Outo tilanne isän kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 14-v poika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

14-v poika

Vieras
Hei. Toivon apuanne, arvoisat äidit. Olen 14-vuotias poika. Vaikka molemmat vanhempani asuvat meillä, isäni ei oikeastaan välitä meistä lapsista. Hän riitelee äitin kanssa usein enkä ole IKINÄ kuullut/ nähnyt heidän pyytävän anteeksi. Itse asiassa en ole myöskään nähnyt heidän pussaavankaan. Halaamisesta puhumattakaan.

Nyt he ovat riidoissa neljättä päivää, riita syntyi joulupäivänä eräästä pikkuasiasta. Sen jälkeen he eivät ole puhuneet ainakaan minun kuullakseni (todennäköistä koska olen ollut kotona koko ajan). Minulle isä on puhunut tasan KAKSI kertaa näiden neljän päivän aikana. Tuntuu että tämä henkilö ei edes ole isäni. Äitinikin sanoi, ettei ole KOSKAAN RAKASTANUT isää, vaan tykännyt. Olen sanonut äidilleni, että eikö heidän kannattaisi erota. Hän ei kuitenkaan halua, ilmeisesti rahan takia. Tänään kun isäni on kotona ja äitini töissä, siskoni kysyi mitä syömme. Hän vastasi: leipää. Hän kuulemma itse lähtee ravintolaan. Tuntuu että tätä tyyppiä ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä minä ja siskoni syömme. Enkä tiedä välittömänä hän meistä muutenkaan. Ei hän ole sitä ainakaan ikinä sanonut.

Kiitos jos jaksoitte lukea tänne asti. Mitä te tekisitte minun tai minun äitini asemassa? Tai onko kellään samanlaisia kokemuksia? Ja jos tulee lisäkysymyksiä, vastaan niihin mielelläni.

Ei ole provo, vaan täyttä totta. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Itsekin mietin välillä että miten olen kohta 15 vuotta jaksanut elää perheessä, jossa on tällainen isä. Niin ja sanon sen verran, että kesäisin Ruotsin risteilytkin tehtiin ilman isää, kun ei ollut kuulemma aikaa. Tänä vuonna suostui lähtemään Eurooppaan pitkin hampain 50-vuotissynttäreiden kunniaksi. Tosin sielläkin kaksi viimeistä päivää lähinnä valitti. Ja sitä ennen yhden kerran Ruotsiin, ja me muut tähän mennessä 7 kertaa.

valitettavasti tällaiset eivät ole välttämättä provoja. minunkaan poikani ei saanut isältään viime eikä tänä jouluna minkäänlaista muistamista.
ottaa kuitenkin yhteyksiä, mutta poika on kuin ilmaa, aivan kuin häntä ei olisi olemassakaan.
pienempänä saattoi muistaa jollain tapaa, antoi ehkä viitosen tai kympin vuodessa.
laittoi syntymäpäivä kortin, nykyjään kun poika on teini, ei mitään.
tiedän että tämä on pojalle kova paikka ja kärsii siitä.
emme asu pojan isän kanssa yhdessä, eikä isä ole koskaan maksanut elatuksia eikä mitään muutakaan lapselle.

Niin ja sanon sen verran, että kesäisin Ruotsin risteilytkin tehtiin ilman isää, kun ei ollut kuulemma aikaa. Tänä vuonna suostui lähtemään Eurooppaan pitkin hampain 50-vuotissynttäreiden kunniaksi. Tosin sielläkin kaksi viimeistä päivää lähinnä valitti. Ja sitä ennen yhden kerran Ruotsiin, ja me muut tähän mennessä 7 kertaa.

Miten tämä ei kuulosta yhtään 14-vuotiaan jutuilta :D

Ja jos mietitte, olen se sama 14-v poika joka on aiemminkin kysynyt täältä neuvoa. Löysin tämän palstan Googlen kautta, en ymmärrä mikä muu foorumi voisi olla parempi tällaiselle aiheelle? Metsästys ja kalastus -foorumi vai Pakkotoisto.com?

Hassua kun tänne palstalle alkanut eksymään näitä 14-vuotiaita poikia, jotka vieläpä ovat todella hyviä itseilmaisussa, tekstin tuottajina sekä niin sosiaalisesti kuin käytökseltään kypsiä ja kohteliaita :)

Kiva saada "nuorta verta" mukaan ja lisää miespuolisia, tälläiselle äitien ja naisten palstalle, josta harva 14 vuotias tietää, etenkään poika.

