Olisitko kiltti ja sanoisit mielipiteesi tästä koko jutusta ja miehestä, on pitkä juttu mutta sentään kappalejaot on...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos.

Uskon kyllä että tulee päivä jolloin näen mitä tämä suhde olisi jatkuessaan minulle tehnyt ja vieläpä sen mitä se on tehnyt minulle nyt jo.

Toiseen ketjuun jo mainitsinkin että minulle on tullut pari toistuvaa painajaista, toisessa tapan jonkun ihmisen täysin vahingossa, viimeksi heittelin palloa ja se pallo osui jotakuta päähän. Sitten loppu-uni menee siinä että yritän piiloitella ruumista etten jäisi erehdyksessä kiinni koska kukaan ei usko että kyseessä oli vahinko. Mähän tässä tunnen syyllisyyttä alitajuisesti siitä että olen jättänyt erehdyksessä jotain "tärkeää" kertomatta josta mies raivostuu eikä usko minua että kyseessä oli jokin viaton juttu.

Toisessa unessa olen miehen kanssa viettämässä mukavaa aikaa ja yhtäkkiä mies sanoo eroavansa minusta, tähän uneen herään itkien. Unista kun kerroin miehelle meni hiljaiseksi ja oli pari päivää tavallistakin kultaisempi ja hellempi ja kertoi miten pahoillaan oli mutta seuraavassa riidassa jo nämäkin kertomiset olivat hänen syyllistämistään.

Olisi ihanaa jos ei olisi mitään hyviä aikoja muisteltavana. Tässä päivän itkun jälkeen alkavat olla silmäluomet niin turvoksissa että tuskin huomenna auki saan. Olo on myös riittämätön, tuntuu että jos itse olisi tsempannut seksinkin saralla ei tätä olisi tapahtunut vaikka ihanasti monet teistä olette tukeneet kovasti ja sanoneet että aihetta ei ole.

Eniten pelkään heräämistä. Kun päivällä kelailee näitä juttuja säilyyy jotenkin järki mutta kun herää aamulla tai havahtuu aamuyöllä hereille niin tiedän että luvassa on sellaista kauhua ja paniikkia että oksat pois. Se minua pelottaa kovastikin että miten järki säilyy läpi näiden aamujen, että miten sitä konkreettisesti selviää.

Sun pitää vaan uskoa sinä et ole syyllinen tuohon miehen harrastamaan ero-manipulointiin, eikä siitä pidä tuntea syyllisyyttä. Nyt ei taida olla hyvä hetki muistella niitä ihania aikoja koska täytyy sinun itsesikin se ymmärtää että teidän suhde ei ole ollut terve. Kaikki kääntyy vielä parhain päin, usko pois, minä voin omalla kokemuksellani sen sanoa.
Minä elin hirveässä helvetissä vuosia ex:n kanssa ja jotenkin pidin sitä normaalina elämänä, nyt eron jälkeen vasta olen tajunnut kuinka sairasta se avioliitto oli. Vasta ero ja omissa oloissa eläminen sai minut tajuamaan että parisuhteeni ei todellakaan ollut normaali. Kaikkeen tottuu ja turtuu myös kaikkeen paskaan kohteluun.

Arvosta itseäsi, älä enää lahde sen miehen leikkiin mukaan. Postita sille se avain ja älä vastaa mihinkään viesteihin tai puheluihin. Nyt sinun pitäis jostain löytää sitä itsekunnioitusta niin paljon että voit itsellesi sanoa ettet ole tuommoista paskaa ansainnut ja että ero on hyvä ratkaisu. :hug:

Voin kertoa että vaikka nyt tuntuu pahalta niin ajan kuluessa huomaat todella kuinka ero on ollut ainoa ratkaisu. Itse elin 6vuotta tuon tyyppisen ihmisen kanssa, oli mustasukkanen, pari kertaa kävi käsiksikin, tyrannisoi ja uhkaili aina raivostuessaan jne. Asuttiin yhdessä ja lapsikin on ja aluksi musta tuntu etten mitenkään voi selvitä yksin, olinhan jo ihan siinä uskossa etten mitään edes osaa itse kun olen niin idiootti.

