Plussanneet Viilaajat 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joppuli

Vieras
Plussanneet viilaajat

Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto - 10.6.2007 Tyttö; 2470g/46 cm
Monsku 26.7.2007 NKL
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto
Ewa 24.8.2007 Ruotsi
Entu LA 24.10.2007 KYS
Ilona 27.10.2007 Tays
Elviira 26.2.2008 Kätilöopisto
Inkku78 03.04.2008 KYS (LA varmistuu varhaisultrassa)
Prinressa 5.4.2008 Laskettu aika varmistuu varhaisultrassa
Joppuli 13.4.08(LA varmistuu joskus)

No minä nyt sitten alotin uuden ketjun Prinsessan pyynnöstä. Täällä kanssa jännäillään, että pysyykö asukki masussa loppuun asti, jotenkin vaan se mietityttää. Kai se sitten jossain vaiheessa unohtuu. Nyt asia on niin tuore, että pyörii alvariinsa mielessä. Mun maha on edelleen aivan turvoksissa, mukavampaa vaan istua housut auki. Mutta ei kai tää tästä kun vaan kasva ja kasva. Tissit kanssa herkkinä ja niitä ihme jomotuksia masussa. Oon käynyt vähän harvemmin jumppaamassa kun on jalat ihan puhki aamulla kun lähtee töihin pyörällä, Kummallista. Varmaan joku oire sekin. Tänään tupareihin, jonne tulee suurin osa mun kavereista, jotka tietää vauva-ajatuksista, mutta en haluais niille vielä paljastaa, eli saas nähdä mitä kehittelen. Onneksi oon käynyt jo monet bileet ilman alkoholia, joten voi olla et ajattelevat asian olevan normaalia.

Hyvää viikonloppua.

Toivottaa: Joppuli ja Kaaleppi 5+0

Tuo Joannan synnytys kuulosti niin mukavalta, että yksi sellainen tänne kiitos :). Monskun taas.. huhhuh... Olipahan ainakin kaksi ihan erilaista synnytyskertomusta ja Ewan suunnalta tulossa sitten suunniteltu sektio, saa nähdä miten me muut sitten aikanamme selviämme.

Joppuli mulla on ainakin ollut molemmissa raskauksissa sellainen "mahaton" vaihe, ensin hillitön turvotusmaha sitten ei mitään ja lopulta oikea vauvamaha. Sen turvotusmahan aikaan on monet jo arvanneet mikä on tilanne :).

Eilen tuntui todella kipeä muklahdus mahassa, jospa siellä olisi Löydös heittänyt kuperkeikan ja siirtynyt raivotarjontaan. Hölmöähän sitä on vielä edes murehtia, mutta olisi se kiva jos ensiviikon neuvolassa kaveri olis jo "oikein päin".

Äh hirmu tarmolla aloin nyt kirjoittaa, mutta tuli uupahdus ihan kesken. Pitää mennä lepäämään, kun tytsy vielä nukkuu.

Entu&Löydös rv29+3

Kertoilin jo tuolla huhtikuisissa, mut kerrotaan nyt teillekin. Mulla tuli torstaina vähän verta, ja kävin sitten eilen tutkituttamassa tilanteen. Terkkari epäili kohdunulkoista mun riskinkin takia, ja menin sitten KYSille ultraan. Raskaus oli oikeassa paikassa, eli ei onneksi kohdunulkoinen, mutta lääkäri epäili tuulimunaa. :( Pitää mennä ens torstaina uuteen tutkimukseen. Miehen kanssa nähtiin kohdussa pieni hippunen (pelkkää mustaa se ei siis ollut), mutta lääkäri ei siihen ottautunut, eli ehkä ei näyttänyt siltä miltä pitäis. :( HCG mitattiin, ja oli 37000, puhelimessa lääkäri vielä sanoi tuloksen ilmoitettuaan, että kyllä noilla arvoilla pitäisi jo näkyä.
Neuvolassa arveltiin tosiaan, et olisin eilen ollu rv7+3, mut itse uskon et olin 6+0 tai 6+1. Sanoin tästä toki lääkärillekin, mut ei se kyllä kovin optimistinen ollut. (37pv:n kierrolla ja viimeisten menkkojen eka päivä 19.6 ei kyllä millään laskurilla anna l.a.:ksi 25.3 kuten terkkari sanoi, vaan 3.4 tai 4.4. laskurista riippuen, ja se sopisi tismalleen myös tikuttamani oviksen kanssa.)
Pikkasen ahistaa, yritän keksiä ittelleni muuta ajateltavaa, että aika menis nopeasti, ja yritän välttää tätäkin palstaa. Onhan se toki positiivista, että munanjohtimet toimii...

