Miten saan haluttoman miehen mukaan synnytykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En halua käydä sitä läpi yksin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="juulia";28023489]ja hyvin mukavalla tavalla alkaa miehen taival isänä :flower:[/QUOTE]

niinno... entä äidin?

ihan oikeasti, ehkä voidaan sääliä jotain miespoloa joka joutuu painostettuna synnytykseen ja saa loputtoman kuolemankaipuun siellä. mutta noin yleisesti ottaen, mitä arvelette että olisi miesten näkemys, jos synnytys olisi heidän puuhiaan? ja sanottaisiin, että jooei kulta, mä lähden tästä sikarikauppaan ja onhan siellä niitä kätilöitäkin.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="vIERAS";28023505]Joo, olihan se kamalaa olla mukana oman lapsensa syntymässä :D mies raukka.

Mitäs se sit tarkottaa, kun papin edessä sanotaan niin myötä- kuin vastamäessä, jos ei kumppanin mukaan tule tueksi KUN kumppani niin pyytää? :O Mä en keksi mitään tilannetta, mihin en menisi mieheni mukaan tueksi, jos mieheni minua pyytää.

Meillä kyllä oli asia selvillä jo ennen lapsen tekoa, että miehen ihan oma valinta oli haluaako näin kamalan noita-akan ottaa :D[/QUOTE]

no jos oksentaa ja pyörtyy niin ei se ole kyllä kovin mukava juttu kyllä kellekkään siellä synnytyssalissa.Mutta pitäähän prinsessalla olla joku joka pitää kädestä kiinni kun tulee pipi pimppaan.

[QUOTE="juulia";28023551]no jos oksentaa ja pyörtyy niin ei se ole kyllä kovin mukava juttu kyllä kellekkään siellä synnytyssalissa.Mutta pitäähän prinsessalla olla joku joka pitää kädestä kiinni kun tulee pipi pimppaan.[/QUOTE]

Jaa, olitkin joku surkea lauantaiprovo.

[QUOTE="juulia";28023559]kiitos ihan hyvin on alkanut ja ihan hyvän isän meidän 2 tyttöö on saanut.[/QUOTE]

älä puhu potaskaa, sä et koskaan ole tenavaa toosastas ulos tunkenut. Provoprovoprovo.

[QUOTE="juulia";28023551]no jos oksentaa ja pyörtyy niin ei se ole kyllä kovin mukava juttu kyllä kellekkään siellä synnytyssalissa.Mutta pitäähän prinsessalla olla joku joka pitää kädestä kiinni kun tulee pipi pimppaan.[/QUOTE]

Itse voisin olla silläkin kannalla että miehen ei tarvi tulla synnytykseen mukaan jos kokee sen pelottavaksi tai ahdistavaksi, mutta samalla naiselle myönnetään pelkosektio automaattisesti jos hän kokee synnytyksen pelottavaksi tai ahdistavaksi.

You know, ei tule kummallakaan ikävää alkua vanhemmuudelle. :)

Ja miten mukavalla tavalla alkaa synnytystä pelkäävän naisen äitiys kun mies jättää hänet yksin hoitamaan läpi koko homman...?

Synnytykseen osallistumaton mies minun ymmärtääkseni voi hylätä synnyttävän äidin tai olla hylkäämättä... riippuu niin tilanteesta. Samoin synnytykseen osallistuva mies voi olla naisen tukena tai sitten ei.

Enemmän minua henkilökohtaisesti olisi synnytyksessä rasittanut esim. keinutuolissa Aku Ankaa lukeva mies jos vaihtoehtona olisi ollut se että hän olisi voinut sanoa asian suoraa etukäteen "synnytys ei voi vähempää kiinostaa, mutta voinhan minä sinun mieliksi tulla jos otan tarpeeksi mielenkiintoista lukemista mukaan".

