Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
Mutta kysymys kuuluukin että mitäs kivaa poika saa kun rahaa nyt tulee

*uteliaana*
Ei sieltä taida tulla kuin satanen kaks, eiköhän niillä osteta muutama pikkuauto ja kesäkamppeita :ashamed:
Sä et voi käyttää pojan rahoja, edes pikkuautoihin, ne ovat pojan rahoja, eivät sinun. Osta ne autot omilla rahoillasi jos on tarvis.
Totta kai vanhempi/huoltaja voi alaikäisen rahoja käyttää, mutta pitää olla todistettavasti lapsen iloksi/hyväksi. Tuskin äiti ostaa niitä pikkuautoja itselleen...
Äiti ostaa lapsen OMILLA rahoilla lapselle pikkuautoja ja käyttää näin säästyneet rahat omin menoihinsa.
Ihme palikoita jotkut äiditkin.
Jos ne äidin rahat riittävät ainoastaan ruokaan niin pitäisikö lapsen olla ilman leluja ja vaatteita vaikka lapsen tilillä rahaa olisikin?
Olisikohansitä kannattanut harkita lapsen tekoa ylipäänsä, jos ei ole edes varaa ostaa lapselle leluja?
Minä laittaisin lapsen OMAT rahat osakerahastoon ja 15 vuoden kuluttua pojalla olisi mukava pesämuna.
No millä helevatun oikeudella sä sit ne lapsen OMAT rahat laittasit johonki rahastoon???
Et sä tolla sun logiikalla sais niihin koskea! Tuskin se 3v tulis sulle sanoon, että "hei mutsi, paas sijoittaen mun fyffet"
Sähän just toitotit, ettei ap:lla ole oikeutta koskea niihin lapsen rahoihin, edes ostamalla lapselle niillä jotakin.
Voi elämä, mitä logiikkaa...
Ymmärrätkö eron lapsen rahojen KÄYTTÄMISESSÄ ja SIJOITTAMISESSA?
Joo, ymmärrän toki. MUTTA olisko sulla siihen lapsen lupa???
Katoppas kun se nyt on ihan sama asia sikäli, että ilman LAPSEN LUPAA sä sen oisit joka tapauksessa tekemässä. TAI toki jos olet hankkinut lapsellesi edunvalvojan
Ja hei, ymmärrätkö, että SIJOITTAMINENkaan ei ole riskitöntä...
Älä nyt saivartele. 15 vuoden kuluttua niistä parista pikkuautosta ei ole enää mitään havaintoa. sen sijaan osakerahastoon sijoitettuna rahoista on kertynyt mukava summa, josta poika osaa olla kiitollinen.
Sijoittamiseen sisältyy aina riski, joko positiivinen tai negatiivinen, ilman riskiä ei ole tuottoa. Osakesijoitukset vain ovat osoittautuneet pitkässä juoksussa kaikkein kannattavimmaksi tavaksi vaurastua. 15 vuotta on tarpeeksi pitkä aika osakesijoituksen riskin minimoimiseksi.
Minä nimenomaan en saivartele. Vaan lähdin samalle ladulle, jonka sinä ekassa viestissäsi aukaisit. Jos siinä oli saivartelua, niin no joo, perässä hiihdän.
Sinä et nyt tunnu ymmärtävän pointtiani.
Sinä paukutat tällä kavaltamisesta ja muusta yhtä utopistisesta, ja samaan hengenvetoon olet itse tekemässä ihan samalla lailla, eri muodossa vaan.
Ja siksees, tämä keskustelu nyt on kaikkinensa aikas absurdi...Oikeesti