Mitä se tarkoittaa, että Jeesus pelastaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
no minä esim tunsin kuinka pyhä henki laskeutui päälleni viime perjantaina kun minua siunattiin evankelioimistyöhön ja tarjosin kielitaitoni herralle töihin.

kuulostaa hyvälle. miksei se laskeudu minun pääni päälle, vaikka miten toivon? tarviiko mennä jollekin pedofiilipalille siunattavaksi?

Jo se, että ihminen uskoo jeesukseen, on Pyhän Hengen työtä. Usko ei koskaan synny ilman, että Pyhä Henki kirkastaa jeesuksen merkityksen.

Eli jos uskot, on Pyhä Henki kyllä tehnyt työtään sinussa. kaikki eivät puhu kielillä ja siihen ettei puhu on turha jumittua. En puhu minäkään, ainakaan en ole vielä puhunut. Muitakin armolahjoja on ja uskon armolahja meillä kummallakin jo on.

no onko se sitten syntiä, jos häpeän puhua ja tunnustaa mahdollisen uskoni?

en uskalla täysillä olla uskossa, koska ympärilläni on ihmisiä, esim äiti joka vaan halveksuu uskovaisia. äiti ei ole koskaan ottanut tosissaan näitä asioita ja ymmärtänyt, että esim minä saatoin jo pienenä kaivata uskoa, mutten sitä saanut.

en uskalla täysillä olla uskossa, koska ympärilläni on ihmisiä, esim äiti joka vaan halveksuu uskovaisia. äiti ei ole koskaan ottanut tosissaan näitä asioita ja ymmärtänyt, että esim minä saatoin jo pienenä kaivata uskoa, mutten sitä saanut.

Aina voi pyytää Jumalalta voimaa ja rohkeutta, ettei ainakaan tarvitse valehdella siitä, miten uskoo. Ja asennetta voi pyytää kanssa.

ehkä olen opetettu mielistelemään kaikkia, opetettu niin kiltiksi että pelkään kasvojeni menetystä uskomattomien edessä. miten häpeällistä olla sellainen uskis, jota niin monet tuttavani vihaavat ja halveksuvat.

toisaalta on eri asia tietää sydämessään mikä on oikein ja toivoa heidän puolestaan jotain parempaa...

En minäkään taida ymmärtää mutta jotkut uskovaiset tuntuvat tuomitsevan esim reikin tms tavan auttaa muita.

Tässä on taustalla se että henkivalloilla on voimia mitä ihmisellä ei ole. Ja myös pahan henkivallat kykenevät ihmetekoihin. Pahan voimilla voidaan ihmisten eksyttämiseksi tehdä hyviäkin ihmetekoja. Mutta vaikka teko sinänsä voi olla hyvä, ei Jumalan Henki ole tuon teon takana. Nämä pahan voimilla tehdyt ihmeet eivät siis koskaan johdata ihmistä kiittämään Jumalaa vaan johdattavat ihmisen hienovaraisesti poispäin Jumalasta.

Siksi varoitetaan kaikista ihmeistä, joita tehdään muutoin kuin Jeesuksen nimeen. Jos parantaja antaa kunnian teostaan reilusti ja suusanallisesti Jeesukselle ja tekee ihmeensä Jeesuksen ja Pyhän Hengen nimeen, niin silloin voit olla huoleti.

Saatana ei koskaan anna teostaan kunniaan Jumalalle. Siitä ihmeitä tekevän voiman alkulähteen voi helposti tunnistaa. Kysyy vain kenen nimissä sinä parannat, Jeesuksen vaiko jonkun muun voiman. Jos vastaus kiertää ja kaartaa, niin vastaus on silloin erittäin selvä.

Sinun ei tarvitse hävetä uskoasi. Se on maailman hienoin asia - ajattelivat muut siitä mitä hyvänsä. Uskon kasvun kannalta suosittelen sua kuitenkin kertomaan uskostasi muille - se vahvistaa sua itseäsi. Sun ei tarvitse paukuttaa lähipiiriäsi Raamatulla päähän. Elät vaan niin, että usko näkyy sun asenteista ja teoista, niin kyllähän sen huomaa.

