Mitä olisitte sanonnu ja kenelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HelloShitty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HelloShitty

Vieras
vein lapset tarhaan ja eskariin. ensin vein 5v tytön tarhaan ja heti ku astuimme sisään alkoi muutama pikkupoika huutaa tytölle että se on tyhmä..en sanonu mitään (ootin että tarhatädit ois puuttunu asiaan). vein 6veen eskariin (yläkertaan) ja kun tulin takasin niin ne tarhan lapset oli oottamassa jonossa (menossa jumppasaliin). no..siinä sitten nää pojat jatkoi sitä samaa ja tyttö sanoi että se menee vielä moikkaamaan mua ja pikkusiskoa. niin nää pojat alkoi huuttaa että sun äiti on läski. niin tyttö sanoi että se on mun äiti..niin nää jatkaa: "se on silti läski" ja alkoi leikkiä että ne oksensi.

ite päätin olla sanomatta mitään koska mulla kiehui niin pahasti että pelotti etten pysy asiallisena vaan halasin ja pusuttelin vaan tyttöä ja vilkutin ja menin pois. nyt kun on hetken saanu miettiä niin harmittaa etten sanonu mitään.

mitä ois pitäny tehä ja sanoa..? tytölle aion ainakin puhua asiasta kun tulee kotiin tos yhen jälkeen.

taas kerran voin todeta että onneks mulla ei oo poikia. :snotty:

:o Kuuliko tarhan tädit tuon? :o

Mullon kyllä poikia, mutta ei ne kyllä ole tuollaisia huudellut.

En kyllä tiedä mitä olisin sanunut ja kelle. Jos tädit eivät kuulleet, niin luulen että olisin maininnut heille. Tuollaisessa tilanteessa kyllä menee hämilleen. :|

No en tiiä mitä olisin sanonut, mutta kuvitteletko sä tosiaan että tytöt ei hauku yms.? Aika pahalta tuntui ainakin minusta toi sun viimeinen kommentti, pojan äitinä.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
No en tiiä mitä olisin sanonut, mutta kuvitteletko sä tosiaan että tytöt ei hauku yms.? Aika pahalta tuntui ainakin minusta toi sun viimeinen kommentti, pojan äitinä.

meillä on piha täynnä poikia ja samaa setti sieltä tulee..haistattelee, huorittelee, haukkuu rasistisia juttuja. jotenkin ei jää hyvä kuva niistäkään. ei riitä mulla ymmärrys että poikia on aina poikia. :whistle: pihan lapset n. 10v, tarhapojat oli n. 5v.

en väitä että tytöt enkeleitä oo mutta eipä oo mulla tullu vastaan tommosta vielä että kai ne sitten harrastaa toisenlaista kiusaamista. ja oikeesti..oon tyytyväinen että mulla on vaan tyttöjä. enkä häpee sitä myöntää. :saint:

Olisin sanonu niille pojille suoraan. Olisivat saattaneet nolostua vieraan toruista enemmän kuin tutun aikuisen..

tai no riippuu lapsista. mutta olisin sanonut vähintäänki hoitajille et keskustelee poikien kanssa et miten puhutaan ja sit et vanhemmille.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
:o Kuuliko tarhan tädit tuon? :o

Mullon kyllä poikia, mutta ei ne kyllä ole tuollaisia huudellut.