Ei mennyt kuin muutama kuukausi ja huomasin kuinka paljon helpompi on hengittää, on mukava mennä kotiin, on mukava pitää yhteyttä ystäviin ja olo on niin hyvä. Kyllä se vielä sullekin koittaa se ilo :hug:

Suunnaton kiitos tsemppauksesta. Kulutin iltaani siten että kirjoitin teidän antamat kommentit lapuille jotka otan tuohon viereen kun menen nukkumaan. Kun aamulla kauhuissani herään on mulla siinä vierellä teidän puhuma järki. Kiitos siitä, en tiedä mitä jos ei olisis tällaista tukea saanut, syyttelisin varmaan itseäni täyttäpäätä 100 kertaa enemmän kuin nyt. Niin että kiitos nyt

Joo, en kaikkia jaksanu lukea, mutta ei tohon pidä jäädä. Jos mies lähtee hakemaan itse tuohon apua ja pystyy näyttämään että muutos tapahtuu, suhteesta voi tulla joskus jotain. Itse saan aika-ajoin mustasukkaisuuskohtauksia, kerran olen kyseenalaistanut koko suhteen. Silloin olin todella epävarma siitä, olenko minä se, kenen kanssa mies haluaa olla. Sitten oltiin hiljaa hetki ja keskusteltiin ja puhuttiin. Joka helpotti.

Parisuhteessa pitää olla sellanen luottamus itseensä ja kumppaniinsa, että toinen voi matkustaa kuukaudeksi maapallon toiselle puolelle ilman että suhde kärsii. Voi olla vaikka vastakkaista sukupuolta olevan kanssa nukkumassa samalla patjalla. Mieheni luotan hänen ystävättären luo yöksi (mielummin kuin taxilla kotia) ja tiedän, ettei riitaa tai suhteen katkeamista tulisi, jos itse sippaisin miespuoleisten ystävieni luo. Tuo sinun suhteesi kuulosti siltä, että meille tyypilliseltä "moi kulta, miten töissä meni? Mä lähen antin kanssa kahville ja tuun viel pyörähtää kotona ennen töihin menoo" ei onnistuis.

Sun ilmeisesti exäs ei luota itseensä, missä taitaa olla hänen ongelmansa.

Tulkinnat siitä, että miehesi on narsisti ovat aika pitkälle meneviä. Kannattanee lähteä liikkeelle vähän rauhallisemmalla linjalla.

Hänen problematiikkansa lähtee toki samasta ongelmasta kuin narsisteilla, eli hylkäämisen pelosta. Miksi miehesi uhkailee nimen omaan erolla? Helppo vastaus: siksi että hylkääminen on hänelle pelottavin asia maailmassa. Tulet huomaamaan tämän, kuten joku tässä ketjussa sinua kehottikin tekemään, katsomalla hänen bluffinsa. Eli: No, jumlauta erotaan sitten! Sen jälkeen et ole missään tekemisissä hänen kanssaan. Et vastaa viesteihin, et yhtään mihinkään. Kohta se jo seisoo ovesi takana ruusut lapasessa.

Mutta, mutta. Luulet että tämä oli viimeinen kerta kun hän turvautuu erolla uhkailuun. Näin tuskin käy. Täydellinen impulssikontrollin puute yhdistettynä syvään hylkäämisen pelkoon aktivoi miehessäsi nämä tuntemukset ja reaktiot taas uudelleen. Hänen ongelmansa on sen verran vakava, ettei yksi pitkällekään viety koirakoulu saa aikaan pysyvää muutosta. Hän tarvitsee ammattiapua, vaikka ei sitä itse tietenkään usko. Momenttumisi saattaa kuitenkin olla juuri tuossa hetkessä kun hän luulee sinun vihdoin jättäneen hänet. Juuri tällöin kannatta ehdottaa hänelle ammattiavun hankkimista, siis hetkenä kun hän on haavoittuvimmillaan. Jos ei suostu, niin kytkin ylös! Kuvaamasi fyysiset tuntemukset ovat äärimmäisen vakavia viestejä. Niiden jatkuminen saattaa romahduttaa sinut, joten jokin ratkaisu on saatava. Käy toki puhumassa ammattilaisen kanssa itsekin, se tuo tarvittavaa perspektiiviä tilanteeseen.