-Inkku-

(.) Vähän on alakuloinen olo, äsken tuli kauhea vatsakipu kohtaus. Heti tuli keskenmeno mieleen mutta kai sitä voi rauhallisin mielin olla kun ei mitään verta tuu kuitenkaan. On tää mieli kummallinen. Tissit on aamuisin tosi kipeet, en tiiä oonko nukkunu niitten päällä mutta niihin sattuu kun ylösnousee.

Prinressa rv 6+1

Meillä kärsitään turvotuksesta, nyt turpoo jo sormetkin, voi olla et sen tekee tää sääkin. Eiliset tuparit meni ihan kivasti kukaan ei suoraan tullut kysymään, että missä mennää vaan oli kyselleet sitten mun parhaalta kaverilta, et mitä on meneillään. Ihan kiva ettei jäänyt kiinni heti alkuunsa. Oon kyllä miettinyt et, äiteelle pitäisi varmaan kertoa piakkoin. No huomenna taas sitten töihin, ihan mukavaa mennä, näkee työkaverin 10 viikon jälkeen. Ompa kivoja uutisia kerrottavana, tää oli se tapaus joka ennusti keväällä, et tuun lomalta töihin raskaana. Kannattais varmaan perustaa, joku ennustuseukko paikka.

Prinsessa nyt tsemppiä, kyllä se siellä pysyy. Itsekin kyllä mietin tota keskenmenoa, pitäis kai vaan unohtaa koko juttu ja nauttia kun on raskaana ja ylipäätään raskautunut, olihan meinaan aivan varma, että syksyllä mennään hoitoihin. Mulla kanssa tisut on jummetun kipeet, ja paisuneet, tänään uskalsin kellistää ton miehen, on noi himot ollut hukassa.

Niin ja kiitoksia Joanna onnitteluista, nauttikaa ihanasta vauva-arjesta.

T:Joppuli 5+1

Mullakin on tissit tosi kipeät, ja lisäks ihan saakelin painavat! Isännällä oli aamulla naurussa pitelemistä, kun sulloin niitä liiveihin. Alkavan olla jo vähän napakat... Jos torstaina kohdussa onkin isompi nöppönen, jolla sykkii sydän, niin meikä alkaa suunnitella liiviostoksia. Taidan ostaa suosiolla jotkut leveäolkaimelliset tukevat mallit, niin ei saisi hirveitä riippurintoja tämän homman jälkeen. Kiva lähteä etsimään kaupasta 70F-kokoisia liivejä! HUH!
Mulla on siis vieläkin menossa tää "positiivinen jakso" vai kieltämiseksikö sitä lie kutsutaan... En suostu millään uskomaan, että kyseessä olis tuulimuna, siellähän oli selvästi jotain... ...

Inkku, rv 6+3 (itsepäisesti en usko terkkariakaan ;) )

Tsemppiä Inkulle ja Prinressalle! Tuli niin mieleen omat pelot ja ensi viikkojen jännääminen. Mutta tuo kannattaa pitää mielessä, että on jo tosi positiivista että hedelmöittyminen onnistuu!!! Gynekologi-ystävättäreni on erikoistunut lapsettomuushoitoihin, raskauskomplikaatioihin, synnytyksiin yms. ja oman kohdun ulkoisen raskauteni jälkeen sanoi, että suurimmat esteet on ylitetty kunhan onnistuu hedelmöitymään.

Tuo tisujen kipeytyminen oli minullakin alkuraskauden vahvin oire ja ohi menevä vatsakipuilukin on useimmiten vaaratonta; kohdun kasvukipuja kuulemma. Ja uskonpa että kaikki menee teillä molemmilla hyvin loppuun asti. Peukkuja pidetään! :-) Joppulille ja muille plussanneille myös!

