Pihtarin mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RunkkariPakosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aloittajan viesti on ihan kuin omasta elämästä. Parisuhdetta kestänyt noin 15 v, lapset yms. hommattu, muuten kaikki ihan ok mutta seksi on täysin loppu.

Olen systemaattisesti miettinyt mistä on kyse. Olen pystynyt sulkemaan pois useimmat triviaalit syyt pihtaamiseen: huonosta hygieniasta tai epäsiistiydestä, kodin- tai lastenhoidon välttelystä tms. minua ei todellakaan voi syyttää! Lisäksi pärjään työelämässä ihan kohtalaisesti ja tunnen olevani naisten (siis muiden kuin vaimoni) silmissä ihan OK mies.

Jäljelle on jäänyt kaksi syytä:
1) vaimon hormonitoiminta on jostain syystä (ikääntyminen tai lasten saanti) kääntynyt ei seksiä- asentoon, tai
2) olen liian "tylsä", ts. minusta puuttuu jonkinlaiseen arvaamattomuuteen liittyvä viehätys (tms.) mistä johtuen minusta on tullut niin arkipäiväinen että vaimoni on alkanut pitää minua seksittömänä.

Olen kuitenkin vakuuttunut ettei hänellä ole toista miestä; nykyinen elämänrytmi vain ei antaisi siihen aikaa.

Niin tai näin; olen yrittänyt totutella ajatukseen, ettei minulla tule koskaan olemaan tyydyttävää seksielämää, ainakaan hänen kanssaan.

Jossain kommentissa todettiin, että on turn-off kun miehellä on koko ajan vain se mielessä. Näin sanottiin minullekin joskus aiemmin kun vielä yritin lähestyä häntä, vaikka todellisuudessa niitä lähestymisyrityksiä oli luokkaa kerran kuukaudessa. Nykyään en enää yritä lähestyä, en kestä jatkuvaa torjutuksi tulemisen tunnetta.
Siis: aloite noin kerran kuukaudessa, torjunta sanoilla Älä viitsi AINA yrittää seksiä...

Monta kertaa olen miettinyt että tajuatteko te naiset, mitä mies haluaa halutessaan seksiä? Nimittäin useimmiten kyse ei ole panemisesta tai laukeamisesta; kyse on tarpeesta tuntea olevansa haluttu ja hyväksytty. Halusta tuntea onnistuvansa, tuntea tuottavansa toiselle hyvää.
Takavuosina sain seksiä aina lähtiessäni pidemmälle työmatkalle. Jossain vaiheessa ymmärsin sen johtuvan siitä, että vaimo ei tahdo minun lähtevän reissuun "pussit täynnä". Tämänkaltainen laskelmointi ja varmistelu toi lähinnä pahan mielen.

Viime aikoina olen alkanut oikeasti ihmetellä, että mitä pahaa olisi vieraissa käymisessä, pettämisessä. Ainakaan meidän suhteessamme se ei olisi yhtään mitään keneltäkään pois, voisi jopa auttaa jaksamaan. Jos jossain tulee vastaan samassa tilanteessa oleva nainen, niin varmaan ryhtyisin suhteeseen.

Miksi olemme yhdessä .. Arki toimii kuitenkin hyvin, kaikesta huolimatta. Ja arki lasten kanssa on kuitenkin minulle tärkeintä, en tahtoisi rikkoa tätä kuviota täysin.

kysymys siitä, että nainen tuntee itsensä tyhjennysastiaksi, jos seksin määrä vähenee. Toisin sanoen miehen paineet ovat sitä luokkaa, että rakastelusta tulee pano? Eli harventunut yhdyntä heikentää rakastelun laatua.

Minun ohjeeni olisi seuraava, että mies kieltäytyisi seksistä myös ja ei pitäisi seksiä päämääränä, mutta nainen haluaa läheisyyttä ja huomioimista, niin antaisi sitten näitä hänelle ja ei tehtäisi asiasta riitaa. luulen, että yhdessäolosta voisi tulla hauskojakin sessioita, ja läheisyyden tarve tulee tyydytettyä. Mies voisi sitten tyhjentää paineensa, vaikka etukäteen.

sinne vieraisiin. Ei täällä ininä auta. Psykiatritkin sanovat "kun seksi loppuu suhteessa niin jonnekin se on purettava ja ulkopuoliset suhteet tasapainottavat tätä asiaa". Tyhjentäkää ne pussinne vaikka yhden illan panoon ja eläkää sopuisaa arkea siippanne kanssa. Näin psykiatritkin kehoittaa. Varautukaa kuitenkin, että puoliskonne sen uuden tilanteen oivaltaa ja vaihtaa lukot. Joko ilman tai tällä riskillä sitten voi sanoa: mutta eihan sulta irtoo............. usein myös sanotaan "toimimaton suhde päättyi ja parannuin masennuksesta".