• Tykkää
Reactions: Zucchini
[QUOTE="juulia";28023559]kiitos ihan hyvin on alkanut ja ihan hyvän isän meidän 2 tyttöö on saanut.[/QUOTE]

Täytyy nostaa kyllä hattua sinulle! :)

Olet siis pelännyt synnytystä kuollaksesi ja enemmän kuin mitään muuta kaivannut miestä rinnallesi siihen tueksi. Mies ei kuitenkaan ole halunnut tulla mukaan kun se ei ole kivannäköistä. Kahteen kertaan olet joutunut tuon läpikäymään ja silti et koe että mies olisi tuossa pettänyt sinua.

Itse en tuohon kyllä ikinä pystyisi.

[QUOTE="vIERAS";28023571]älä puhu potaskaa, sä et koskaan ole tenavaa toosastas ulos tunkenut. Provoprovoprovo.[/QUOTE]

ai että jos mies ei tule mukaan synnytykseen niin hänestä ei voi tulla millään hyvää isää?

[QUOTE="Maarit";28023610]on pois, jos jonkun mies ei tule mukaan synnytykseen?[/QUOTE]

Ei minulta olekaan, sen enempää kuin se että jotkut pakottavat/painostavat miehen mukaan synnytykseen ole pois näiltä joille on ihan ok synnyttää yksin.

Siltä synnytystä pelkäävältä äidiltä se voi olla paljonkin pois jos miehensä ei tule synnytykseen mukaan. Mutta tuollahan se olisi kätevästi ratkaistu: synnytystä pelkäävän miehen ei tarvi tulla synnytykseen mukaan ja hänen synnytystä pelkäävä vaimonsa saa sektion. Kummankaan ei tarvi kärsiä sellaista mikä on heille liian pelottavaa tai ahdistavaa. :)

• Tykkää
Täytyy nostaa kyllä hattua sinulle! :)

Olet siis pelännyt synnytystä kuollaksesi ja enemmän kuin mitään muuta kaivannut miestä rinnallesi siihen tueksi. Mies ei kuitenkaan ole halunnut tulla mukaan kun se ei ole kivannäköistä. Kahteen kertaan olet joutunut tuon läpikäymään ja silti et koe että mies olisi tuossa pettänyt sinua.

Itse en tuohon kyllä ikinä pystyisi.

en ole pelännyt synnytystä ja kun mies ilmaisi oman pelkonsa synnytyksen suhteen en pakottamut häntä mukaan.Ei sen kummempaa draamaa.Mutta me ollaan kaikki erilaisia,ei se ollut mulle mikään ongelma.

Ei minulta olekaan, sen enempää kuin se että jotkut pakottavat/painostavat miehen mukaan synnytykseen ole pois näiltä joille on ihan ok synnyttää yksin.

Siltä synnytystä pelkäävältä äidiltä se voi olla paljonkin pois jos miehensä ei tule synnytykseen mukaan. Mutta tuollahan se olisi kätevästi ratkaistu: synnytystä pelkäävän miehen ei tarvi tulla synnytykseen mukaan ja hänen synnytystä pelkäävä vaimonsa saa sektion. Kummankaan ei tarvi kärsiä sellaista mikä on heille liian pelottavaa tai ahdistavaa. :)

ajattelin vain, kun sulle tuntui olevan niin mahdottoman kova juttu hyväksyä se ettei mies tule mukaan. Ilmeisesti olen jo sen verran väsynyt etten enää "osaa" lukea kirjoituksia tarpeeksi ajatuksella, ja ymmärrän asioita väärin :).

[QUOTE="juulia";28023641]ai että jos mies ei tule mukaan synnytykseen niin hänestä ei voi tulla millään hyvää isää?[/QUOTE]

Minusta tuolla ei ole niinkään tekemistä isyyden kanssa. Ihan yhtälailla synnytyksestä pelon takia poisjääneestä miehestä voi tulla hyvä isä kuin pelkosektiolla vauvansa saaneesta naisesta hyvä äiti.

