Nyt mä vasta ymmärrän, että kuinka vaativaa ja väsyttävää on hoitaa paljon huutavaa vauvaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

metsänpeitto

Vieras

Ja senkin, että kuinka turhauttavaa, masentavaa ja lannistavaa on se, että lapsi tyynny vaikka tekisi mitä.

On se vaan kummallista, että kuinka paljon ihmiset toisinaan jaksavat.

:hug: tosi on.mulla eka poika oli koliikki,huus ekat 4 kk ja nyt tää uus tulokas on vaan muuten koko ajan tyytymätön,pitää kantaa eikä sekään aina auta...on tää aikamoista :| mut onneks tää ei ole ikuinen vaihe,heh =)

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Niin, siis tämä vauva ei huuda. Tai kun huutaa, niin lopettaa kun saa maitoa tai pääsee syliin tai saa kuivan vaipan, tai huomiota.

Edellinen ei ollut tälläinen, vaan karjui ja huusi, eikä tyyntynyt. Nyt vasta jotenkin vaan huomaan sen, että kuinka hemmetin masentavaa oli kun lapsi huusi vaikka oikeasti yritti kaikkensa tehdä.

Muutama viikko tämän meidän nuorimman kanssa meni niin, että minä hämmennyin jokaisella kerralla siitä, että hän todellakin lopetti huutonsa kun minä otin syliin.

Kyllähän mä edellisellä kerralla tajusin sen olevan väsyttävää, mutta nyt vasta ymmärrän sen kuinka lannistuneeltakin silloin tuntui.
Oliko se vielä sitä aikaa kun ei tiedetty että kaikki ei ole ok? Siis tuo huuto edellisen aikana.

Täällä on huudettu nyt kohta se 3kk ja todellakin, mä oon ihan piipussa :ashamed: Neiti kitisee jatkuvalla syötöllä päivällä. Sylissä viihtyy vain jos kävelet koko ajan ja sitterissä jos sitä heijaa. Nukkuu ihan pieniä pätkiä päivällä. Yön nukkuu 4 asti kohtalaisesti, sitten se alkaa taas ja loppuu n.22 ehtoolla... :| *Huoh*

Minäkin välillä mietiskelen menneitä ja ihmettelen mistä niitä voimia tuli kannella vauvaa 8h yössä.. Meillä ei ennen 2v. synttäreitä nukuttu yhtäkään täyttä yötä ja 3v. on vasta alettu ns. nukkumaan sillai kait normaalisti.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Oliko se vielä sitä aikaa kun ei tiedetty että kaikki ei ole ok? Siis tuo huuto edellisen aikana.

Oli. Nyt jälkikäteen mietin vain sitä, että miten ihmeessä sitä muka järjissään jaksoi niin kolme kuukautta :|

Nyt kun katselen tuota vauvelia hymyilemässä, tuli mieleen sekin ettei tämä edellinen vauveli juuri hymyillyt, ennen kuin sai sitten oikeasti apua.

Hitto vie kun meinaa vieläkin ärsyttää silloinen neuvola lääkäreineen :ashamed:

:( Kyllä muakin ärsyttäisi. Kun itse tietää ettei kaikki voi olla ok ja kumminkaan ei oteta todesta. Teidän tapauksessahan oli vielä niinkuin suuresta "viasta" kysymys.

:( Kyllä muakin ärsyttäisi. Kun itse tietää ettei kaikki voi olla ok ja kumminkaan ei oteta todesta. Teidän tapauksessahan oli vielä niinkuin suuresta "viasta" kysymys.

Jälkikäteen olen miettinyt, että ne varmaan kuvitteli että mä liioittelen kun kerroin että syötän vuorokauden ympäri 1-1½ tunnin välein ja vaihdan kakkavaippoja 12 kertaa vähintää vuorokaudessa :/

No, positiivista on ainakin se, että nyt tämän vauvan hoitaminen tuntuu helpommalta ja jaksaa paremmin, kun vertailukohta on mitä on :whistle:
Totta, eron takuulla huomaa. :whistle:

Eikä imetysdieetit tai allergiatkaan stressaa niin paljon :xmas:

*sanoo hän, palstailun ohessa leipoessaan maidotonta-viljatonta-soijatonta-tomaatitonta pizzaa* :laugh:

Mistäs aineista sitten tuon pizzan väsäät? Kiinnostaisi tietää kun meilläkään ei käy maito, ei soija eikä viljat.

Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
no et oo sit tältä palstalta älynny apuja kysellä? täällä löytyy konstit millä vauva ku vauva rauhoittuu =)
Oikeesti tiedän tunteen! meidä huutaja on onneks jo 1,8v.

Meidän huutaja on jo 3v, mut kyllä se aika on vielä muistissa.. Voi että oli väsyttävää aikaa..:(

Eikä imetysdieetit tai allergiatkaan stressaa niin paljon :xmas:

*sanoo hän, palstailun ohessa leipoessaan maidotonta-viljatonta-soijatonta-tomaatitonta pizzaa* :laugh:
Kuulostaa mielenkiintoiselta. :D Mulla unohtunut täysin nuo viljattomat-maidottomat-tomaatittomat-munattomat-yms-ruoanlaitot. Tätä nykyä kun meillä ei kelläkään ole ruokarajoitteita. Nirsoiluja kyllä. :saint:

Mitä kaikkia allergioita tyttösellä muuten on? Vai onko helpompi kysyä mitä ei ole? :whistle:

ainakin maito, muna, vehnä/speltti, ohra, kaura, ruis, sipuli, tomaatti, persikka, karpalo, vadelma, mansikka, boysenmarja, aprikoosi, omena, banaani, hirssi, soija, palkokasvit, mausteita, naudanliha jne jne

Kivaa kun tuo reagoi myös sellaisille viljasta tehdyille tuotteille, joille ei muka voi olla allerginen. Niin kuin se glukoosi-fruktoosisiirappi, etikka tai glukoosi :xmas:

Aika pitkälle mennään riisi, maissi, tattari, peruna, mustikka, puolukka, quinoa, possunliha, porkkana, kana-linjalla :whistle:
Huh! :whistle: Toivottavasti helpottaa jossainvaiheessa.

Yhteistyössä