Meillä on sitten treffit vauvelin kanssa tasan viikon päästä maanantaina. Ei malttaisi odottaa, että nähdään mimmoinen veitikka sieltä ilmaantuu. Aika hassua kun tietää synnytyspäivänsä (se suunniteltu keisarinleikkaus perätilan takia), mutta onhan tässä jännityksen aiheita silti ihan riittävästi...

Pe:na on sisäänkirjautuminen, jolloin tapaamme leikkaavan lääkärin, nukutuslääkärin, kätilön ja jumpparin (antaa varmaan vinkkejä toipumiseen). Kerron viikonloppuna lisää miten homma siellä eteni - kotiin pistäisi päästä vielä siinä välissä, jos kaikki on kunnossa. Perhehuone/yksityishuone annetaan täällä automaattisesti keisarinleikkauksen jälkeen, joten se on tosi positiivista! Varsinkin kun aviomies haluaa olla koko ajan mukana sairaalassa. Nyt olen jo niin asennoitunut leikattavaksi, että vauvan kääntyminen olisi melkein pikku pettymys :-)

Muutenkin kuuluu vaan hyvää: remppa alkaa olla loppusuoralla (maalaan nyt lattia- ja kattolistoja kun mies aloitti tänään työt lomien jälkeen) ja vauvan tarvikkeet on 90% hankittu. Ajattelin myös tekaista pari lasagnea ja moussakaa pakastimeen sairaala-ajan jälkeisiksi varoiksi.

Oiskos Monskulla ja/tai Joannalla mitään vinkkejä siitä, mitä muuta kannattaisi valmistella kotiinpaluun helpottamiseksi/sulostuttamiseksi? Kannustusta teille molemmille ja nauttikaa vauva-arjen alkamisesta!

Ewa 38+5 (37+6)

Ensinnä, rutistus Inkulle! Pidä positiivisuutta yllä, tässäpä pieni kertomus aiheeseen:

Siskoni alkaessa odottaa (yllättäen) toista lastaan halusi käydä varhaisultrassa. SEllainen varattiin viikolle 6+, ja tutkimuksessa lääkäri pahoitteli että tuulimuna tämä on, varaa aika keskeytykseen. No keskeytystä ennen sitten jostain syystä ruvettiin vielä ultralla katselemaan ja hoitaja sanoi että hupsista, tuota, että kun täällä selvästi sykkii sydän niin mites se on tämän keskeyttämisen kanssa? Onnellinen loppu: tyttö syntyi viime syksynä. Kokemuksen jälkeen siskoni evästi minua visusti olemaan menemättä varhaisultraan, parempi epätietous kuin huonot uutiset joiden oikeellisuudesta ei voi olla varma.

Koita Prinressa ja Joppulikin selvitä turvotuksen kanssa, mulla se meni ohi eikä oikeaa vauvamahaa ole vieläkään. Tissikipukin loppui noin rv 9, samalla kuin pahoinvointikin, ja ihan omilla liiveillä kuljetaan:)

Huomenna eka lääkäri, joskohan nyt saisi kuulla ne sydänäänet! Olen voinut niin mielettömän hyvin että vaikea uskoa, tosi hyvä olo, energiaa riittää eikä mitään oireita paitsi vaimeaa kasvukipua kohdun suunnalla.

Nyt ryhdyn pyykkihommiin!

Elviira 11+6

Ihanaa että Ewalla treffit sovittuna vauvelin kanssa. Mahtaa tämä viikko kulua hitaasti, itse ainakin ihan levottomana jo odottaisin tapaamista!

Hyvä että Inkku on positiivisella mielellä. Eihän minullakaan ekassa ultrassa näkynyt yhtään mitään, kun vauvan alku oli tuoreempi kuin luultiin. Lääkäri ei kyllä mistään tuulimunasta silloin edes puhunut, vaan sovittiin uusi ultra, jossa sitten sykkeet löytyi ja laskettuaika varmennettiin. Toivotaan että sinulla käy samoin!

