Olinko mielestänne kohtuuton ja pikkumielinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyttää vieläkin..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luulen että tää kaveri on hieman poikkeava neurologisesti eikä ehkä ajattele kuten ns. normaalit ihmiset. Ap taas luultavasti kykenee normaaliin ajatteluun. Kaveri siis teki hölmösti, tosin ehkä tahattomasti mutta ap:n olisi pitänyt sanoa heti suoraan eikä venytellä ja jättää kaveri roikkumaan.

Kivan paljon tullut kommentteja... :D
Eipä tuo 19.30 ole tässäkään perheessä mikään mahdoton vierailuaika, varsinkin kun olen illan yksin, mutta kyllä normaalisti meillä on iltatoimet jo siihen aikaan. Lähinnä se 19.30 illalla ihmetytti siksi kun tuttavani ilmoitti kahden aikaan olevansa täällä ja kun pyysin tulla käymään hän ilmoitti tulevansa myöhemmin. Taisi mennä ajatus ristiin kun en todella aavistanut että myöhemmin on siihen aikaan. Ja tottakai olisi saanut tulla siihenkin aikaan kun kerta olin yksin kotona, mutta kun nukuin jo...
Mun mielestä ei myöskään ollut outoa, että nukuin lauantaiaamuna kahdeksalta vielä, vaikka sitä joku täällä ihmetteli. Titääköhän hän kuinka valtavasti loppuraskaudessa ylipäätään valvotaan öisin, heräillää jatkuvasti vessaan jne. Unta kertyi tuona yönä ehkä se 8 tuntia, vaikka taisinkin nukahtaa jo ennen klo 19.00 illalla.

Mitä tulee tähän mun kohtuuttomuuteen niin pyysin tuttavaltani nyt aamulla asiaa anteeksi. Sanoin, että mun olisi pitänyt jo silloin alkuviikosta sanoa, että otan itse yhteyttä viikonloppuna jos kaipaan seuraa. (taisin kyllä näin sanoakin silloin, mutta lupasin että hän saa kyllä soittaa kun jo silloin kyseli että eikö muka voisi tulla edes sitten pikaisesti jossain välissä käymään). Ja ei hän ei ole ystäväni, tutun tuttu, joka nyt sattuu usein käymään silloin kun on täälläpäin. Olemme ihan eri planeetalta. Hän on mua 10v. nuorempi, lapseton, aina menossa tai tulossa ja kokoajan jonkun seurassa. Hän on mullekin monta kertaa sanonut, että ei osaa olla yksin. Mies vaihtuu kun sukka ja jos ei ole miestä niin yökyläilee tuttavillaan ja vanhemmillaan. Yleensä meidän tapaamiset menee niin, että minä keitän kahvit ja kuuntelen ja kuuntelen kun hän puhuu ja häntä ei kamalasti kiinnosta mun jutut tästä lapseperhearjesta. Muuten ihan ok tyyppi ja pystyn kyllä häntä kuuntelemaan, mutta yleensä hänen vierailut venyy sellaiseen viiteen tuntiin, niin sitten joskus vaan tulee sellainen olo, että ei jaksais hänen seuraa ihan aina...

Vierailija, väännetään nyt rautalangasta jos ymmärtämisen kanssa on noin paljon ongelmia: joidenkin mielestä puoli kahdeksalta perjantai-iltana on oikein kohtuullinen aika kyläillä, toisten mielestä ei. Sen takia minun mielestä ei voi olettaa, että kukaan järkevä ihminen ei enää tuohon aikaan ehdota kyläilyä, tai ainakaan siitä ei kannata vetää hernettä nenään, vaan vois vain todeta, että "meillä mennään nukkumaan aika aikasin, joten vierailu illalla tarkottaa viimeistään klo 18". Jos puhutaan vaan, että kylään voi tulla illalla, niin mistäs helkkarista se ap:n kaveri olis voinu tietää että puoli kaheksalta perjantai-iltana lapseton mökki on jo sulkenu ovensa vierailta?