Alkuperäinen kirjoittaja menkää nyt;10802828:
sinne vieraisiin. Ei täällä ininä auta. Psykiatritkin sanovat "kun seksi loppuu suhteessa niin jonnekin se on purettava ja ulkopuoliset suhteet tasapainottavat tätä asiaa". Tyhjentäkää ne pussinne vaikka yhden illan panoon ja eläkää sopuisaa arkea siippanne kanssa. Näin psykiatritkin kehoittaa. Varautukaa kuitenkin, että puoliskonne sen uuden tilanteen oivaltaa ja vaihtaa lukot. Joko ilman tai tällä riskillä sitten voi sanoa: mutta eihan sulta irtoo............. usein myös sanotaan "toimimaton suhde päättyi ja parannuin masennuksesta".

Kyllä vaan. Ja onhan tuohon asia jolle pitää jotain tehdä, muuta kuin pelkkä puhuminen.
Onhan niitä parisuhteessakin vaihtoehtoja vaikka kuinka. Luvalliset sivusuhteet, tai sit lisää henkilöitä makkariin.

No kyllä mä edelleen sanon, että jos naisella on ongelmia esim. siitä, miten mies sitä seksiä pyytää, niin olisi 9 vuoden aikana saanut jotain kakistettua ulos. Ajatustenlukija kun ei ole kukaan, joten miten sitä tietää korjata käytöstään, jos ei mitään palautetta koskaan tule.

Kuulostaa vaan että seksi ei vaimoa kiinnosta enää yhtään. Nainen saattaa olla ns. aseksuaali, joka haluaa avioliiton vain taloudellisen ja henkisen turvan takia mutta kukas nyt semmoista menisi 10 vuoden avioliiton jälkeen siipalle enää myöntämään. Se tarkoittaisi todennäköisesti avioliiton loppua ja sen vaimo tajuaa ihan hyvin. Helpompi kierrellä ja vaikka syyllistää miestä. Toinen voi olla että mies on vaan vaimon mielestä älyttömän tylsä sängyssä. Nainen ei saa seksistä mitään irti mutta ei ole osannut sanoa sitä, koska sekin saattaisi tietää liiton loppua. Kolmas syy on että nainen alunperinkin etsi avioliiton kautta lähinnä hyväpalkkaista elättäjää. Ja nyt kun lapset on hommattu ja on voinut jäädä ns. hyvästä syystä kotiin tylsistä töistä, täytyy olla varovainen mitä sanoo ettei mies lähde ja nainen joudu takaisin duuniin. Ilmeisesti vaimo kuitenkin kokee miehensä ns. helppona nakkina koska ei edes vaivaudu asiasta keskustelemaan enää, ja jopa vihjailee naapurin miehistä miten upeita he muka ovat. Ei oikein vaikuta rotunaiselta jos minulta kysytte. Rakentavaan parisuhdekeskusteluun ei vedetä mukaan naapurin Penaa ja Arskaa.

Itse aikoinani menetin erään partnerin kanssa kiinnostuksen seksiin koska se oli aina samanlaista enkä saanut siitä alkuhuuman jälkeen enää oikein mitään irti. Mies oli aika estoinen eikä hän tykännyt kokeilla mitään vähänkään erikoista. Ehdottelin aikani hellävaraisesti uusia juttuja, ja joskus teinkin niitä yrittäen saada hänet innostumaan, mutta ne näyttivät miestä lähinnä vain inhottavan. Eipä sellainen oikein innosta vapautuneeseen seksiin. Muuten mies oli oikein ihana, mutta seksi vain ei toiminut.

Aloittajan viesti on ihan kuin omasta elämästä. Parisuhdetta kestänyt noin 15 v, lapset yms. hommattu, muuten kaikki ihan ok mutta seksi on täysin loppu.----

----Olen kuitenkin vakuuttunut ettei hänellä ole toista miestä; nykyinen elämänrytmi vain ei antaisi siihen aikaa.

