Plussanneet Viilaajat 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kiitos vaan inkku ja muut, tässä on niin hämillään ettei näköjään osaa edes ajatella järkevästi. Netistä löytyy kyllä paljon hyödyllistä tietoa.
Prinsessa: olen juu hoitoalalla, lähihoitaja vuodeosastolla. Saa nyt nähdä miten nämä asiat nyt lutviutuu, kaikenlisäksi olen vielä yökkö joten mitenhän yöt onnistuu... Kysyin tänään heti asiaa neuvolasta samalla kun soitin aikaa niin terkkari siellä sanoi että ihan huoletta voi tehdä puolikin vuotta jos itse pystyy, täytyy nyt vähän kuulostella ja odottaa aikaa eteenpäin.

Minua tavallaan huolestuttaa sekin että minulla ei ole oikein mitään raskausoireita, pelottaa että onko siellä mitään kun kuulu eikä näy. :9 täytyy vain nyt luottaa ja toivoa parasta.

Ihanaa, ihanaa!!

Plussanneet Viilaajat 7
Plussanneet viilaajat

Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto - 10.6.2007 Tyttö; 2470g/46 cm
Monsku 26.7.2007 NKL
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto
Ewa 24.8.2007 Ruotsi
Entu LA 24.10.2007 KYS
Ilona 27.10.2007 Tays
Elviira 26.2.2008 Kätilöopisto
Inkku78 03.04.2008 KYS (LA varmistuu varhaisultrassa)
Prinressa 5.4.2008 Laskettu aika varmistuu varhaisultrassa
Joppuli 13.4.08(LA varmistuu joskus)
haikkis 23.4.08 (LA varmistuu sitten joskus)

Oi, kun täällä olikin taas ihania uutisia! Paljon onnea Haikkis ja tervetuloa! :-) Ja kovasti tsemppiä alkumetreille. Olin itsekin aikoinaan jonkin aikaa plussan jälkeen ihan sekopäinen. …Tai no, jos nyt tarkemmin ajattelen, niin enpä tiedä olenko nykyäänkään juuri sen fiksumpi ;-)

Hyvä, että Entun jalka on jo parempi, toivottavasti paranee pian! Olitpas totisesti tehnyt edullisen löydön kirpputorilta! Itsekin katselin kirppikseltä matkarattaita, mutta en kuitenkaan vielä ostanut. Talven aikana niitä tuskin vielä tarvitaan, joten taidan palailla asiaan vasta ensi keväänä (jos ei sit tosi halpoja ja hyviä satu sitä ennen kohdalle). Mä en ole vielä pessyt vauvan vaatteita ollenkaan, mutta eilen kyllä raivasin kaappiin tilaa Ipanan vaatteille. Eli nyt vois kyllä vähitellen alkaa vaatteita pesemään ja saa ne sitten laittaa suoraan paikalleen Ipanaa odottamaan. Malttamattomana odotan sitä äitiyspakkausta. Tulis nyt jo! Perjantaina ja lauantaina tulee vieraitakin, jotka varmaan haluaisivat pakkauksen sisältöön tutustua. Mutta tietysti se tulee vasta ens viikon keskiviikkona (silloin sen pitäisi siis viimeistään olla postissa Kelan ilmoituksen mukaan).

Ja sama vika täälläkin kuin Entulla, en todellakaan ole vielä käsittänyt, että meille ihan oikeasti tulee vauva! Ihan epätodellista. Minäkö muka reilun parin kuukauden kuluttua (viimeistään) äiti? Kuulostaa yhtä aikaa tosi oudolta, uskomattomalta, ihanalta ja pelottavalta. Viime aikoina mielialat ovat taas muutenkin heilahdelleet aikalailla. Olen ihan yliherkkä ja itken ihan mitättömistä asioista. Ja aina välillä iskee ihan kauhea palko siitä, että Ipanalle tapahtuu jotakin eikä kaikki menekään niin kuin pitäisi… Enpä taida minäkään kunnolla vauvan tuloon uskoa ennen kuin saan hänet oikeasti syliini.