Parisuhteeseen tuolla on enemmänkin vaikutusta. Siis sillä jos mies jättää synnytystä pelkäävän ja puolison tukea siihen kaipaavan vaimon synnyttämään yksin. Tietty eri juttu jos se yksin synnyttäminen on naiselle ok, silloin taas olisi oikeastaan hallaakin parisuhteelle vaatia synnytyspelkoista miestä mukaan.

Joskus vaan parisuhteissa on tapana tukea toista varsinkin niillä vaikeimmilla hetkillä. Minun näkemykseni mukaan se synnytys on kuitenkin rankempi, kivuliaampi ja vaarallisempikin koettelemus sille naiselle ja siksi sen naisen synnytyspelko ajaa tässä miehen synnytyspelon ohi. Saa toki olla erimieltä.

[QUOTE="juulia";28023667]en ole pelännyt synnytystä ja kun mies ilmaisi oman pelkonsa synnytyksen suhteen en pakottamut häntä mukaan.Ei sen kummempaa draamaa.Mutta me ollaan kaikki erilaisia,ei se ollut mulle mikään ongelma.[/QUOTE]

Juurikin näin, Minä en pelännyt, Mulle ei ollut ongelma.... :rolleyes:

Mitä se sitten maksaisi sinulle osoittaa myötätuntoa sellaiselle joka asian näkee erilailla?

Eihän sitä miestä voi sinne aseella uhaten viedä, mutta miksi se synnytystä kammoava mies saa niin paljon enemmän niitä myötätuntopisteitä muilta äideiltä kuin synnytystä pelkäävä äiti joka vaatii itselleen sitä paljon parjattua sektiota?

• Tykkää
mun mielestäni parisuhteelle on suurempaa hallaa tekee se että pakotetaan toinen tekemään sellasta jota ei itse halua.Tokihan jokainen äidiksi haluava tietää sen,että hän sen vauvan joutuu synnyttämään.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Kyllä sinä yksinkin pärjäät. Tsemppiä. Itse olen synnyttänyt 3 lasta mies mukana ja 3 mies ei ehtinyt ja hyvin pärjäsin yksinkin.
Eikö mies voi tulla sinne edes aluksi, poistuu sitten vaikka ponnistusvaiheen ajaksi tms?

[QUOTE="juulia";28023667]en ole pelännyt synnytystä ja kun mies ilmaisi oman pelkonsa synnytyksen suhteen en pakottamut häntä mukaan.Ei sen kummempaa draamaa.Mutta me ollaan kaikki erilaisia,ei se ollut mulle mikään ongelma.[/QUOTE]

Niin, me kirjoitetaankin nyt ristiin eri asioista. Ehkä loppupelissä ei ollakaan niin eri kannalla edes. :D

(Juu, jos mies pelkää synnytystä ja nainen ei niin silloin onkin hyvä antaa miehen jäädä pois. Itse meinasin tilanteita joissa nainen pelkää synnytystä ja kaipaa siihen miehen tukea niin että ajatuskin yksin synnyttämisestä tuntuu mahdottomalta)

Minäpä kerron yhden tutun pariskunnan synnytystarinaa...
Toinen lapsi tulossa, koskaan ei ollu puhetta oliko isä ekan lapsen syntyessä paikalla, mutta tämän toisen vauvan
oli. Sitä en tiedä oliko omasta halustaan vaiko pakotettuna siksi kun YHDESSÄ alulle olivat lapsen panneet.
No, lapsi syntyi. Äiti hehkutti miten hienoa oli kun mies oli tukena ja apuna. Oli niin upea yhteinen kokemus ja sitä rataa...
Aikaa kului kolmisen kuukautta, niin mies jätti. Kävi ilmi, että miehellä oli rakastunut toiseen naiseen.
En nyt sitten tiedä miten paljon parempi suhde tällä miehellä lapseensa on vaikka siellä synnärillä mukana olikin... Eikä se taivaat räjäyttävä yhteinen kokemuskaan tuota estänyt.
En tiedä miten arvokkaana asiana ystäväni nyt tänä päivänä tuon avun ja tuen muistaa ja kokee,
vai valuiko se tunne viemäriin tämän eron ja uuden naisen myötä.