Prinressalle tsemppiä varmasti pelottaa, mutta yritä olla luottavaisin mielin.

Oi heräsi typykkä...

Taas tokalla sivulla luuhattiin, nyt tytöt näppikset laulamaan!

Lääkärissä kaikki hyvin ja sydänäänetkin löytyi, aika mielettömän kuuloista:) Ja ylihuomenna ultra.

Onnea Elviira! Ihanaa! Toivotaan että mullakin ois kahden päivän päästä positiivisia uutisia. Kattelin just lehtiä, mamma- ja lastenvaatteiden alennusmyyntejä olisi, -70%... Ei oo paljon asiaa edes hypistelemään vielä, mut jos syke näkyy niin käyn kyllä vähän jotain pientä ostamassa, oli sitten miten aikaista tahansa. Liivit mä ainakin sit tartten, mä en oo turvonnu muualta mutta rinnukset on ihan järkyttävät. Mies on kyllä tyytyväinen... ;) Heitinkin sille jo mustaa huumoria, et miehen unelma taitaa olla tuulimunaraskaus, kun ei tuu vauvaa mut vaimo saa hervottomat tissit. Koulussa varmaan luulevat pian, että oon ottanu kesälomalla silkkarit! XD Aikaisemmat hintsun vajaat E-kupit on ollu vähän roikkuvaa mallia, mut nyt ovat sitten nousseet niin korkealle, että kynätestikin menee läpi heittämällä (=kynä tippuu tissin alta :) ), ja liiveihin tulee tuplatissit liivien päälle... :( Ennen koulun alkua pitää saada parannus, ei näytä oikein kivalle ohuiden kesäpaitojen kanssa. Vitsi, kouluun ensi viikolla, byäääääh!

Hui kamala, kaks päivää....

-Inkku, rv 6+5 jos oman pääni pidän-

Jatkan vielä: Olispa mukavaa, jos itsekin selviäisi yhtä hyvävointisena kuin Ewa ihan loppuun asti, tai edes olisi yhtä pirteä kuin Elviira. Toivottavasti munki pahoinvointi helpottais pian.
Kiitoksia myös kannustavista varhaisultratarinoista, mä en edelleenkään suostu uskomaan, että siellä tuulimuna olisi, mutta ylihuomenna aamulla voi jo vähän kylmätä mieltä. :)

Inkku, täällä ollaan hengessä mukana ja pidetään kovasti peukkuja että kaikki on hyvin! Jaksuja myös Elviiralle, Joppulille ja Prinressalle. Ihanaa kun käytte aktiivisesti kirjoittelemassa, niin voi fiilistellä mukana. :)

Hei kaikille!

Enpä aikoihin ole tänne ehtinyt! Onnea Joppuli! Ja tsempitykset Inkulle ja Prinressalle. Olen varma, että kaikki menee hyvin! Ihanaa, että täällä on uusia plussanneita Viilaajia odottamassa :) Kerrassaan upeeta!
Elviiralle suuret onnittelut sydämen sykkeestä!
Kunpa Aavat ja Minervat ja Fannyt ja kaikki pääsisi tänne puolelle äkkiä... ihan tässä herkistyy :)

Ewalle hurjat tsempit myös! Että alkoi jännittää! Pidä meidät ajan tasalla ja tule ilmottautumaan heti kun ensitreffit ovat sitten takanapäin ja tyttö maailmassa!

Entu ja Ilonakin ne synnyttää ihan pian! Että aika kuluu niin nopeasti. Siitä on nyt aika tarkkaan tasan vuosi kun jätin ehkäisyn. Miettikää miten nopeasti kaikki on tapahtunut. Olen todella etuoikeutettu.