Ilona & Ipana 30+3

Onnea Haikkis mahtava uutinen! Raskausoireet alkavat monesti vasta joskus viikolla 6, eli älä hätäile, vielä ehdit turpoamaan, oksentamaan ja muuta mukavaa :D!

Mulla on apuri nyt tässä koneella niin en viitsi enepiä nyt kirjoitella. Hurja taisto näppiksestä koko ajan käynnissä..

Entu&Löydös rv31

Istun maailman tylsimmällä kurssilla, jossa on läjä 50v.mammoja jotka ei vaan osaa käyttää tietokonetta.... hajoo pää. Eilen oli ihan hirmuisen pahaolo kokopäivän ja mikään ei auttanut, nyt vetelen 10h yöunia ja silti nukuttaa. Ei jaksa edes TV:tä katsoa. Nyt tää turhuus jatkuu, onneksi loppuu vajaan kahden tunnin päästä.

Vieläkin fiilistelen haikkiksen plussaa... se on niin jännää... eikö vaan.
Joppuli 6+3

Apuri on päikyillä, eli jos vähän perusteellisenpaa juttua yrittäisin kirjoittaa.

Ilona kyseli kantoliinoista. Minä suosittelen ihan kympillä, oli ihan ehdoton apuväline jo esikoisen kanssa ja varmasti on myös tämän toisen kanssa, kun käsiäkin pitää riittää kahdelle. Pitkä trikooliina on minun mielestäni paras vastasyntyneen kanssa, mutta tämä tietysti vain mielipide ja todellakin löytyy halvempiakin kuin se hug a jotain (en nyt muista). Laitan tämän viestin perään pari linkkiä, joista löytyy kestovaippoja, kantoliinoja ja muuta sälää.

Toivottavasti Ilona saa äitiyspakkauksen pian! Minä tykkäsin tosi paljon tästä pakkauksesta, paljon enemmän mun makuun kuin esikoisen pakkaus.

Löydös pitää aika kivuliasta myllerrystä mahassa. Joutuu jatkuvasti oikomaan itseään tässä koneella, kun toinen pootkii milloin minnekin. Liikkeiden perusteella en kyllä osaa nyt yhtään arvella miten päin hän tuolla mahassa asustaa. Seuraavassa neuvolassa ultrataan ja varmistellaan pienen asentoa. Viimeksi ei terkka oikein osannut sanoa miten päin tuolla nyt ollaan. Ilmeisesti jotenkin viistottain, mutta ihan jäi arvailun varaan onko pää vai peppu alempana.

On kyllä tosi mahtava plussaputki nyt päällä haaveketjussa! Toivottavasti meno jatkuu samanlaisena, olisi ihana saada varsinkin Fanny ja Minerva tälle puolelle!

Entu&Löydös edelleen rv31

Minä myös kaipailen Fannya ja minervaa tänne puolelle, kun ollaan yhdessä ooteltu plussaa jo niin pitkään...

Meillä kanssa aletaan kestoilemaan, saan paljon käytettyjä vaippoja kavereilta ja pidetään muutamat vaippatalkoot,niin saadaan kasaan tarpeeksi vaippoja, pitää uusia kaikki pyyhkeet nyt kun tarvii vanhat pyyhkeet...

Olisi ihana tuntea jo Kaalepin liikkeet

T: joppuli

Hei vaan ja hellät tunteet!

Täällä vielä sulatellaan ja hymähdellään alkaneelle raskaudelle! ihanaa!!! <3 :) Kovasti tekisi mieli kertoa maailmalle mut onneks mies on sen verran tolkussaan et ymmärtää toppuutella mua. :) ja itsekkin kyllä olen sitä mieltä pohjimmilta että hyvä odottaa vähän aikaa että saadaan raskaus kunnolla alkuun! :) olisko se viikko 9-10 kun on "turvallista" kertoa? Mulla yövuorot, en oikein ole saanut nukuttua kun päässä pyörii vaan vauva.. hih hihi. Ei oikein vieläkään ihmeitä oireita, vessassa ravaan ja väsymystä on.. no odottelen vielä niitä ihania oireita ja sit muistan fiilistellä kun oikein paha olo iskee. ;)

ihanaa keskiviikkoa kaikille! ;)

Heipparallaa ja onnea haikkikselle! Johan tosiaan onkin hellät tunteet liikkeellä, nyt vielä fanny ja minerva mukaan, hoop!

