Onko teidän mielestä fiksua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
pyytää kylään ja olla ilmoittamatta että lapsi on flunssassa? Meitä yks kaveri pyysi kylään ja ku päästiin sinne niin huomasin että lapsi ihan räkäinen ja flunssainen ja lapsen äiti sit vielä mainitsi että sillä oli edellisyönä ollu vielä kurkunpääntulehduskin ja saanu siihen adrenaliinia maskilla.Mulle kahden astmalapsen äitinä tuli sellanen olo että vitsi eikö olis ollu fiksua pyytää kylään vasta kun lapsi terve??Tai että miksei voinu mainita että on kipeenä ku kutsui,ei oltais menty ollenkaa.Kun noiden astmaatikkojen kanssa flunssat ei oo mitään herkkua kun happi meinaa loppua.Mehän tietenki saatiin se tauti sitte...

Tiedän miltä sinusta tuntuu...
Meillä oli toisinpäin, minä pyysin kaveria kylään ja hän tuli lapsen kanssa vaikka lapsi oli ihan sairas... Ja nyt se kaveri ihmettelee miksi me ollaan nyt kipeinä...

juu ei se niinkään päin oo hyvä.Muaki yks kaveri pyytäny jo kahdesti viikon sisään kylään,viimeksi eilen,mutta sanoin heti puhelimessa et ollaan kipeitä eikä tulla ku niilä on vielä pieni vauvakin,ettei sille tuu mitään.Ja vaik niiden lapset olis ollu isojaki niin ei sittenkää olis menty.

kuule mulla on itellä astma ja kolmella lapsella ja lääkkeet otetaan säännöllisesti.. hoitava lääke ja sit on kohtaus lääke viel erikseen .. jos oot kuullu.. minusta ei eroo onko astma vai ei ..kun on neuvottu ottamaan hoitavaa kaksin kertainen annos kun flunssa tulossa.. menee monesti todella nopeasti flunssa ohi.. on kait eroja ihmisis.. on meil myös yks "terve " lapsi joten löytyy vertailu kohtaa... mut siin oon samaa mieltä et on kohteliasta kertoo ku kylään pyytää jos on flunssaa....... ja meil on jo koululaisii siel on aina joku flunssa jaossa joten niitä on turha yrittää kiertää !!!1

Alkuperäinen kirjoittaja no:
kuule mulla on itellä astma ja kolmella lapsella ja lääkkeet otetaan säännöllisesti.. hoitava lääke ja sit on kohtaus lääke viel erikseen .. jos oot kuullu.. minusta ei eroo onko astma vai ei ..kun on neuvottu ottamaan hoitavaa kaksin kertainen annos kun flunssa tulossa.. menee monesti todella nopeasti flunssa ohi.. on kait eroja ihmisis.. on meil myös yks "terve " lapsi joten löytyy vertailu kohtaa... mut siin oon samaa mieltä et on kohteliasta kertoo ku kylään pyytää jos on flunssaa....... ja meil on jo koululaisii siel on aina joku flunssa jaossa joten niitä on turha yrittää kiertää !!!1

no teillä on sitte hyvin asiat.Kaikilla ei oo niin.Monella onniin että ku flunssa tulee niin vaikka miten nostaa lääkitykset ja ottaa avaavaa niin ei auta,sairaalaan tarttee mennä ettei kuole käsiin.Meillä pojalla vahvin olemassaoleva astmalääkitys jo ihan normaalitilassakin,sit flunssan aikana se tuplataan ja jos ei auta niin ei oo vaihtoehtoa ku mennä sairaalaan.

Niin se oli meilläki että laps sai liian paljon liian voimakasta lääkettä liian usein ja liian monta päivää putkeet et ei se tosiaan oo niin yksinkertaista kaikilla. Nyt onneks semmonen tilanne että on väliajat lääkkeettömänä mutta toista se oli vuosi sitten kun otettiin vaikka ja mitä eikä tehoa ollut. Meillä oli hoitavat, avaavat ja purutabletit käytössä. Lääkkeet tietenkin säännöllisesti ym.

Laryngiittikin voi tulla sitten aivan olemattomasta räkätaudista jonkalaisia on jokatoisella lapsella kun esim kaupassa käy. Eikä ole tälle lapselle mikään pikkujuttu, kun vielä on adrenaliinia hengitellyt!

Alkuperäinen kirjoittaja KullanMurutx4:
törkeetä!!
mä en ite kyläile sillon jos kaverin lapset on kipeenä ja meille en pyydä ja jos joku on tulossa niin ilmotan et sairaita ollaan.

niin kun tää kaveri soitti mulle ja kysyi tultaisko kylään eikä maininnu sanallakaa että heidän lapsi on kipeänä.Olis voinu edes puhelimes mainita flunssasta ja laryngiitista niin olisin voinu kohteliaasti kieltäytyä.Niiden luona ku oltiin ehditty jo riisua ja tajusin tilanteen,en enää kehdannu lähteä samantien pois.Enkä mä älynny puhelimes alkaa tivata että ootteko terveitä.TÄstä lähin kyllä kysyn ainaki tältä äidiltä,loukkaantui tai ei.

Niin,välillä meillä on ollu niin paljon lääkäri ja sairaalakeikkoja että poika kysyy ekana aamulla: "äiti,mihin lääkäriin me tänään mennään?" ONneksi älyttiin ottaa sille vakuutus vauvana niin se korvaa kaiken ja voidaan käyttää yksityistä lääkäriä jos tk:ssa on kauheet jonot.

Jos meillä on mainitsemisen arvoista flunssaa tms, niin tottakai sanon siitä.

Ihan joka köhästä tai löysästä kakasta en raportoi, en koe sitä tarpeelliseksi, tuskin itse muistan. Ja mullakin on paljon sairastelleet lapset, joista toisella astmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Meille kutsuttiin ystäväperhe kylään ja pihalla jo niitten tyttö juoksi edeltä ja huusi "meillä on täitä". Arvaa käännytinkö takaisin...

just :headwall:

Samankaltainen homma oli meillä...tai siis meillä ei ollut täitä vaan naapuriperheessä ja olisivat muina miehinä tulleet pesueensa kanssa kyläilemään meille!!!???!!!
Olivat kuulemma jo LÄHES kaikkien päät kertaalleen pesseet--->
...en tod päästänyt heitä lähellekkään huushollia tai lapsiamme!

Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Meille kutsuttiin ystäväperhe kylään ja pihalla jo niitten tyttö juoksi edeltä ja huusi "meillä on täitä". Arvaa käännytinkö takaisin...

just :headwall:

Samankaltainen homma oli meillä...tai siis meillä ei ollut täitä vaan naapuriperheessä ja olisivat muina miehinä tulleet pesueensa kanssa kyläilemään meille!!!???!!!
Olivat kuulemma jo LÄHES kaikkien päät kertaalleen pesseet--->
...en tod päästänyt heitä lähellekkään huushollia tai lapsiamme!

Meillä taas kaveripariskunta pyytivät heille yökylään. Nukkumaanmennessä sitten miettivät, että kannattaako meidän lasten nukkua vierekkäin kun heillä on ollut kihomatoja just.. Jessus! Joo ei nukuttu samassa kerroksessa.