Miksi se Auvinen sitten ampui itsensä, kun kerran hänen mielestään heikkojen tulee kuolla ja vahvojen elää...

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Voiko syyttävä sormen osoittaa myös hänen vanhempiinsa, jotka idealisteina eivät osanneet kantaa kasvatusvastutaan lapsestaan, vaan keskittyivät enemmän yhteiskunnallisiin asioihin? :/
Vähän hihhulelta tuntuivat...
Siis tiedät varmasti, että eivät ole osanneet kantaa vastuutaan lapsestaan? Ja sekö tarkoittaa ettei osaa kasvattaa lasta jos on "hihhuli"? Ainoastaan samassa talossa asuvat tietävät tarkemmin miten asia on, ei edes hyvät ystävät tai muut läheiset sukulaiset voi sanoa sata varmasti mitä talon sisällä tapahtuu! Siksi minusta nämä kommentit eivät oikein ole järkeviä...

Aivan kuin vanhemilla ei olis syyllisyyden tunteita ja tuskaa jo tarpeeksi!

Tämä Auvisen kuukautta aiemmin tekemä video kertoo jotain ihan muuta kuin sitä että hän olisi pitänyt itseään yli-ihmisenä. Ennemminkin tuntuu että hän oli vaikeasti masentunut, tunsi itsensä ulkopuoliseksi ja harkitsi tappavansa itsensä. Jossain vaiheessa vain keksi että kostaminen muille ennen sitä olisi hyvä idea

eiks se ollu jo etukäteen jossain maininnut et se telottaa ensin ne ihmiset ja sitten ittensä? mulla semmoinen mielikuva..koko ajan vaan ootin että millon tulee se tieto et se on kuollu. aika luuseri kyl pitää olla ettei kerralla onnistunut ees itteensä ampumaan..toivottavasti ees kärsi siinä vaiheessa

Alkuperäinen kirjoittaja vihaks pistää:
Helvettiin se Auvinen joutais, liian helpolla pääsi kun kuoli

Tuota mäkin olen miettinyt...että pääsikö liian helpolla kun kuoli?
..toisaalta, oliko hän jo kärsinyt riittävästi itsekin, kun oli tuossa jamassa?
Voiko syyttävä sormen osoittaa myös hänen vanhempiinsa, jotka idealisteina eivät osanneet kantaa kasvatusvastutaan lapsestaan, vaan keskittyivät enemmän yhteiskunnallisiin asioihin? :/

Miten kaikilla on niin tarkka tieto vanhempien ideologiasta ja "hihhuli"tavoista? Mistä niitä voi lukea? Jotku sen äidin sivut katoin mutta ei ne nyt niin hihhuleilta vaikuttanut että poikansa teko ois siitä johtunut edes osaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eiks se ollu jo etukäteen jossain maininnut et se telottaa ensin ne ihmiset ja sitten ittensä? mulla semmoinen mielikuva..koko ajan vaan ootin että millon tulee se tieto et se on kuollu. aika luuseri kyl pitää olla ettei kerralla onnistunut ees itteensä ampumaan..toivottavasti ees kärsi siinä vaiheessa

No kyllähän se ehti kärsiä ja kitua. Mieitippä vähän itse; jos ammut itseäsi päähän ja jäät henkiin, odotat apua ja lääkityksiä pari-kolme tuntia jne. niin kyllähän siinä ehtii kärsiä ja kitua melkoisen paljon.

Hänhän ampui uhreja monta kertaa, itseään ei taida pystyä ampumaan enää sen ensimmäisen jälkeen... ja eka ei välttämättä tappava.

Mun mielestä Auvinen oli myös itse uhri. Ja näistä nettivideoistaan voi päätellä, ettei olisi alunalkaen halunnut tappaa, vaan odotti, että joku tulisi ja auttaisi kun oli paha olla. Tietäen, ettei kukaan tulisi...

Sehän halus kuolla, ei elämä ollut elämisen arvosta. Miten se nyt heikkouteen tai vahvuuteen liittyy.
Aika fiksuja ajatuksia sillä oli, mutta tyhmää oli matkia sitä columbainia ihan täysin.. vaikka uhreja vähempi.

