Ok,jos saa kysyä niin kaipan ihan oikeasti vain ja ainoastaan mielipite joo tai ei..

Eiköhän mies sinun ja perheesi parasta ajatellut, kun vilpillä sai sinut hoitoon? Vai olitko silloin täysin tasapainoinen, ja mies vaan keksi huijata huvin ja urheilun vuoksi sinut osastolle?

Suomessa ei helposti saa hoitoon masentunutta henkilöä. Jos minulla rakas olisi hoidon tarpeessa ja joutuisin valehtelemaan niin kyllä sen teksiin jotta saisin rakkaan hoitoon.

Tuo toinen syy ...yhtä hömppää sinun puolelta. Jos sinusta tuntui ettet saanut tukea niin kuin halusit ja mies oli yhden kerran kännissä niin häh? So what? Minusta sinun olis pitänyt kerto afiiliksistäsi ja keran kännissä..??? huoh.

No kerran kännissä mutta kaksi kerta tommoset jutut että jääti mua yksin stressaamaan ja hän tiedä että otan pienetkin jutut vakavasti ja on vaikea saada unta sen jälkeen,silloin jo alkoi ahdistamaan,yöllä...Sitten myös mä joka on hoitanut kaikki asiat,hän sanoi että on töissä eikä jaksanut,just niin mulle oli pitänyt stressaata ja etsiä kämppä pari kerta,kun jokaisessa raskaudessa muutenkin ei riitä happea,en pystyy edes bussissa olla niin tukala olo,tuntu että mä tein kaikki ja hän ei välitänyt yhtään mistään ja se ahdistus ennen synnytystä... :ashamed:

Joku harmaana on kysynyt että miksi mulle annettiin hoitoa,siihen ei pystyy vastamaan,hän on halunut mulle vain lääkeitä,näin hän puhuu mutta mä sain tollaista

Tiedätkö, mä en usko että muiden mielipiteet auttaa. Kysymys on siitä, PYSTYTKÖ sinä antamaan anteeksi miehellesi. Anteeksianto ei suinkaan tarkoita sitä, että hyväksyisit ne teot, joilla hän sinua satutti, vaan sitä, että hyväksyt miehesi virheineen. Se, että kannat katkeruutta mukanasi on raskas taakka sinulle, eikä hyödytä ketään. Anteeksianto on taitolaji, mutta joka sen osaa, nauttii elämästä huomattavasti enemmän kuin sellainen, joka raahaa murheita ja katkeruuttaan mukanaan. Ihmiset tekevät virheitä, sinäkin. Kaikki me toivomme anteeksiantoa.
Jos ja kun koet olevasi valmis antamaan anteeksi, teet sen ennenkaikkea itsesi tähden. Ja se tarkoittaa myös sitä, että päästät irti noista menneistä, ja katsot tulevaisuuteen. Jos miehesi on vähääkään fiksu, hän on kyllä jo ottanut opikseen eikä taatusti tule toistamaan samoja virheitä, vaikka antaisitkin anteeksi. MUTTA: uusia virheitä tulee, se on inhimillistä.

1. Hiukan vaikea olisi hyväksyä, mutta jos hän tarkoitti kuitenkin hyvää ja oli varmasti tosi huolissaan, niin voisin antaa anteeksi
2. Tottahan toki antaisin. Noi kaikki sun kertomasi jutut on ihan normaalia parisuhteessa. Joskus menee hermo ja joku ratkaisee tilanteen niin, että lähtee vähäksi aikaa pois. Toki yöksi on aikas pitkä aika... varsinkaan jos ei ilmoita mihin menee. Jos noi on teidän ainoat "kriisit", niin tosi hyvä tilanne on.

Sun miehes tuo teillä rahat taloon ja sä voit tuhlailla ja ostella niillä kaikkea kivaa. En lähtis kovin pahasti miestä haukkumaan saamattomaksi... Ei se oikein tähän suomalaisen naisen tasa-arvoiseen ajatteluun mahdu, että miehen rahoja levitellään maailmalle miten sattuu ja sitten vielä haukutaan sitä...

