minä en ymmärrä miksi pitäis antaa anteeksi ihmiselle joka on pahoinpidelly omaa lastaan ja tehny ties mitä muita hirveyksiä? miksi ne teot pitää antaa anteeksi? ei ihminen saa tehä noin kauheita asioita,ei tollasia tarvi antaa anteeksi,ikinä!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mistä moinen paternalismi? Miksi luulet ettei Emilyn ole itse käsitellyt "joitain juttuja" elämästään? Mistä juuri sinä tiedät mikä hänelle on parempi?Alkuperäinen kirjoittaja Sone:Alkuperäinen kirjoittaja jk:Tuntuu kovin monelle palstalaiselle olevan kova pala jos ap ei käy katsomassa isäänsä. Ihmetyttää mitä se teissä niin kuohuttaa? Oma paha olo, vaikea hyväksyä että elämä ei aina ole hyvää, ei aina pääty hyvin ja että vanhemmaksi soveltumattomat ihmiset saavat lapsia?
Käykää katsomassa omia isiänne jos ovat elossa, mutta älkää haukkuko sitä joka ei näin tahdo tehdä.
Monille voi tulla sellanenkin olo että itse on saanut mielenrauhan kun on käsitellyt joitain juttuja elämästäänJa haluaa ehkä ihan hyvällä antaa neuvoja ap:lle, joista sitten jokainen itse päättää mitä ottaa onkeensa ja mitä ei. Eipä kaikille samat ohjeet toimi.
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Ja mikä on suurin tunteeni? Helpotus.
Sisko soitti eilen ja välitti viestiä, että sieltä päin toivotaan että tekisin isän kanssa sovun ennen kun se kuukahtaa. Minkä sovun? Ei meillä mitään riitaa ole. En mä sitä edes vihaa enää. En vaan välitä. En tänä aamuna enää muistanut koko asiaa, että äijä on kuulemma kuolemassa. En vaan yksinkertaisesti välitä. Jo sillon, kun kuulin että se on lähes toimintakyvytön mä olin helpottunut. Että olen vahvempi kuin se ja osat on vaihtuneet.
Miksi kuolema tekisi täydestä #¤&¤%/&/ paremman ihmisen? Pikemminkin mä nautin kun tiedän, että se ukko miettii kuolinvuoteellaan tekojaan ja sitä, että keskimmäinen tytär ei tule hautajaisiinkaan. Sielläpähän suku sitten saa miettiä - osa sitä, että onpa tunteeton tytär (isän teoista viis!!!) kun ei edes hautajaisiin tule ja osa, että olipa kamala isä, kun tytär ei edes hautajaisiin tullut.
Ja kun muistutin vielä siskoa syistä, miksen tule, hän totesi että meillä on eriävät näkemykset siitä mikä oli kamalia tekoja. Sisko sanoi, että ei häntä "pienet" selkäsaunat haitanneet. No, seurusteleehan se nykyäänkin narkkarin kanssa joka on mäiskinyt häntä pitkin seiniä. Kerran hän oli päästä varpaisiin mustelmilla. Mutta rakkaus roihuaa.. Ei tunnu koskaan ymmärtävän, ettei sellainen käytös ole normaalia ja kuulu sen enempää vanhemmuuteen kuin parisuhteeseen.
Miksi pahan ihmisen kuolinvuoteelle pitäisi mennä nyyhkimään vain siksi, että se sattuu kuolemaan? Olis monen elämä ollut helpompaa, kun olis kuollut jo aikaisemmin.
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:minä en ymmärrä miksi pitäis antaa anteeksi ihmiselle joka on pahoinpidelly omaa lastaan ja tehny ties mitä muita hirveyksiä? miksi ne teot pitää antaa anteeksi? ei ihminen saa tehä noin kauheita asioita,ei tollasia tarvi antaa anteeksi,ikinä!