Jos ei elämänrytmi anna aikaa syrjähypylle, antaako se aikaa teidän keskinäisellekään seksille?

Viimeksi muokattu:
Monta kertaa olen miettinyt että tajuatteko te naiset, mitä mies haluaa halutessaan seksiä?
Ei tämä ole sukupuolesta kiinni. Jos/kun olet seurustellut vain naisten kanssa, yleistät naisiin sellaiset asiat jotka kuitenkin pätevät molempiin sukupuoliin. Et vain huomaa sitä, koska sinulla ei ole kokemuksia seurustelusta miesten kanssa... Ihan samalla lailla ne miehet pihtaavat, eivätkä ymmärrä miltä se tuntuu pihtauksen kohteesta. Jos luulet että kyseessä on jokin sukupuolisidonnainen asia, etäännytät vain itseäsi koko naissukupuolesta ja kategorisoit heidät homogeeniseksi joukoksi. Asia, joka ei sinua ainakaan auta nykyisessä ja mahdollisissa tulevissa suhteissa.

Jos puoliso on pihdannut 5 - 10 - 15 vuotta tai pidempään, voi 99,9% varmuudella sanoa ettei se enää siitä muuksi muutu. Silloin voi joko tyytyä tilanteeseen ja lakata valittamasta, tai sitten erota. Toki olisi hyvä jos pihtaamisen syyn saisi selville jotta mahdollisia virheitä voisi välttää seuraavassa suhteessa, mutta syyn selvittämisen takia ei epätyydyttävään ja onnettomaan suhteeseen tarvitse eikä kannata jäädä. Ei se, että vuosikausia pohtii missä vika, mitenkään korjaa sitä vikaa. Se vain katkeroittaa ja johtaa juurikin noihin virhepäätelmiin siitä millaisia "kaikki naiset vain ovat".

Jälkiviisautena ja tuleville sukupolville opiksi pakko vielä sanoa, että ÄLKÄÄ lisääntykö ennen kuin yhteiseloa on takana vähintään 3-5 vuotta ja voitte edes hieman varmistaa, että seksihalut ovat siedettävästi samalla tasolla. Jos puoliso pihtaa ennen lapsia, pihtaa se kahta kauheammin lasten teon jälkeen. Ja ÄLKÄÄ tehkö ainakaan lisää lapsia jos se pihtaus alkaa ekan/tokan/jne lapsen jälkeen. Ne vain pahentavat tilannetta ja tekevät eroamisen vaikeammaksi.

Viimeksi muokattu:
Monta kertaa olen miettinyt että tajuatteko te naiset, mitä mies haluaa halutessaan seksiä? Nimittäin useimmiten kyse ei ole panemisesta tai laukeamisesta; kyse on tarpeesta tuntea olevansa haluttu ja hyväksytty. Halusta tuntea onnistuvansa, tuntea tuottavansa toiselle hyvää.
QUOTE]

Pitkästä aikaa hyvä ja asiallinen keskustelu vaikeasta aiheesta, kiitokset kaikille kirjoittajille! Olen 37 vuotias mies ja myös kärsinyt vuosia avopuolison piht... anteeksi alhaisesta liidosta.

Olen huomannut tämän kirjoittajan mainitseman naisten kielteisen suhtautumisen miesten seksintarpeeseen. Naiset yksinkertaistavat karkeasti miehen seksuaalisuutta kuvitellessaan että mies kaipaa vain laukeamista. On todella loukkaavaa ja alentavaa näin miehenä ja ennenkaikkea ihmisenä kuvitella rakastelevansa naista kun nainen kokee olevansa vain panopatjana.

Samoin eräs naispuolinen ystäväni kuvitteli että runkkaamalla mies voisi jotenkin "vähentää paineitaan". En tiedä olenko poikkeava mies, mutta runkkailu ei ainakaan minulle tuota minkäänlaista tunnetta olevani haluttu ja hyväksytty.

Tietenkin osasyynä näille naisten tyypillisille harhaluuloille lienevät miesten vaikeudet ilmaista tunteitaan ja kulttuurissamme miehille hyväksytyt käyttäytymismallit (äijäily).

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rööperin Porsas;10803239:
On todella loukkaavaa ja alentavaa näin miehenä ja ennenkaikkea ihmisenä kuvitella rakastelevansa naista kun nainen kokee olevansa vain panopatjana.