Ja kuten aiemmin sanoin (jos yhtään luit mun kirjotuksia), se ap:n kaverin jatkuva soittelu ja viestien lähettely ei ollu se kaikista fiksuin veto, etenkin ne aamukaheksan soitot. Mutta sen kannalta en esimerkiks sitä perjantain viestipaljoutta ihmetelly, koska minusta ap teki kaverilleen tylyt oharit eikä vaivautunu edes vastaamaan vaikka viestillä, että "nyt on jo mulle liika myöhästä, menen nukkumaan, soitellaan huomenna".

Ja ihan todella, ei kaikki ihmiset ole raskausaikana todella väsyneitä, kaikki ei ole ollu edes raskaana, joten ei, sitä uupumista ja unen tarvetta ei kaikki ymmärrä jos siitä ei erittäin selvästi kerro. Joillain ihmisillä on kummallinen tapa olettaa, että toiset osaa lukea ajatuksia ja tietää ihan kertomattakin, että miltä minusta milloinkin tuntuu. Se ap:n kaveri ei mitenkään voinu tietää, että ap oli nukkunu huonosti, joten siitä on ihan turha kaverille raivota. Toki se aamukasin soitto oli tosi aikanen, että kyllä siitä minusta voi sanoa, että siihen aikaan vielä nukutaan ja pyytää että jatkossa soittelis vähän myöhemmin jollei ole ihan älyttömän tärkeetä asiaa. Mutta niistä huonoista yöunista se kaveri ei ollu vastuussa, eikä myöskään siitä, että ap itse valitsi olla vastaamatta niihin soittoihin ja viesteihin, eikä siltikään laittanu puhelinta äänettömälle.

Jos puhelin on päällä, se saattaa soida. Kenelle se tulee yllätyksenä?

Ja ihanko todella jotku luottaa niin vähän lastensa isään ja isoäitiin, että odotetaan jotain kauheeta onnettomuutta eikä sen takia voi laittaa puhelinta äänettömälle yöksi?

Viimesimmän kirjotuksen perusteella ap toimi minusta nyt niinku aikuinen. Samalla vähän selkiinty, minkä takia tää kaveri ei ehkä niin kauheen tervetullu ja haluttu vieras ole koskaan muulloinkaan, että sikäli en ihmettele enää niin paljoo vähän viileetä suhtautumistapaa kyläilyehdotuksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttää vieläkin..;29578873:
tuttavani kertoi alkuviikosta kun oli käymässä, että tulee nyt viikonloppuna tänne sukuloimaan, asuu siis toisella paikkakunnalla,

Sanoin, että voi soitella jos jaksaisin keittää jossain välissä kahvit,

Perjantaina sitten laittoi viestin "olen kohta siellä, voinko tulla käymään?"

Vastasin, että makaan sohvalla raatona, tule vaan,

Hän sanoi tulevansa myöhemmin illalla.

hän oli laittanut 19.30 viestiä, että nyt voisi tulla,

Seuraavana aamuna heräsin aikaisin siihen, että hän yrittää soittaa.

Sitten piippasi viesti "haloo, voinko tulla nyt käymään?"

Kiukkuisena nousin ylös ja vastasin, "valitettavasti nyt ei käy, heräsin sun soittoon, juon aamukahvit ja olen sopinut meneväni iltapäivällä kirppikselle ystäväni kanssa, ennen sitä yritän siivota kotia hieman"

Tähän hän vastasi että jos tulisi aamukahville mun kanssa kun kaipaa niin kovasti seuraa ja sukulaisilla oli jotain menoa heti aamusta ja joutuu olemaan siellä yksin.

