Mitä mieltä miehen käyttäytymisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en jaksa taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tiedättekö luulen että ne naiset jotka haukkuu ap:ta marttyyriksi yms. ja suorastaan puolusti miestä. kasvattavat juuri sellaisia miehiä pojistaan jotka ovat tunnekylmiä ja itsekkäitä. ja tytöistään ylisuoriutujia. onnee vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
ap sanoi, ettei pysty kantamaan. Ei sitä tarvitse eritellä ja sairaskertomusta tähän laittaa. Hän on raskaana, eikä voi kantaa, sillä hyvä!
Mies varmasti tietää sen myös. Kyllä se minun mielestäni osoittaa mieheltä törkeää välinpitämättömyyttä vaimoaan kohtaan.
Ei raskaus ole sairaus, mutta kaikilla ei raskaudet ole helppojakaan, eikä raskaana olevan tarvitse pärjätä jopa paremmin kuin ei-raskaana.
Naisella on niin mieli kuin kroppakin herkillä raskaana, meidän äitien pitäisi kaikkien se muistaa, eikä tapella kuka meistä kestää eniten p*skaa mieheltään tai kuka kuuraa lattioita tunti ennen synnytystä tms.
Kyllä mielestäni mies on raskaudessa mukana siinä kuin se nainenkin, yhteistä lasta, perhettähän siinä tehdään!
Ap:lle voimia.

Kirjoittaja kitetytti hienosti sen mita minakin ajattelin..

Haleja AP:lle

Ei se ole marttyriutta olla kantamatta taakkoja raskaana ollessaan vaan järkevää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kelatkaa nyt vähän.....

Ja olishan se mies voinut käväistä jeesaamaassa, etenkin jos auton omistaa..on niitä semmosiakin jotka osaa ottaa toisen huomioon. Mutta luultavasti olisin minäkin lapset herättänyt, koska OMA APU PARAS APU! Niin sen vaan on tässä maailmassa oppinut huomaamaan! :headwall: :headwall: :headwall:

Jos mulla olisi ollut vastaava tilanne, olisi mieheni aivan varmasti tullut apuun ilman, että olisin sitä edes pyytänyt. Muussa tapauksessa olisin ollut erittäin loukkaantunut.

No kannattaa joko hiekoittaa kävelyreitti autolta kotiovelle kunnolla tai sitten liikkua lasten kanssa siihen aikaan, että heitä ei tarvitse kantaa nukkuvina sisälle. En viitsisi pyytää toista kilometrien päästä (remontista) käväisemään sen takia, että kantaisi lapset minun kyläilyreissuni jälkeen sisälle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilja:
Mä en taas ymmärrä naisia,jotka tekee raskausajastaan jonkun ihme sankariteon ja ylpeillen tekevät kaiken itse lapsen terveyden kustannuksellakin...ollaan sitten niiiin miehen mieleen että...ja kun vuodet vierii niin aika kultaa muistot ja nää naiset on vetäny viimisillään raskaana vaikka rekan ojasta.
hohhoijaa!Tietty ihmistyyppi tuokin!;)

Heh:mun sisko ja mutsi!Niitä on hauska kuunnella,kun ne suurinpiirtein kilpailee siittä kumman raskaus ollu vaikeempi ja kuitenkin kumpi tehny enemmän raskaita hommia.Sama juttu sairausten kanssa;kellään ei ole edes niin vaarallista vesirokkoa ollut kuin mun siskolla ja mutsilla!:)

Onko ne vielä niitä, joiden lääkärit on aina "epäpäteviä" ja joille aina sattuu ne asiantuntemattomat neuvolan terveydenhoitajat? Että ne aina saa liian miedon kuurin ja vääränlaista hoitoa ja tilanne eikun pahenee. Ja silti - kuin ihmeen kaupalla - selviävät elävien kirjoihin.

Alkaako joka toinen kertomus, että jos olisi ollut NORMAALI raskaus, niin ei siinä mitään, mutta MINULLA KUN OLI...?

Jos, niin tunnen tyypin...

Ja tähän varsinaiseen asiaan vielä kommentoin vähän: minun mielestäni ajatus tuollaisesta puhelustakin on absurdi. Että siis soittaisin miehelleni, joka ei ole kotona, että aja kesken remontin kotiin kantamaan lapset autosta ja mene sitten takaisin. Mies varmaan luulisi, että vitsailen.

Jonkun muun perheessä tuollainen käytös on varmasti luontevaa ja hyvä niin. Se ei kuitenkaan vastaa käsitystäni normaalista perheestä huolehtimisesta. Mielestäni em. tilanteessa vaimo on itse valinnut, lähteekö kotoa ja miten pitkäksi aikaa lasten kanssa. Ja kantaa itse tekojensa seuraukset (tässä tapauksessa kirjaimellisesti).