No, minä seurustelin miehen kanssa joka jos en seksiä halunnut sanoi "ihan vain pikapano". Aivan kuin se olisi tehnyt sen jotenkin minulle haluttavammaksi kun se olisi nopeasti ohi. Jos ei seksiä tee mieli, niin miksi haluaisin pikapanon jossa en varmasti ehdi millään tavalla mukaan tunnelmaan?

Eli onko ihme jos tuntuu että miehet käyttävät naisia vain pussien tyhjennykseen. Itse olen huomannut, että miehet puhuvat rakastelusta vain silloin kun haluavat saada naisen sänkyyn. Pano se heille kuitenkin vain on.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rööperin Porsas;10803239:
Olen huomannut tämän kirjoittajan mainitseman naisten kielteisen suhtautumisen miesten seksintarpeeseen. Naiset yksinkertaistavat karkeasti miehen seksuaalisuutta kuvitellessaan että mies kaipaa vain laukeamista. On todella loukkaavaa ja alentavaa näin miehenä ja ennenkaikkea ihmisenä kuvitella rakastelevansa naista kun nainen kokee olevansa vain panopatjana.

Tämä asenne naisilla johtuu varmaan siitä miten miehet käyttäytyvät ja esittävät nämä asiat. Suurin osa miehistä kourii muutaman kerran tissejä ja takapuolta ja sitten pitäisi olla heti jalat leväällään valmiina. Onko ihme jos nainen tuntee olevansa kuin joku esine joka otetaan käyttöön tarpeen vaatiessa.

Lisäksi joka paikassa miehet korostavat seksintarvettaan, saamisiaan ja käteen vetämisiään. Ne ovat niin keskeisiä miesten jutuissa, että helposti ainakin itse miellän ne miesten perusominaisuuksiksi. Eli sen, että seksi ja saaminen on aina mielessä miehillä, tavalla tai toisella.
Naiset on rakennettu vähän hienovireisemmin eikä naisilla ole niin voimakkaana se jatkuva seksin ajatteleminen.

Kyllä miehet saavat syyttää enimmäkseen omia lajitovereitaan jos naiset pitävät useimpia heistä karkeina ja kömpelöinä panokoneina joilla ei ole minkäänlaista ylempää aivotoimintaa mitä seksiin tulee. Kun kuulee millaisia alapääjuttuja kerrotaan poikaporukoissa ja miten karkeasti he naisista ja seksistä usein puhuvat ihan naistenkin kuullen, niin ei pitäisi olla mikään ihme että tuollainen vaikutelma syntyy. Ihme on lähinnä se että silti heistä suurin osa pääsee sänkyyn ihan oikean naisen kanssa. Minusta jo pelkästään se todistaa että kyllä naisillakin täytyy olla ylipääsemättömiä fyysisiä haluja miehiä kohtaan.

Miksi miehet sitten äijäilevät seksillä jos kerran kuitenkin oikeasti haluavat rakastella ja helliä naisiaan ja tuntea olevansa haluttuja itsekin, se onkin taas ihan oma ketjunsa.

kysymyksessä on narsismi. Joko nainen on narsisti tai mies on narsisti , tai sitten kaikkein todennäköisemmin molemmat ovat narsisteja, eikä heidän pitäisi olla missään tapauksessa suhteessa keskenään.

narsisti ajattelee muista ihmisistä negatiivisesti, jos he eivät käyttäydy hänen mielensä mukaan. negatiivinen ajatus tappaa rakkauden heti, kun toinen ei alistu.

Joskus oikeasti ihmetyttää tämä, että ihmiset eivät kykene keskustelemaan keskenään avoimesti ikävistäkin asioista. Ollaan kyllä valmiita hieromaan pissavehkeitä yhteen edes sen verran, että ehkä kaikista intiimein - uusi elämä yhteisistä aineksista - saadaan aikaiseksi.

Sanosin, että molemmissa on vika. Nainen ei selvästikään näe omaa käytöstään ongelmana vaan näkee vaan miehen seksihulluuden ongelmana. Naisen pitäisi nyt katsoa peiliin ja sanoa suoraan, että mistä kenkä puristaa.

