona tai kaukalolla.SM-liigan pelit siis.

Toivoin tyttöä siksi etten jaksa lyömisiä, tönimistä, tappelua, ammuskelua ja pyssyleikkejä, miekkailua, hirviöitä ym ällöjä. Enkä jaksais myöskään seisoa jalkapallo/jääkiekko maalin suulla.... Osaan vaan paremmin olla tyttöjen kanssa.

Mun ex toivo tyttöä, kun ekaa odotin ja sille oli pettymys, kun tulokas olikin poika. 2 seuraavaa olikin sit tyttöjä ja niistä oli niin onnellista, että.... Minulle on ollut ihan sama kumpi tulee.

me toivottaisi lisää poikia. tytöt osaa olla jo pienestä sellaisia iniseviä nirppanokkia. ja ne kieroilut ja juoruilut alkaa jo nuorena. ja kaverisuhteet yhtä helvettiä kun pitää aina olla vaan kahden kimppa!
tyttö- no thanks :/

Mäkin toivoin esikoista odottaessani, että tulokas olisi poika ja olihan tuo =) Johtui ehkä siitä, että itselläni on 3v vanhempi isoveli ja oon aina koulussa ym isoveljen seurassa tuntenut oloni tosi turvalliseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mom:
me toivottaisi lisää poikia. tytöt osaa olla jo pienestä sellaisia iniseviä nirppanokkia. ja ne kieroilut ja juoruilut alkaa jo nuorena. ja kaverisuhteet yhtä helvettiä kun pitää aina olla vaan kahden kimppa!

OHO! :o No, ehkä noin sitä vois luulla jos ei omaa kokemusta... Mulla on 3 tyttöä, ainookaan ei tod. ole nirppanokka. Ja tällä hetkellä tuolla on 2 kaveria kylässä, sulassa sovussa ollaan kolmestaan.. Ovat sellanen erottamaton trio..

Mä toivoin tyttöä esikoista odottaessa ja sainkin ihanan pikku prinsessan :D
Kuopusta odottaessa toivoin ensin poikaa, (varmaan siks kun mies niin kovasti toivo itelleen "lätkäkaveria" eli poikaa)
Aika äkkiä kuitenkin tuli taas semmonen toive tytöstä niinkun ekassakin raskaudessa ja syntyipä sitten toinen pikku prinsessa :D
Mieskin oli innoissaan kun tyttö tuli, vaikka pojasta onkin aina haaveillut.

Kyllä mä tiedän niitäkin, jotka toivomalla toivoo poikaa (vaikkei ennestään lapsia olekkaan) Mun yks kaveri sanoi olevansa "semmonen poikien äiti" enemmän...

Musta taas on ihanaa kun saa tehdä tyttöjen juttuja ja ostella ihania prinsessamekkoja ja tamineita...ja laittaa tyttöjen pitkät hiukset hienosti letille tai saparoille ja isompana ostella niille huulikiiltoja ja "meikkejä" :D

Alkuperäinen kirjoittaja mom:

joo toi on ihan tosi että tytöt voi olla rasittavia kun monet haluu leikkkii vaan sen yhen aknssa. ja vinkuu joka asiasta.

mutta tytöt silti on niiiin ihania :heart: pikkumyyt :heart:

toivoin tyttöö ja itseasiassa halusin että toinenkin ois ollu tyttö
eka oli tyttö toinen poika kolmannesta toivoin jo poikaa ja poika tuli.

tytöt vaan on kiltimpiä ja saa tehä tyttöjen juttuja ja ostaa hameita ym

Ei pidä paikkaansa! Mulle on ihan aidosti sama, kumpi sieltä putkahtaa. Meillä on yksi kumpaakin, näin on hyvä, mutta jos kolmas tulisi, ei olisi yhtään väliä, kumpi.

Yhteistyössä