Millä saa miehen lopettamaan hölmöilyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hölmö kumppani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hölmö kumppani

Vieras
Me ollaan oltu yhdessä mun miehen kanssa jo melkein 10 vuotta. Aika ajoin jotain "pahaa" tapahtuu ja saan olla pahalla mielellä. Olemme nyt 26 vuotiaita. Itsekin hölmöilin nuorempana, mutta nyt tuntuu, että kaikki tällainen on teinitouhua, mutta mieheni vain jatkaa. tässä muutamia:

-esittää kovaakin naistenmiestä ja flirttailee estoitta (muille naisille, minulle ie hyvää sanaa heru)
-pyytää toista naista treffeille (oli muka niin kännissä ettei tajunnut)
-haukkuu minua ja antaa isänsä hakkua minua
-juo lähes joka päivä kaljan pari
-jää töitten jälkeen kavereitten kanssa (yötöissä) ja tulee kotiin myöhässä
-ryyppää (silloin harvoin kun ryyppää kunnolla) niin, että tulee vasta aamulla kotiin (vaikka puhe on ollut että kotiin tullaan yöksi), ryyppää tällöin myös niin että kaatuilee, oksentaa, likaa vaatteensa
-käy seksinettisivuilla juttelemassa
-ei tee kotitöitä kuin pakottamalla
-myöhästelee
-ei kanna vastuuta mistään velvoitteista (mm. laskut, koiran hoito, lahjojen osto tms..)
-suuttuu kun yritän puhua hänelle näistä, koska aina muka valitan vain

No mutta nyt kun ton kirjotti niin toi listahan on ihan sika kaamee. Apua. mutta parannustakin on tullut siihen mitä kaikki nuoruudessamme (teininä) oli. Vielä hirveämpää menoa ja itse olin lähes samanlainen. Mutta nyt siis on se tilanne, että tässä on itse aikuistunut, mutta toinen vain jatkaa. Milloin ne miehet aikuistuu?

Sähän oot miehen äiti etkä kumppani. Mietipä vähän kannattaako kyseisen miehen kanssa jatkaa ..... tuskin hevillä enää muuttuu kun on saanut "huoltajan ja peräänkatsojan".

Älä anna itteäs kohdella miten sattuu!!! Mies selkä seinää vasten ja kerro että jos ei hommat muutu niin se on loppu. Oman elämänsä voi elää onnellisemminkin, kuin olla jatkuvasti loukattu.

Sen lisäksi, että miehes on listasi perusteella vaikuta kasvaneen aikuiseksi, hän myös taitaa pitää sinua jonkinlaisena itsestäänselvyytenä, ainakin mitä tuosta saa päätellä. Kannattaisiko miettiä, tahtooko tuota katsella vielä kauankin vai tehdä jotain ratkaisevaa. Joko keskustelu tai jos se ei ota tuulta alleen niin...

Toivottavasti teillä ei ole yhteisiä lapsia..

Etkä sä saa miestäs lopettamaan tuota käytöstä millään. Kyllä se muutoshalu lähtee ihan siitä miehestä itsestään ja jos se on tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen niin miks ihmeessä se muuttuis..

Et millään muutoksen pitää tulla miehestä itsestään. Ainoa asia mitä voit tehdä on miettiä miten voit muuttaa itseäsi ja omaa käytöstäsi ja silloin miehen on muututtava itsekin. Se mihin suuntaan muutuu ei ole sun kontroloitavissa voi muuttua vielä vastuuttomaksi tai voi kasvaa aikuiseksi.

Ainoa varma on et et voi toista ikinä muutta millään lailla.

Jotkut ei aikuistu koskaan. Muta jos juo päivittäinn ja vetää toisinaan perseet, väittäisin, että sen vittumaisuuden takana on pitkälti alko. Alkoholisti on usein kuivahumalassa, vaikka oliskin selvä. Monilla on esim. kokemusta siitä, että se loma, kun iskä oli selvä kun kerran lupas, oli se kaikkein kamalin...

No joo, just tolta mustakin tuntuu kun sen kanssa olen asunut: miehen äiti, taloudenhoitaja, itsestäänselvyys.
Onneks meillä ei ole vielä lapsia. Enne vielä jopa tein yksin kaikki kotityöt, nyt on sovittu että tehdään puoliski enkä ole tehnyt vaikka mies jättääkin tekemättä. Esim nyt on sen siivousvuoro ja vetkuttaa vaan sitä, kämppä hirveen näkönen kunnei vessaakaan on pariin kuukauteen siivottu. Ja kaikki roskat, vaatteet kaikki jättää siihen mihin ne on laskenut. enää en korjaa niitäkään pois, eli uskotte varmaan millanen meitin kämppä on nyt!