Olen edelleen sitä mieltä, että nainen odottaa miehen lukevan hänen ajatuksensa tai vihjeensä rivien välistä. Mies ei siihen kykene, koska on niin pillunkipeä, ettei mikään muu mahdu mieleen.

Onko se puhuminen sitten oikeasti niin vaikeaa? Kun kerran pystyy avautumaan rumasti keskustelupalstallekin, niin olisiko iso asia vaatia toiselta selitystä tilanteelle. Haastaa toinenkin puhumaan suoraan. Niin, että molemmat lataavat pöytään ne asiat, mitkä vituttaa.

Usein lapsiperheissä suurin syy löytyy kuitenkin siitä, että aletaan elämään lasten kautta ja vuoksi. Unohdetaan se toinen aikuinen ihminen, unohdetaan PARISUHDE. Eletään vain perhettä. Ei muisteta, että parisuhdekin vaatii hoitamista. Ja tässä tapauksessa se ei tarkoita sitä, että molemmat hoitaa lapsia. Pitää muistaa hoitaa myös sitä toista aikuista. Sekä itseä.

Jos keskusteluyhteyttä ei muuten synny, niin pariterapia on keino siihen. Sitten on ainakin yritetty. Jos terapiastakaan ei löydy apua, niin sitten kannattaa lyödä suosiolla hanskat tiskiin. Mutta tilanteen pitkittäminen ja yksinään tahoillaan mussuttaminen ei auta mitään. Vieraissa käyminenkään ei auta kuin hetkeksi. Sivusuhdekin auttaa usein vain siihen seksipuoleen ja lopulta siitäkin tahtoo tulla oma riippansa. Parisuhteen ongelmia se ei paranna.

Tämä asenne naisilla johtuu varmaan siitä miten miehet käyttäytyvät ja esittävät nämä asiat. Suurin osa miehistä kourii muutaman kerran tissejä ja takapuolta ja sitten pitäisi olla heti jalat leväällään valmiina. Onko ihme jos nainen tuntee olevansa kuin joku esine joka otetaan käyttöön tarpeen vaatiessa.

Lisäksi joka paikassa miehet korostavat seksintarvettaan, saamisiaan ja käteen vetämisiään. Ne ovat niin keskeisiä miesten jutuissa, että helposti ainakin itse miellän ne miesten perusominaisuuksiksi. Eli sen, että seksi ja saaminen on aina mielessä miehillä, tavalla tai toisella.
Naiset on rakennettu vähän hienovireisemmin eikä naisilla ole niin voimakkaana se jatkuva seksin ajatteleminen.

Totta, toisaalta naiset tittettynä aikana kuukaudesta (ehkä tiedostamattaan) odottavat miehiltä suoraa toimintaa ja ronskeja otteita, mutta miehet ovat huonoja tulkitsemaan naisten hienovaraisia vihjeitä. Edelleenkin tarvitaan kommunikaatiotaitoja.

Naiset on rakennettu hienovaraisemmin, myönnän sen. Mutta naiset puhuvat seksistä kaverusten kesken paljon enemmän ja yksityiskohtaisemmin kuin miehet, ainakin 25+ ikäiset. Naiset yleensä kertovat kaikki suhteidensa yksityiskohdat toisilleen, myös seksiasiat. Kaveripiirissäni aikuiset miehet eivät kokemukseni mukaan leuhki kavereilleen seksikokemuksillaan eivätkä juoruile partnereidensa fyysisistä ominaisuuksista tai oudoista mielihaluista naisten tapaan. Vain kaikkein "bizarreimmat" tapaukset kerrotaan ja nekin anonyymeinä. Keskenkasvuiset kakarat ovat sitten eri asia...

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rööperin Porsas;10803812:
Naiset on rakennettu hienovaraisemmin, myönnän sen.

Ei muuten pidä paikkaansa. naiset ovat juonijoita ja suunnitelmallisia etenemään, poikkeuksetta. Se tosin saattaa vaikuttaa hienovaraiselta, mutta niin se on tarkoituskin. Naisella on aivan selvä tieto siitä, että miksi hän on siinä suhteessa ja mitä hän haluaa suhteelle antaa. Ei hän vahingossa pihtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rööperin Porsas;10803812:
Totta, toisaalta naiset tittettynä aikana kuukaudesta (ehkä tiedostamattaan) odottavat miehiltä suoraa toimintaa ja ronskeja otteita, mutta miehet ovat huonoja tulkitsemaan naisten hienovaraisia vihjeitä. Edelleenkin tarvitaan kommunikaatiotaitoja.