No kyllähän se ehti kärsiä ja kitua. Mieitippä vähän itse; jos ammut itseäsi päähän ja jäät henkiin, odotat apua ja lääkityksiä pari-kolme tuntia jne. niin kyllähän siinä ehtii kärsiä ja kitua melkoisen paljon.

Ei kyllä varmaan kitunut. Eiköhän ollut tajuton heti sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja mimo:

Ei kyllä varmaan kitunut. Eiköhän ollut tajuton heti sen jälkeen.

No riippunee varmaan vähän siitä mihin kohtaan otseään ampuu,siis päähän...

Useinhan kuulemma itsarin ampumalla tekevät ampuvat itseään ohimoon mikä ei tapa heti tai välttämättä ollenkaan;luoti lähtee kimpoilemaan pään sisällä miten sattuu
Jos haluaa ampua itsensä hengiltä kannattaa ampua itseään suuhun,ts "syödä" se aseen piippu ja laukasta tonne nieluun...

Alkuperäinen kirjoittaja **:
Siis tiedät varmasti, että eivät ole osanneet kantaa vastuutaan lapsestaan? Ja sekö tarkoittaa ettei osaa kasvattaa lasta jos on "hihhuli"? Ainoastaan samassa talossa asuvat tietävät tarkemmin miten asia on, ei edes hyvät ystävät tai muut läheiset sukulaiset voi sanoa sata varmasti mitä talon sisällä tapahtuu! Siksi minusta nämä kommentit eivät oikein ole järkeviä...

Ihan samaan tapaan hekin ovat lapsensa menettäneet, joten ei syyttely ainakaan heille poikaa takaisin tuo. Sikäli syytökset olisivat ansaittuja jos voitaisiin jotenkin konkreettisesti todistaa että vanhemmat ovat olleet osallisia pojan huonoon jamaan... epäilen..

Alkuperäinen kirjoittaja kkk:
Ihan samaan tapaan hekin ovat lapsensa menettäneet, joten ei syyttely ainakaan heille poikaa takaisin tuo. Sikäli syytökset olisivat ansaittuja jos voitaisiin jotenkin konkreettisesti todistaa että vanhemmat ovat olleet osallisia pojan huonoon jamaan... epäilen..

Niin, vanhemmat ovat menettäneet poikansa, pikkuveli isoveljen. perhe on poliisin suojelussa tappouhkausten takia.

Mutta, vaikka vanhemmat olisivat kuinka outoja, fanaattisia tai hulluja, heidän lapsistaan useimmiten tulee täysin normaaleja ihmisiä ja tosinpäin. Joten silloin, kun lapsi tekee jotain kamalaa, ei vastuuta todellakaan voi työntää vanhemmille.
Silloinkin kun vanhemmat ovat jotenkin osositettavissa osasyyllisiksi, he tusin ovat osanneet kuvitella, mitä se lapsi tulee tekemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Kuka oikeesti tappaisi ensin tuollaisen joukon ihmisiä ja jättäisi ittensä henkiin?

Mie ihmettelen sitäkin, että sai vain 8 hengiltä.

nii in, jotenkinhan se on varmaan ne "valikoinut" ja loput ois kuollut sitten tulipalossa..

Silti melkoisen omituista. Oli sillä niitä patruunoita. Ja jos tarkoitus on viedä mahdollisimman paljon mukana, miten ihmeessä se vain 8 tappoi? Muistan kirjoituksen uhrilta että oli käynyt luokassa, käskenyt hajoittaa tavaroita ja sitten lähteny.

Minä olen sitä miettinyt, että olikohan sillä sittenkin valittuna ne ketä haluaa ampua. Poliisithan sanoivat laukausten olleen tarkkoja. Olisi sitten lopulta vissiin ampunut kuitenkin jonkun verran onneksi ohikin. Kaikki ammututhan olivat lukioikäisiä...
Opettajat ovat vissiin kaikki olleet tulilinjalla, ketkä näkyviin on tullut, mutta esim sitä yhtä vanhempaa kohti ei ole ampunut, vaikka ollut puhe etäisyydellä. Jotenkin tuo toiminta on lopulta vaikuttanut erittäin suunnitelmalliselta.

Ihmisellä joka tekee tuollaista täytyy olla tosi paha olla. Itse ajattelen niin, että paha olo on tullut nimenomaan yhteiskunnan taholta, koska yhteiskuntaa vastaahan se isku kohdistui...

