Olenko lapsellinen? Pahoitinko mieleni turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niinpä niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ymmärrän kyllä äitiäsi.

On täysin eri asia lomailla rauhassa kahdestaan oman puolison kanssa...

Kahdestaan? Ei ne oo lähössä sinne kahdestaan, jos viitsit edes lukea ketjua, ennenku tuut kommentoimaan. Johan sanoin tuolla aiemmin, että sen ymmärtäisinkin, jos ne lähtis kahdestaan, en todellakaan edes viitsisi ängetä mukaan. Mutta kun lähtee sinne mun pikkuveli, joka ilmeisesti vielä kuuluu perheeseen. Toivottavasti sitä ei heitetä ulos perheestä, kun löytää emännän.

joku 13-vuotias on ihan eri asia kuin vänisevä pikkulapsi josta on ylimääräistä hälyä ja vaivaa.

aika epäreilua musta on hermostua siitä ettei joku halua viettää lomaansa seurassa jossa on pikkulapsi(a). Ei se tarkoita että siitä lapsesta ei muuten pitäisi tai ettei kuulu perheeseen jos ei joka paikkaan oteta mukaan

Mun mielestä se taas nimenomaan tarkoittaa sitä, ettei kuulu perheeseen, jos sanotaan, että me haluaan lähteä PEHEEN KANSSA.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Anteeks mutta pakko kysyä, kuinka vanha sä ap olet ja kuinka vanha sun pikkuveljes on?

Mä olen 25 ja pikkuveljeni on 13. Mitä väliä iällä on tässä?

Ja sä vielä ihmettelet miks pikkuveli lähtee mukaan.......Hei anteeks nyt mut järjenkäyttö on sallittua...Mä ymmärtäisin sun kiukun jos veli on 20 ja lähtee mut te ette, mut oikeesti, ei ton ikästä voi oikein kotiinkaa jättää yksin viikoks.

Lueppa alempaa, en pahoita mieltä siitä, että veli lähtee. Jos viitsi vaan ymmärtää kerrankin oikein.

Kokoajan vetoat siihen pikkuveljeen kuitenkin.

Olenko yksin ajatusteni kanssa, kun olen sitä mieltä että kotoa pois muutto ja oman perheen perustaminen yleensä tarkoittaa siitä lapsuuden perheestä irroittautumista? Tekemisissä toki ollaan yms, mutta onhan se nyt täysin luonnollista että kotona asuva alaikäinen lapsi kulkee vanhempiensa mukana lomalla mutta aikuinen lapsi puolisonsa ja oman lapsensa kera ei. Yhteislomiakin tottakai voi viettää mutta vain jos se aidosti sopii kaikille...ns. loukkaantumisoikeutta ei pitäisi olla.

Ikävä tilanne, en sano sitä, mut ite en nyt kuitenkaa ihan tollasia herneitä asiasta ottais, ne nyt vaan haluaa tällä kertaa tehdä näin ja niillä on oikeus siihen.

Pari päivää jäähyttelyä ja sitten ehkä voi jo asiasta puhuakkin nätisti ja sanoa et tuli paha mieli.

Joku tuolla sanoi, että olen lellipentu, että mun pitää kasvaa aikuiseks.

Jos lellipentu on jonkun mielestä sellainen, jota hakataan kotona, lyödään ja tukistetaan. Huudetaan ja käsketään itse hakea koivuniemen herra jolla sitten paukutellaan paljaalle perseelle, kun teki jotain "väärin" niin sitten jollain on kyllä väärä kuva lellipennusta.

Mä olen elämässäni joutunut kokemaan vanhempieni eron sekä teini-iässä oman isäni kuoleman, joka oli mulle kova paikka. Mä olen todennäköisesti paljon aikuisempi, kuin monikaan muu mun ikäinen

Ja edelleen, en pahoittanut mieltäni siitä, että en pääsekkään lappiin (oishan siellä kiva ollut käydä) vaan siitä, että äitini sysäsi minut pois perheestään, tai ainakin se siltä kuulosti. "me lähdetään perheen kanssa"

Jos on noin, niin en ymmärrä ollenkaan, että olet menossa lähellekään äitisi lomapaikkaa. Onkohan sulla kaikki murot kulhossa?

Kauhea kun te olette ihan oikeasti jotkut ilkeitä! :o

Kai se riittäisi että sanotaan mielipide, mutta et pitää alkaa haukkua ihmistä jolla jo ennestään on paha mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Anteeks mutta pakko kysyä, kuinka vanha sä ap olet ja kuinka vanha sun pikkuveljes on?

VOI HERRANJUMALA. Sun pikkuveljes on alaikänen, sun äitis velvollisuus on huolehtia siitä! Jos se jättäis sen himaan se ois heitteillejättö. Jos ne ei ottais sitä mukaan ne joutuis ettiin lapsenvahdin. Sun jos jonkun luulis tietävän miten hankalaa on saada lapsenvahtia?

Et oo oikeesti tosissas.

