Olen alkanut kokemaan uskovaiset erittäin vastenmielisinä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa aidosti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jep jep";29743753]Kohtahan tätä yhteiskuntaa määräilee pelkästään ateistit ja homot, nuo suvaitsevat uskon"vapauden" peräänkuuluttajat :D Ei me kaikki sentään niin tyhmiä olla että mennään tohon vipuun. Muka suvaitsevaisuutta että sallittaisiin kompromissiksi suvivirrestä ensimmäinen säkeistö, ei jessus mitä älykääpiöitä :laugh: SEnkö ne ateistitkin sietäis kuunnella eikä haittais yhtään?[/QUOTE]

miksei voisi laulaa jotain neutraalia kevätlaulua, vaikka tuota Datan ehdottamaa suvilaulua? En ole ihan vieläkään oikein ymmärtänyt miksi uskonnonvapaus julkisissa paikoissa ei sovi niin monelle uskovaiselle.
En myöskään näe miten kenenkään seksuaalinen suuntautuminen liittyy tähän mitenkään.

miksei voisi laulaa jotain neutraalia kevätlaulua, vaikka tuota Datan ehdottamaa suvilaulua? En ole ihan vieläkään oikein ymmärtänyt miksi uskonnonvaaus julkisissa paikoissa ei sovi niin monelle uskovaiselle.
En myöskään näe miten kenenkään seksuaalinen suuntautuminen liittyy tähän mitenkään.

Siksi, kun se suvilaulu ei ole suomalainen kevätjuhlaperinne.

miksei voisi laulaa jotain neutraalia kevätlaulua, vaikka tuota Datan ehdottamaa suvilaulua? En ole ihan vieläkään oikein ymmärtänyt miksi uskonnonvapaus julkisissa paikoissa ei sovi niin monelle uskovaiselle.

Mitenkä olisi sellainen perustelu kuin suomalainen vanha perinne? Ainiin, tuskin kunnioitatte niitäkään isänmaasta puhumattakaan.

[QUOTE="jep jep";29743769]Ja ap:n ongelmaan ensimmäinen pointti on se että opettele hyvä ihminen sanomaan EI ja pitämään oma pääsi! Ja ihmiset nyt on ihmisiä, oli ne sit mitä sakkia tahansa, kaikkea löytyy ja toiset on ärsyttäviä. Tarviiko sitä sen enempää pohtia ja analysoida?[/QUOTE]

Jos tarkoitat tällä sitä, että en ole "päässyt eroon" siitä jehovan todistajasta, niin. Yritin. Sanoin monesti suoraan, että asia ei kosketa minua. Tein mielestäni hyvin selväksi kyseiselle henkilölle kantani. Mutta aina vaan hän palasi. Pari päivää sitten sanoin hänelle niin suoraan kuin vain osasin ja kehtasin, että en ole hänen uskonnostaan kiinnostunut. Toivoin ettei olisi tarvinnut olla niin töykeä, mutta en vain yksinkertaisesti jaksanut enää sitä ahdistelua. Toivoin että tyyppi olisi ymmärtänyt asian jo ajat sitten kun sen yritin nätisti ilmaista. Nähtäväksi jää, että ymmärsikö hän viimein että tänne ei tarvitse tulla.

Jos tarkoitat tällä sitä, että en ole "päässyt eroon" siitä jehovan todistajasta, niin. Yritin. Sanoin monesti suoraan, että asia ei kosketa minua. Tein mielestäni hyvin selväksi kyseiselle henkilölle kantani. Mutta aina vaan hän palasi. Pari päivää sitten sanoin hänelle niin suoraan kuin vain osasin ja kehtasin, että en ole hänen uskonnostaan kiinnostunut. Toivoin ettei olisi tarvinnut olla niin töykeä, mutta en vain yksinkertaisesti jaksanut enää sitä ahdistelua. Toivoin että tyyppi olisi ymmärtänyt asian jo ajat sitten kun sen yritin nätisti ilmaista. Nähtäväksi jää, että ymmärsikö hän viimein että tänne ei tarvitse tulla.

Jos ei ymmärtänyt, niin sano seuraavaksi, että aiot tehdä poliisille ilmoituksen kotirauhan häirinnästä, jos yhteydenotot eivät lopu.