Vaikka mä annan anteeksi mutta rakaus on kaadonut jo,jos hän taas joku virhe tee tai mä huomaan siitä tai hän sano tyhmä vaikka,mä en enää voi sen sietä niin kuin ennen,puhummattakaan jos sano hullu,mä voin lyödäkin,kun tollaista hänen suusta on jotain iso mulle,kun laitoin kerran tonne

Alkuperäinen kirjoittaja savanna:
Se, että miehesi ei ole tukenut sinua raskausaikana, voi johtua siitä, että hänkin on saattanut olla masentunut ja veto poissa, ihan niinkuin sinäkin.

Siis mitä hittoa, miten sun nimi tuli tohon lähettäjän kohdalle! :o Minä kirjoitin tuon :D

Se, että miehesi ei ole tukenut sinua raskausaikana, voi johtua siitä, että hänkin on saattanut olla masentunut ja veto poissa, ihan niinkuin sinäkin.

Voi olla,sen takia purkan tänne,kun joku muu osaa paremmin vastata kuin mä,ehkä ne ongelmat mitä meillä silloin oli,miehet kantaa ne sisällä,en tiedä

Alkuperäinen kirjoittaja lissu:

Siis mitä hittoa, miten sun nimi tuli tohon lähettäjän kohdalle! :o Minä kirjoitin tuon :D

Ehk me ollaan hulluja :D :ashamed: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:

Ehk me ollaan hulluja :D :ashamed: :ashamed:

No siitä ei oo epäilystäkään, mä ainaski oon ihan sekopää! :D

Vaikka mä annan anteeksi mutta rakaus on kaadonut jo,jos hän taas joku virhe tee tai mä huomaan siitä tai hän sano tyhmä vaikka,mä en enää voi sen sietä niin kuin ennen,puhummattakaan jos sano hullu,mä voin lyödäkin,kun tollaista hänen suusta on jotain iso mulle,kun laitoin kerran tonne

No jos mies tuollaista puhuu niin kannattaa jo harkita eroa..
Eikä lyöminenkään ole hyväksyttävää!!!!!!!!!!

Molemmat terapiaan ja ajatelkaa vähän lapsiakin.

hän sanoi että on töissä eikä jaksanut,just niin mulle oli pitänyt stressaata ja etsiä kämppä pari kerta,kun jokaisessa raskaudessa muutenkin ei riitä happea,en pystyy edes bussissa olla niin tukala olo,tuntu että mä tein kaikki ja hän ei välitänyt yhtään mistään ja se ahdistus ennen synnytystä... :ashamed:

Niin just. Mies on päivät töissä ja sä kotona, mutta et voi vuokrakämppää etsiä vaan miehen pitää se tehdä töidensä lisäksi... Ymmärrätkö tässä jotain ristiriitaa?

Voi olla,sen takia purkan tänne,kun joku muu osaa paremmin vastata kuin mä,ehkä ne ongelmat mitä meillä silloin oli,miehet kantaa ne sisällä,en tiedä

Juu ja TODELLAKIN, miehet kantaa kaiken paskan sisällään. Vasta sitten ihan kuilun partaalla raottavat niitä kulissejaan ja saattavat saada suunsa auki. Onneks en ole mies :D

Tiedätkö, mä en usko että muiden mielipiteet auttaa. Kysymys on siitä, PYSTYTKÖ sinä antamaan anteeksi miehellesi. Anteeksianto ei suinkaan tarkoita sitä, että hyväksyisit ne teot, joilla hän sinua satutti, vaan sitä, että hyväksyt miehesi virheineen. Se, että kannat katkeruutta mukanasi on raskas taakka sinulle, eikä hyödytä ketään. Anteeksianto on taitolaji, mutta joka sen osaa, nauttii elämästä huomattavasti enemmän kuin sellainen, joka raahaa murheita ja katkeruuttaan mukanaan. Ihmiset tekevät virheitä, sinäkin. Kaikki me toivomme anteeksiantoa.
Jos ja kun koet olevasi valmis antamaan anteeksi, teet sen ennenkaikkea itsesi tähden. Ja se tarkoittaa myös sitä, että päästät irti noista menneistä, ja katsot tulevaisuuteen. Jos miehesi on vähääkään fiksu, hän on kyllä jo ottanut opikseen eikä taatusti tule toistamaan samoja virheitä, vaikka antaisitkin anteeksi. MUTTA: uusia virheitä tulee, se on inhimillistä.