Voi kuinka toivoisin,että jaksaisit vetää eroprosessin nyt oikeasti läpi.Sinusta tulee kiltti ja herkkä kuva ja uhkailut saavat sinut ihan tolaltaan.Tuo on todella rankkaa.

Itse olen päätynyt yhteen kahden uhkailijan kanssa.Toisen heistä kanssa yritämme edelleen,vaikka voinkin erittäin huonosti.Lasten vuoksi yritän vielä,toisaalta lasten takia haluaisin erota,sillä yksin voisin turvata heille rauhallisen ja pelottoman kodin paremmin.
Mies uhkailee erolla jatkuvasti,suuttuu mistä milloinkin,on täysin ennalta-arvaamaton ja kärsii selkeästi kontrollinpuutteesta.Vihaisena nyrkit paukkuvat seinään,sanoo ilkeitä asioita,loukkaa tahallaan,lähtee ovet paukkuen.Pahinta on,ettei suuttumisia voi välttää mitenkään.Sinulla on vielä elämää ja ystäviä ympärilläsi,mutta minä olen luopunut aivan kaikesta.Olen ypöyksin lasten kanssa neljän seinän sisällä,mutta sekään ei ole riittänyt.Hän on keksinyt,että kauppareissuilla flirttailen ja hän epäilee kaksoiselämää minulla,vaikkei pysty sitä edes mitenkään perustelemaan.Miten minulla voisi muita miehiä olla,kun olen 24/7 lapsissa kiinni.

Kunpa jotenkin jaksaisit oikeasti erota.Voisit saada niin paljon parempaa!Eroa,ennen kuin on liian myöhäistä!

Voimia!*hal*

Hei,
Voimia kovasti sulle.

Musta vaan nyt tuntuu, että miehesi on vaan voinut kauemmin jo pahoin suhteessa, jos on erolla monesti uhkaillut. Ehkä ero on tullut jokakerta tappeluiden yhteydessä esille, mutta kun asian on sanonut, niin ei olekaan uskaltanut tehdä sitä lopullista eli kävellä ja lähteä. Huomaan myös sen, että et itse näe tosiaan itsessäsi mitään vikaa. Ajattelet, että syyt on hänessä ja hänen "uhkailussaan", mutta oikeasti ainahan ne uhkailut jostain kumpuaa. Miksi mies on voinut huonosti suhteessa ja uhkaillut, joka sitten aiheuttaa sussa tuollaisen reaktion?

Miehesi kirjoitti:
"korotan taas itseni niin korkealle ja kohtelen häntä pikkulapsena kun sanoin tuon "eikö voisi keskustella niinkuin aikuiset" ja olen taas häntä niin paljon parempi ja ylimielinen tms. ja selittelyt eivät nyt auta... "

^Pakko noissa jotain perää on olla. Jos toinen soittaa vihaisen puhelun ja toinen vastaa "eikö voisi keskustella kuin aikuiset", niin kyllä se aika alentavaa tekstiä on. Kuka tahansa voi pahastua <3 <3 merkeistä saati, että sanot, että on ollut ikävä ja ties mitä, mutta että pitää keskustella kuin "aikuiset"... Tarkoittaako tuo sitä, että pitäisi keskustella siten miten sä itse haluaisit = saada mies omaan muottiisi?

Jokatapauksessa ehkä ero on teille molemmille paras ratkaisu. Miehesikin on selkeesti voinut huonosti ja viestistä päätellen myös sinä. Miehiä on maailmassa paljon, joten varmaan löydät sopivammankin itsellesi. Tsemppiä ja voimia!

Hei vain,
Nyt on ollut olot aika heikot, yöllä heräilin pariin kertaan ja toistelin noita teidän sanomia järkipuheita ja heti aamulla herättyäni otin laput nenän eteen ja luin. No itkuhan siinä tuli ja koko päivä mennyt parkuessa. En saanut syötyä enkä juotua mutta jotenkin keittiöpsykologin kirjoitus oli sellainen herätys että tunsin vain kiukkua ja sain siitä hirveästi voimaa ja sain syötyä koska muistin erään jutun. Aika tarkalleen vuosi sitten tällainen samanlainen juttu tapahtui, mies raivostui hirveästi ja halusi erota, olimme sopineet että eroamme ja tein surutyötä ja kirjoitin miehelle jäähyväiskirjeen.