[QUOTE="jep jep";29743807]Mitenkä olisi sellainen perustelu kuin suomalainen vanha perinne? Ainiin, tuskin kunnioitatte niitäkään isänmaasta puhumattakaan.[/QUOTE]

Perinne tai ei, uskonvapaus on ollut laissa jo melkein sata vuotta, nyt vasta alkaa ihmiset heräilemään siihen, että hei, uskovaiset yrittää luikerrella vieläkin rakosista.

Silti on laulettu suvivirret sun muut, vaikka häiritsee asia. Se on vaan suurempi kysymys uskovaiselle olla laulamatta jumalasta muiden kustannuksella, kuin päin vastoin.

• Tykkää
Reactions: Data
[QUOTE="jep jep";29743807]Mitenkä olisi sellainen perustelu kuin suomalainen vanha perinne? Ainiin, tuskin kunnioitatte niitäkään isänmaasta puhumattakaan.[/QUOTE]

Kunnioitan perinteitä, mutta perinteet ovat muutettavissa myös sellaisiksi, ettei ne loukkaa muita. Minusta myös isänmaallisuuteni arvostelu on sinulta aika ala-arvoista, koska et siitä mitään tiedä.

• Tykkää
Reactions: Data
Mulle on ehkä tärkeetä ymmärtää miks joku toimii niin kuin toimii. Jos joku tuo mielipiteensä esille todella voimakkaasti tai jos koen jonkun käyttäytymisen todella hyökkääväksi, niin kyllä mua kiinnostaa tietää että miksi se toinen käyttäytyy niin. Ymmärrän että toiset ajattelee ja toimii eritavoin, mutta haluisin myös ymmärtää että mikä sen toisen pointti on että asiat tuodaan esille tietyllä tavalla. Vaikea selittää, mutta jos otetaan esimerkiksi se jehovan todistaja esimerkiksi, niin mua kiinnostaa tietää että mikä se on se sen missio, kun tuo asiansa esille niin hyökkäävästi. Että onko se vain halu käännyttää toinen omaan uskontoonsa, vai mikä se on se se perimmäinen tarkoitus.

Tavallaan ymmärrän tuon mutta jossakin vaiheessa itse ymmärsin että on aivan liian paljon asioita joita en pysty ymmärtämään vaikka ne selitettäisiin minulle miten päin tahansa. Se ei itselleni ole kovin täekeää miksi joku toineen toimii tietyllä tavalla, eriasia tietysti on jos itse haluaisin muuttaa toimintaani samanlaiseksi tai samaan suuntaiseksi.

Jos jostakin syystä Jehovan Todistajien toiminta tapa kiinostaisi (ei kylläkään kiinosta yhtään) kysyisin sitä suoraa lehden tuojalta miksi heille on tärkeää toimia sillä tavalla, miksi hän toimii tavalla jota minä pidän hyökkäävänä jne.

Välillä on toki mielenkiintoista käydä yleistä keskusteleua esim. uskonnoista, mutta silloin kun se alkaa tuntua vastenmieliseltä se ei todennäköisesti ole enää millään tavalla kiinostavaa silloin voin hyvin todeta että keskustelua minun osaltani on turha jatkaa.

Eli yhtäkään, muita ihmisiä loukkaaviakaan/satuttavia tms perinteitä ei voi/saa koskaan ikinä muuttaa?

Pitääkö kaikesta loukkaantua?

Jos menet muslimimaahan ja alat vaatia minareeteista kuuluvien rukouskutsujen poistamista uskonnonvapautta loukkaavana niin sut naurettaisiin sieltä ulos.

Missään muualla enemmistö ei yhtä innokkaasti yritä sopeutua kaikkiin vähemmistön vaatimuksiin kuin Suomessa.

Alkaen meidän lipusta Suomella on kristilliset perinteet ja ne ovat osittain myös osa kulttuuria. Jätä suvivirsi laulamatta jos ahdistaa. Opeta lapsellesi ettei ole pakko rukoilla. Jos kerran Jumalaa ei ole olemassa tarvitseeko siitä ahdistua niin kamalasti? Mikset vain kerro lapsellesi että jotkut Suomessa haluavat uskoa näin, ja sillä selvä?

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Alkuperäinen kirjoittaja Näin.;29743569:
Niin on. Mutta tarkoitatko sitä oikeaa johtoa vai niitä, jotka sen aatteen nimissä kouhottaa? Niissä on kahta ryhmää, ainakin ollut eli se johto, perustaja ja sen tytär, jotka ovat asiallisia ja sit joku ryhmä, joilla on keskustelufoorumi ja he esittävät siellä omia tulkintojaan muka vapaa-ajattelijoiden virallisena kantana.