• Tykkää
Reactions: Tapiontytär
Niin että heti kun osaa kirjoittaa vähän paremmin kuin keskiverto, niin on heti provo? Olen oikeasti 14-v ja kaikki mitä kirjoitin täyttä totta. Haluaisin mieluummin apua kuin tuollaisia syytösviestejä.

Öh, mulla on sun ikäisiä lapsia ja täytyy sanoa, että sä olet varmaan aika reippaasti keskivertoa parempi oppilas ja muutenkin ikäisiäsi 15 vuotta kypsempi kun tuollaisia kirjoittelet :D

No joo, jos tuo nyt ei oiskaan provo, niin mitä tähän voisi sanoa? Ei oikein mitään. Isä vaikuttaa etäiseltä, mutta kun ei vahingoita perheenjäseniä, niin asia on oikeastaan aikuisten välinen juttu.

Ja jos mietitte, olen se sama 14-v poika joka on aiemminkin kysynyt täältä neuvoa. Löysin tämän palstan Googlen kautta, en ymmärrä mikä muu foorumi voisi olla parempi tällaiselle aiheelle? Metsästys ja kalastus -foorumi vai Pakkotoisto.com?

Mulla ei ole antaa neuvoja, mutta uskon että olet 14-vuotias. Kun olin ikäisesi, tunsin poikia jotka osasivat ilmaista itseään juuri kuin sinäkin. Kaikki eivät ole yhtä fiksuja edes aikuisena, mutta ne jotka kirjoittivat sinun tyyliisi jo 14-vuotiaina ovat nyt menestyneet melko hyvin elämässään. Uskon että sinulla on samanlainen tulevaisuus, vaikutat todella fiksulta ikäiseksesi :)

Kovin kypsältä vaikuttaa 14-vuotiaan tekstiksi, erityisesti kun kyseessä on poika.

Mutta siltä varalta, että tämä on totta. Voisit näyttää tekstisi äidillesi, ja keskustella hänen kanssaan.

Ensinnäkin minusta kuulostaa hyvin oudolta, että haluat vanhempiesi eroavan. Onko kotona raskas ja välinpitämätön ilmapiiri usein? Nyt kun kuulostaa siltä, että olette isällenne enemmän ilmaa, hän ei huomioi teitä, muttei myöskään haittaa elämäänne?

Minkä ikäinen on sisaresi? Ajatteleeko hän samoin erosta?

Miksi mielestäsi vanhempiesi pitäisi erota?

Mun siskonpoika on 14-vuotias, ja voin sanoa että ei hän, eikä kukaan hänen kavereistaan, tuottaisi teksiä noin.

Kyse ei ole siitä etteivätkö fiksuja osaisi olla, vaan siitä että tuon ikäiset vain eivät käytä kieltä noin.

Saman olen pistänyt merkille :D

No olettekos laittaneet merkille sen että tässäkin kyseessä sama, joka on aiemminkin neuvoa kysellyt samalla nimimerkillä? =)

Kyllähän minäkin kävin samanikäisenä tyttönä autofoorumeilla heittämässä läppää, eikä kukaan siellä ihmetellyt. Joskus miehiltä oli parempi kysyä asiaa johonkin juttuihin ja varmaan tällä pojalla on nyt sama juttu. Ei varmaan löydy apua tälläiseen asiaan demi.fi:stä jossa keski-ikä sama kuin aloittajalla??

Minusta on normaalia että poika kysyy ihmisiltä jotka mahdollisesti jotain saattavat asioista tietää, eli äideiltä. Ja ihan sama millä hakusanalla ettii googlesta mitäkin, oli sitten aivotärähdys, kissa, autot yms niin ensimmäisissä hakutuloksissa on melkein aina kaksplussan palsta. Ei ole niin vaikeaa tänne löytää.

Ja usein täällä puhutaan aivan muusta kuin vauvoista. Itseä ei kiinnosta vauvat tai äitiys (olen nainen 23vee) mutta tämä palsta on yhtä hauska sisällöltään kuin jylppygalleriat yms joissa vietän vähintään yhtä paljon aikaa.

Mammojen on ehkä vaikea ymmärtää =)

No olettekos laittaneet merkille sen että tässäkin kyseessä sama, joka on aiemminkin neuvoa kysellyt samalla nimimerkillä? =)

Kyllähän minäkin kävin samanikäisenä tyttönä autofoorumeilla heittämässä läppää, eikä kukaan siellä ihmetellyt. Joskus miehiltä oli parempi kysyä asiaa johonkin juttuihin ja varmaan tällä pojalla on nyt sama juttu. Ei varmaan löydy apua tälläiseen asiaan demi.fi:stä jossa keski-ikä sama kuin aloittajalla??