Tämä nyt ei varsinaisesti liittynyt ihan aiheeseen, mutta tuli tuosta lapsen ja isän alkutaipaleesta mieleeni.

Juurikin näin, Minä en pelännyt, Mulle ei ollut ongelma.... :rolleyes:

Mitä se sitten maksaisi sinulle osoittaa myötätuntoa sellaiselle joka asian näkee erilailla?

Eihän sitä miestä voi sinne aseella uhaten viedä, mutta miksi se synnytystä kammoava mies saa niin paljon enemmän niitä myötätuntopisteitä muilta äideiltä kuin synnytystä pelkäävä äiti joka vaatii itselleen sitä paljon parjattua sektiota?

koen myötätuntoa isää kohtaan. Jos kaverini pyytäisi mua synnytkseen mukaan en pystyisi menemään,katsomaan kun ystävää sattuu enkä pysty auttamaan mitenkään,ulostetta verta yms.

Synnytyksiä voi olla niin monenlaisia, mieheni oli kovasti tulossa mukaan mutta kummassakin synnytyksessä päädyttiin hätäsektioon ja siellä ei isillä ole tilaa, mutta isyyden "arvo" mitattiinkiin sen jälkeen. Eli älä tee synnytyksestä liian isoa asiaa, itse en tuntenut oloani yhtään turvattomaksi vaikka sali oli täynnä hoitohenkilökuntaa, kätilö piti kädestä koko aja kun näki että olin peloissani!

Ystävälleni kävi niin että yllätyksekseen hiljainen ja tasainen ihminen raivosi ja kiroili kuin tukkijätkä koko synnytyksen ajan ja haukkui miehensä pataluhaksi (tai vähän enemmän). Ystäväni sanoi että sillä oli vaikutusta heidän liittoonsa, mies enää pystynyt suhtautumaan niin kuin ennen ja hän itsekin sanoi että ei olisi päästänyt miestä saliin jos olisi tiennyt oman reagointitapansa.

Ei tee autuutta onko mies synnytyssalissa mukana vai ei, lapsen syntymän jälkeen se isyys mitataan.

[QUOTE="juulia";28023708]mun mielestäni parisuhteelle on suurempaa hallaa tekee se että pakotetaan toinen tekemään sellasta jota ei itse halua.Tokihan jokainen äidiksi haluava tietää sen,että hän sen vauvan joutuu synnyttämään.[/QUOTE]

Tai se lapsi voidaan ottaa ulos sektiolla...

Pointtina oli juuri se onko sen oikeampi pakottaa se nainen tekemään jotain mitä ei halua (ja pelkää kuollakseen) eli synnyttämään yksin kuin pakottaa se mies mukaan synnytykseen?

Onko miehen synnytyspelko tosissaan niin paljon ymmärrettävämpi kuin naisen? (Toki jos toinen puolisoista ei pelkää synnytystä hän lienee se kumman on helpompi tulla vastaan)

• Tykkää
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta ehdotan kompromissia. Pyydä mies mukaan sairaalaan, niin että hän on mukana odotteluvaiheessa ja heti sitten kun vauva on syntynyt, mutta ota mukaan myös doula joka avustaa ja tukee sinua varsinaisessa synnytyksessä. Miehestä ei ole mitään apua sinulle sairaalassa, päin vastoin hän vain pahentaa oloasi, jos ei kykene olemaan tukenasi ja on itsekin vauhko ja hermostunut. Kenenkään traumaa ei pidä vähätellä etkä voi ajatella sen olevan itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä sinua tai vauvaa kohtaan. Ota mukaan kokenut doula joka auttaa sinua synnytyksessä ja voi auttaa myös miestäsi ylittämään traumaattisen kokemuksensa.

Yhteistyössä