En tiedä kuka tai ketkä sukulaisineen ovat tämän yhdistyksen johdossa, mutta ne kellokkaat, jotka julkisuudessa esiintyvät heidän nimissään aiheuttavat ärsyyntymistä.

Kun nyt tuohon tuli muitakin vastauksia, niin vähemmistön diktatuuri on aina ärsyttävää. On sitten kyse suvivirrestä ja enemmistön oikeudesta laulaa sitä kevätjuhlissa tai sitten Joulunvietosta perinteineen. On turhaa vedota seuraavaksi siihen, että se ei ole edes oikea päivä tai muuta vastaavaa.

Tilastollisesti suurin osa maailman ihmisistä uskoo johonkin ja ylläpitävät omia uskonnollisia tapojaan ja perinteitään. He ylläpitävät niitä pääsääntöisesti erittäin suvaitsevaisesti toisin kuin vapaa-ajattelijat, jotka eivät suvaitse ainakaan vapaata ajattelua ja yksittäisen ihmisen tai ryhmän oikeutta uskontoonsa.

Suomessa ei ole uskonnon pakkoa. Siten ei voi uskonnon vapauttakaan ja jokaisen valintoja kieltää. Ei ainakaan silloin, kun toimijan nimessäkin on sana "vapaa".

Eli yhtäkään, muita ihmisiä loukkaaviakaan/satuttavia tms perinteitä ei voi/saa koskaan ikinä muuttaa?

En ole ateisti ja siksi en ymmärräkään tuota kommenttiasi. Onko niin, että ulkomailla suomalaisten pitäisi kieltää muslimien tai buddhalaisten rituaalit siksi, että loukkaannut niistä. Niihin törmää väkisinkin kadulla. Toivottavasti et ole ainakaan vientimyynnin kanssa tekemisissä, koska silloin sinä et ehtisi tekemään työtäsi loukkaantumisiesi välillä. Tässähän voisi alkaa loukkaantumaan punatukkaisista tai isonenäisistä, jos tuolle linjalle lähdetään.

Kunnioitan perinteitä, mutta perinteet ovat muutettavissa myös sellaisiksi, ettei ne loukkaa muita. Minusta myös isänmaallisuuteni arvostelu on sinulta aika ala-arvoista, koska et siitä mitään tiedä.

Mikäs se sellainen "perinne" on joka on muutettu niin ettei ole enää se sama? Saadaanko me muutkin alkaa vaatimaan samaan tahtiin mitä kouluissa saa sanoa, laulaa ja esittää ettei se loukkaa mahdollisesti "meitä muita"? Mielenkiintoista kyllä olisi seurata mitä siitäkin tulisi. Yksi ei sietäisi sitä, toinen tätä ja kolmas tuota. Oletteko ihan järjissänne?! Pumpulimössösukupolvi tarttis hiukan jotain muuta mietittävää ettei kerkeis jonninjoutavia märisemään!

Ja en erityisesti tarkoittanut ketään tiettyä arvauksellani isänmaallisuudesta. Nousipahan vain mieleen että tuskinpa silläkään on "teikäläisille = ateistit ym. höyrypääsuvaitsevat" mitään merkitystä kun ollaan valmiita laittamaan perinteet romukoppaan.

Tosin tässäkin ketjussa toinen ateisti kyllä puolusti suvivirttä joten minusta vähän tuntuu että kyseessä on kuitenkin henkilökohtaiset ongelmat eikä niinkään jonkun -ismin taakse kätkeytyvä.

En tiedä kuka tai ketkä sukulaisineen ovat tämän yhdistyksen johdossa, mutta ne kellokkaat, jotka julkisuudessa esiintyvät heidän nimissään aiheuttavat ärsyyntymistä.

Kun nyt tuohon tuli muitakin vastauksia, niin vähemmistön diktatuuri on aina ärsyttävää. On sitten kyse suvivirrestä ja enemmistön oikeudesta laulaa sitä kevätjuhlissa tai sitten Joulunvietosta perinteineen. On turhaa vedota seuraavaksi siihen, että se ei ole edes oikea päivä tai muuta vastaavaa.

Tilastollisesti suurin osa maailman ihmisistä uskoo johonkin ja ylläpitävät omia uskonnollisia tapojaan ja perinteitään. He ylläpitävät niitä pääsääntöisesti erittäin suvaitsevaisesti toisin kuin vapaa-ajattelijat, jotka eivät suvaitse ainakaan vapaata ajattelua ja yksittäisen ihmisen tai ryhmän oikeutta uskontoonsa.