Mun mielestä usko on sellainen asia, että anna kaikki tai ei mitään. Jos uskot, muttet tee mitään sen eteen, on vaarana, että menetät uskosi. Sitä kannattaa vaalia ja hoitaa. Tärkeimpinä ohjeina sanon edelleen: lue Raamattua, rukoile ja etsi seurakunta, jossa käydä!

ehkä olen opetettu mielistelemään kaikkia, opetettu niin kiltiksi että pelkään kasvojeni menetystä uskomattomien edessä. miten häpeällistä olla sellainen uskis, jota niin monet tuttavani vihaavat ja halveksuvat.

toisaalta on eri asia tietää sydämessään mikä on oikein ja toivoa heidän puolestaan jotain parempaa...

Yksiselitteisesti, jos et tunnusta Jeesusta ihmisten edessä, ei Jeesus tunnusta sinua Jumalan edessä. Ja jos Jeesus ei "kehtaa" tunnustaa sinua tai minua omakseen, me joudumme kadotukseen sillä jeesus ei meitä omikseen tunnusta.

Niinpä sinun pitää päättää, kumpaa pelkäät enemmän. Äitisi halveksuntaa vai Jeesuksen välinpitämättömyyttä itseäsi kohtaan.

Ei riitä että hiljaa uskomme ja toivomme parasta. Kyllä suun tunnustus on se millä myös pelastutaan, jeesuksen armosta tietenkin mutta suulla usko tunnustaen niin että muutkin tietävät mitä väriä tunnustamme.

mulla on edelleen sellainen olo, että sanoista raamattu ja seurakunta tulee oksennus. ja että niissä on jotain pelottavaa ja omituista. ei välttämättä pahaa, mutta jotain pelottavaa. ehkä se pelko pitäisi kohdata. inhoan sanaa seurakunta, se aiheuttaa kylmiä väreitä...

mulla on edelleen sellainen olo, että sanoista raamattu ja seurakunta tulee oksennus. ja että niissä on jotain pelottavaa ja omituista. ei välttämättä pahaa, mutta jotain pelottavaa. ehkä se pelko pitäisi kohdata. inhoan sanaa seurakunta, se aiheuttaa kylmiä väreitä...

Onko sulla joku kokemus seurakunnasta tai raamatusta, joka aiheuttaa tän oksettumisen? Tai joku mielikuva?

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja zxz:
eikai Jeesus oo taala sun kaa eikos se ole se pyhahenki ku on sun kaa

kyllä se on jeesus joka on keskuudessamme.

Millä tavalla on keskuudessamme? Näkymätön olento?

Entäs luonnonkansat? Palavat kiirastulessa, koska ystävällinen lähetyssaarnaaja ei ole sademetsästä löytänyt? Tai muslimit? Budhalaiset? Hindut?

ihminen ei voi tähän vastausta tietää, vain Jumala voi. Mutta varmaa on se, että Jumala on aina täydellisen oikeudenmukainen.
Varmaan juu. Ristiretketkin suorastaan pursusivat lähimmäisenrakkautta.

Oikeastaan raamattu sanoo, että rakkaudessa ei ole pelkoa. Pelko on joillekin ihmisille se isoin asia, jolla ihmistä voi hallita. Tai mulle se on ollut se. Koin joskus jopa, että minun ei kannata olla kovin innokas uskova, koska minulla oli jostain tullut uskomus, että sitten pelot alkaisivat minua vainota. Nyt kuitenkin olen havainnut, että olenkin saanut voimaa ja rohkeutta ja uuden asenteen, sellaisen, etten enää tahdo enkä suostu pelätä.

Lapsena ja nuorempana elin jatkuvassa milloin minkäkin pelossa. Koin, että minua uhkailtiin, jotta pysyisin passiivisena. Jossain vaiheessa tein päätöksenkin, ettei minusta tule semmoista Jumalan soturia, jotta sitten ei tarvitsisi kohdata vihollista (joka valitsi aseeksi mun kohdalla yleensä sen pelon)

Ja siis selvennöksenä, ettei itseltänikin unohdu, että vihollinen ei ole toinen ihminen, vaan Saatana ja hänen joukot. (heidät kylläkin on jo valmiiksi voitettu, jonka takia heidän aseena on enää vain uskottelu, huijaaminen ja pelottelu, show)

