Onko teidän mielestä fiksua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katmat

Aktiivinen jäsen
22.01.2008
2 265
1
36
pyytää kylään ja olla ilmoittamatta että lapsi on flunssassa? Meitä yks kaveri pyysi kylään ja ku päästiin sinne niin huomasin että lapsi ihan räkäinen ja flunssainen ja lapsen äiti sit vielä mainitsi että sillä oli edellisyönä ollu vielä kurkunpääntulehduskin ja saanu siihen adrenaliinia maskilla.Mulle kahden astmalapsen äitinä tuli sellanen olo että vitsi eikö olis ollu fiksua pyytää kylään vasta kun lapsi terve??Tai että miksei voinu mainita että on kipeenä ku kutsui,ei oltais menty ollenkaa.Kun noiden astmaatikkojen kanssa flunssat ei oo mitään herkkua kun happi meinaa loppua.Mehän tietenki saatiin se tauti sitte...

yllättävän monet ei vaivaudu ilmoittamaan tai jos ilmoittavat kysyvät: eihän haittaa vaikka meidän moonaeerica on vähän räkäinen? Kaikki eivät kehtaa sanoa tuohon että haittaa. ärsyttävää.

No ei ole!
Me ollaan menty myös usein kylään (aina sama kyläpaikka) ja joku lapsista aina räkäinen/yskäinen. Myös meille tullessaan joku on kipeä lähes aina. Ja mitään ilmoitusta tämmöisistä ei anneta. Itsekkäitä ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaikki ei vaan osaa ajatella just esim. tota astma-asiaa kun omalla kohdalla ne flunssat ja muut on niin pikkujuttuja.. :(

No ei tarvitse mitään astmaa olla, ettei kipeinä mennä toisten luo kylään/pyydetä vieraita! Vai on flunssat pikkujuttuja, voi elämä. Jospa saisi lapset edes sairastaa rauhassa..

Itse en vie lapsiani mihinkään kerhoihin tms kun ovat kipeinä.En myöskään kyläpaikkoihin.En myöskään kutsu ketään kylää ja jos joku soittaa tai tulee ovelle ja kysyy voisko tulla niin sanon,että meillä ollaan kipeinä,että tulla saa mutta omalla vastuulla,että todennäköisesti saatte taudin kans.Jos olisin ollu tyly niin olisin pukenu lapset ja lähteny samantien pois mutten kehdannu sitte enää :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja hihii:
törkeeta. me saatiin sellaiselta perheelta kova flunssa ja vietiin sitten vesirokko takaisin. nyt ne sanoo aina jos on jotain sairauksia......

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kaikki ei vaan osaa ajatella just esim. tota astma-asiaa kun omalla kohdalla ne flunssat ja muut on niin pikkujuttuja.. :(

No ei tarvitse mitään astmaa olla, ettei kipeinä mennä toisten luo kylään/pyydetä vieraita! Vai on flunssat pikkujuttuja, voi elämä. Jospa saisi lapset edes sairastaa rauhassa..

No oikeasti on olemas ihmisiä joiden mielestä flunssat on pikkujuttuja. Mitä sitten jo nenä vuotaa vihreää räkää tai yskittää, se on elämää: näitä on tosi paljon. Se tuli kyllä huomattua kolmosen pahimpina astmakausina.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Juuri tuon takia me ei käydä astmaatikkolapsen kanssa kylässä jos en kysy onko kaikki terveenä koska tosiaankaan se ei oo itsestäänselvyys kaikille informoida asiasta.

pitäis varmaan alkaa varmistella ennen kylään menoa,että onko kaikki terveinä,se kuulostaa vaan niin ylihygieeniseltä,vaikkei astmalasten kanssa sitä ookkaan.Flunssia tulee muutenki,ei huvittais varta vasten niitä hankkia.

Älä hermostu.Tarkoitin ihan sitä,että jotkut lapset on ihan pirteitä flunssasta huolimatta ja siksi vanhemmat eivät osaa ajatella asiaa toisten kannalta toisenlaisena.Ja meidän lapsille flunssat on kyllä tosi pikkujuttuja verraten kaikkeen muuhun mitä ovat sairastaneet.

Enkä mäkään sairaita lapsia vie kylään ja varoitan ennakkoon jos meillä on jokin pöpö valloillaan.Sanon vain,että ymmärrän miksi jotkut pitävät moisia pikkuasioina eikä siitä tarvitse hermostua.

Peace! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:

No oikeasti on olemas ihmisiä joiden mielestä flunssat on pikkujuttuja. Mitä sitten jo nenä vuotaa vihreää räkää tai yskittää, se on elämää: näitä on tosi paljon. Se tuli kyllä huomattua kolmosen pahimpina astmakausina.

juu mun tuttavapiiris on myös niitä.Yksi niistä on tää kyseinen äiti joka vielä toimii perhepäivähoitajana ja sillä oli tuona kyläilypäivänäki ollu hoitolapset ihan normaalisti hoidossa vaikka oma oli kipeänä :o sen takia en osannu epäillä mitää flunssia ku kutsuessaan sanoi että tulkaa sitte ku hoitolapset lähteneet,ku oon jotenki ajatellu että jos oma lapsi olis kipee niin silloin hoitolapset ei tulis hoitoon... :o

Olen oppinut että kaikki kyläilyt yms.reissut lasten kanssa saa aina sopia pienellä varauksella, kun usein on joku kipeänä tms, ja on ollut tapana varmistaa vaikka viestillä edellisenä päivänä onko kaikki ok.vai vaihdetaanko kyläilypäivää. Ei siitä ainakaan kukaan ole mulle loukkaantunut tai sanonut pahasti kun olen kysäissyt ollaanko teillä terveinä, tullaanko.? Ja itse ilmoitan jos meillä ollaan kipeinä. Vasta yhdestä vatsaflunssasta selvittiin, enkä toivo ihan heti uutta meidän perheeseen!