Suomessa ei ole uskonnon pakkoa. Siten ei voi uskonnon vapauttakaan ja jokaisen valintoja kieltää. Ei ainakaan silloin, kun toimijan nimessäkin on sana "vapaa".

Ei ole vapaata jos enemmistö pakottaa vähemmistön osallistumaan.

Ehkä paras olisi kuitenkin se, että ne joita asia häiritsee lähtisivät kesken kaiken pois lapsineen. Tarpeeksi moni kun tekisi niin, niin ehkä asiat muuttuisivat. Olisi kuitenkin hyvä kertoa opettajalle etukäteen, ettei kuluisi hirveästi aikaa lapsen etsimiseen.

[QUOTE="vieras.";29743833]Pitääkö kaikesta loukkaantua?

Jos menet muslimimaahan ja alat vaatia minareeteista kuuluvien rukouskutsujen poistamista uskonnonvapautta loukkaavana niin sut naurettaisiin sieltä ulos.

Missään muualla enemmistö ei yhtä innokkaasti yritä sopeutua kaikkiin vähemmistön vaatimuksiin kuin Suomessa.

Alkaen meidän lipusta Suomella on kristilliset perinteet ja ne ovat osittain myös osa kulttuuria. Jätä suvivirsi laulamatta jos ahdistaa. Opeta lapsellesi ettei ole pakko rukoilla. Jos kerran Jumalaa ei ole olemassa tarvitseeko siitä ahdistua niin kamalasti? Mikset vain kerro lapsellesi että jotkut Suomessa haluavat uskoa näin, ja sillä selvä?[/QUOTE]

Suomen lakia on noudatettava — Päivi Räsäsen blogi

Kristityn on noudatettava lakia ja kunnioitettava esivaltaa, tämä on myös selkeä Raamatun ohje

Jos tuo latvalaho tajuaa sen, että lakia on noudatettava, en ymmärrä miten se voi olla muille kristityille niin outoa.

[QUOTE="vieras.";29743833]Pitääkö kaikesta loukkaantua?

Alkaen meidän lipusta Suomella on kristilliset perinteet ja ne ovat osittain myös osa kulttuuria. Jätä suvivirsi laulamatta jos ahdistaa. Opeta lapsellesi ettei ole pakko rukoilla. Jos kerran Jumalaa ei ole olemassa tarvitseeko siitä ahdistua niin kamalasti? Mikset vain kerro lapsellesi että jotkut Suomessa haluavat uskoa näin, ja sillä selvä?[/QUOTE]

Ei kaikesta pidä loukkaantua, mutta ihan kaikkea ei tarvitse sietääkään. En itsekään pitänyt suvivirsijuttua silloin ekalla kierroksella pari vuotta sitten kovin ihmeellisenä juttuna, mutta uskovaisten suhtautumisen siihen muutti omaakin suhtautumistani hiukan voimakkaampaan suuntaan, voimakkaasti neutraalimpaan suuntaan uskonnon kannalta. :) En ole menossa minareetteihin tai kirkkoihin pasaamaan tai vaatimassa kenekään uskonnollisen harjoittamisen vähentämistä henkilökohtaisella ajalla. Kyse on valtion ja julkisen puolen asioista, en ihan tiedä miten tämän paremmin sanoisin.

En laula suvivirttä, ei ahdista. :) Mutta minä ajattelen myös muita ihmisiä, en ainoastaan itseäni ja välitöntä lähipiiriäni. Neutraali ympäristö on kaikille positiivisempi paikka, uskovaisille ja uskonnottomille ja kaikille muillekin.

Ja sori ap, taas lähti sivuraiteille niin että viuhahti... :)

[QUOTE="jep jep";29743868]Mikäs se sellainen "perinne" on joka on muutettu niin ettei ole enää se sama? Saadaanko me muutkin alkaa vaatimaan samaan tahtiin mitä kouluissa saa sanoa, laulaa ja esittää ettei se loukkaa mahdollisesti "meitä muita"? [/QUOTE]

Perustuslaista
Jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus. Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen.