Sitten mies soittaa myöhään illalla ja aloittaa isällisesti kysymällä että olenhan nyt oppinut läksyni tässä erossa etten vain toista sitten virheitäni tulevaisuudessa muissa suhteissani ja että olenhan nyt tosiaan tiedostanut virheeni ja että miten meidän kesken on jo myöhäistä mutta hän halusi vielä varmistaa että olen oppinut jne...

Tuolla hetkellä repäisin itseni surusta, huusin miehelle että miten tämä kehtaa ja löin luurin korvaan ja sammutin puhelimen ettei mies saanut mitään kontaktia minuun. Olin tuolloin vierailemassa vanhempieni luona ja hämmästys oli suuri kun pari päivää tämän jälkeen palattuani oli bussiasemalla vastassa katuva ja hermostunut mies, ties kuinka kauan siellä odotellut koska ei tiennyt millä bussilla tulen ja en muista oliko peräti se ruusukimppukin mukana, taisi olla. Mies vuodatti miten äärettömän pahoillaan on ja miten kirjoittamani jäähyväiskirje oli saanut hänet tajuamaan miten oli erehtynyt ja anteeksi...

Otin takaisin sillä häkellyin täysin miehen käytöksestä. Tähän anteeksipyyntöön mies on palannut myöhemmin useasti ja kertonut riitatilanteissa miten on katunut että alensi itsensä jne. noin. Eilen sain tältä viestin facebookiin johon viittasi tähän anteeksipyytämiseensä hyvin katkerasti ja syytteli minua kun olin ajanut hänet tuohon tilanteeseenja oli siis erittäin agressiivinen.

On jotenkin raskasta ajatella että tämä tilanne nyt olisi samanlainen. Sen varmaan näemme pian :( Toisaalta olen taipuvainen uskomaan että tuolloin mies oikeasti heltyi kirjeestäni sillä oli jo ehtinyt kertoa "erostamme" ystävilleen ja perheelleen, eli ei olisi ollut bluffia vaan totta. En tiedä.

Kohtalotoveri, sinun viesti sai minulle kyyneleet silmiin, olen niin pahoillani jos olet samanlaisessa tilanteessa, etkö ajattele että kun sinulla on lapset olisi lähtö tavallaan helpompi sillä lasten takia sinun olisi aivan pakko jaksaa etkä voisi vain masentua tolpillesi?

Sitten viimeisin viesti, kiitos siitäkin sai minut kovasti epäilemään taas itseäni ja tuntemaan syyllisyydentunteita vaikka tiedän ettei se kaiketi ollut tarkoitus. Kyllä mä tiedän että riitaan on varmasti kaksi osapuolta- mielipide on laajasti levinnyt mutta kun nämä tilanteet ja riidat ovat tällaisia niin olenko tosiaan sinun mielestäsi syyllinen näihin juttuihin? Kun sanoin miehelle että eikö voisi puhua kuin aikuiset niin yritin rauhoittaa miestä, ja itseäni. Ethän tunne minua mutta en tosiaan ole mikään mata hari ja flirttaile ympärilleni kaikille miehille tai jos en huomaa että mieheltä on tullut viesti puhelimeen pari tuntia sitten jo ja mies tästä saa raivokohtauksen ja erouhkauksen,.. En vain tiedä miten itseäni näistä järjellisesti syyttäisin! Tunteellahan ajatellun syyttelen kyllä itseäni kaikenaikaa.

Mulla on kauhea kiusaus jatkaa tästä eteenpääin kuten normaalisti, alkaa hyvittelemään miestä ja selittämään selkeästi ja mahdollisimman vähän provosoivasti tilannetta uudelleen ja uudelleen sillä tiedän että sitä mies odottaa nyt. En vain aio tehdä sitä. Tämä vaatii uskomattoman paljon tahdonvoimaa. Olen liian väsynyt.