Laitoin sitten vaan tylysti, että nyt ei käy.

en edes pidemmälle viitsi jatkaa. lue nyt itsekin!

kaveri on tulossa paikkakunnalle, kysyy voidaanko nähdä. sovitte, että tulee MYÖHEMMIN ILLALLA. viestittelee 19.30 (miten sinä sen myöhemmin illalla oikein ymmärsit?), muttet vastaa, viestittelee vielä uudelleenkin mutttet vastaa. soittaa sitten aamulla ja ihmettelee mitä tapahtuu. olet epäkiva.

kertoo kaipaavansa seuraa, olevansa yksinäinen, ehkä jotkun huolet painaa. olet jälleen epäkiva.

yrittää vielä myöhemminkin tavata ystäväänsä, sinä jätät huomiotta tai olet inhottava.

Kyllä varmaan olisi kaverinkin pitänyt aiemmin tajuta. toisaalta kyllä minäkin yritän siinä lähtöoletuksessa pysyä mahdollisimman kauan, että ystäväni tahtoisivat minua auttaa ja minun seurassani viettää aikaa. VARSINKIN, JOS NIIN OVAT KYSYTTÄESSÄ SANONEET.

Ymmärrän, että olet raskaana ja väsynyt, mutta kaverikin voi olla vaikka sairastunut syöpään ja väsynyt. sano suoraan että "olen tänä viikonloppuna yksinäni ja lepään, nähdään joku toinen kerta" äläkä ole pompotteleva vittupää.

Kaveri kuulostaa rasittavalta. Mulla on yksi tuollainen tuttu, joka ei osaa olla yksin, vaan koko ajan pitää olla seuraa, jos ei livenä niin puhelimessa. Ihan kamala tyyppi mun mielestä, onneksi ei nykyään mulle soittele.

No joo, olit vähän tökerö itsekin, mutta syytä hormoneja :saint:

tuttavani kertoi alkuviikosta kun oli käymässä, että tulee nyt viikonloppuna tänne sukuloimaan, asuu siis toisella paikkakunnalla,

Sanoin, että voi soitella jos jaksaisin keittää jossain välissä kahvit,

Perjantaina sitten laittoi viestin "olen kohta siellä, voinko tulla käymään?"

Vastasin, että makaan sohvalla raatona, tule vaan,

Hän sanoi tulevansa myöhemmin illalla.

hän oli laittanut 19.30 viestiä, että nyt voisi tulla,

Seuraavana aamuna heräsin aikaisin siihen, että hän yrittää soittaa.

Sitten piippasi viesti "haloo, voinko tulla nyt käymään?"

Kiukkuisena nousin ylös ja vastasin, "valitettavasti nyt ei käy, heräsin sun soittoon, juon aamukahvit ja olen sopinut meneväni iltapäivällä kirppikselle ystäväni kanssa, ennen sitä yritän siivota kotia hieman"*

Tähän hän vastasi että jos tulisi aamukahville mun kanssa kun kaipaa niin kovasti seuraa ja sukulaisilla oli jotain menoa heti aamusta ja joutuu olemaan siellä yksin.

Laitoin sitten vaan tylysti, että nyt ei käy.

Mitä helvettiä? Helppoahan se on tehdä ap:stä tarinan pahis, kun poistetaan alkuperäisestä tarinasta kaikki ne kohdat, joissa ap:n kaveri itse käyttäytyi niin kuin mikäkin pölvästi.

Mutta okei, jos tällä palstalla voi noin vaan muokkailla muiden kirjoituksia mieleisikseen, niin laitanpa minäkin tähän oman versioni alkuperäisestä tarinasta. Lue tämä ajatuksella, niin ehkäpä tarinan todellinen pahis selviää sinullekin:

Tuttavani kertoi alkuviikosta kun oli käymässä, että tulee nyt viikonloppuna tänne sukuloimaan, asuu siis toisella paikkakunnalla. Kyseli mun suunnitelmia ja kerroin, että meinaan vaan olla ja levätä ja nukkua ja nauttia hiljaisuudesta ja rauhasta.

Perjantaina sitten laittoi viestin "olen kohta siellä, voinko tulla käymään?" Vastasin, että makaan sohvalla raatona, tule vaan, mutta aion jatkaa samalla makaamista raatona loppuillan.