En ole ateisti ja siksi en ymmärräkään tuota kommenttiasi. Onko niin, että ulkomailla suomalaisten pitäisi kieltää muslimien tai buddhalaisten rituaalit siksi, että loukkaannut niistä. Niihin törmää väkisinkin kadulla. Toivottavasti et ole ainakaan vientimyynnin kanssa tekemisissä, koska silloin sinä et ehtisi tekemään työtäsi loukkaantumisiesi välillä. Tässähän voisi alkaa loukkaantumaan punatukkaisista tai isonenäisistä, jos tuolle linjalle lähdetään.

En ymmärrä mistä puhut. Suvivirsijutussa on kyse suomalaisten oikeudesta uskonnottomaan ympäristöön julkisissa laitoksissa, kuten kouluissa.

[QUOTE="jep jep";29743868]Mikäs se sellainen "perinne" on joka on muutettu niin ettei ole enää se sama? Saadaanko me muutkin alkaa vaatimaan samaan tahtiin mitä kouluissa saa sanoa, laulaa ja esittää ettei se loukkaa mahdollisesti "meitä muita"? Mielenkiintoista kyllä olisi seurata mitä siitäkin tulisi. Yksi ei sietäisi sitä, toinen tätä ja kolmas tuota. Oletteko ihan järjissänne?! Pumpulimössösukupolvi tarttis hiukan jotain muuta mietittävää ettei kerkeis jonninjoutavia märisemään!

Ja en erityisesti tarkoittanut ketään tiettyä arvauksellani isänmaallisuudesta. Nousipahan vain mieleen että tuskinpa silläkään on "teikäläisille = ateistit ym. höyrypääsuvaitsevat" mitään merkitystä kun ollaan valmiita laittamaan perinteet romukoppaan.

Tosin tässäkin ketjussa toinen ateisti kyllä puolusti suvivirttä joten minusta vähän tuntuu että kyseessä on kuitenkin henkilökohtaiset ongelmat eikä niinkään jonkun -ismin taakse kätkeytyvä.[/QUOTE]

Ateismi tarkoittaa jumaluskon puuttumista, ei mitään muuta. Ei ole olemassa mitään ateismi-uskontoa, eli kyllä kaikki ateistit ovat ihan omia yksilöitään joita yhdistää vain se jumaluskon puuttuminen. Mielipiteitä on siis yhtä monta kuin ateistejakin.

Ja tottakai perinteitä voi muuttaa, nehän muuttuvat muutenkin jatkuvasti. Varsinkin kun maailma muuttuu, ihmiset oppivat uusia juttuja ja tilanteet muuttuvat. Ja varsinkin, jos ne ovat joistakin loukkaavia tai muuten vain yksilön vapautta rajoittavia.

Taas haukut pumpulimössösukupolveksi, höyrypääsuvaitsevaiseksi yms, vaikket tiedä esim minusta ja iästäni tai taustastani mitään. Vai oliko sekin vain yleinen heitto, jota et kohdistanut kellekään? ;)

Perustuslaista
Jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus. Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen.

Kuka on pakottanut? Ketään ei tietääkseni ole pakotettu olemaan esim. juuri siellä kevätjuhlissa. Ovi on mistä voi lähteä ulos jos siltä tuntuu. Tosin mä veikkaan että se pahin ongelma on siellä lasten vanhempien päässä ja monelta ateistin lapselta kielletään juttuja vaikka lapsi itse olisi aivan hyvin, jopa mielellään halunnut olla mukana. Onko sellanenkaan mistään kotoisin?

Toiset lähtee kirkkoon ja mihis se yks tai muut "ateistiperheiden taimet" jää? Koululleko tekemään tehtäviä? Onpa kivaa. Vai saavatko vapaapäivän ihan?

Tai no, ei Suomessa ole edes koulupakkoa joten jos koulusta tulee noin suuri ongelma, kehotan siirtymään kotiopetukseen tai hommamaan yksityisopettajan.

Ja jos tässä maassa yhtään enempää aletaan karsimaan perinteitä, niin perästä kuuluu ja alkaa täällä muutkin vaatimaan oikeuksiaan, se on muuten varma!

Jotenkin tuntuu että korkeakoulut ja yliopistot eivät taida sopia kaikille jos sieltä kasvaa tällaisia - anteeksi nyt vain - typeryksiä.

Kun ap haluat uskovaisilta vastausta ja mun toimintaa ihmettelet, niin mä kerron omasta puolestani -älä pelkää, en ala meuhkata tässä ketjussa, mulla meni voimat jo homokeskustelussa parin päivän jälkeen.