Minusta on normaalia että poika kysyy ihmisiltä jotka mahdollisesti jotain saattavat asioista tietää, eli äideiltä. Ja ihan sama millä hakusanalla ettii googlesta mitäkin, oli sitten aivotärähdys, kissa, autot yms niin ensimmäisissä hakutuloksissa on melkein aina kaksplussan palsta. Ei ole niin vaikeaa tänne löytää.

Ja usein täällä puhutaan aivan muusta kuin vauvoista. Itseä ei kiinnosta vauvat tai äitiys (olen nainen 23vee) mutta tämä palsta on yhtä hauska sisällöltään kuin jylppygalleriat yms joissa vietän vähintään yhtä paljon aikaa.

Mammojen on ehkä vaikea ymmärtää =)

Juupa juu :D

Mun siskonpoika on 14-vuotias, ja voin sanoa että ei hän, eikä kukaan hänen kavereistaan, tuottaisi teksiä noin.

Kyse ei ole siitä etteivätkö fiksuja osaisi olla, vaan siitä että tuon ikäiset vain eivät käytä kieltä noin.

Sinullapa ei taida tosiaan olla kokemusta hirveästi. Voinen siis sanoa, että he ovatkin "normaaleita ikäisekseen". Luokastani, jossa 25 oppilasta, 23kpl ei osaa kirjoittaa aloittajan tyylistä tekstiä. Ne 2 jäljelle jäänyttä, olisivat hyvinkin voineet tehdä tämän aloituksen.

T. Ope

Juupa juu :D

Mikähän juupajuu tässäkin oli? ihan totta oli joka sana.
Hitto että ootte tyhmiä kun mikään ei koskaan voi olla totta, kaikki on aina provoa jos nyt itellä ei satu olemaan samanlaista kokemusta, tahi naapurin serkulla ja sen tutuilla.

Uskomatonta. Pitäkää nyt "aikuiset" ne silmät auki ja olkaa tietoisia mitä ympärillä tapahtuu. Ei tartte lapsienkaan sanoa että "äiti ei vaan tajua".

Maailma muuttuu katos.

Mikähän juupajuu tässäkin oli? ihan totta oli joka sana.
Hitto että ootte tyhmiä kun mikään ei koskaan voi olla totta, kaikki on aina provoa jos nyt itellä ei satu olemaan samanlaista kokemusta, tahi naapurin serkulla ja sen tutuilla.

Uskomatonta. Pitäkää nyt "aikuiset" ne silmät auki ja olkaa tietoisia mitä ympärillä tapahtuu. Ei tartte lapsienkaan sanoa että "äiti ei vaan tajua".

Maailma muuttuu katos.

Ihan totta oli joka sana? Sinäkö aloituksen teit? ;)

[QUOTE="Ope";27770710]Sinullapa ei taida tosiaan olla kokemusta hirveästi. Voinen siis sanoa, että he ovatkin "normaaleita ikäisekseen". Luokastani, jossa 25 oppilasta, 23kpl ei osaa kirjoittaa aloittajan tyylistä tekstiä. Ne 2 jäljelle jäänyttä, olisivat hyvinkin voineet tehdä tämän aloituksen.

T. Ope[/QUOTE]

Mikä onkaan sitten hirveästi kokemusta.. Juurihan sanoin että kokemukseni on 14v siskonpoika ja hänen kaverinsa, hirveästä kokemuksesta en kyllä puhunut. ;)

No joo, nyt kun mietin niin jokaiseen luokkaanhan mahtuu se hieman "erityinen" itsekseen viihtyvä tietokoneiden kanssa touhuava poika niin hän saattaisi voida tuottaa moista tekstiä.

Ihan totta oli joka sana? Sinäkö aloituksen teit? ;)

Ei vaan tarkoitin mun omaa kirjoitusta, johon olit vastannut. Enkai nyt muiden kirjoituksiin mene sanomaan oliko totta vai ei. Mun mielestä ylipäätänsä on naurettavaa jokaisessa ketjussa huudella provoa.

Kerran tein itsekin tänne aloituksen joka oli ihan täysin omasta elämästä ja 100% totta, pyysin apua, sillä olin todella pahassa tilanteessa.
Mitä sain vastaukseksi? "keksi parempi provo", "pakko olla provo kun ei kenellekkään tälläistä tapahdu".
Voin sanoa, ettei ollut kovin mukavaa, kun se oli täysin todellinen tilanne omassa elämässä. Olisikin ollut pelkkää provoa.

Mun mielestä jos on joku hyvä neuvo, voisi kuitenkin neuvoa, eikä vain huudella provoa.

Yhteistyössä