Tai hei, ehdotapa että sinä vahdit sun pikkuveljeä niin ne pääsee keskenään matkaan? Ja sit sullakaan ei oo paha mieli kun sun 13-vuotias pikkuveljes ei saa enempää nallekarkkeja kun sinä eikä pääse reissuun. Kaikki voittaa! Problem solved.

Jos viitsi säkään lukea ylemmäs, niin mä kirjotin siellä jo, että mä en todellakaan ole mitenkään kateellinen mun veljelle, vaan pahoitin mieleni nimenomaan siitä, että ensin ei viitsi lähteä, kun on niin SAATANAN PITKÄ MATKA JA LUMISTA JA KARUA, MUT SITTE EI OOKKAAN KU HALUAAN LÄHTEÄ PERHEEN KANSSA.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Ja sä vielä ihmettelet miks pikkuveli lähtee mukaan.......Hei anteeks nyt mut järjenkäyttö on sallittua...Mä ymmärtäisin sun kiukun jos veli on 20 ja lähtee mut te ette, mut oikeesti, ei ton ikästä voi oikein kotiinkaa jättää yksin viikoks.

Lueppa alempaa, en pahoita mieltä siitä, että veli lähtee. Jos viitsi vaan ymmärtää kerrankin oikein.

Kokoajan vetoat siihen pikkuveljeen kuitenkin.

Ei voi muuta sanoa, kuin että et ole lukenut koko ketjua, teet vain OMAT JOHTOPÄÄTÖKSESI:

Kyllä mulle lapsuudenperhe on edelleen erittäin paljon perhe, vaikka asunkin mieheni ja lapseni kanssa. Joulunakin ollaan isovanhempien, siis perheenjäsenten, kanssa. Toki jokainen lomailee tyylillään ja ajallaan, mutta myös yhteisiä reissuja on. Ja kun ap:n äitiä ei kerran Lappi kiinnosta, niin pitääkö sinne sitten mennä pari kuukauttaa tyttären kutsun jälkeen....

Alkuperäinen kirjoittaja No:

Jos lellipentu on jonkun mielestä sellainen, jota hakataan kotona, lyödään ja tukistetaan. Huudetaan ja käsketään itse hakea koivuniemen herra jolla sitten paukutellaan paljaalle perseelle, kun teki jotain "väärin" niin sitten jollain on kyllä väärä kuva lellipennusta.

Mä olen elämässäni joutunut kokemaan vanhempieni eron sekä teini-iässä oman isäni kuoleman, joka oli mulle kova paikka. Mä olen todennäköisesti paljon aikuisempi, kuin monikaan muu mun ikäinen

Ja edelleen, en pahoittanut mieltäni siitä, että en pääsekkään lappiin (oishan siellä kiva ollut käydä) vaan siitä, että äitini sysäsi minut pois perheestään, tai ainakin se siltä kuulosti. "me lähdetään perheen kanssa"

Jos on noin, niin en ymmärrä ollenkaan, että olet menossa lähellekään äitisi lomapaikkaa. Onkohan sulla kaikki murot kulhossa?

Peesi. Oot samaan aikaan katkera siitä että sun porukat on ihan kauheita, ja siitä että ne kehtaa mennä lomalle ilman sua?

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:

Kai se riittäisi että sanotaan mielipide, mutta et pitää alkaa haukkua ihmistä jolla jo ennestään on paha mieli.

Naisten tyypillistä laumakäyttäytymistä. Yks on maassa ja potkitaan vähän vielä lisää. Mua alkaa ihan oksettaa.

No näinpä säkin hänen äitinsä jo tuomitsit tahallaan ilkeäksi...Mutta sun mielipiteesihän/tapasi reagoida on aina oikeampi kuin muiden.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Ja toisaalta, jos olet tuollainen prinsessa, en kyllä varmasti ottaisi sinua matkalle määräilemään ja jalkaa polkemaan...äitisi taitaa jo tietää paremmin.

Prinsessoita on pidetty perheessä hyvin, ei oo mustelmia ollut eikä arpia. Joten en ole prinsessa. En potki maata jalalla koska se sattuu, enkä määräile ihmisiä :D Jos määräilisin, määräisin itseni mukaan :D ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Just:

VOI HERRANJUMALA. Sun pikkuveljes on alaikänen, sun äitis velvollisuus on huolehtia siitä! Jos se jättäis sen himaan se ois heitteillejättö. Jos ne ei ottais sitä mukaan ne joutuis ettiin lapsenvahdin. Sun jos jonkun luulis tietävän miten hankalaa on saada lapsenvahtia?

Et oo oikeesti tosissas.

Tai hei, ehdotapa että sinä vahdit sun pikkuveljeä niin ne pääsee keskenään matkaan? Ja sit sullakaan ei oo paha mieli kun sun 13-vuotias pikkuveljes ei saa enempää nallekarkkeja kun sinä eikä pääse reissuun. Kaikki voittaa! Problem solved.

Jos viitsi säkään lukea ylemmäs, niin mä kirjotin siellä jo, että mä en todellakaan ole mitenkään kateellinen mun veljelle, vaan pahoitin mieleni nimenomaan siitä, että ensin ei viitsi lähteä, kun on niin SAATANAN PITKÄ MATKA JA LUMISTA JA KARUA, MUT SITTE EI OOKKAAN KU HALUAAN LÄHTEÄ PERHEEN KANSSA.

