Nyt en tiedä mitä ajatella..tai tehdä. Kun erosin aikoja sit, mun vanhin poikani jäi asuun isälleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraananyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraananyt

Vieras
aina välillä ollut vaikeutta, mut nyt ne oli riidelleet niin että kun laitoin rahaa pojan tilille yhtä festaria varten ja poika oli vahingossa käyttänyt sen rahan, isänsä ei ollut sanonut sille että säästäis sen rahan jne. siis ihan ymmärrettävä juttu, LAPSELLA!
No nyt isä oli saanut kilarit, haukkunut poikaa äpäräksi ja ties miksi. Ja poika sit tuli meille tän riidan takia ja saa toki olla niin kauan kuin haluaa.
Mut mitä mä tolle isälle sanon? Vai olenko hiljaa ja annan niiden selvittää asia keskenään?
Siis mun mielestä toi oli meidän vanhempien moka, kun ei sanottu et säästä rahat, ei siitä lasta saa syyttää!!!!

Lapsi pyytää rahaa festaria varten, sä annat MUTTA lapsi tuhlaa ne ja sit onkin vanhempien syytä, kun ette sanoneet että ne rahat pitää säästää festariin... mä en oikein ymmärrä.

Taisi käydä niin, että lapsi yritti lypsää vielä vähän rahaa ...

No, väärin silti tuo miehen reaktio, haukkuminen sun muu mutta teini-ikäiset osaa olla todella hankalia ja kettumaisia, kieroja ja rasittavia. Mutta myös ihania <3

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Lapsi pyytää rahaa festaria varten, sä annat MUTTA lapsi tuhlaa ne ja sit onkin vanhempien syytä, kun ette sanoneet että ne rahat pitää säästää festariin... mä en oikein ymmärrä.

No, väärin silti tuo miehen reaktio, haukkuminen sun muu mutta teini-ikäiset osaa olla todella hankalia ja kettumaisia, kieroja ja rasittavia. Mutta myös ihania <3

ISÄ pyysi, ei lapsi!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja *:

ISÄ pyysi, ei lapsi!!!!

No halusiko se lapsi edes sinne festareille vai mitä ihmettä se isä sen puolesta pyytää.. ? Vai halusko se ne rahat ittelleen.

Miksi sinä et keskustellut lapsen kanssa ennen kuin laitoit rahaa sen tilille festareita varten?

Alkuperäinen kirjoittaja ***:
En minäkään tajua tällaisia, te vanhempina päätätte ja teette asioista keskustelematta lapsen kanssa, sit yhtäkkiä kun kaikki menee pieleen, se onkin lapsen syy?

oletko idiootti, en MÄ ole lastani syyttänyt vaan isänsä!!!! ja jos et luettua ymmärrä ei voi mitään. Isän piti pojalle sanoa, että laitoin hänen tililleen rahaa sitä festaria varten

Ihan normaalia nuoren ihmisen kasvuahan tuo on, toki vboit kysyä isältä miksi hän ei antanut rahaa pojalle vaikkka tuhlasikin omat fyffensä, enpä nostaisi asiasta sen kummempaa meteliä vaan sanoisin pojalle miksi tuhlasi rahansa, kyl se siitä ajan myötä.

Mun mielestä sinä teet virheen siinä, että pidät teiniä niin typeränä LAPSENA, etteikö se osaisi kusettaa vanhemmiltaan rahaa. Teet virheen myös siinä, ettet ole lapsen isän puolella, vaikka hän teki aivan oikein rangaistessaan poikaa rahojen tuhlaamisesta. Teet väärin myös siinä, ettet kuuntele lapsen isän mielipidettä asiasta, vaan uskot teiniä. Teet virheen myös siinä, ettet aseta teinille rajoja, etkä laita häntä kantamaan vastuuta teoistaan, vaan annat sen oman mielensä mukaan ravata isänsä ja sun kodin välillä ilman mitään seuraamuksia. Pelaat ehkä erosta katkeroituneena todella vastuutonta peliä ex-miestäsi vastaan...

En minäkään tajua tällaisia, te vanhempina päätätte ja teette asioista keskustelematta lapsen kanssa, sit yhtäkkiä kun kaikki menee pieleen, se onkin lapsen syy?

oletko idiootti, en MÄ ole lastani syyttänyt vaan isänsä!!!! ja jos et luettua ymmärrä ei voi mitään. Isän piti pojalle sanoa, että laitoin hänen tililleen rahaa sitä festaria varten
No sittenhän se on isän syy. Vai onko niin että jos laitat rahaa tilillensä, niin se on aina jotain tiettyä tarkoitusta varten?