Enkä saisi valittaa. Mutta ollaan kyllä todella väsyksissä.
Villi-neidin kanssa arki on ihan päinvastaista kun Joannalla ja Jaskalla :)
Villi ei nuku ikinä päivisin. Yöt menee joten kuten, sillä ollaan perhepedissä ja tyttö saa tissiä juuri silloin kun tahtoo ja nukkuu pää tississä kiinni silloinkin kun ei ime.
Päivät menee sitten valvoessa. Vauva on todella vaativa. Sekuntiakaan ei suostu olemaan yksin - varsinkaan omassa sängyssä. Seurustelee iloisesti max vartin ja sitten alkaa kitinä ja huuto. Sylissä pitää olla. Kanniskellaan miehen kanssa vuoroissa tyttöä ympäri kämppää joskus kahdeksan tuntiakin putkeen. Ei nuku. Vaunulenkillä nukahtaa yleensä, mutta herää usein heti kun vaunut pysähtyvät kotiin palatessa. Joskus harvoin nukahtaa niin, että nukkuu vielä kotonakin ja nuo pienet rauhan hetket sitten kannattelee läpi päivän. Helteet ei muuten yhtään auta asiaa. Ties vaikka niissä syy pikkuisen rauhattomuuteen.
Eikä tämä neiti odota ruokaa hetkeäkään. Joskus hukkaa nännin sekunniksi kesken ruokailun ja johan huutaa pää punaisena :)
Että semmoinen persoona tämä Villi. Maailman suloisin ja ihanin edelleen, mutta kyllä on äidin hermot kireällä välillä. Päiviin mahtuu useita epätoivoisia itkuja mutta onneksi myös hymyä kyynelten läpi kun hyvä hetki koittaa!

Vielä kerran onnea ja tsemppiä kaikille!
Luen teitä joka päivä, jos on yksi hiirikäsi vapaana. Kirjoittamaan pääsen harvemmin.

Monsku & Villi, joka on 2 vkoa ja 3 pvää vanha

Kiva kuulla Monskun ja pikku-Villin kuulumisia! Kaveripiirissäni on tosi vähän vauvoja toistaiseksi, ja viime viikolla syntynyt läheisen ystäväni vauva on hurmannut kaikki. Meininki on juurikin tuollaista kuin kuvailit; tuoreet vanhemmat ovat välillä aivan puhki mutta silti ikionnellisia. Nyt vasta alan oikeasti tajuamaan miten rankkaa vauva-arki tosissaan on, mutta silti toivon sitä plussaa tikkuun enemmän kuin koskaan. Tsemppiä!

Monsku: kuulostaa tutulta... Lohdutukseksi voin sanoa että helpottaa kyllä, me ollaan nyt saatu vihdoinki jonkinlaista rytmiä aikaseksi, tyttö nukahtaa iltaisin 22-23 ja nukkuu ekat unet 6-7 h! Sen jälkeen sitten pieniä 1-3 tunnin unosia ja aamutankkausta, 8-9 aikaan noustaan ylös että äiskäkin pääsee aamupalalle. Toi 6-7 tuntia on ihan luksusta alkuaikojen max kolmen tunnin yöuniin verrattuna! Monesti mietittiin miehen kanssa yön tunteina vuorotellen kannellessa rättiväsyneinä että ei tää kuitenkaa kauaa kestä, ja kohta jo muistellaan kaiholla miten tyttö viihty sylissä kun sitten kun alkaa liikkumaan ei varmaan viihdy. Päivisin on kyllä aika paljo hereillä, nukahtaa tissiin ja kun yrittää laittaa jonnekin sylistä nukkumaan niin yleensä herää heti, omassa sängyssä varsinki, siellä kyllä viihtyilee sitten jonkin aikaa mobilea katsellen. Ja kun on hereillä, pitää nyt sitten seurustella ja leikkiä lähes jatkuvasti... Ja vaunuissa meillä ei viihdytä ollenkaan, täysin nukkuvana saan joskus laitettua mutta kun herää, alkaa huuto välittömästi ja loppumatka kotiin sitten kannetaan. Kerran on pysähdytty sitten keskelle lenkkipolkua syömäänkin. :-) Tää helle on kyllä varmasti yksi syy, en ole nyt edes yrittänyt vaunuttelemaan, paitsi neuvolassa piti käydä viime ke, tuttelitankkaus mennen tullen niin tyttö nukkui sen ajan että päästiin ilman huutokonserttia kymmenen minuutin matka tekemään. Mitat oli muuten 4015g ja 53 senttiä, oltiin päästy painossa jo käyrille kun tähän asti menty alapuolella, pituuden puolesta vielä käyrien alapuolella. Mutta hyvin siis kasvaa ja touhutyttö on, pää pysyy hienosti pystyssä ja pitäis päästä kyllä kohta liikenteeseen, sen verran touhukkaasti kädet ja jalat vispaa jatkuvasti.

