Ok,jos saa kysyä niin kaipan ihan oikeasti vain ja ainoastaan mielipite joo tai ei..

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
Mä kerroin monta kerta että olen vihainen miehelle,niin.... :/
Mutta paina mieltä se annako anteeks tai ei,olenko mä itsekin ihan järjellä kun mietin sellaista tai ei,olenko mä ihan turhasta vihainen,menivätkö mun pakkoajatukset pahemmaksi.....?...

Niin eli pystysitkö sä antaa miehelle anteeksi jos:
1.Mies olisi laitanut sua pakkohoitoon ja valehteli lääkärille että yritin itsemurha.Uskokaa pois jos se ei olisi totta mä en olisi edes kertonut sen palstalla ja mieskin tietä että kirjoitan ja kysyn sen täältä,mutta joo hän valehteli ,paljon ,paljon enemmän kuin on,koska luli niin kuin ainakin hän kertoo niin että saan lääkitystä ja mua pakotetaan syödä masennuslääket.

2,Sitten toinen juttu,että mies ennen ei ollut niin ymmärtäväinen eikä autanut mulle kun olin raskaana,mä hoitin kaikki asiat itse,mistä tuli stressi,sitten kun me asuimme äidin luona hän lähti yöksi pois pari kerta omaan kotiin ja olin tosi stressaantunut,sitten hän myös oli kerran töissä kännissä juhlissa eikä vastanut puheluun ja tuli joskus 12jälkeen.Mä olen Virolainen nainen,mulle on vaike hyväksytä kun mies ei kunnioita raskaana oleva naista,mulle jäi se päässä ,miten Virossa,toki sielä on asiat myös toisin päin mutta ne miehet jäävät yksin sitten.
Ne pari asia mua paina,mä en halua saada tommosta vastausta että mun piti itse päätä,koska en osaa päätä,mä halua kuulla vaan että onko ne oikeasti niin isot asiat että piti olla vihainen/huolissaan...
Musta ainakin tuntu että miehen takia sairastuin ahdistukseen :ashamed: ja suljetun osaston kauta,triplasti enemmän ja niin kovan stressin takia loppui maitokin....

Jossain vaiheessa nuo pakkohoitoasiat ja lääkärille valehtelut sun täytyy miehesi kanssa selvittää lopullisesti, muuten ne syö teidän suhdetta koko ajan.
vaikeita asioita nuo on, mutta jos pystyt anteeksi antamaan ne ei ehkä enää niin mielessä pyörisi.
Miehesi on kuitenkin tapansa parantanut ja tekee paljon sun puolesta.

jos et pysty antamaan anteeksi, oisko parempi erota?
en tiiä ...

kyllä mä olisin vihainen jos mun mies passittaisi mut pakkohoitoon ja valehtelisi mun yrittäneen itsemurhaa ja vieläjotain siihen päälle..
enkä tiedä osaisinko antaa anteeksi..
Koittaisin varmaan miettiä myös kuinka vaikeeta miehen olis siinä vieressä katsoo kuinka mun elämä menis alamäkeen..
Sulla on oikeesti tosi vaikee tilanne! :hug:
Itse en ehkä osais ainakaan heti antaa anteeksi..yrittäisin kyllä..

Mua oikeasti ei edes se pakkohoito ärsyttää niin paljon vaan se raskaus,oikeasti se raskaus,se on mun päässä ja mun sisällä,kun pelkään jos jotain vahingoita olen aiheutanut hänen takia,ei meillä ole enää niin lämmintä suhdetta mitä ennen oli,mä olin ennen parempi ja hän taas pahempi ja nyt toisinpäin

Savanna. Minusta tuntuu, että sinä ajattelet asioita liikaa. Joskus elämässä pitää unohtaa, ja mennä eteenpäin...Jos haluaa oikeasti jatkaa. Jotenkin minusta tuntuu, että sinä ikäänkuin kierrät kehää... En sano tätä millään pahalla. Kaikkea hyvää Sinulle!