Minusta on tullut täysi hermoraunio kun viimeiset pari vuotta noin parin kuukauden välein mies tekee tämän tempauksensa, jos on oltava paska olo ja toivoo kuolevansa niin sitten haluan että tämä on se viimeinen kerta, en halua että parin kuukauden kuluttua olisi taas tällainen samanlainen tilanne vaikka ne pari kuukautta tässä välissä mies olisi tavanomainen hellä ja huomioiva hertainen unelmamies kuten se näiden tempausten välillä oikeasti on.

En olisi ikinä uskonut että löytäisin itseni tällaisesta tilanteesta. Lääkärille pitäisi varmaan mennä. Miten voi yhdessä miehessä olla kaksi eri puolta niin voimakkaana? Täydellinen mies ja se paha, raivokas, irrationaalinen mies? Olen mä pitänyt itseäni ihan fiksuna ja järkevänä naisena mutta ette tiedä millaista on kun toinen pitää kuin kukkaa kämmenellä suurimman osan ajasta ja sitten naps ja kaiki muuttuu kauheaksi

Alkuperäinen kirjoittaja Kohtalotoveri:
Voi kuinka toivoisin,että jaksaisit vetää eroprosessin nyt oikeasti läpi.Sinusta tulee kiltti ja herkkä kuva ja uhkailut saavat sinut ihan tolaltaan.Tuo on todella rankkaa.

Itse olen päätynyt yhteen kahden uhkailijan kanssa.Toisen heistä kanssa yritämme edelleen,vaikka voinkin erittäin huonosti.Lasten vuoksi yritän vielä,toisaalta lasten takia haluaisin erota,sillä yksin voisin turvata heille rauhallisen ja pelottoman kodin paremmin.
Mies uhkailee erolla jatkuvasti,suuttuu mistä milloinkin,on täysin ennalta-arvaamaton ja kärsii selkeästi kontrollinpuutteesta.Vihaisena nyrkit paukkuvat seinään,sanoo ilkeitä asioita,loukkaa tahallaan,lähtee ovet paukkuen.Pahinta on,ettei suuttumisia voi välttää mitenkään.Sinulla on vielä elämää ja ystäviä ympärilläsi,mutta minä olen luopunut aivan kaikesta.Olen ypöyksin lasten kanssa neljän seinän sisällä,mutta sekään ei ole riittänyt.Hän on keksinyt,että kauppareissuilla flirttailen ja hän epäilee kaksoiselämää minulla,vaikkei pysty sitä edes mitenkään perustelemaan.Miten minulla voisi muita miehiä olla,kun olen 24/7 lapsissa kiinni.

Kunpa jotenkin jaksaisit oikeasti erota.Voisit saada niin paljon parempaa!Eroa,ennen kuin on liian myöhäistä!

Voimia!*hal*

On niin samanlainen tilanne kuin sinulla Kohtalotoveri, minun tilanteestani puuttuu vain tuo mustasukkaisuus ja lapsi..

Lähtekää hyvät ihmiset tuollaisista suhteista kun vielä voitte. Sairaalloinen mustasukkaisuus ei yleensä parane vaan pahenee ajan kanssa. Tässä aiheesta lisää juttuja, jos joku vaikka "herää" : http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum20/HTML/305604.html

Tuu ap välillä kertomaan kuulumisia! Tsemppiä sulle, Itekin oon eronnut tollasesta (ja pahemmastakin miehestä) ja voi että ne pari ekaa kuukautta oli raskasta! Mutta usko pois se raskas aika on kaiken tämän arvoista. Nyt on todella hyvä mieli, sinä pärjäät yksin! Saat tehdä ihan mitä haluat eikä tarvi pelätä.

Voimia!