Mieti ny itekin oikein ajan kanssa että voikohan sitä oikeen verrata että lähtee SUN kaveriporukan aikataulujen ja mieltymysten mukaan lomalle koska sä tarvit lapsenvahdin, vai että lähtee miehensä ja lapsensa kaa omaan tahtiin rauhalliselle lomalle?

Ja eikö sun äitis saa ikinä muuttaa mieltään? Jos äkkiseltään kysyttynä oli hidas syttymään idealle ja asiaa pohdittuaan alko miettiä että voishan olla ihan kivaa?

Alkuperäinen kirjoittaja m:

No näinpä säkin hänen äitinsä jo tuomitsit tahallaan ilkeäksi...Mutta sun mielipiteesihän/tapasi reagoida on aina oikeampi kuin muiden.

No hänen äiti ei nyt kirjoittele tässä, eikä tarvitse lohdutusta. Minusta ap kirjoitti sillä tavalla, että siitä huokui se, että äiti käyttäytyy tämän tästä omituisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Naisten tyypillistä laumakäyttäytymistä. Yks on maassa ja potkitaan vähän vielä lisää. Mua alkaa ihan oksettaa.

Viittaat ilmeisesti ap:n äitiin, jota tässä naisporukalla oot tuomitsemassa hirviöksi?

Olenko yksin ajatusteni kanssa, kun olen sitä mieltä että kotoa pois muutto ja oman perheen perustaminen yleensä tarkoittaa siitä lapsuuden perheestä irroittautumista? Tekemisissä toki ollaan yms, mutta onhan se nyt täysin luonnollista että kotona asuva alaikäinen lapsi kulkee vanhempiensa mukana lomalla mutta aikuinen lapsi puolisonsa ja oman lapsensa kera ei. Yhteislomiakin tottakai voi viettää mutta vain jos se aidosti sopii kaikille...ns. loukkaantumisoikeutta ei pitäisi olla.

et ole yksin.

Jos mä puhun jollekin mun perheestä, se useimmiten tarkoittaa miestä ja lapsia, joissakin tilanteissa taas lapsuudenkodin perhettä jne eikä silti se tarkoita että ne joita sillä hetkellä ei mainita, eivät enää kuuluisi perheeseen

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Eli sun mielestä äitis ei sais viettää parisuhdeaikaa miehensä kanssa, koska sä halut jonkun vahtimaan sun lasta kun ite laskettelet? Ja asiaa pahentaa se ettei äitis suostunu lähteen lastenlikaks kaveriporukan ryyppyreissulle?

peesaa tätä

Ikävä tilanne, en sano sitä, mut ite en nyt kuitenkaa ihan tollasia herneitä asiasta ottais, ne nyt vaan haluaa tällä kertaa tehdä näin ja niillä on oikeus siihen.

Pari päivää jäähyttelyä ja sitten ehkä voi jo asiasta puhuakkin nätisti ja sanoa et tuli paha mieli.

Siis te ymmärrätte nyt ihan vääri, miksette te vaan voi tajuta, että te ymmärrätte tahallanne väärin, tai sitten te vaan ootte ihan vitun tyhmiä.

Mä en pahoittanut mieltäni siitä, ETTEI MEITÄ OTETA MUKAAN, vaan siitä, ETTÄ NYT SITTEN VOIDAAN LÄHTEÄ, MUTTA SILLON KU ME PYYETTIIN, OLI TEKOSYITÄ KYMMENIÄ, SAMAT SYYT ON NYT. MUTTA LÄHETÄÄNPÄ KUITENKIN.

Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Viittaat ilmeisesti ap:n äitiin, jota tässä naisporukalla oot tuomitsemassa hirviöksi?

Juuri tämän takia minulla ei ole kuin pari hyvää ja järkevää naispuolista ystävää. Tällasta tämä akkojen kotkotus on. Miten ihmeessä miehet jaksaa.. Vedetään hatusta omia johtopäätöksiä ja kuvitellaan kaikenlaista, heh!

Alkuperäinen kirjoittaja No:

Kuten sanoin aiemmin, ne asiat on sovittu jo aikoja sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
Kyllä mulle lapsuudenperhe on edelleen erittäin paljon perhe, vaikka asunkin mieheni ja lapseni kanssa. Joulunakin ollaan isovanhempien, siis perheenjäsenten, kanssa. Toki jokainen lomailee tyylillään ja ajallaan, mutta myös yhteisiä reissuja on. Ja kun ap:n äitiä ei kerran Lappi kiinnosta, niin pitääkö sinne sitten mennä pari kuukauttaa tyttären kutsun jälkeen....

Tytär kutsi äidin mukaan lapsenvahdiksi kaveriporukan uudenvuoden ryyppylomalle. Se eroaa vähän oman perheen kesken vietettävästä lomasta.

Olen samaa mieltä. Täysin samaa mieltä.

Yhteistyössä