Lämmintä kesänjatkoa kaikille!

Aikku ja kippura-neiti 9vk 2pv

heissan,

täällä voidaan hyvin ja mamman alkupäivien ylikierroksilla käyminen on väistynyt ja nyt unikin jo maittaa. Jaska on edelleen kiltti ja rauhallinen, syö hyvin, nukkuu hyvin ja seurusteleekin, parin viime vuorokauden aikana yks seurusteluhetki on ajoittunut ikävästi klo 0-2 väliselle ajalle. Siinä on seurustelukumppanit olleet vähän vähäsanaisia ja unisia...

Ewalle jaksamista viimeisille päiville, on varmaan jännä fiilis kun tietää melkein tunnilleen milloin saa vauvan syliinsä! Ruoan pakkaseen tekeminen on hyvä idea, itse en siihen ryhtynyt, mutta meillä on mies hoitanut kauppareissut ja kokkaamiset. Mulla menee vuorokaudesta n. 4h imettämiseen eli kyljellään makoiluun sängyllä, joten on tosi ihanaa mennä valmiiseen pöytään. Ollaan tosin suosittu puolivalmisteita, pizzatkin on tilattu ja kävelyllä käyty Mäkissä. Sunnuntailounaaksi syötiin oikein gourmeeta; Saarioisten valmiskeitot :-) Haaveilen jo ensi viikonlopuksi suunnitellusta pippuripihvistä ja lasista punaviiniä!

Yksi asia vielä Ewalle, eli (ainakin kaaressa pissaavan poikavauvan kanssa) hoitopöytä kannatta sijoittaa kosteaan tilaan, sillä ainakin meillä vauva pissaa pari-kolme kertaa päivässä vasta vapauduttuaan vaipasta ja sitten pissaa onkin siellä sun täällä. Tietty myös kakkashow:n takia vesipiste on hyvä olla lähellä. Meillä ei tilanpuutteen takia voitu hankkia makkariin hoitopöytää ja parkettihan lainehtisi pissasta pari kertaa päivässä, joten tartuttiin ystävän vinkkiin ja sijoitettiin hoitotaso kylppäriin. Hoitotason paikka on pesukoneen päällä ja siitä on lavuaarille matkaa vaivaiset 50cm. Vaipat, pyyhkeet yms yms kannattaa sijoittaa ihan käden ulottuville. Vaatteita me ei pueta välttämättä hoitopöydällä vaan sängyllä tai sohvalla. Meillä Jaska kakkaa joka syötön jälkeen; se on kuulemma normaalia, mutta niin myös kerran viikossa kakkaaminen. Olisin ihan tyytyväinen jostain siltä väliltä, mutta onpa ainakin pyllynpesu tullut tutuksi ja jo melkein ihan rutiininomaiseksi. Ihan aina ei läträtä veden kanssa, joskus pesuksi riittää pyyhkiminnen puhdistusliinoilla.

Tsemiä kaikille alkuviikoilla oleville (ja tietty myös pidemmälle ehtineille). Muistan kyllä kun 12 viikkoa tuli täyteen, silloin pystyi jo vähän rauhoittumaan.