Alkuperäinen kirjoittaja jk:Ei ihan siltä vaikuta. Vai tosiaanko nuo "Minun isäni on minulle läheinen, joten kehoitan sinua käymään katsomassa isääsi" ja "toivottavasti kasvat joskus aikuiseksi" ja "huomaa, että olet isäsi tytär" -jutut ovat Emilynin etua ajattelevia?Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Alkuperäinen kirjoittaja jk:Tuntuu kovin monelle palstalaiselle olevan kova pala jos ap ei käy katsomassa isäänsä. Ihmetyttää mitä se teissä niin kuohuttaa? Oma paha olo, vaikea hyväksyä että elämä ei aina ole hyvää, ei aina pääty hyvin ja että vanhemmaksi soveltumattomat ihmiset saavat lapsia?
Käykää katsomassa omia isiänne jos ovat elossa, mutta älkää haukkuko sitä joka ei näin tahdo tehdä.
Ei kyllä tässä on vaan hyväntahtoisia ihmisiä, jotka ajattelevat emilyn omaa etua.
Luulen, että vain muutama ihminen tässä ketjussa ymmärtää, mistä on kyse. Muiden on aivan turha antaa "hyväntahtoisia" neuvojaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Turha sinne on jeesustelemaan mennä, jos ei siltä tunnu.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Turha sinne on jeesustelemaan mennä, jos ei siltä tunnu.
Niin, riittää, että "jeesustelee" tällä 2+ palstalla asian selväks!!!! hohhoijjaa....
Alkuperäinen kirjoittaja jk:Mistä moinen paternalismi? Miksi luulet ettei Emilyn ole itse käsitellyt "joitain juttuja" elämästään? Mistä juuri sinä tiedät mikä hänelle on parempi?Alkuperäinen kirjoittaja Sone:Alkuperäinen kirjoittaja jk:Tuntuu kovin monelle palstalaiselle olevan kova pala jos ap ei käy katsomassa isäänsä. Ihmetyttää mitä se teissä niin kuohuttaa? Oma paha olo, vaikea hyväksyä että elämä ei aina ole hyvää, ei aina pääty hyvin ja että vanhemmaksi soveltumattomat ihmiset saavat lapsia?
Monille voi tulla sellanenkin olo että itse on saanut mielenrauhan kun on käsitellyt joitain juttuja elämästäänJa haluaa ehkä ihan hyvällä antaa neuvoja ap:lle, joista sitten jokainen itse päättää mitä ottaa onkeensa ja mitä ei. Eipä kaikille samat ohjeet toimi.
se sitten ihmisestä paremman kun tulee tänne kertomaan että ah ja voi, olen kokenut näin paljon paskaa isäni taholta ja nyt olen vielä niin upea ettei hänen kuolemansakaan liikuta minkään vertaa? voisihan sitä vaikka pitää turpansa kiinni ja jättää asialla ylpeilyn sikseen...Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Turha sinne on jeesustelemaan mennä, jos ei siltä tunnu.
Niin, riittää, että "jeesustelee" tällä 2+ palstalla asian selväks!!!! hohhoijjaa....
Kai sitä nyt ajatuksiaan saa tänne kirjoittaa?
Kaikkea ei tarvi antaa anteeksi, unohtaa, sopia tms. Kaikista ei tarvitse välittää, joskus ihminen tekee niin paljon pahaa, että muuttuu yhdentekeväksi, miksi kuolema muuttaisi tilannetta miksikään?
Tekisikö se muka apsta paremman, että menisi nyyhkimään MUODON vuoksi, koska niin ihmisen odotetaan käyttäytyvän, isänsä sängyn viereen? Paskanmarjat, parempi pysyä pois, jos ihminen on itselle ollut kuollut jo kauan.
No haloo haloo, "sinä" toimi viimeisessä virkkeessä ikäänkuin passivina, eli jokaiselle neuvojalle. Väärin käytetty, myönnän, voi itku.Alkuperäinen kirjoittaja Sone:Enhän minä tiedäkkään, sehän se pointti tässä onkin ettei kaikille toimi samat ohjeet toimi, haloo...Alkuperäinen kirjoittaja jk:Mistä moinen paternalismi? Miksi luulet ettei Emilyn ole itse käsitellyt "joitain juttuja" elämästään? Mistä juuri sinä tiedät mikä hänelle on parempi?Alkuperäinen kirjoittaja Sone:Alkuperäinen kirjoittaja jk:Tuntuu kovin monelle palstalaiselle olevan kova pala jos ap ei käy katsomassa isäänsä. Ihmetyttää mitä se teissä niin kuohuttaa? Oma paha olo, vaikea hyväksyä että elämä ei aina ole hyvää, ei aina pääty hyvin ja että vanhemmaksi soveltumattomat ihmiset saavat lapsia?
