Sepä se! Olen aloittamassa työt ihan kohtapuoliin. Lapsi on vielä niin pieni, että sovittiin esimiehen kanssa että aloitan duunin puolipäiväisenä; 4h/pvä. Hain puolipäivähoitopaikkaa ja tänään sain puhelun sitä koskien. Tämä hoitovastaava totesi puhelimessa, että mun täytyykin tuoda lapsi sitten vähän aikaisemmin hoitoon päivällä, että pph saa 5 tuntia päivässä täyteen. Mä olin ihan
Teen puoltapäivää töitä -> puolikas palkka ja sitten vielä pitää tuoda lapsi aikaisin hoitoon että saadaan maksaa täysi päivähoitomaksu! Mitä ihmettä???
Meilläpäin hoitovastaava on sitä mieltä, että alle vuosikkaat menevät automaattisesti pph:lle (mm.siksi, että päikkäreissä on akuutti tilanne isompien lasten hoidon takia), mutta minulle periaatteessa ihan sama. Kunhan nyt joku hoitopaikka järjestyisi! Lapsi olisi siis 11kk hoitoon mennessään. Ymmärrän kyllä täysin pph:jien kannan asiaan, eihän puolipäivähoitolasta varmaan rahallisesti kannatakaan ottaa. Jos kuitenkin puoloipäivähoidon mahdollisuus on yhteiskunnassa annettu, onko liikaa sitä sitten vaatia? Vai pitääkö mun nyt "yhteisen hyvän vuoksi" antaa periksi ja viedä lapsi 5 tunniksi hoitoon ja maksaa täysi maksu???? Ketä varten tuo puolipäivähoito siis on tarkoitettu?
Nyt se sitten on itsekin koettu... Ei kannata töihin meno ei.
Meilläpäin hoitovastaava on sitä mieltä, että alle vuosikkaat menevät automaattisesti pph:lle (mm.siksi, että päikkäreissä on akuutti tilanne isompien lasten hoidon takia), mutta minulle periaatteessa ihan sama. Kunhan nyt joku hoitopaikka järjestyisi! Lapsi olisi siis 11kk hoitoon mennessään. Ymmärrän kyllä täysin pph:jien kannan asiaan, eihän puolipäivähoitolasta varmaan rahallisesti kannatakaan ottaa. Jos kuitenkin puoloipäivähoidon mahdollisuus on yhteiskunnassa annettu, onko liikaa sitä sitten vaatia? Vai pitääkö mun nyt "yhteisen hyvän vuoksi" antaa periksi ja viedä lapsi 5 tunniksi hoitoon ja maksaa täysi maksu???? Ketä varten tuo puolipäivähoito siis on tarkoitettu?
Nyt se sitten on itsekin koettu... Ei kannata töihin meno ei.