Alkuperäinen kirjoittaja tytsyjen äiti:
Olen oppinut että kaikki kyläilyt yms.reissut lasten kanssa saa aina sopia pienellä varauksella, kun usein on joku kipeänä tms, ja on ollut tapana varmistaa vaikka viestillä edellisenä päivänä onko kaikki ok.vai vaihdetaanko kyläilypäivää. Ei siitä ainakaan kukaan ole mulle loukkaantunut tai sanonut pahasti kun olen kysäissyt ollaanko teillä terveinä, tullaanko.? Ja itse ilmoitan jos meillä ollaan kipeinä. Vasta yhdestä vatsaflunssasta selvittiin, enkä toivo ihan heti uutta meidän perheeseen!

meillä suurin osa kavereista on niin fiksuja,että ilmoittavat jos lapset sairastuu juuri ennen sovittua kyläilypäivää,samoin kuin minä teen myös omalta osaltani.Mutta sitte on näitä muutamia,joiden kohdalla tää ei näköjään päde.Sama äiti tuli yhteen kerhoon ollessaan vielä itse kuumeessa.Täytynee hänen ja parin muun kohdalla alkaa olemaan vähän varuillaan kun tavataan.Kun vaan kehtais kysyä että ootteko varmasti terveinä... :| ettei pidä mua hysteerisenä...

Tähän olen törmännyt useamminkin yhden perheen kohdalla, että ei kerrota lapsen/omasta flunssasta. Nyt olen oppinut kysymään, että oletteko terveita, ja jos sanovat, että oli tuossa pari päivää sitten vähän flunssaa, niin tiedän olla menemättä, kun vielä se vihreä räkä valuu kuitekin. Tai jos sanotaan, että vähän on flunssanen, niin se tarkoittaa sitä että yskitään koko ajan ja aivastellaan niin että räkä roiskuu ympäriinsä.

Musta voit ihan hyvillä mielin kysellä ja tarkistella vointeja, niin mäkin teen ja jos saat vouhon maineen niin mitä sitte. Mä olen päättänyt että niin kauan mä kyselen ja tiedustelen kun se olen minä tai mies joka valvoo niitä öitä lapsen vierellä, tilaa ambulanssia kun ei henki lääkkeistä huolimatta kulje ym. Joka ei sitä ymmärrä, olkoon ymmärtämättä.

TOI JUST ON NIIN RAIVOSTUTTAVAA NYKYÄÄN, KUN EI VIITSITÄ ILMOITTAA ETTÄ LAPSET ON KIPEINÄ! Kutsutaan vaan kylään ja tieto flunssasta annetaan vasta, kun on jo astuttu eteiseen. Ei siinä vaiheessa kukaan enää kehtaa rueta tekemään lähtöä ja lasta pukemaan, kun kyläpaikassa ollaankin kipeinä. Toinen juttu on kun mennään tarhaan/hoitopaikkaan heti seuraavana päivänä kun on toivuttu kuumeesta. Sittenhän siellä on kaikki muutkin kipeinä, kun taudit tarttuu pisaratartuntana. Pitäis malttaa odottaa että taudit menee kunnolla ohi! Meidän tytöllä todettiin viikko sitten maanantaina kurkunpään tulehdus ja hän oli koko viime viikon hoidosta poissa. Se on ihan kaikkien etu. Työnantajat saa odottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
no.. kait sulla on lääkkeet kun on astmalapsia.. ei ne flunssat oo sen kummempia oli astma tai ei jos ottaa lääkkeet,,

Tässä on oiva esimerkki siitä tyhmyydestä :headwall: :headwall: Niitä lääkkeitä onkin sitten kiva teidän takianne lapselle tumpata ja jos ei lääkitys oo ihan vielä hoitotasapainossa niin ei siihen kuule muuta tartte. Tai on niin raju ettei lääkitys auta ja avot, osastoreissu on valmis :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja no:
no.. kait sulla on lääkkeet kun on astmalapsia.. ei ne flunssat oo sen kummempia oli astma tai ei jos ottaa lääkkeet,,

sulla ei taida olla kokemusta astmasta, tai sitte vain lievästä sellaisesta.Meillä on lääkkeet mutta ku flunssa oikein tulee päälle niin ne ei riitä,pitää lähtee sairaalaan.

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
pyytää kylään ja olla ilmoittamatta että lapsi on flunssassa? Meitä yks kaveri pyysi kylään ja ku päästiin sinne niin huomasin että lapsi ihan räkäinen ja flunssainen ja lapsen äiti sit vielä mainitsi että sillä oli edellisyönä ollu vielä kurkunpääntulehduskin ja saanu siihen adrenaliinia maskilla.Mulle kahden astmalapsen äitinä tuli sellanen olo että vitsi eikö olis ollu fiksua pyytää kylään vasta kun lapsi terve??Tai että miksei voinu mainita että on kipeenä ku kutsui,ei oltais menty ollenkaa.Kun noiden astmaatikkojen kanssa flunssat ei oo mitään herkkua kun happi meinaa loppua.Mehän tietenki saatiin se tauti sitte...

Tiedän miltä sinusta tuntuu...
Meillä oli toisinpäin, minä pyysin kaveria kylään ja hän tuli lapsen kanssa vaikka lapsi oli ihan sairas... Ja nyt se kaveri ihmettelee miksi me ollaan nyt kipeinä...