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Turha sinne on jeesustelemaan mennä, jos ei siltä tunnu.
Kai sitä nyt ajatuksiaan saa tänne kirjoittaa?
Kaikkea ei tarvi antaa anteeksi, unohtaa, sopia tms. Kaikista ei tarvitse välittää, joskus ihminen tekee niin paljon pahaa, että muuttuu yhdentekeväksi, miksi kuolema muuttaisi tilannetta miksikään?
Tekisikö se muka apsta paremman, että menisi nyyhkimään MUODON vuoksi, koska niin ihmisen odotetaan käyttäytyvän, isänsä sängyn viereen? Paskanmarjat, parempi pysyä pois, jos ihminen on itselle ollut kuollut jo kauan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ap:n aloituksen perusteella saa kuvan, ettei hän ole käsitellyt täysin suhdettaan isään. Ei sinne muodon vuoksi kannata mennä, vain jos siitä on oman elämän kannalta apua.
Alkuperäinen kirjoittaja jk:Miksi se asian käsittely vaatii paikalla käynnin?
Alkuperäinen kirjoittaja jk:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ap:n aloituksen perusteella saa kuvan, ettei hän ole käsitellyt täysin suhdettaan isään. Ei sinne muodon vuoksi kannata mennä, vain jos siitä on oman elämän kannalta apua.
Alkuperäinen kirjoittaja jk:Miksi se asian käsittely vaatii paikalla käynnin?
Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:ymmärrän sua täysin.
Oma äitini oli alkoholisti ja kuoli siihen 38-vuotiaana.Koko lapsuuteni hän käytti minuun niin henkistä-kuin fyysistäkin väkivaltaa.Mä oireilin mm. pissasin housuuni vielä 13-vuotiaana.Äitistä oli kiva juoksuttaa mua lääkärissä mutta kukaan ei tajunnut että se ooli henkistä oireilua kaikesta pahasta.
Heitti mun kotoa pois kun ei enää saanut minusta kaikenlaisia tukia.Jätti jälkeensä kauheat velat ja hetken aikaa luultiin että minä joudun ne maksamaan koska veljeni oli silloin alaikäinen.Silloin kyllä sanoin että perkele jos se vielä tämänkin mulle tekee.
Vei mun rahat kun asuin kotona,vaatteet...
Sitä mä olen ihmetellyt ettei kukaan koskaan puuttunut asiaan vaikka äiti ja isäpuoli tappeli humalassa joka viikonloppu,voi kun meidät olisi otettu huostaan silloin.
Ainut minkä äidiltäni olisin halunnut kysyä enenkuin hän kuoli että miksi??Mitä pahaa minä koskaan hänelle tein????
Olin hautajaisissa ja mummoni(äitini äiti) suutui minulle kun en itkenyt tai mitään.Muttakun ei ole tunteita niin ei ole.
Alkuperäinen kirjoittaja tekeekö:se sitten ihmisestä paremman kun tulee tänne kertomaan että ah ja voi, olen kokenut näin paljon paskaa isäni taholta ja nyt olen vielä niin upea ettei hänen kuolemansakaan liikuta minkään vertaa? voisihan sitä vaikka pitää turpansa kiinni ja jättää asialla ylpeilyn sikseen...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ap:n aloituksen perusteella saa kuvan, ettei hän ole käsitellyt täysin suhdettaan isään. Ei sinne muodon vuoksi kannata mennä, vain jos siitä on oman elämän kannalta apua.
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:Ei miksikään. Kristinuskossa tökkii just se, että voit elää elämäs miten vaan muita piinaten, kiusaten tai kiduttaen, tekemällä pysyvää damagea, ja sitten kun kuolinvuoteella ymmärrät katua - saat kaiken anteeksi!
Pah pah ja pah. Anteeksiannollakin on rajansa.