Mä olen jättänyt tuollaisen miehen. Jätä sinäkin!
Ja ihan kokemuksesta nyt annan muutaman neuvon. Ole teflonia. Älä anna miehelle enää mitään tartuntapintaa. Älä palauta hänen avaimiaan tai tavaroitaan henkilökohtaisesti. Hankkiudut kaikesta hänelle kuuluvasta eroon nopeasti. Koska jos miehesi on samankaltainen kuin minulla oli hän alkaa meuhkaamaan tavaroista jotka ovat hänen ja joita sinä pimität. Näin yrittää saada sinut koukkuunsa takaisin.
Älä vastaa hänen viesteihinsä. Hän varmasti pommittaa tekstareilla vielä pitkään. Ehdottaa tapaamisia. Syyllistää sinua.
Minun ex jopa vaani minua pitkään. Hiippaili taloni lähistöllä.
Muutaman kerran vastasin hänen puheluihinsa. Ne olivat yhtä syyllistämistä ja lopulta hän huusi kuin hullu. Suljin puhelimen enkä enää vastannut.
Tekstiviestit olivat vähintäänkin mielenkiintoisia. Milloin hän oli justiinsa itsensä tappamassa ja milloin hänellä oli todettu vakava sairaus. Ja jos hänestä enää tippaakaan välitin, olisi minun pitänyt olla häneen yhteydessä.
Mihinkään en vastannut. En ottanut mitään kontaktia. N. vuoden se jatkui ja sitten hiljeni. Lieneekö mies löytänyt uuden uhrin?
Tietenkään en tiedä onko tuo miehesi yhtä "hullu" kuin tuo minun ex oli. Muttta nuo kertomasi asiat olivat aika pitkälle samanlaisia kuin oli meillä seurustellessamme.
Voimia kuitenkin!

Unohdin mainita vielä siitä kuinka hän uhkaili tekevänsä selväksi koko kaupungille millanen ämmä mä oikeasti olen ettei enää yksikään mies edes katsoisi mua päinkään.
Siis hän todella mustamaalasi minua ihan yleisesti. Onneksi ihmiset eivät ole tyhmiä ja tästä hänen mollauksestaan ei seurannut minulle mitään pahaa. Katkeran miehen tilityksiä!
Nyt olen onnellinen että silloin pidin pintani ja saan elää hyvää elämää kunnon miehen kanssa!

:hug: Parempi sun olla ilman tuollaista. Oletko muuten ap aiemminkin kertonut täällä suhteesta, muistelen jotain samankaltaista lukeneeni ja olin silloinkin tosi huolissaan susta (jos se sinä olit).

Siinä kun hän listasi asioita jotka ovat nyt paremmin kun sinä et ole mukana, todellakin tarkoitus on juuri tuo syyllistäminen, mikä toimikin; aloit heti tuntea syyllisyyttä. On kyllä todella lapsellista aikuisen miehen marista siitä, että seksiä on "vain kolme kertaa viikossa" :o Ajatelkoot mitä haluaa, mutta jos erotessa pitää toiselle tuollaista kirjoittaa, niin siinä on nimenomaan syyllistämisestä kysymys.

Hei vaan taas ja kovasti kiitoksia tuesta ja kuulumisten kyselystä, en ole puhunut yhdellekään läheiselleni tästä asiasta joten olette nyt vähän niikuin minun ainoa tukeni, jota olenkin saanut teiltä niin paljon että olen pystynyt jopa syömään.

Löysin yhden foorumin jolla on lähes sata sivua eri ihmisten erokokemuksia ja sekin on auttanut, niiden lisäksi luen uudelleen ja uudelleen mitä olette minulle kirjoitelleet. Ja olenhan toki tännekin ennen avautunut samasta miehestä ja vastaavasta tilanteesta että ainomieli muistat varmasti juuri minut. Helpotti lukea että sinunkin mielestä syyllistäminen oli tuon viestin takana. Kolmisen kertaa sitä seksiä ei kyllä ole viime viikkoina ollut koska olen matkustellut paljon mutta sitä ennen kyllä oli.

Mielialat vaihtelevat ihan järkyttävästi ja tulee ihan sekoamisen tunteita. Tiedän että mieheltä on tullut viesti sinne facebookiin, näin sen siellä odottelemassa ja olen yrittänyt kerätä voimia sen lukemiseen mutta sitten tosiaan tulee se oksetus ja kauhu... Mietin että joska jättäisin sen kokonaan lukematta?

Ajattelin jopa tehdä itselleni sen listan näistä hyvistä ja huonoista puolista eilen illalla mutta sitten tuli se miehen tekemä lista mieleen ja jäin vellomaan niissä asioissa ja siinä että olenko tosiaan ollut miestä kohtaan jotenkin ylimielinen ja ehkä olen tehnyt väärin ja ei se ilta sitten niin hyvin mennyt.