Joanna & Jaska 12 vrk

Monsku mun viime kesä oli juuri tuollainen! Pieni ei todellakaan nukkunut päivällä mitään kunnon unia vaan kitisi ja roikkui tisussa kiinni aivan jatkuvasti ja hellehän oli aivan hirveä. Vaunuissa nukkui tasan niin kauan, kun joku niitä liikutti. Epätoivoissani vedin sellaisia 2-3 tunnin maratonlenkkejä, koska se itku meinasi tehdä tuoreen äipän hulluksi. Yöllä nukuttiin kuitenkin kohtuu hyvin, muuten olisikin varmaan järki lähtenyt. Minä olen aika varma, että helle vaikutti aisiaan. Raasu kun oli koko ajan sellainen nihkeän hikinen ja vaunuissakin nousi lämmöt välillä niin koviksi etten uskaltanut tyttöä niihin lopulta edes laittaa. Kantoliinasta oli aivan mieletön apu, siinä typy nukkui ja minä sain kädet vapaiksi! Suosittelen!! Siinä kolmen-neljän kuukauden iässä elämä sitten muuttui täysin. Tyttö alkoi nukkua kunnon päikkyjä, viihtyi lattialla, katseli maailmaa ja kitinä loppui kuin seinään. Se olikin sitten niin ihmeellistä, että mulle iski uusi vauvakuume :). Eli jaksamista nyt arkeen Monskulle (ja tietty teille mullekin tuoreille äideille) minä uskon ja luotan että teilläkin helpottaa kun Villi vähän kasvaa. Ja SAA VALITTAA!! Ei se arkoita ettetkö sinä lastasi rakastaisi ja haluaisi, vaikka puolihulluna väsymyksestä välillä itkisit ja valittaisit!

Entu joka odottaa neuvolaan lähtöä rv30

Voi inkku, en voinut olla nauramatta ääneen kun luin sun rintamusmurheita, mä kun kuljen nyt ja normaalistikin siellä a-ja b-kupin välissä.. tuntuu jotenkin absurdilta että jotain jäisi vielä liivien yläpuolellekin:)

Huomenna huomenna----- ja ihmeiden aika ei ole ohi, mies pääsee kuin pääseekin mukaan!!! *onnesta soikeana*

Elviira: Huomenna huomenna!
Mukavaa kun sun mies pääsee mukaan! Meilläkin tulee isäntä matkaan. Hui, jännittää jo hiukan! Otin äsken neljän tunnin päikkärit... ... höm. Koirakin otti uskollisesti yhtä pitkät torkut. :D Onneksi on mennyt loma oikein mainiosti liiemmin stressaamatta, pistin kaikki vauvalehdet ja neuvolasta saadut lappuset piiloon ja koneellakaan en oo käyny muualla kuin elleissä. Saa nähdä kuinka eukon käy! Ja tosiaan, itsestänikin nää rinnat alkaa tuntua absurdeilta, mieskin nauraa näille jo ihan estottomasti. 8-)

Inkku, rv 6+6 oman laskurin mukaan

Elviiralla ja Inkulla on huomenna jännät päivät, molemmille peukut pystyssä!!!

Ittellä on vasta perjantaina, mullakin mies pääsekin mukaan..

(.) Täällä on alkanu tälläset iltapäivä/ilta pahoinvointi kohtaukset, siis aivan yht äkkiä tulee niin kauhee olo että oksennus meinaa tulla mut ei oo viel kertaakaan tullu, välillä on sellanen olo et ois oksennustaudissa. Sen tiiän et jos nää jatkuu niin en töissä voi olla ainakaan iltavuoroissa koska siellä ei mitään kaikkein ihanimpia hajuja joudu haistelemaan kun siivoo housuista ulosteita yms. On jo nyt meinanu niistä oksennus lentää. Noh kai sitä täytyy mennä koittamaan tai toivoa et tää menis jotenki ohitte. Luulin eilen jo että tissikipu on poissa mutta on se tallella, öisin sattuu eniten, nukun varmaan mahalla kun yöllä herään kovaan kipuun tisseissä. Juu tällästä omaa napaa täällä tälläkertaa..

Nii ja uskaltaako sitä syödä jotain särkylääkettä kun tuntuu että päätä välillä särkee, en muista oliko se esim.panadol mitä vois ottaa? Buranaa ei muistaakseni saanu syödä vai oliko se toiste päin nyt ei muista, kertokaa te viisaammat.

Prinressa rv 6+4

Inkku tsemmpiä, oon ihan sormet ja jalat ristissä, että teillä kaikki hyvin. Tuu kertomaan kuinka kävi. OOt ajatuksissa...

Vedin muuten eilen ensimmäiset itkuraivarit, minä joka en ikinä raivostu...mies vaan nauroi, että tätä tää nyt sitten on seuraavat 9kk, ja mä itkin kahta kauheemmin. Nyt kyllä jo naurattaa, mutta ei eilen.

Joppuli+ Kaaleppi