Naiset on rakennettu hienovaraisemmin, myönnän sen. Mutta naiset puhuvat seksistä kaverusten kesken paljon enemmän ja yksityiskohtaisemmin kuin miehet, ainakin 25+ ikäiset. Naiset yleensä kertovat kaikki suhteidensa yksityiskohdat toisilleen, myös seksiasiat. Kaveripiirissäni aikuiset miehet eivät kokemukseni mukaan leuhki kavereilleen seksikokemuksillaan eivätkä juoruile partnereidensa fyysisistä ominaisuuksista tai oudoista mielihaluista naisten tapaan. Vain kaikkein "bizarreimmat" tapaukset kerrotaan ja nekin anonyymeinä. Keskenkasvuiset kakarat ovat sitten eri asia...

No ei aivan kaikki naiset onneksi noin tee... Mitä se kertoo naisesta/miehestä joka toisen intiimejä juttuja muille selittää? Keskenkasvuista touhua minusta ja tosi epäkunnioittavaa toista kohtaan. Jotenkin en pysty käsittää välillä näitä asioita ja kun kysyy miksi näin tehdään niin siksi koska muutkin tekee... Lapset vastaa noin.

Pääpätipään vastaus on mielestä erinomainen. Ei syyllistetä ketään ja todellakin molemmat on vastuussa parisuhteesta.

kysymys siitä, että nainen tuntee itsensä tyhjennysastiaksi, jos seksin määrä vähenee. Toisin sanoen miehen paineet ovat sitä luokkaa, että rakastelusta tulee pano? Eli harventunut yhdyntä heikentää rakastelun laatua.

Minun ohjeeni olisi seuraava, että mies kieltäytyisi seksistä myös ja ei pitäisi seksiä päämääränä, mutta nainen haluaa läheisyyttä ja huomioimista, niin antaisi sitten näitä hänelle ja ei tehtäisi asiasta riitaa. luulen, että yhdessäolosta voisi tulla hauskojakin sessioita, ja läheisyyden tarve tulee tyydytettyä. Mies voisi sitten tyhjentää paineensa, vaikka etukäteen.

Pari kysymystä...

Ensinnäkin näin miehenä voin tosiaankin sanoa että jos seksistä on puute niin se on TODELLAKIN korostuneen paljon mielessä. Jos panettaa oikein kunnolla niin ei siinä ehdi hirveästi alkaa hieroman naisen niskaa tai sivelemään kämmentä. Mutta kun se eka varvi on vetäisty ja hetken huilattu ja suukoteltu niin sitten oloni on paljon rentoutuneempi ja olen paljon halukkaampi huomioimaan naistani eri tavoin ja uusintakierros voidaankin sitten ottaa rennommalla tempolla. Olet todellakin oikeassa siinä että harventunut seksi tekee siitä huonolaatuisempaa, ainakin hätäisempää...

Mitä tarkoitat ohjeellasi "mies kieltäytyisi seksistä myös"? Itse saan seksiä parisuhteessa paljon harvemmin kuin tarvitsen ja katson ettei minulla ole oikein varaa kieltäytyä siitä... "Mies voisi sitten tyhjentää paineensa, vaikka etukäteen" häh, miten se tapahtu jos nainen haluaa välttää kokevansa itsensä tyhjennysastiaksi? Tarkoitatko että mies joutuu tulemaan naista vastaan vähentämällä tavoitteitaan yhdyntään ja nainen tekee myönnytyksen miehelle antamalla miehen runkata itsekseen?

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-Setä;10804097:
Pari kysymystä...

Ensinnäkin näin miehenä voin tosiaankin sanoa että jos seksistä on puute niin se on TODELLAKIN korostuneen paljon mielessä. Jos panettaa oikein kunnolla niin ei siinä ehdi hirveästi alkaa hieroman naisen niskaa tai sivelemään kämmentä. Mutta kun se eka varvi on vetäisty ja hetken huilattu ja suukoteltu niin sitten oloni on paljon rentoutuneempi ja olen paljon halukkaampi huomioimaan naistani eri tavoin ja uusintakierros voidaankin sitten ottaa rennommalla tempolla. Olet todellakin oikeassa siinä että harventunut seksi tekee siitä huonolaatuisempaa, ainakin hätäisempää...