Nyt aamulla oli taas parempi olo, siihen auttaa sekin että tulin punkkailemaan lähisukulaisen sohvalle eikä tarvitse olla hetkeäkään yksin.

Mietin noita syyllisyydentunteitani mutta myös omaa tyhmyyttäni, että olenko ollut tosiaan niin helposti narutettava että tämä koko juttu on mennyt mulle läpi. Miten en näe että mies on epävakaa persoonallisuus jolla on korostunut oman arvon tuntemus yhdistettynä v'ttumaiseen luonteeseen ja kova taipumus manipuloida minua ja miten ilmiselvästi nämä syyt mistä mies saa kohtauksen ovat aiheettomia.

Sitten mietin että viime kuukaudet ovat sujuneet niin hyvin, mies on halunnut muuttaa yhteen, on silitellyt selkääni ja kuiskaillut miten rakastaa ikuisesti. Viimeksi vajaa viikko sitten.

On ollut kaikin puolin rehti ja reilu ei paitsi minulle vaan myös muille ihmisille. Ihmiset ylipäätään pitävät tästä miehestä, kun tapasimme suositteli tämän naispuolinen ystävä tätä minulle sanoin "***** on niin kiltti mies, ja todella rehellinen, siinä sulle kultakimpale."
Että miten voi olla mahdollista että vain minä en näe tätä, munhan täytyy olla väärässä kun kaikki muut ovat sitä mieltä että mies on hyvä! Että se vika taitaa sittenkin olla minussa koska se mies nyt on ollut tosi ihana. Ja ehdottoman rehellinen se kaikesta huolimatta minulle on uskollisuudesta puhumattakaan. Että löydänkö mä yhtä ihanaa miestä jossa olisi samat hyvät piirteet? Onko sellaisia, en tiedä kun tämä on tosiaan elämäni ensimmäinen pitkä parisuhde. Sitten kun se ei ole kokoajan sairaalloisen mustasukkainen. Vietän matkustelevaa elämää ja mies ei ikinä ole ollut mustasukkainen matkoistani tai epäillyt mitä silloin puuhailen. Eikä ratsaile puhelinta tms. Jos se olisi sairas niin eikö se sitten tekisi niin?

Sitten taas pää sanoo että nyt nainen, nämä jutut joista murto-osan olen tänne esimerkkeinä kirjoittanut eivät nyt vaan ole millään lailla normaaleja vaikka se mies olisi maailman ihanin mies ja että aionko tosiaan elää pelossa koko lopun ikääni ja miehen uhkailujen varjossa? Että ihan oikeasti enhän mä voi sellaista elämää itselleni haluta! Että jos mulla olisi tytär niin mitä mieltä olisin jos sillä olisi tällainen suhde!

Sitten mietin miltä sen hiukset tuoksuvat tyynyllä ja miten se silittelee niskaani kun istuskelemme ja vietämme rauhallista iltaa. Miten sen silmä tuikkivat kun se kertoo että rakastaa minua äärettömästi, miten kaunis olenkaan ja ihan tunnen sen miehestä huokuvan rakkauden.

Ja että eihän tämä koko suhde kauhea ole, miehessä on hyvä puolensa sen kammottavan puolen lisäksi.

Ja ettei tästä kaikesta mietinnästä ole mitään hyötyä koska se on pakko jättää ja minun on pakko lähteä ja pakko unohtaa ne kaikki hyvät asiat koska vielä minulla on itsetunnon hippusia joita minulla ei ehkä pian olisi. Samalla riipaisee koska on sellainen tunne että mieskin tajuaa tämän, etten alistu hänen muottiinsa ja on itsekin päättänyt että tämä oli tässä.

Olen helpottunut ja surullinen.

Eilen lähetin työhakemuksen vanhalle asuinkunnalleni jonne olen kaivannut vuosia, mies on ollut ainoa side muutaman ystävän lisäksi joka on pitänyt minua tällä paikkakunnalla. Jos se tärppäisi alkaisi uusi elämä kotiseudulla.

Voimia ja halauksia sinulle. Suosittelisin vielä puhumaan näistä asioista jonkun läheisesi kanssa, jotta saisit mahdollisimman paljon tukea etkä retkahtaisi mieheen uudelleen.

Kuumimmat

Yhteistyössä