Oon raskaana kuudennella kuulla, sain eilen tietää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Provo tai ei, olen todistanut tapahtuman, jossa äiti sai tietää raskaudestaan vasta, kun meni synnyttämään tai siis meni sairaalaan vatsakipujen vuoksi ja synnytti sillä reissulla tyttären... Notta ei siinä mittään.

On kysymys kuitenkin aikuisesta ihmisestä, mutta sitä en kirjoittelusta näe. Että jos kuitenkin on provo sillä perusteella. Lapsellisen oloista tekstiä...

Alkuperäinen kirjoittaja +:
tää on provo, koska kaikki lastaan odottavat puhuvat viikoista, siksi että todellisuudessä ihminen on noin 10kk raskaana.

Jos ihminen on 10 kk raskaana, niin on mennyt aika rankasti yli. Vai lasket sä raskauden alkavan viimeisistä kuukautisista ja menevän vielä silti yli...

Alkuperäinen kirjoittaja Jeep:
Provo tai ei, olen todistanut tapahtuman, jossa äiti sai tietää raskaudestaan vasta, kun meni synnyttämään tai siis meni sairaalaan vatsakipujen vuoksi ja synnytti sillä reissulla tyttären... Notta ei siinä mittään.

On kysymys kuitenkin aikuisesta ihmisestä, mutta sitä en kirjoittelusta näe. Että jos kuitenkin on provo sillä perusteella. Lapsellisen oloista tekstiä...

mä tiedän kans samanlaisen tapauksen ihan kaveri piiristä...näitäkin tapahtuu ihan oikeasti.

Noi olotilat oli mullekin tuttuja, vaikka raskaus oli suunniteltu ja toivottu. Ne raskaushormonit omalta osaltaan lisää sitä tunnemyllerrystä ja mulla oli vähän väliä tosi ahdistunut olo, sellainen etten millään kykene olemaan sellainen äiti kuin toivoisin. (ja oikeasti olen ihan kunnollinen ihminen, en tiedä mistä ne olotilat kumpusi) Mutta voi sitä rakkauden määrää, jonka pikkuinen tuo tullessaan :heart: Kaikki aikaisemmat suunnitelmat tuntuu niin merkityksettömiltä, mikään ei voisi olla tärkeämpää kuin tuo minun nyt 2-vuotias poikani.

Alkuperäinen kirjoittaja ddd:lle:
ihminen on raskaana 10 kk, 40 viikkoa on 10 kuukautta? 42 viikkoa hei jo 10, 5 kk

Kuukausissa on onneks vähän enemmän viikkoja kuin neljä, toisekseen jos ruvetaan hiuksia halkomaan, niin ne kaksi ensimmäistä viikkoa ei olla raskaana, vaan ne lasketaan mukaan lähinnä selkeyden vuoksi. Lasku alkaa siis edellisten kuukautisten alkamisesta, jolloin ei todella olla vielä raskaana.
Yhdeksän kuukautta on siis lähempänä totuutta...

ihminen on raskaana 10 kk, 40 viikkoa on 10 kuukautta? 42 viikkoa hei jo 10, 5 kk

Ihmisen raskaus kestää keskimäärin 38 viikkoa, mikä on noin 9 kuukautta.
Kalenterikuukausi on 30-31 päivää, viikko on 7 päivää :)

Jos nyt tarkkoja ollaan, niin yksi kuukausi on hieman yli 4 viikkoa. Joka toinen kuukausi on 4 viikkoa 2 päivää ja joka toinen kuukausi on 4 viikkoa 3 päivää. Kuukausi on siis sellaiset 4,35 viikkoa. Näin ollen 40 viikkoa on 9,2 kuukautta = 9 kuukautta ja vajaa viikko päälle.

