Mitä voin tehdä tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Koitan kertoa lyhyesti.
Meillä on 7-vuotias tyttö,isän kanssa olemme eronneet vuosia sitten ja meillä oli siitä koulun alkuun asti vuoroviikko-systeemi,kunnes sitten kun tyttö meni kouluun niin muutettiin niin että käy koulua isän luota,on siis joka toinen viikonloppu minulla ja välillä arkisin ja tietenkin lomia.

Ongelma on tämä: Isä saa elatusmaksut ja lapsilisät luonnollisesti, mutta ei laita minun eikä edes lastenvalvojan kehotuksesta huolimatta vaihtovaatteita tytön mukaan,joudun siis itse ostamaan ne. Ja kehotuksia on ollut monta,lastenvalvoja on jopa soittanut hänelle asiasta. Tyttö on aina isän luo lähtiessä ihan hermoraunio kun miettii onko täysin samat vaatteet pinnejä ja pikkareita myöden päällä,isä on siis näin käskenyt. On myös sanonut tytölle että asia on niinpäin että minun pitäisi antaa kaikki vaatteet täältä sinne. Ja että vielä lapselle näitä puhuu. Kyydeistä on sanonut lapselle että kun hän pitää tytöstä huolen niin minun velvollisuus on edes kyydittää. Näitä juttuja olisi paljon lisääkin. Kertokaa siis mitä ihmettä voin tehdä?

Tuo on kiusantekoa. Muutatte nyt systeemin sellaiseksi että lapsi asuu enemmän ajan sinun luona ja käy isällään vain viikonloppuina,lomilla. lastenvalvojakin varmasti suosittaa sitä, kun ei lapselle ole hyvästä stressata tuollaisia asioita että onko kaikki samat vaatteet päällä tai isä suuttuu..

Yhteistyössä