Uskolla , sielunrauhalla ja onnellisuudella ei tarvitse olla mitään tekemistä järjestäytyneen uskonnollisuuden kanssa. Kukaan ei voi pakottaa sinua uskomaan mitään, eikä kunnioittamaan muita kuin säädettyjä lakeja.
Mun neuvo on että unohda Jeesus, jos sen etsiminen vie enemmän energiaa kuin antaa. Löydä uskosi muuta kautta - niin minäkin tein, eikä minun uskooni liity millään tavoin 2010 vuotta sitten elänyt mies. Sinä voit uskoa vaikka puiston puihin jos niikseen tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja makri:
Ai niin, joku ihmetteli, miten voi uskoa luomiskertomukseen esim. BigBangin tms sijaan. Mä olen sitä mieltä, että tää maailmankaikkeus on sen verran ihmeellinen ja upea paikka, ettei kaikki tämä ole mitenkään voinut syntyä sattumalta. Kaikki planeetatkin ovat just oikean välimatkan päässä toisistaan jne jne...Helpompi uskoa siihen, että Jumala on luonut kaiken!

Höpsis. Miten selität, että jumalasi olisi säätänyt valonnopeudeksi juuri 299 792 458 metriä sekunnissa? Äläkä anna tyhjää selitystä tyyliin "niin vain on". Tai miksi protoni on 1836,1526675 kertaa painavampi kuin elektroni? Miksi gravitaatiovakion suuruus on juuri 0,00000000006673? Mistä noin merkilliset lukemat, jos on muka kaikkivaltias?

Ai niin, joku ihmetteli, miten voi uskoa luomiskertomukseen esim. BigBangin tms sijaan. Mä olen sitä mieltä, että tää maailmankaikkeus on sen verran ihmeellinen ja upea paikka, ettei kaikki tämä ole mitenkään voinut syntyä sattumalta. Kaikki planeetatkin ovat just oikean välimatkan päässä toisistaan jne jne...Helpompi uskoa siihen, että Jumala on luonut kaiken!

Höpsis. Miten selität, että jumalasi olisi säätänyt valonnopeudeksi juuri 299 792 458 metriä sekunnissa? Äläkä anna tyhjää selitystä tyyliin "niin vain on". Tai miksi protoni on 1836,1526675 kertaa painavampi kuin elektroni? Miksi gravitaatiovakion suuruus on juuri 0,00000000006673? Mistä noin merkilliset lukemat, jos on muka kaikkivaltias?

lukemat niin, mutta kenen tavalla mitattuna? Meinaatko, että meidän tapa laskea ja mitata on just se universaali ja oikea tapa. Kaikki on suhteellista. Paitsi valon nopeus, joka on vakio. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:

lukemat niin, mutta kenen tavalla mitattuna? Meinaatko, että meidän tapa laskea ja mitata on just se universaali ja oikea tapa. Kaikki on suhteellista. Paitsi valon nopeus, joka on vakio. :)
Lukemat perusutvat faktaan. Uskonnot sananmukaisesti uskoon. Satuihin, valtaan, johtamiseen.

Rukouksessa mun päälle laskeutui niin uskomaton rauha ja lohtu etten mitään vastaavaa ole koskaan tuntenut. Kun olin kerran todella ahdistunut ja surullinen. Se tuli välittömästi ja oli ihaninta mitä olla voi. Myös enkelit on kerran pelastaneet mut onnettomuudessa. Jumala on todellakin olemassa.

Lukemat perusutvat faktaan. Uskonnot sananmukaisesti uskoon. Satuihin, valtaan, johtamiseen.

No, yritän vielä. Lukemat, luvut, ovat ihmisen keksimiä käsitteitä. Jumala välttämättä ei näe asioita sillätavalla. Tarkoitan, Jumala saattaa nähdä asiat laajemmin.

Ihmisillä voi olla monenlaisia psyykenongelmia, pakko-oireita tai pelkoja uskonnollista terminologiaa kohtaan. ihminen on niin monimutkainen kokonaisuus. Joku voi pelätä esimerkiksi katsoa ristiä koska se symboloi hänelle kuolemaa ja kuolema on pelottava asia.

Sinun pitää ymmärtää että Jeesus ei halua sinun pelkäävän mitään sanoja tai symboleita. Sielunvihollinen on kyllä mielissään jos ihminen pelkää sanaa "seurakunta" niin paljon, ettei seurakuntaan mene. silloinhan ihminen pysyy pois Jeesuksen luota ja sitä juuri sielunvihollinen haluaa.

