tuttavani kertoi alkuviikosta kun oli käymässä, että tulee nyt viikonloppuna tänne sukuloimaan, asuu siis toisella paikkakunnalla,
Sanoin, että voi soitella jos jaksaisin keittää jossain välissä kahvit,
Perjantaina sitten laittoi viestin "olen kohta siellä, voinko tulla käymään?"
Vastasin, että makaan sohvalla raatona, tule vaan,
Hän sanoi tulevansa myöhemmin illalla.
hän oli laittanut 19.30 viestiä, että nyt voisi tulla,
Seuraavana aamuna heräsin aikaisin siihen, että hän yrittää soittaa.
Sitten piippasi viesti "haloo, voinko tulla nyt käymään?"
Kiukkuisena nousin ylös ja vastasin, "valitettavasti nyt ei käy, heräsin sun soittoon, juon aamukahvit ja olen sopinut meneväni iltapäivällä kirppikselle ystäväni kanssa, ennen sitä yritän siivota kotia hieman"*
Tähän hän vastasi että jos tulisi aamukahville mun kanssa kun kaipaa niin kovasti seuraa ja sukulaisilla oli jotain menoa heti aamusta ja joutuu olemaan siellä yksin.
Laitoin sitten vaan tylysti, että nyt ei käy.
Mitä helvettiä? Helppoahan se on tehdä ap:stä tarinan pahis, kun poistetaan alkuperäisestä tarinasta kaikki ne kohdat, joissa ap:n kaveri itse käyttäytyi niin kuin mikäkin pölvästi.
Mutta okei, jos tällä palstalla voi noin vaan muokkailla muiden kirjoituksia mieleisikseen, niin laitanpa minäkin tähän oman versioni alkuperäisestä tarinasta. Lue tämä ajatuksella, niin ehkäpä tarinan todellinen pahis selviää sinullekin:
Tuttavani kertoi alkuviikosta kun oli käymässä, että tulee nyt viikonloppuna tänne sukuloimaan, asuu siis toisella paikkakunnalla. Kyseli mun suunnitelmia ja kerroin, että meinaan vaan olla ja levätä ja nukkua ja nauttia hiljaisuudesta ja rauhasta.
Perjantaina sitten laittoi viestin "olen kohta siellä, voinko tulla käymään?" Vastasin, että makaan sohvalla raatona, tule vaan, mutta aion jatkaa samalla makaamista raatona loppuillan.
No, olin nukahtanut sohvalle ja yöllä kun heräsin huomasin että hän oli laittanut 19.30 viestiä, että nyt voisi tulla. En tietenkään vastannut kun nukuin. Klo 21 oli tullut viesti "huhuu" ja klo 23.00 "kiva, et sitten voinut vastata."
Seuraavana aamuna heräsin aikaisin siihen, että hän yrittää soittaa. En vastannut kun olin aivan unenpöpperössä. Yritin jatkaa vielä unia KUN KERRANKIN OLISI SAANUT, mutta sitten piippasi viesti "haloo, voinko tulla nyt käymään?"
Kiukkuisena nousin ylös ja vastasin, "valitettavasti nyt ei käy, heräsin sun soittoon, juon aamukahvit ja olen sopinut meneväni iltapäivällä kirppikselle ystäväni kanssa, ennen sitä yritän siivota kotia hieman" Samalla pahoittelin, että olin illalla nukahtanut ja ihmettelin kun hän oli niin myöhään vasta ollut tulossa.
Tähän hän vastasi että jos tulisi aamukahville mun kanssa kun kaipaa niin kovasti seuraa ja sukulaisilla oli jotain menoa heti aamusta ja joutuu olemaan siellä yksin.
No mä olin aivan, että miten voi olla ettei tajua, että mä en nyt kaipaa tänne ketään seurustelemaan vaan oikeesti haluan olla rauhassa, juoda kahvit, siivota ja mennä sinne kirppikselle. Laitoin sitten vaan tylysti, että nyt ei käy.
Hetken päästä tuli TAAS viesti "no jos tulen sitten huomenna, jooko?" Vastasin että huominen käy, olen koko päivän kotona, tule vaikka iltapäivällä.
No illan aikana tuli vielä 2 viestiä, jossa toisessa kyseli mitä teen. En vastannut mitään ja toisessa taas se "huhuu."
Seuraavana aamuna heräsin TAAS siihen, että puhelin soi. Soittaja oli tämä tuttavani. Yritin taas jatkaa unia ja sitten tuli viesti "niin käyhän se, että tänään nähdään sitten iltapäivällä?"
Laitoin vaan viestiä "soita iltapäivällä kun olisit tulossa, katsotaan mikä sitten on fiilis ja meininki täällä. Nyt väsyttää ja ärsyttää, nukuin huonosti ja heräsin taas sun soittoon"
Tähän hän sitten vielä vastas, että "kiva juttu nähdä. Jos hän sitten soittaa kun tulee. Ja pidä se puhelin kokoajan vieressä ja koita vastata siihen sitten kun soitan. Oon huomannu että sulla tuottaa jonkinlaisia vaikeuksia vastata siihen puhelimeen ja se on aika ärsyttävää."
Mä vedin tosta sitten kamalat porot nokkaan ja raivostuin. Laitoin hälle sit viestiä, että ei tarvi tulla, tule joskus toiste, en jaksa nyt tuollaista lapsellista käytöstä ja mun syyttelya siitä, että en päivystä puhelinta todellakaan 24/7.
No nyt hänestä ei ole sitten kuulunut mitään.
Että näin. Siinä olen kyllä samaa mieltä muiden kirjoittajien kanssa, että ap:n "heräsin sun soittoon"-valitus oli tarpeetonta, kun kännykän saa äänettömälle. Muuten tuossa tarinassa ei kuitenkaan ollut kuin yksi ainoa bitch ja se oli ap:n kaveri.
Lopuksi ihmettelen vielä näitä "miksi et sanonut suoraan, että tämä viikonloppu ei käy?"-kommentteja? Ap:hän kirjoitti viestinsä lopussa, että "jo alkuviikolla sanoin, että haluan viikonlopun olla vaan rauhassa, enkä välttämättä nähdä ketään." Minun mielestäni tuo on kyllä aika suoraan sanottu enkä itse ap:n kaverin asemassa häiritsisi ap:tä tuon jälkeen enää yhdelläkään viestillä. Mutta kukin tyylillään.