No, olin nukahtanut sohvalle ja yöllä kun heräsin huomasin että hän oli laittanut 19.30 viestiä, että nyt voisi tulla. En tietenkään vastannut kun nukuin. Klo 21 oli tullut viesti "huhuu" ja klo 23.00 "kiva, et sitten voinut vastata."

Seuraavana aamuna heräsin aikaisin siihen, että hän yrittää soittaa. En vastannut kun olin aivan unenpöpperössä. Yritin jatkaa vielä unia KUN KERRANKIN OLISI SAANUT, mutta sitten piippasi viesti "haloo, voinko tulla nyt käymään?"

Kiukkuisena nousin ylös ja vastasin, "valitettavasti nyt ei käy, heräsin sun soittoon, juon aamukahvit ja olen sopinut meneväni iltapäivällä kirppikselle ystäväni kanssa, ennen sitä yritän siivota kotia hieman" Samalla pahoittelin, että olin illalla nukahtanut ja ihmettelin kun hän oli niin myöhään vasta ollut tulossa.

No mä olin aivan, että miten voi olla ettei tajua, että mä en nyt kaipaa tänne ketään seurustelemaan vaan oikeesti haluan olla rauhassa, juoda kahvit, siivota ja mennä sinne kirppikselle. Laitoin sitten vaan tylysti, että nyt ei käy.

Hetken päästä tuli TAAS viesti "no jos tulen sitten huomenna, jooko?" Vastasin että huominen käy, olen koko päivän kotona, tule vaikka iltapäivällä.

No illan aikana tuli vielä 2 viestiä, jossa toisessa kyseli mitä teen. En vastannut mitään ja toisessa taas se "huhuu."

Seuraavana aamuna heräsin TAAS siihen, että puhelin soi. Soittaja oli tämä tuttavani. Yritin taas jatkaa unia ja sitten tuli viesti "niin käyhän se, että tänään nähdään sitten iltapäivällä?"

Laitoin vaan viestiä "soita iltapäivällä kun olisit tulossa, katsotaan mikä sitten on fiilis ja meininki täällä. Nyt väsyttää ja ärsyttää, nukuin huonosti ja heräsin taas sun soittoon"

Tähän hän sitten vielä vastas, että "kiva juttu nähdä. Jos hän sitten soittaa kun tulee. Ja pidä se puhelin kokoajan vieressä ja koita vastata siihen sitten kun soitan. Oon huomannu että sulla tuottaa jonkinlaisia vaikeuksia vastata siihen puhelimeen ja se on aika ärsyttävää."

Mä vedin tosta sitten kamalat porot nokkaan ja raivostuin. Laitoin hälle sit viestiä, että ei tarvi tulla, tule joskus toiste, en jaksa nyt tuollaista lapsellista käytöstä ja mun syyttelya siitä, että en päivystä puhelinta todellakaan 24/7.

No nyt hänestä ei ole sitten kuulunut mitään.

Että näin. Siinä olen kyllä samaa mieltä muiden kirjoittajien kanssa, että ap:n "heräsin sun soittoon"-valitus oli tarpeetonta, kun kännykän saa äänettömälle. Muuten tuossa tarinassa ei kuitenkaan ollut kuin yksi ainoa bitch ja se oli ap:n kaveri.

Lopuksi ihmettelen vielä näitä "miksi et sanonut suoraan, että tämä viikonloppu ei käy?"-kommentteja? Ap:hän kirjoitti viestinsä lopussa, että "jo alkuviikolla sanoin, että haluan viikonlopun olla vaan rauhassa, enkä välttämättä nähdä ketään." Minun mielestäni tuo on kyllä aika suoraan sanottu enkä itse ap:n kaverin asemassa häiritsisi ap:tä tuon jälkeen enää yhdelläkään viestillä. Mutta kukin tyylillään.

Yhteistyössä