Vaikeita asioita. Itse olen antanut miehelle anteeksi mielestäni kamalan teon. Kesti kauan hyväksyä että menneisyyttä ei voi muuttaa,olimme jopa erossa välillä mutta palasimme yhteen. Nyt kun ajattelen asiaa jälkeenpäin niin olisin itse samassa tilanteessa toiminut ihan samalla tavalla joten en ole sen pareempi. Olemme puhuneet asian läpi 1000 kertaa ja aihe ei ole enää vaikea jos se tulee esiin keskustelussa.

En voi vastata puolestasi mutta yritä asettua miehesi asemaan noissa tilanteissa ja mieti miten itse olisit toiminut. Jos et voi antaa anteeksi niin suhde on pilalla ja on ehkä paras erota. Vaikka vähäksi aikaa.

Enpä tiedä, vaikea sanoa. Kun me ei silti tiedetä ihan koko juttua, vaikka seikkaperäisesti oletkin kertonut. Mutta sanoisin näin, että itse olen sen verran pitkävihainen pienemmistäkin jutuista, etten varmaan pystyisi antaa anteeksi noin isoja.. Mutta muut ei voi sitä tietää, ´mikä on sulle oikea ratkaisu.

Mieti: millaista on elämäsi ensi vuonna jos olet yhdessä miehesi kanssa? mihin suuntaan suhteenne on menossa?
Millaista on elämäsi ensi vuonna jos jätät miehesi?
Mitä odotat mieheltäsi jotta voit antaa anteeksi? Olisiko hän valmis ryhtymään siihen?

Alkuperäinen kirjoittaja siri:
Savanna. Minusta tuntuu, että sinä ajattelet asioita liikaa. Joskus elämässä pitää unohtaa, ja mennä eteenpäin...Jos haluaa oikeasti jatkaa. Jotenkin minusta tuntuu, että sinä ikäänkuin kierrät kehää... En sano tätä millään pahalla. Kaikkea hyvää Sinulle!

Mä tiedän kulta :hug:
Se on vaan niin vaikea kaikki unohda,mä olen vaan tommonen,mä olen liika lapsistakin huolissaan ei siis kaikista juttuista mutta jotkut painaa mieltä ja musta tunutu kun toista lasta odotin yksin,hän odotti vain esikoista innolla mutta ei enää toista,sen takia luli että mä pärjän vaikka kun on pieni lapsi ja vielä pikkunen masussa niin mä olen kaipanut jo silloin enemmän tukea,mutta sain vain stressi,mutta stressaava elämän vaihe oli kans :(

Mä oikeasti mietinyt ja pohtinut ne asiat että mä olisin antanut jos olisin vaikka vaakutanut että lapselle ei olisi tullut eikä tulee vahinkoa että stressaasin(tiedän se on hassua) mutta ajattelin puhua sekin hänelle ja kertoa ne tuntet ja jos vaikka me olisimme puhuneet jonkun asiantuntijan kanssa ,sekä jos kaikki ok niin vielä päälle varma tekisi hyvää pariterapia

1) en voisi antaa anteeksi
2) en voisi antaa anteeksi

Mutta sä tunnet mua jo.. olen aika ehdoton. Saatan olla jäävi vastaamaan tällaisiin, kun en hyväksy yhtäkään huonoa käytöstä mieheltä. Mutta toi oli mun vastaus..
*halaa sua*

Pakkohan sun on antaa anteeksi jos haluat elää yhdessä. Ethän sä voi olla onnellinen ja tasapainoinen jos kannat kaunaa.
Ilmeisesti kun taloakin rakennatte niin tarkoitus on pysyä yhdessä joten paras sun on etsiä tapa jolla voit antaa menneiden jäädä kokonaan taakse. Ei niitä voi muuttaakaan.

sinulla on oikeus omiin tunteisiisi vaikka kuka mitä sanoisi.miehesi on käyttäytynyt loukkaavasti,ja on ihan luonnollista että selvittämättömät asiat vaivaa.
voisitteko miehesi kanssa mennä esim perheneuvolaan keskustelemaan asioista?
mietityttää vain,kun suhteessanne on selvittämättömiä asioita ja uusi talo ja kaikki on tehty,että miten selviätte