Nuo pelot ovat minullekin henkilökohtaisesti tuttuja mutta ne voitetaan tai siis JEESUS voittaa ne minun pelkoni. Itse en niitä voi voittaa mutta turvaan Jeesukseen, siihen että hän voitti ne jo ja hän myös ymmärtää meidän psykologisetkin pelkomme. Eikä hän syytä meitä siitä että pelkäämme ihan ihme asioitakin!

Olen kuullut opetusta (Kalevi Lehtinen) että ihmisen ei pidä tuijottaa itseään vaan kiinnittää katseensa Jeesukseen. Eihän laivakaan heitä ankkuria ruumaan vaan mereen.
Jos ihminen tuijottaa itseään ja omaa heikkoa uskoaan, hän masentuu. mutta kun ihminen katsoo Jeesusta, hän ei huomaakaan kuin heikko oma itse on vaan mykistyy kun näkee kuinka väkivahva jeesus on.

No, yritän vielä. Lukemat, luvut, ovat ihmisen keksimiä käsitteitä. Jumala välttämättä ei näe asioita sillätavalla. Tarkoitan, Jumala saattaa nähdä asiat laajemmin.

Hih, no niinpä saattaa nähdä ja myös näkee :)

Ei luotu voi olla viisaampi kuin Luoja.

Fysiikan lait toimivat universaalisti koko kosmoksessa. Meistä, uskonnoista, tai mistään riippumatta. Ovat toimineet jo lähes 15 miljardia vuotta. Ja toimivat edelleen lähes äärettömän kauan, kunnes tähdet ovat käyttäneet fuusioissaan kaiken aineen ja jäljelle jää vain raskaampia alkuaineita kuolleissa tähdissä. Silloin ääretön kosmos on vain kylmä ja pimeä paikka. Näin tulee kaikki päättymään fysiikan lakien mukaan Niitä ei voi huijata.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Uskolla , sielunrauhalla ja onnellisuudella ei tarvitse olla mitään tekemistä järjestäytyneen uskonnollisuuden kanssa. Kukaan ei voi pakottaa sinua uskomaan mitään, eikä kunnioittamaan muita kuin säädettyjä lakeja.
Mun neuvo on että unohda Jeesus, jos sen etsiminen vie enemmän energiaa kuin antaa. Löydä uskosi muuta kautta - niin minäkin tein, eikä minun uskooni liity millään tavoin 2010 vuotta sitten elänyt mies. Sinä voit uskoa vaikka puiston puihin jos niikseen tulee.

haluatko kertoa lisää omasta uskostasi?

Onko sulla joku kokemus seurakunnasta tai raamatusta, joka aiheuttaa tän oksettumisen? Tai joku mielikuva?

Luultavasti niihin aikoihin kun kävin seurakunnan kerhossa, elämässäni tapahtui jotain pelottavaa. Luultavasti sitä hyväksikäyttöä sitten, muttei kuitenkaan siellä kyseisessä kerhossa.

Olen samaa mieltä. Toi pelko on kohdattava. Ei sun pitäs pelätä Raamattua ja seurakuntaa. Oletko ollut tekemisissä spiritismin tms kanssa?

Jos ihminen on ollut vähääkään tekemisissä spiritismin, noituuden, ennustamisen tai tälläisen kanssa, niin kehoitan kertomaan asiasta jollekin uskovalle ja vaikkapa helluntaiseurakuntien sielunhoitajille. Tuo asia on sellainen että se on rukouksessa tunnustettava ja siitä pitää sanoutua irti. Pahat henkivallat eivät halua päästää otteestaan ihmistä, joka on kerran heille antautunut. Vaikka olisi tuon antautumisen tehnyt nuoruudenpöljyyksissään ilman sen ihmeempää tietoa edes näistä asioista.

Mutta, myös paholainen joutuu antautumaan Jumalan voiman edessä. Ihminen pääsee vapaaksi pahan otteesta Jeesuksen nimessä. Mutta aktiivinen askel on itse otettava ja noista synneistä on sanouduttava irti kertakaikkisen lopullisesti ja ne on anteeksipyydettävä ja anteeksi saatava. Sitten ne eivät enää sido.

Yhteistyössä