No joo mutta täytyy oikeesti kyllä olla myös päässä vikaa kun kostaa tuolla tavalla. Lueskelin sen mutsin ajatuksia ja niissä kyllä vilahteli samansuuntaisia asioita mitä A-P:kin kirjoitti manifestissaan. Tuli mieleen että poika on saanut tietää liikaa liian nuorena.

minä ajattelen, että voimakas alemmuudentunto käntyy usein ylemmyydentunnoksi ja ylimielisyydeksi muita kohtaan.
Kun ei ole keinoja/työkaluja käsitellä alemmuudentunnettaan, kääntääkin sen päälaelleen.
Pääsee halveksimaan muita (kun syvimmiltään on kyse itsehalveksunnasta).
Ja olihan noissa auvisen teksteissä joihin iltasanomissa/iltalehdissä oli linkit, erilaisia tekstejä joissa puhui siitä miten vihaa itseään.

Että minusta vaan tuntuu, että piti nimenomaan itseään heikkona jne mitkä joutaa kuolla, tunsi itse kuuluvansa siihen joukkoon jota niin paljon halveksi.

Alkuperäinen kirjoittaja maicci:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
tyttöni 10v kysyi, että joutuuko se ampuja helvettiin vai taivaaseen....
en oikein sitten osannut vastata--:(

Oisit sanonut, että SE KUOLI, ei se minneen helvettiin tai taivaaseen joutunut. Helvetti ja taivas... voi vide sentään!!! :D

helvetti ja taivas on olemassa, oikeesti!

Alkuperäinen kirjoittaja kristitty:
Alkuperäinen kirjoittaja maicci:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
tyttöni 10v kysyi, että joutuuko se ampuja helvettiin vai taivaaseen....
en oikein sitten osannut vastata--:(

Oisit sanonut, että SE KUOLI, ei se minneen helvettiin tai taivaaseen joutunut. Helvetti ja taivas... voi vide sentään!!! :D

helvetti ja taivas on olemassa, oikeesti!

jokainen uskoo, mihin uskoo. Se on uskon asia. Ei tietämisen.

Voi olla että olen täysin väärässä, tietynlaisia mielikuvia vaan tuli mieleen hänen vanhemmistaan. Ihan varmasti he kärsivät tästä tapahtuneesta hurjasti. Ehkä rinnastan heidät samantyyppisiin vanhempiin naapuustossamme, jotka kantavat enemän huolta yhteiskunnallisista asioista kuin omista lapsistaan. :/

Voi olla että olen täysin väärässä, tietynlaisia mielikuvia vaan tuli mieleen hänen vanhemmistaan. Ihan varmasti he kärsivät tästä tapahtuneesta hurjasti. Ehkä rinnastan heidät samantyyppisiin vanhempiin naapuustossamme, jotka kantavat enemän huolta yhteiskunnallisista asioista kuin omista lapsistaan. :/

Hurahtamalla ihailemaansa asiaan, on kätevä tapa myös välttää vastuu omasta elämästä, omista tunteista ja teoista. Jos sitä haluaa.
En tarkoita että kaikki haluaa ja ettei saisi olla mitään periaatteita.
Mutta huolehtimalla muista asioista, vaikka maailmanlaajuisistakin, ei tarvitse kohdata itseään.
Siinä se kaikkein isoin työ onkin, minun mielestä.
Itseen on mahdollisuus vaikuttaa mutta tuollaisia linkolaismaisia visioita on mahdoton yhden miehen toteuttaa.
Jokainen voi vain omalla kohdallaan tehdä valintoja. Tai no, tekeehän toiset valintoja mudenkin puolesta, vaikkapa siitä saako toinen elää vai ei...muiden yläpuolelle asettumista.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:
reppana ei ilmesesti ollu kuitenkaa valmis vastaa teoistaan ni piti ittesä tappaa! :/

Sehän kirjoitti jossain blogissaan kannattavansa kuolemantuomiota.
Sanoi mieluummin kuolevansa, kuin tuhlaavansa esim. 10v. vankilassa.
Se tiesi joutuvansa linnaan, niin siksi tappoi itsensäkin.
Tosi raukkis jätkä.

Yhteistyössä