Sun pitää itse ottaa vastuu omasta elämästäs ja valinnoistas. Et sä voi ajatella että se on miehen syy että sä sairastuit, vaikka mies tekis sulle mitä vaan niin sun vastuulla on se miten sä siihen reagoit. Jos sä et anna miehellesi anteeksi niin sä vaan sidot itteäsi tohon pahaan oloon. Anteeksi ei anneta niin että susta tuntuu että sä et ole enää vihanen miehelle. Anteeksiantaminen on valinta ja sen jälkeen tulee tunne siitä että ei ole enää vihanen. Kun ihan oikeesti antaa anteeksi toiselle se tarkottaa sitä että toisen loukkauksen pyyhkii mielestään täysin, ihan kun sitä ei olis tapahtunutkaan.

Se ei ole helppoa mut se on aino tapa vapautua niin että sä voit olla rauhassa itses kanssa.

Nuo ovat menneitä asioita.Ei noita kannata enää jäädä miettimään.Vuosia jo aikaa.Miehesi ollut varmaan sulle nyt nämä vuodet ihan hyvä mies.Minusta sinun täytyy asioiden olla ja mennä elämässäsi eteenpäin.
Kun kaikki on nyt hyvin.Sun nyt vain mietittävä muita asioita kuin nuo menneet.Nämä mun mielipiteitäni

Mä lisään vielä kaikki että kun meillä oli ne riidat niin ensimäinen riita oli sen takia koska asnto oli tai siis sielä oli vesivahinko vaikka uus asunto :ashamed: sitten mä sanoin että haluan vuokralle kun en pystyy asumaan kokoajan äidin luona,häntä se ei kiinostanut ollenkaan,sitten mulle tuli piste ja sanoi mee Vittuun ja hän lähti yöksi pois,mulla oli kamala olo koko yö..
Sitten toinen kerta Lucialle tuli joku allerginen reaktio eikä hän suostunut viedä lasta päivystykseen ja meille tuli riita taas ja hän lähti ja taas en nukkunut koko yö,hän laitoi kännykkäkin kinni,mä menin taksilla sitten lapsen kanssa aamulla lääkärin luo ja onneks että menin.
Sitten kun hän oli juhlassa töissä ,hän sinne lähti vaikka mä sanoin ei mä tarvitsen apua tänään ,sitten hän sanoi että (kun tuli kotiin)että sielä oli kilpailut ja hän ei kullut kännykkä(no joo hän toikin joku lasten cd,mutta kuitenkin....
eli ne on nää jutut sekä mä olen kaikki hoitanut asunnon asiat,hän on tommonen häntä mitään ei kiinosta,hitto tuntu että töihinkin mä olen häntä potkinut,muuten mitään ei meillä olisi,tuntu että koko terveys meni kun häntä aina pakko pakota hän on kuin pöllö,jos jotain piti sanoa pakko sanoa hänen nimi miljoona kerta kunnes hän vastaa

Miehesi on toiminut törkeästi, sitä en puolustele. Ainoastaan tuota viimeistä lausetta kommentoin. Sanoit: jos jotain piti sanoa pakko sanoa hänen nimi miljoona kerta kunnes hän vastaa

Ton pistäisin vaan sen piikkiin että on mies. Mutta noista muista jutuista olet oikeasti oikeutetusti vihainen. Mutta toi mies-juttu... Mies saattaa kuunnella vaikkei näytä siltä. Tai saattaa näyttää siltä vaikkei kuuntele... Ja tätä en sano tyyliin "vihaan miehiä", en pidä miehiä mitenkään tyhminä tai alempina olentoina. Rakastan omaani yli kaiken :heart: Mutta tarvii muistaa, että monasti naisilla on tippaleipäaivot toisin kuin miehillä ei...

Mutta et voi loppuikääsi olla miehesi kanssa ja kiukutella. Sun pitää valita jompi kumpi jotta voitte molemmat, sekä lapsenne, elää onnellinen elämä. Eli: JOKO annat anteeksi TAI lähdet. Et voi jäädä ja kiukutella vanhoista

Yhteistyössä