En kyllä tiedä mitä olisin sanunut ja kelle. Jos tädit eivät kuulleet, niin luulen että olisin maininnut heille. Tuollaisessa tilanteessa kyllä menee hämilleen. :|

ulkona ei ollu tätejä eli ei ainakaan kuullu sitä viimeistä. en tiiä kuuliko ne kun ne huus siellä sisällä tytölle että s eon tyhmä..siellä vieressä ne pyöri kyllä. :whistle: oli aika paljon häslinkiä että voi olla ettei tajunnu.

tuijotin kyllä vihasesti mutta jotenkin en osanu sanoa mitään..pelotti että sanon jotain tosi rumaa niin oli parempi olla hiljaa. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

meillä on piha täynnä poikia ja samaa setti sieltä tulee..haistattelee, huorittelee, haukkuu rasistisia juttuja. jotenkin ei jää hyvä kuva niistäkään. ei riitä mulla ymmärrys että poikia on aina poikia. :whistle: pihan lapset n. 10v, tarhapojat oli n. 5v.

en väitä että tytöt enkeleitä oo mutta eipä oo mulla tullu vastaan tommosta vielä että kai ne sitten harrastaa toisenlaista kiusaamista. ja oikeesti..oon tyytyväinen että mulla on vaan tyttöjä. enkä häpee sitä myöntää. :saint:

Mulla on pojista samanlaisia kokemuksia. Itsellä on yksi tyttö ja nyt toinen lapsi tulossa ja hiukan ehkä pelottaakin että jos on poika niin miten saan hänet kasvatettua niin ettei jossain vaiheessa muutu sellaiseksi ärsyttäväksi riekkujaksi, kiusaajaksi ja kovikseksi. Tytöt on kuitenkin useammin empaattisempia kuin pojat. Vai onko asia niin että iso osa pojista jää vaille kunnollista kasvatusta ja siitä johtuu tuo huono käytös.

Alkuperäinen kirjoittaja Tilda:
Mulla on pojista samanlaisia kokemuksia. Itsellä on yksi tyttö ja nyt toinen lapsi tulossa ja hiukan ehkä pelottaakin että jos on poika niin miten saan hänet kasvatettua niin ettei jossain vaiheessa muutu sellaiseksi ärsyttäväksi riekkujaksi, kiusaajaksi ja kovikseksi. Tytöt on kuitenkin useammin empaattisempia kuin pojat. Vai onko asia niin että iso osa pojista jää vaille kunnollista kasvatusta ja siitä johtuu tuo huono käytös.

no musta tuntuu että usein pojilla on oikeus olla tämmösiä koska "pojat on aina poikia"..meillä oli kotona tiukka kasvastuslinja ja aika pitkälti pidän kiinni siitä omien lasten kanssa. ehkä se onkin suurin ongelma..pitäis kasvattaa niistä kovia ja ilkeitä ettei vaan muut jyrää yli. tarhassa kun tuntuu olevan luonnonlaki. :kieh: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Olisin kieltänyt poikia.Ja sanonut, että täytyypä jutella hoitotätien kanssa teidän käytöksestänne. Olemalla hiljaa tavallaan hyväksyy haukkumisen.

no niinpä! se mua alkoi mietyttää kun oli pahin pöly laskeutunu. aamulla oli muutenkin p*ska olo niin toi sai mut hermostumaan vaan lisää... |O

Minulla on poikia, mutta ei todellakaan tuollaisella käytöksellä varustettuja. Ja jos tulevaisuudessa he tuollaisiksi heittäytyvät, saavat kyllä tutakin sen kasvatuksessaan.

Mutta olisin puuttunut heti paikan päällä, oli tätejä siinä sitten tahi ei.

Olisin kieltänyt poikia.Ja sanonut, että täytyypä jutella hoitotätien kanssa teidän käytöksestänne. Olemalla hiljaa tavallaan hyväksyy haukkumisen.

no niinpä! se mua alkoi mietyttää kun oli pahin pöly laskeutunu. aamulla oli muutenkin p*ska olo niin toi sai mut hermostumaan vaan lisää... |O

sä voit korjata tilanteen! ku meet hakemaan lastas ni otat hoitajan siihen ja keräät ne pojat pyytämään anteeksi sulta. sanot ettei kenellekään puhuta noin rumasti ja että on huonoa käytöstä semmoinen. sit sanot että jos sama jatkuu niin puhut niiden vanhempien kanssa. mut uskon että tuli paha mieli ja ettei just silloin saanu mitään sanottua.. mut ei ole viel myöhäistä,ei ne oo unohtanu aamuista vielä..