Kyllä mies aina hölmöilyjen jälkeen lupaa korjata tilanteen, ja korjaakin sen vähäksi aikaa, sitten alkaa lipsuminen ja sitten vilkuillaankin jo toisia naisia, jätetään kotityöt tekemättä, juodaan parit kaljat pävittäin ja sitten se pommi (ei tulla kotiiin, tai tehdään muuta tosi tyhmää)taas noin kuukauden välein tiputetaan mun niskaan ja taas sen jälkeen kaikki alkaa alusta. Hiljaiseloa, näytetään et nyt kaikki menee oikein hyvin, sitten pikkusen lipsutaan ja pommi mun niskaan kun jo se pieni toivonkipinä on mulla herännyt. Sillä on joku sellanen ihankuin se haluis muuttua mutta sitten se jotenkin ajautuu väärille urille ja taas sitä lähdetään menevään ja vaihtu kiihtyy kunnes putoaa.

Plääh. Mä sanoin sille viimeksi et viimenen kerta kun loukkaat mua. Nyt loukkasi taas ja vasta 1,5 kk edellisestä kerrasta, nyt ei tullut kotiin yöksi, vaan tuli kotiin aamulla ilman kenkiä housut kurassa ihan kännissä. En oo puhunut sille sanaakan sen jälkeen ja siitä on nyt 4 päivää. Oli myös ajanut kännissä autoa.

Kyllä siinä miehessä on hyviäkin puolia, silloin kun on se hiljaiselovaihe.

Mä viljelen näitä linkkejä pljon, mutta laitan ne taas, koska tuon "ajoi autoa kännissä" kohdan jälkeen tunne siittä, että kaiken taustalla on alkoholi lisääntyi:
http://www.juwanet.org/sosterv/alkoholi/
http://www.minnesota-hoito.fi/
Sieltä löydät myös itsellesi selviytymiskeinoja.

Onko sulla listaa hyvistä asioista? Nimittäin jos ei ole niin... Laske huviksesi, montako mahdollista elinvuotta sinulla on (jotain 60 ainakin) ja mieti sitä, että jos asiat ei vaan muutu, että miltä tällänen tuntuis sen 60 vuotta?

Taidat jo itse vakavasti harkita yhdessäolon kannattavuutta. tosiaan masentavalta kuulostaa aikaansaamasi lista. Yritäpä nyt saatko listattua hyviä puolia miehestäsi puoltakaan tuosta määrästä? Jos et, kannattaa tosiaan harkita, ja aika piankin.

Ei onneks oo väkivaltainen. Sanallisesti on kännissä, mutta muuten ei. Sen isä on alkoholisti, huorissa kävijä, lapsia siellä täällä ei ota vastuuta mistään. taitaa poika olla saanut miehen mallin isältään.

Toisaalta tuntuu vähän tyhmältä (onko mulla oikeutta) sanoo sille näistä asioista tai jättää sitä näiden asioiden takia, kun itsekin olen ollut joskus samanlainen osittain eikä muakaan sillon laitettu tilille, vaan se oli meille ikäänkuin normaalia olla vähän hölmöjä ja tehdä kaikkea ja kokea kaikkea. Mutta nyt kun olen "kasvanut" ja aikuistunut nämä tuntuu tyhmiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hölmö kumppani:
Ei onneks oo väkivaltainen. Sanallisesti on kännissä, mutta muuten ei. Sen isä on alkoholisti, huorissa kävijä, lapsia siellä täällä ei ota vastuuta mistään. taitaa poika olla saanut miehen mallin isältään.

Kurja juttu. Mutta voi olla totta. Ja ihmistähän ei voi muuttaa, muuttuu ken muuttuu. Minä sinuna päästäisin irti ennen kuin tulee esim. lapsia. (Vai onko teillä jo lapsia?) Voi olla että sinä olet jämähtänyt suhteeseen, roikut mukana etkä uskalla erota? Kuulostaa siltä että aika monta syytä eroon löytyy...

Kiitti Lisamarie linkeistä. Voiko 26v olla jo alkoholisti vakavasti? Mun mielestä se mitä mun mies tekee on vaan se elämäntapa, jonka se on kotoa saanut, voiko siis lapsi oppia elämäntavaksi alkoholismin? Itse olin siinä mukana siis nuorempana ja hölmöilin myös.

Yhteistyössä