Hienosti kirjoitettu :) Tätä peesaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Ezmeralda:

Jos riita niin hän voi sanoa,niin minäkin,mutta en vaan sietä enää hänen susta tollaiset sanat enää,muuten ei hän noin vaan sano

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
1. Hiukan vaikea olisi hyväksyä, mutta jos hän tarkoitti kuitenkin hyvää ja oli varmasti tosi huolissaan, niin voisin antaa anteeksi
2. Tottahan toki antaisin. Noi kaikki sun kertomasi jutut on ihan normaalia parisuhteessa. Joskus menee hermo ja joku ratkaisee tilanteen niin, että lähtee vähäksi aikaa pois. Toki yöksi on aikas pitkä aika... varsinkaan jos ei ilmoita mihin menee. Jos noi on teidän ainoat "kriisit", niin tosi hyvä tilanne on.

Sun miehes tuo teillä rahat taloon ja sä voit tuhlailla ja ostella niillä kaikkea kivaa. En lähtis kovin pahasti miestä haukkumaan saamattomaksi... Ei se oikein tähän suomalaisen naisen tasa-arvoiseen ajatteluun mahdu, että miehen rahoja levitellään maailmalle miten sattuu ja sitten vielä haukutaan sitä...

Rahalla ei saa rakkautta, sitä paitsi puolisoidenhan tulisi olla tiimi, joten mua oudoksuttaa ajatus "tuhlaat miehesi taloon tuomia rahoja". Mitä väliä sillä on kuka tuo rahat taloon? Jos paremmin tienaava (voi muuten olla nainenkin monessa perheessä ) alkaisi laskea, montako euroa enemmän tuon tupaan, niin se köyhempi osapuoli joutuisi oleman kiitollisuuden velassa, ja mun mielestä näin ei kuulu olla ihmisten kesken jotka on luvanneet rakastaa ja vaalia toisiaan.

Eiks savanna tarkottanut, että hän itse voi lyödä, vai miten on?

Mä ymmärrän ja ymmärrän ja ymmärrän että mun kannatta itse sen harkita ja mietiä,mutta jos te olisitte ollet mun tilantessa ,kertokaa miten te olisitte toimineet se mua kiinosta kun oma päätä ei enää ole :ashamed:

no juuri sitä tarkoitinkin,että ei hänkään saa olla paskamainen..

Niin mä voin jos kuulen sanan hullu
:ashamed: en kuitenkaan lyö mutta voin mielelläni

Jos riita niin hän voi sanoa,niin minäkin,mutta en vaan sietä enää hänen susta tollaiset sanat enää,muuten ei hän noin vaan sano

Tuota juuri tarkoitin aiemmassa tekstissäni,että teidän on puhuttava asia kunnolla läpi niin että se ei enää kummittele. En välittäisi täällä kertoa omasta tapauksesta mutta voin laitta yyveetä.

Tuota juuri tarkoitin aiemmassa tekstissäni,että teidän on puhuttava asia kunnolla läpi niin että se ei enää kummittele. En välittäisi täällä kertoa omasta tapauksesta mutta voin laitta yyveetä.

Laita toki :hug: :hug:

Mä ymmärrän ja ymmärrän ja ymmärrän että mun kannatta itse sen harkita ja mietiä,mutta jos te olisitte ollet mun tilantessa ,kertokaa miten te olisitte toimineet se mua kiinosta kun oma päätä ei enää ole :ashamed:

Siinä on ihan oikeesti vielä sekin, että me ei voida tietää mitä teillä on tapahtunut. MISSÄÄN NIMESSÄ EN VÄITÄ ETTÄ OLISIT VALEHDELLUT! Vaan tarkoitan sitä, että jos kaksi ihmistä on vihaisia toisilleen, tässä tapauksessa mies ja vaimo, niin yleensä se miehen tarina eroaa pikkuisen siitä vaimon tarinasta. Vaikka molemmat puhuisi totta. Katsotte asiaa eri kantilta ja molempien pitää ymmärtää se.

Mun 2 naispuolista kaveria joutui kerran riitoihin. Ne kumpikin puhui mulle oman versionsa tapahtumista. JA se mitä "maija sanoi liisan sanoneen" vastasi täysin sitä mitä "liisa" kertoi "maijalle" sanoneensa, ja päinvastoin. Mutta ne ymmärsi toistensa tarkoitukset eri tavalla ja soppa oli valmis!

Yhteistyössä