Mitä tarkoitat ohjeellasi "mies kieltäytyisi seksistä myös"? Itse saan seksiä parisuhteessa paljon harvemmin kuin tarvitsen ja katson ettei minulla ole oikein varaa kieltäytyä siitä... "Mies voisi sitten tyhjentää paineensa, vaikka etukäteen" häh, miten se tapahtu jos nainen haluaa välttää kokevansa itsensä tyhjennysastiaksi? Tarkoitatko että mies joutuu tulemaan naista vastaan vähentämällä tavoitteitaan yhdyntään ja nainen tekee myönnytyksen miehelle antamalla miehen runkata itsekseen?

Sanavalinta oli vähän huono minulla. Tarkoitan sitä, että mies ei laittaisi yhdyntää päämääräksi ja ei olisi avoimen pettynyt, jos niskojen hierominen ei päätyisikään yhdyntään. Mutta ei mies kieltäytyisi yhdynnästä, jos nainen sitä haluaa.

Jos mies masturboi ennen hellää hetkeä vaimon kanssa, niin mies ei ole niin päällekäyvä ja ei tuota niin suurta pettymystä nukahtaa vain käsi kädessä.

tuplajuustohampurilainen!!! Hemmetti kun pitäisi mennä hierojalle. Hartijat niin jumissa. Ilman mitään taka-ajatuksia. On vaan aika tyyristä se ammattihieronta ilman mitään eroottista esi- tai jälkileikkiä.

Vinkkinä ap:lle: menkää vierekkäin hierontopedeille ja silmäilkää toisianne hellästi. Jos alkais irrota ....... hartiat meinaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-Setä;10804097:
Pari kysymystä...

Minä olen myös joutunut näitä asioita miettimään, naisena. Kerran viikossa hoidetaan hommat ja sitten on turha odottaa enempää viikkoon. Eikä varmaan tuota yhtäkään kertaa olisi ellen itse ehdottaisi, mies ei tee koskaa aloitetta.

Viime viikonloppuna koitin "uhkarohkeana" ehdottaa seuraavana päivänä uusintaa aamutuimaan mutta mies siirsi asian ensin iltaan ja sitten se taas unohdettiin niinkuin aina. Eilen sanoin puhelimessa miehelle että tekis mieli ja toivoin että hän tulisi kerrankin ajoissa kotiin. Miehen kommentit? "Meinaatko että olen joku automaatti?" Vastasin siihen että eipä ole paljoa automaattia näkynyt. Kuten arvata saattaa, mies tuli mahdollisimman myöhään kotiin ja se siitä.....Vituttaa.

Minä olen myös joutunut näitä asioita miettimään, naisena. Kerran viikossa hoidetaan hommat ja sitten on turha odottaa enempää viikkoon. Eikä varmaan tuota yhtäkään kertaa olisi ellen itse ehdottaisi, mies ei tee koskaa aloitetta.

Viime viikonloppuna koitin "uhkarohkeana" ehdottaa seuraavana päivänä uusintaa aamutuimaan mutta mies siirsi asian ensin iltaan ja sitten se taas unohdettiin niinkuin aina. Eilen sanoin puhelimessa miehelle että tekis mieli ja toivoin että hän tulisi kerrankin ajoissa kotiin. Miehen kommentit? "Meinaatko että olen joku automaatti?" Vastasin siihen että eipä ole paljoa automaattia näkynyt. Kuten arvata saattaa, mies tuli mahdollisimman myöhään kotiin ja se siitä.....Vituttaa.

Tuo kerta viikossa olisi luksusta minulle. 12 v suhteemme aikana naiseni on tehnyt aloitteen ehkä 4 kertaa. Ihan mukavien alkuvuosien jälkeen kaikki aloitteentekeminen on jäänyt minun vastuulleni. Vaikeaa kun en haluaisi liikaa painostaa toista... On lupaillut aina parantaa tapansa mutta lupailuiksi ne aina jäävät.

Lisäksi hänen näkemys seksistä on se, että naisen rooli on vain passiivisena maata ja odottaa että mies saa hommat hoidettua, ja minua myös loukkaa se, ettei hän halua katsoa minua silmiin tai suudella lainkaan. Hän edes trimmaile karvoitustaan tai peseydy ennen rakastelua vaan ilmeisesti haluaa "suorittaa velvollisuutensa" mahdollisimman nopeasti. Ällöttää naisen karvaiset sääret, seksikkäistä alusasuista olen saanut vain haaveilla!