Mä yritän olla semmoinen kuin uskontoni perustaja, koska mun uskonnon kirjassa sanotaan tulemaan hänen kaltaisekseen, ja apostolit kanssa hyvinä esimerkkeinä.

Millainen Jeesus ja alkukristityt olivat? Rakastivat mutta kritisoivat. Mä en usko että kiertelivät kenenkään oville tai tunkivat traktaattia jossain kahvilassa suuhun, mutta antoivat tulla tekstiä siellä missä oli lupa eli yleisillä foorumeilla. Silti he ärsyttivät muita, koska heidän mielipiteensä oli muun yhteiskunnan mielipiteen vastainen. Joku roomalainen kuvasi heitä "kaiken maailman villitsijöiksi". En ihmettelisi jos tuomitsemis-kortti vilahti myös vastustajien taholta.

Jeesuksenkin lähestymistapa oli välillä aika tökkö ja karkea. Hän kohtasi välillä ihmisiä lempeästi kysymällä miten voi auttaa, mutta sit aloitti toimintansa käskemällä ihmisiä tekemään parannus ja uskomaan, ja vuorisaarna on täynnä kovaa litaniaa. Hän ja apostolit eivät lähestyneet joka kerta ihmisiä "kerro mulle huolesi"-lauseella vaan korkealta ja kovaa. Olivat vähän sekä että, säyseitä palvelijoita ja taviksia mutta myös kehoittajia ja varoittajia.

Mun sinnikäs vastailu muutaman kerran vuodessa jossain homoketjussa on kuin pyhäkoulupojan piipitystä verrattuna apostolien ärhäkkyyteen. Mutta mistä tuo pitkä homoepisodi mun kohdalla edes sai alkunsa? Siitä viestistäni etten ymmärrä anaaliseksiä, ja siitä lähtikin ehkä 30-50 kyssäriä liikkeelle mun suuntaani. Ja mä vastasin koska pyrin vastailemaan kaikille ja siltikään en kaikkia kysymyksiä huomannut. Kyllähän siinä varmasti alkaa mun nikki ärsyttää kun sitä jatkuu sivukaupalla, mutta on tuo aihekin aika laaja.

Mä pyrin siihen että en olisi vääränlainen uskova, eli haluan antaa oikean kuvan uskosta muille, monipuolisen kuvan. Se kuva sisältää heikkoutta mutta myös suurta uskonvarmuutta, eipä apostolitkaan paljoa horjuneet. Mutta liiallinen varmuus ärsyttää usein.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="jep jep";29743948]Kuka on pakottanut? Ketään ei tietääkseni ole pakotettu olemaan esim. juuri siellä kevätjuhlissa. Ovi on mistä voi lähteä ulos jos siltä tuntuu. Tosin mä veikkaan että se pahin ongelma on siellä lasten vanhempien päässä ja monelta ateistin lapselta kielletään juttuja vaikka lapsi itse olisi aivan hyvin, jopa mielellään halunnut olla mukana. Onko sellanenkaan mistään kotoisin?

Toiset lähtee kirkkoon ja mihis se yks tai muut "ateistiperheiden taimet" jää? Koululleko tekemään tehtäviä? Onpa kivaa. Vai saavatko vapaapäivän ihan?

Tai no, ei Suomessa ole edes koulupakkoa joten jos koulusta tulee noin suuri ongelma, kehotan siirtymään kotiopetukseen tai hommamaan yksityisopettajan.

Ja jos tässä maassa yhtään enempää aletaan karsimaan perinteitä, niin perästä kuuluu ja alkaa täällä muutkin vaatimaan oikeuksiaan, se on muuten varma!

Jotenkin tuntuu että korkeakoulut ja yliopistot eivät taida sopia kaikille jos sieltä kasvaa tällaisia - anteeksi nyt vain - typeryksiä.[/QUOTE]

Uskonnon harjoittaminen ei kuulu oppivelvollisuuteen. Siitä et luikertele millään tekosyyllä irti.

Ja vielä, jos joku haukkuu mua siitä että olen mielestäni aina uskonjutuissa oikeassa, niin se johtuu siitä että uskon että Jeesus on oikeassa. Uskontoni seuraaja siis olen ja mun uskontoni julistaa olevansa ainut oikea.

Mitäs sitä nyt oman firman tuotetta epäilemään, eli miksi uskovilta odotetaan edes sellaista?

Viimeksi muokattu:

Kuumimmat

Yhteistyössä