Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja heh!:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
tässä on kyse muutamasta satasesta!
kyllä äidillä on oikeus käyttää rahat pikkuautoihin!
edunvalvojia sun muita käytetään kun kyse on tuhansista euroista ei kukaan rupea valvomaan ostaako äiti puuterin vai pikkuautoja kun kyse on satasista! kun äiti ostaa puuterin niin sillon ainoastaan äidin omatunto on ainut mikä kolkuttaa jos sekään! siis oikeesti te ootte hauskoja!
me laitamme lapsilisät lapsiemme säästötillille! jokainen saa 100?/kk! Tilit on lasten nimellä mutta meillä on oikeus käyttää niitä! Eli jos tulisi tilanne että meiltä loppuisi rahat (työttömyys,sairaus... ) niin kyllä minä hyvällä omalla tunnolla voi nostaa rahaa sieltä tililtä vaikka tilin "omastaa Liisa " ja maksaa sillä esim. ruokaa, asuntoa yms. vaikka alunperin tarkoitus olisi antaa rahat lapselle pesämunaksi! tuskin "meidän Liisa" haluaisi muutta venee alle vain koska "hänen" rahojaan ei saanut perheen hyväksi!
Joidenkin moraalikoodi antaa myöten varastaa vähäsen, toisten ei ollenkaan.
hetkonen mitä tässä nyt varastetaan??????
no ei yhtään mitään. toi vieras vaan on aika palikka. mun kaverin pojalta kuoli isä reilu vuosi takaperin. pojan vakuutukselta saamista rahoista osa meni säästöön opiskeluja varten ja osaa äiti käyttää pojan tarpeisiin, vaatteisiin jne. ja edunvalvoja valvoo et rahat tulee todella lapselle, kuittia vastaan saa rahat tililleen.
Taidat olla itse palikka. Kaverisi pojalla edunvalvoja joka antaa rahat kuittia vastaan ja osa rahoista säästössä. Eli äiti ei voi käyttää rahoja oman mielensä mukaan, kuten täällä on vaadittu vaikka isäkin on elossa.
Perintö onkin vähän eriasia, silloin tarvitaankin edunvalvoja, kun toinen vanhemmista=edunvalvojista on kuollut.
Mutta kun molemmat vanhemmat ovat elossa, he saavat päättää, miten alaikäisen lapsen varat käytetään. Ellei kyse ole perinnöstä, jota on testamentissa rajattu.
Eihän lapsella olisi edes tiliä, ellei vanhemmat olisi sitä avanneet!