Alkuperäinen kirjoittaja wb:

sä voit korjata tilanteen! ku meet hakemaan lastas ni otat hoitajan siihen ja keräät ne pojat pyytämään anteeksi sulta. sanot ettei kenellekään puhuta noin rumasti ja että on huonoa käytöstä semmoinen. sit sanot että jos sama jatkuu niin puhut niiden vanhempien kanssa. mut uskon että tuli paha mieli ja ettei just silloin saanu mitään sanottua.. mut ei ole viel myöhäistä,ei ne oo unohtanu aamuista vielä..

Haukkuivathan pojat myös tyttöä. Myös häneltä pyydettävä anteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja wb:

juu..meinaan kyllä sanoa niille hoitajille ainakin että pitäis pienen puhuttelun poikien kanssa. hitsi ku en tiiä niitten nimiä tai mitään..ettei mee koko ryhmän piikkiin. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Tilda:

Minusta tytöt osaavat yleensä olla paljon ilkeämpiä kuin pojat, jos haluavat.

Ensinnäki raivostuttavaa, että yleistät käytöksen poikiin. Tiedän todella rääväsuisia ja rasittavia pikkupimuja, joilla ei ole mitään käytöstapoja...

Mutta asiaan. Minä olisin sanonut niille lapsille asiasta heti ja olisin hihkaissut tarhan henkilökuntaa paikalle. Korjaa vielä asia, niin ei jää omaa lasta harmittamaan. Hiljaista hyväksyntää ja alistumista, kun ei puutu. Se tahtoo ruokkia huonoa käytöstä.

Siis ilman muuta tuohon pitää puuttua. Selkeää kiusaaja-ainesta ovat nuo pojat (ei liity siihen, että ovat poikia, en missään tapauksessa halua että omat poikani käyttäytyvät noin). Jatkavat kyllä jos ei puututa lujalla kädellä. Varaisin hyvin aikaa tänään, kun menisin hakemaan tyttöä, ja vaatisin että siinä heti otetaan paikalle kaikki kyseiset pojat ja heille kerrotaan minun läsnäollessani kuinka huonosti he ovat käyttäytyneet ja vaatisin anteeksipyyntöä tytöltä ennenkaikkea. Se juuri on sitä varhaiskasvatusta jonka pitäisi olla "niin tasokasta" päiväkodeissa. Uskomatonta etteivät tädit puuttuneet tilanteeseen. Surullinen olo tulee kun miettii, että pieni tyttösi joutuu olemaan tuollaisten häiriköiden kanssa kaikki päivät. Itse haluaisin olla yhteydessä vielä poikien vanhempiin, mutta ensisijaisesti tehtävä on niillä tädeillä. Lisäksi vastaavassa tilanteessa tekisin selväksi myös niille tädeille (en tietenkään lasten läsnäollessa) että mielestäni heidän työhönsä kuuluu tuollaiseen käytökseen välittömästi puuttuminen. Ja jatkossa jos kuulen etteivät he hoida työtään, kerron että otan heidän esimieheensä yhteyttä tässä asiassa.

No pointti tässä ei ole sukupuoli, vaan se että aika törkeesti haukuttiin lasta sekä äitiä. Ja vielä tarhakaverit. Eli asia on saatava kuntoon.

Ja se on ihan sama mitä sukupuolta on, se kuri on saatava. Ei poikien eikä tyttöjen kanssa saa missään asiassa lipsua.

P.S. Jos et puutu tuohon, niin saat varmaan koko lopputarha-ajan kuulla tuota haukkumista!! Ja luultavasti se muuttuu pahemmaksi, koska et reagoi. Sama koskee tyttöä. Reippaasti vaan ongelmaan käsiksi.

Yhteistyössä