Ja vastaavasti 10 kuukautta = 43,5 viikkoa

Alkuperäinen kirjoittaja ddd:

Ihmisen raskaus kestää keskimäärin 38 viikkoa, mikä on noin 9 kuukautta.
Kalenterikuukausi on 30-31 päivää, viikko on 7 päivää :)

no niin, ehditkin ihan itse kommentoida ensin :)

Sulla ap oli ehkä muita suunnitelmia elämälle, mutta elämällä on sulle ihan oma suunnitelmansa. Ja se suunnitelma oli nyt tämä, että joku pieni ihminen tulee pian ja muuttaa sinun koko elämäsi. Ja nyt et vielä sitä tiedä ja tajua, mutta myöhemmin huomaat, että se oli parasta elämässäsi. Et ehkä olisi ikinä halunnut lapsia muuten, mutta nyt sinä saat sellaisen ja tulet olemaan siitä vielä onnellinen. Et ole sitä ehkä tänään etkä vielä huomenna, mutta lupaan sinulle, että se päivä tulee pian. :)

Koita ajatella niin, että elämässä tapahtuu aina jotain sellaista mitä ei itse ole suunnitellut tai mitä ei toivoisi. Tämä ei todellakaan ole sieltä pahimmasta päästä. :)

Päästä onni sisään, kun se koputtaa ovellesi. :)

olen ollut samanlaisessa tilanteessa. suunnilleen samoilla viikoilla, en tarkkaan muista kun on jo 7vuotta aikaa. lääkäriin menin kun rinnoista valui maitoa, raskaustestejä olin tehnyt useamman, kaikki negatiivisia. itse söin myöskin e-pillereitä ja menkatkin tulivat normaalisti. itse olin ihan shokissa siihen asti että lapsi syntyi. onneksi terve. shokissa olin vielä kauan sen jälkeenkin, lähinnä koska hävetti etten ollut mitenkään huomannut raskautta. esikoinen oli 1.5v kun tämä yllätysvauva syntyi. minulle annettiin selitykseksi taaksepäin kallistunut kohtu jonka vuoksi mahaa ei näkynyt eikä vauvan liikkeet tuntunu. omalla kohdallani oli vaikeaa kiintyä vauvaan. rakastan kyllä lastani paljon mutta edelleen tunnen jotenkin tämän yllätyslapsen etäisemmäksi kuin muut lapseni. voimia sinulle ja järkytyksen jälkeen asioilla on kyllä tapana lutviutua!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hehheh:
ja kaksplus palstalla palstailet, vaikket juur lapsista välitä... joopa ;)

kaikki ap termit sun muut hallussa, jeejee

Tuohon AP-termiin mäkin kiinnitin huomiota.

Mutta mä olen oikeasti nähnyt tilanteen, jossa äiti on tullut sairaalaan synnyttämään tietämättä siitä, että on raskaana.

Tämä tapahtui TYKS:issä lokakuussa, noin 15-17. päivän tienoilla vuonna 2002. Olin itse odottavien äitien osastolla raskausmyrkytyksen vuoksi kun sinne tuotiin nuori nainen (tyttö?) joka oli aivan shokissa. Hänelle oltiin tilattu ambulanssi koska hän oli alkanut vuotamaan alapäästään jotakin...ja se jokin oli lapsivettä. tämä hälle selvisi siis vasta sairaalassa.
Ei ollut saanut vielä poikaystäväänsä kiinni ja liikkeitä koitti laskea, muttei niitä tuntenut (kaiketi osannut tuntea). En muista yhtään paljonko oli viikkoja hällä, mutta ilmeisesti siis synnytys oli käynnistynyt/käynnistymässä tai lapsivettä oli ainakin jo siis tullut. Ja niillä viikoilla siis kyllä jo oli, että vauvan pitäisi ihan henkiin jäädä.

Tarinan loppua en tiedä sillä ainakaan samalle ostastolle hän ei kanssani tullut, jso vauva lähipäivinä syntyi. Toivottavasti kaikki meni hyvin.

Jotta kyllä näitä tapahtuu.

Yhteistyössä