Myöhemmin kirjoitetuissa kommenteissaan ap vasta kertoi, että ongelmia parisuhteessa on muitakin. Siksi onkin helppo ymmärtää, että alkupään kirjoittajat eivät nähneet tilanteessa mitään ongelmaa. Toisaalta hän kysyikin kommentteja vain tähän yhteen tilanteeseen.

Eli: minusta miehen käytöksessä tuossa tilanteessa ei ole mitään outoa. Sen sijaan on outoa, jos mies ei tosiaan kotona mitään asioita hoida. Tuo vaan nyt oli ehkä vähän huono esimerkki...

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
No kannattaa joko hiekoittaa kävelyreitti autolta kotiovelle kunnolla tai sitten liikkua lasten kanssa siihen aikaan, että heitä ei tarvitse kantaa nukkuvina sisälle. En viitsisi pyytää toista kilometrien päästä (remontista) käväisemään sen takia, että kantaisi lapset minun kyläilyreissuni jälkeen sisälle.

Tämän periaatteen mukaan en vois liikkua ikinä minnekkään lasten kanssa.En aamulla, päivällä...en ikinä.Sillä kun ne autoon pääsee niin ei kauaa mee kun kuorsaus kuuluu.

Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilja:
Mä en taas ymmärrä naisia,jotka tekee raskausajastaan jonkun ihme sankariteon ja ylpeillen tekevät kaiken itse lapsen terveyden kustannuksellakin...ollaan sitten niiiin miehen mieleen että...ja kun vuodet vierii niin aika kultaa muistot ja nää naiset on vetäny viimisillään raskaana vaikka rekan ojasta.
hohhoijaa!Tietty ihmistyyppi tuokin!;)

Heh:mun sisko ja mutsi!Niitä on hauska kuunnella,kun ne suurinpiirtein kilpailee siittä kumman raskaus ollu vaikeempi ja kuitenkin kumpi tehny enemmän raskaita hommia.Sama juttu sairausten kanssa;kellään ei ole edes niin vaarallista vesirokkoa ollut kuin mun siskolla ja mutsilla!:)

Onko ne vielä niitä, joiden lääkärit on aina "epäpäteviä" ja joille aina sattuu ne asiantuntemattomat neuvolan terveydenhoitajat? Että ne aina saa liian miedon kuurin ja vääränlaista hoitoa ja tilanne eikun pahenee. Ja silti - kuin ihmeen kaupalla - selviävät elävien kirjoihin.

Alkaako joka toinen kertomus, että jos olisi ollut NORMAALI raskaus, niin ei siinä mitään, mutta MINULLA KUN OLI...?

Jos, niin tunnen tyypin...

Juuri tällänen!:)

Ymmärrän ehkä jotenkin harmistuksesi.

Itselläni on vain vähän erilainen näkökulma. Olen ollut reilut 5v yh ja tuolla sinun asenteellasi (ei millään pahalla) en olisi kyllä pärjännyt.

Itse en jaksa tuota 5v:tä kantaa autosta kotiin, jos likka on ehtinyt nukahtamaan. Pakko se neiti on tuolloin herättää. Kitinäksihän se tietenkin menee, mutta kyllä se lapsi josakin vaiheessa uudestaan nukahtaa.

En minä kyllä soittaisi moisen asian vuoksi miestä apuun. Taidat nyt olla hieman herkkis?!

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Ymmärrän ehkä jotenkin harmistuksesi.

Itselläni on vain vähän erilainen näkökulma. Olen ollut reilut 5v yh ja tuolla sinun asenteellasi (ei millään pahalla) en olisi kyllä pärjännyt.

Itse en jaksa tuota 5v:tä kantaa autosta kotiin, jos likka on ehtinyt nukahtamaan. Pakko se neiti on tuolloin herättää. Kitinäksihän se tietenkin menee, mutta kyllä se lapsi josakin vaiheessa uudestaan nukahtaa.

En minä kyllä soittaisi moisen asian vuoksi miestä apuun. Taidat nyt olla hieman herkkis?!

Mäkin olen ollut yh:na vuosia,kuten myös parisuhteessa.
Silloin kun on yksin on yksin ja kun on parisuhteessa on kaksin!;)

vieras: tiedän, sillä nykyään olen parisuhteessa. Oma mieheni olisi tuossa tilanteessa aika varmasti tullut, mikäli meillä olisi tilanne ollut sama, MUTTA minä en olisi häntä todellakaan pyytänyt.