Nyt jälkikäteen olen heräillyt ajattelemaan että mikä hitto minua on vuosia pidätellyt tässä suhteessa. Tuntuu että koko seksuaalisuuteni ja itsetuntoni on sammunut tarpeettomana ja huomaan kadehtivani ihmisiä joilla on onni elää normaalissa parisuhteessa. Nyt en ole enää puoleen vuoteen ehdotellut mitään ja pyrkinyt välttelemään kaikkea kosketusta ja läheisyyttä kun en koe itseäni rakastetuksi. Saa nähdä kauanko kestää ennen kuin puolisoni saa suunsa avattua...

Anteeksi vuodatukseni mutta vitutus alkaa tulvia yli äyräiden...

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-Setä;10804891:
Tuo kerta viikossa olisi luksusta minulle. 12 v suhteemme aikana naiseni on tehnyt aloitteen ehkä 4 kertaa. Ihan mukavien alkuvuosien jälkeen kaikki aloitteentekeminen on jäänyt minun vastuulleni. Vaikeaa kun en haluaisi liikaa painostaa toista... On lupaillut aina parantaa tapansa mutta lupailuiksi ne aina jäävät.

Lisäksi hänen näkemys seksistä on se, että naisen rooli on vain passiivisena maata ja odottaa että mies saa hommat hoidettua, ja minua myös loukkaa se, ettei hän halua katsoa minua silmiin tai suudella lainkaan. Hän edes trimmaile karvoitustaan tai peseydy ennen rakastelua vaan ilmeisesti haluaa "suorittaa velvollisuutensa" mahdollisimman nopeasti. Ällöttää naisen karvaiset sääret, seksikkäistä alusasuista olen saanut vain haaveilla!

Nyt jälkikäteen olen heräillyt ajattelemaan että mikä hitto minua on vuosia pidätellyt tässä suhteessa. Tuntuu että koko seksuaalisuuteni ja itsetuntoni on sammunut tarpeettomana ja huomaan kadehtivani ihmisiä joilla on onni elää normaalissa parisuhteessa. Nyt en ole enää puoleen vuoteen ehdotellut mitään ja pyrkinyt välttelemään kaikkea kosketusta ja läheisyyttä kun en koe itseäni rakastetuksi. Saa nähdä kauanko kestää ennen kuin puolisoni saa suunsa avattua...

Anteeksi vuodatukseni mutta vitutus alkaa tulvia yli äyräiden...

Ymmärrän täysin tunteesi. Me emme ole vielä tuossa tilanteessa mutta näköjään menossa siihen vauhdilla.. Myös minua on syönyt naisena se että en tunne enää olevani haluttava koska miestä ei enää kiinnosta. Hän ei myöskään koskaan ole kehunut minua tai muutenkaan saanut tuntemaan itseäni kauniiksi ja haluttavaksi, se syö seksuaalisesti kyllä. Itse huolehdin itsestäni ja ajelen karvat säännöllisesti ja käyn aina suihkussa ennen seksiä. Olen myös se aktiivisempi osapuoli sängyssä.

Eipä kuulosta kovin kivalta tilanteesi, eihän parisuhde ole enää parisuhde jos siitä puuttuu läheisyys ja seksuaalisuus. Sehän on silloin pelkkä kaverisuhde. Miksi siis tosiaan riuduttaa itseään vuosia samassa tilanteessa? Parisuhteeseen pitäisi molempien panostaa myös sen vähemmän haluavan. Muuten se kuolee kuten näyttää teille käyneen ja meillä on vauhdilla menossa siihen. :(

Jos parisuhde on toivomuslista millainen puolison tulee olla, että olisin onnellinen, niin onnea ei ole mahdollisuutta koskaan saavuttaa, sillä ihmiselle ei mikään riitä, eikä koskaan. Aina tulee uusia asioita, joita puolison olisi hyvä olla. parisuhde ei ole tila mitä mitataan puolison hyvyydellä tai toiminnalla, vaan parisuhde on tila, jossa itse on huolehdittava onnellisuudestaan ja se lähtee toimimaan hyväksymisen kautta. Mutta jos ei voi hyväksyä puolisoaan, niin mikä suhde se sitten on?