Alkuperäinen kirjoittaja sf:
Mun mielestä sinä teet virheen siinä, että pidät teiniä niin typeränä LAPSENA, etteikö se osaisi kusettaa vanhemmiltaan rahaa. Teet virheen myös siinä, ettet ole lapsen isän puolella, vaikka hän teki aivan oikein rangaistessaan poikaa rahojen tuhlaamisesta. Teet väärin myös siinä, ettet kuuntele lapsen isän mielipidettä asiasta, vaan uskot teiniä. Teet virheen myös siinä, ettet aseta teinille rajoja, etkä laita häntä kantamaan vastuuta teoistaan, vaan annat sen oman mielensä mukaan ravata isänsä ja sun kodin välillä ilman mitään seuraamuksia. Pelaat ehkä erosta katkeroituneena todella vastuutonta peliä ex-miestäsi vastaan...

oletpa typerä, ei voi muuta sanoa. Me ollaan erottu jo ajat ajat sitten jne, eipä tarvi olla enää katkera erosta. Ja sinäkään et ymmärrä lukemaasi...

Alkuperäinen kirjoittaja sf:

SAMAA MIELTÄ!!

Alkuperäinen kirjoittaja eiiii:
voi surku näitä lapsia...monta kotia ja pitää mennä toiseen kun toisessa paha olla...kauheeta

Samaa mieltä; sit vielä kysytään että annaetaanko lapsen selvittää riidat; mihin vanhemmuus on tippunut? Ja ekaks; mun lastani ei äpäräks haukkus isä - eikä kukaan!

MUTTA sinun olisi pitänyt asiasta vielä keskustella lapsesi kanssa silti!!!!!!!

Mut sä et tiedä mitä sanot isälle, vai sanotko mitään? Annatko haukkua lasta vai etkö anna?

Minusta tuntuu, että lapsi kusettaa teitä 100 - 0

tilille ropsahtaa yhtäkkiä rahaa ja se käyttää ne vaan, eikä yhtään kysy et "hei mitä nää fyffet on ja mistä tullut"

Itse jos annan lapselle rahaa, tilisiirtona, varmistan kyllä että lapsi sit kans tajuaa mitä verten ne rahat on ja mitä siitä seuraa, jos ne tuhlaa (=ei sit mee festareille) , IHAN SAMA KUKA NIITÄ rahoja on pyytäny alunperin, vaikka kummin kaima.

Eikö teinille voi itse kertoa/viestittää että on laittanut tilillensä rahaa x euroa festareita varten? Se tekstiviesti maksaa 8 senttiä ja asia on pihvi kaikille. Jos exän kanssa ylipäätään asiat ei suju kuin tanssi vain, niin miksi teinin viikkoraha-tasoisia asioita pitää sellaisen puupään kanssa edes alkaa hoitamaan. Vai onko tähän asti asiat hoitunu exän kautta mallikelpoisesti ja nyt yks kaks yllättäen siitä tulikin idiootti yhdessä yössä?

nimim. en luota exän sanaan pätkän vertaa, kaikki yhdessä sovitut jutut kerron myös itse lapsille että tietävät mitä oikeasti on sovittu...

Alkuperäinen kirjoittaja One large coffee to go:
Eikö teinille voi itse kertoa/viestittää että on laittanut tilillensä rahaa x euroa festareita varten? Se tekstiviesti maksaa 8 senttiä ja asia on pihvi kaikille. Jos exän kanssa ylipäätään asiat ei suju kuin tanssi vain, niin miksi teinin viikkoraha-tasoisia asioita pitää sellaisen puupään kanssa edes alkaa hoitamaan. Vai onko tähän asti asiat hoitunu exän kautta mallikelpoisesti ja nyt yks kaks yllättäen siitä tulikin idiootti yhdessä yössä?

nimim. en luota exän sanaan pätkän vertaa, kaikki yhdessä sovitut jutut kerron myös itse lapsille että tietävät mitä oikeasti on sovittu...

Juurikin näin!!! Eipähän jää lapsille epäselväksi, kuka on luvannu ja mitä ja mitä piti tehdä ja pitikö tehdä ja mikä tämä on.

no juu mä se ymmärsin... mietin vaan miksi annatte lapselle mahdollisuuden paeta ristiriitoja toisen vanhemman kanssa, ottamalla huomaanne??? Ei tee todellakaan hyvää teini-ikäiselle vaan riita selvitetään asianomaisen kesken ei toisen vanhemman avustuksella!

Yhteistyössä