Lapsen herättäminen ei tuossa tilanteessa mielestäni ole niin iso juttu, että pistän toisen ravaamaan edestakaisin.

Järjenkäyttö siis sallittu mielestäni myös parisuhteessa.

näin se on, toinen on töitä tekemässä ja toinen huvittelu/kyläilyreissulla....

En olis soittanu minäkään miestä apuun...

Joskus olen joutunut soittamaan ku mies on ollu muualla ja jonkun ihan muun syyn takia kylläkin. Mahdollisuuksien mukaan se mies on tullu/ollu tulematta. Paitsi jos on oikeesti HÄTÄ, millon tietenki tulis... En nyt ihan pelkästään tuosta syystä lynkkais sitä miestä...mutta jos esimerkkejä on satoja ja toiset toista pahempia, ni ehkä sitten.

Mut jos nyt sattuis olemaan niin että aina kun sä pyydät sitä apua, ja syy on sillee "yhtä huono" ni voiskohan se olla,että se mies oikeesti kattoo ettei sillä oo oikeeta syytä auttaa.Josko hän ajattelee että sä koitat juoksuttaa häntä...Eikä välttämättä ees osaa ajatella ettei tosissaan auta missään?

Kyllä mä puhuisin....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No kai sitten taas on mussa kaikki vika.
Olen tästä lähin ihan hiljaa enkä pyydä enää yhtään apua, olin sit vaikka kuolemaisillani. Ja suunnittelen elämän etukäteen niin ettei tule ongelmatilanteita.

Höh, älä nyt marttyyriksi ala. Sulla taitaa raskaushormonit nyt hyrrätä.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja :
tiedättekö luulen että ne naiset jotka haukkuu ap:ta marttyyriksi yms. ja suorastaan puolusti miestä. kasvattavat juuri sellaisia miehiä pojistaan jotka ovat tunnekylmiä ja itsekkäitä. ja tytöistään ylisuoriutujia. onnee vaan.

No mutta kyllähän ne lapset olisi voinut kävellä autosta kotiovelle.
Ja tosiaan jos ap:n mies ei ikinä osallistu mihinkään, niin ymmärän jos asia raskautuneen ap:n mielestä tuntuu erityisen pahalta.
...mutta käsitinkö väärin; eikö se mies juuri ollut siellä raksalla rakentamassa uutta kotia perheelleen...?

Alkuperäinen kirjoittaja Twirlerina:

Tämän periaatteen mukaan en vois liikkua ikinä minnekkään lasten kanssa.En aamulla, päivällä...en ikinä.Sillä kun ne autoon pääsee niin ei kauaa mee kun kuorsaus kuuluu.

Lapsiako ei voi edes päivällä herättää, jos nukahtavat autoon?

taas ihmettelen,että minne on kadonnut miesten halu auttaa naisia,näin yleensäkin?
Jos jossain asiassa tarvii apua,vaikka esim.töissä,niin jumankauta,että on naama nyrpyssä,kun pitää auttaa!Omat työt "kärsii",ku pitää 5 min auttaa toista.Tupakalla voidaan olla ja jutella vaikka 10 minuuttia,mutta ei auttaa toista!Mä en käsitä enää tätä nykyajan miesmallia..
Apua tarvitsevaa ei siis voi auttaa,ilman,että tuntee tekevänsä toisen työn omansa lisäksi..Ja se,ettei voi auttaa enää edes vaimoaan,on ennenkuulumatonta!

Ymmärrän sua tosi hyvin!! Mulla oli kolmannessa raskaudessa kans tosi vaikeeta kun mies ei auttanu yhtään missään!! Lääkäri määräs vähintään joka toinen viikko lepoon, mutta miten lepäät kun jonkun on hoidettava lapset, käytävä kaupassa, siivottava, laitettava ruoka jne...
Sain töistä jatkuvasti sairaslomaa mutta en viittiny olla töistä pois kun kotona olis ollu paljon rankempaa sekä henkisesti että fyysisesti, vaikka mulla oli työ ravintolassa eikä siinä taukoja juuri ehtiny pitää. Ymmärrän sua ihan täysin! Sitte kun pyydät apua niin sitä ei varmasti tule! Enää en kyllä ole siltä mitään edes pyytäny muutamaan vuoteen vaan selviän lasteni kanssa ihan ite.

Meillä mies olisi tosiaan tullut, eikä minun olisi tarvinnut hänelle soittaa ja pyytää, hän olisi soitellut, että joko olette perillä jne, soittelee kyllä vaikka en ole nyt raskaanakaan. Se vain on perheestään huolehtimista ja välittämistä. Sitäpaitsi hallloooo, 3km ei todella ole matka eikä mikään tulla auttamaan!

Yhteistyössä