Kotikone hajosi joten käyn täällä vähän harvemmin kunnes ongelma ratkeaa. Tasaisesti täällä kulkee kaikki, unta ei saa yhtään lyhentää kymmenestä tunnista mutta muuten kaikki hyvin. Pieniä kasvu"kipuja" on, lähinnä sitä luokkaa että tietääpähän jotain tapahtuvan.

Meilläkin kestovaippaillaan ja kantoliinaillaan, mutta yhtään en ole vielä asiaan tutustunut. onhan tässä aikaakin...

Elviira 13+2

Vapaa päivää vietellessä, soitin neuvolaankin ja yritin kysyä apua tähän kuvotukseen. No varasin huomisex lääkärin kun tosiaan voimat loppuu ihan yhtäkkiä ja ei oo kiva asukkaille sanoa et istu siinä vessanpöntöllä vaan kun mä en jaksa. Ja töissä ei kukaan usko että ei oo voimia. Noh ehkä on parempi hetken levätä kotona sitten. Huomenna näkee mitä lääkäri sanoo..

Tälläsistä tänne.

Prinressa rv 7+5

Pikainen pyörähdys ennen suihkuun menoa…

Entulle kiitos linkeistä! Aika monilla sivuilla olinkin jo pyörinyt, mutta nuo oli uusia tuttavuuksia. Täytyy ajan kanssa tutustua vielä paremmin. Ja kiva, että Joppulillakin kestoilu suunnitelmia…

Prinressalle voimia! Mulla oli kyllä kans alussa ihan sellaisia totaalisia voimattomuus kohtauksia ja voin hyvin kuvitella, että jos olisin fyysisesti raskaassa työssä, olisin joutunut hakemaan sairaslomaa.

Mutta nyt ei ehdi enempää. Palailen joskus paremmalla ajalla…

Ilona & Ipana 30+5

Kävin sitten lääkärissä, meillä tosiaan neuvolalääkäri sama kuin omalääkäri terveyskeskuksessa. Ymmärsi hyvin minua ja sanoi etten voi töihin mennä pahoinvoivana ja kovassa väsymyksessä. Vasta viikonpäästä maanantaina pitäis mennä paitsi jos vointi edelleen huono niin uudestaan pitää mennä. Käski juomaan hyvin ja syömään jotain josta saan energiaa. Pieniä annoksia.

Nyt lähden päikkäreille kun on niin kova väsy.

Prinressa rv 7+6

Tällainen voimajuomaohje teille kanssaodottajat

5dl appelsiinimehua
2 banaania
2 päärynää
2 kiiviä
1tlk ananasta
n.1rkl hunajaa

Sauvasekoittimella yhdeksi sörsseliksi ja sitten jääkaappiin, on ihan tosi raikas terveellinen vitamiinipommi. Varsinkin teille pahoinvoinnin kanssa kärvisteleville. Itse olen aamupalalla juonut ihan tuopillisen tuota ja on muuten ollut apua nyt turvotuksiinkin ja melkeinpä väittäisin että olisi hyvä juoma meidän imettäville synnyttäneillekin. Kannattaa kokeilla, jos ei muuta niin ei ainakaan tarvitse murehtia tuleeko nautittua tarpeeksi hedelmiä, kun tuota juo. Ohjeella juomaa tulee noin kannullinen. Itsehän sitä voi soveltaa vaikka miten jos joku noista ohjeen hedelmistä ei käy.

Nyt ei enempää ehdi hyvää tulevaa viikonloppua kaikille! Mitenkähän siellä Tukholmassa voidaan??

Entu&Löydös rv31+2

Kuulostaa ihan hyvältä tuo ohje näin pahoinvoivanakin, banaanit ja appelsiinimehu kuuluvat tämän hetken suosikkeihini!

Tosiaan, mitähän ruotsinmaalle!?

En muista mitä lie olen viimeksi kirjoittanut, mutta mitään uutta ei ole tapahtunut täällä päin: närästää, pierettää, pissattaa, etoo ja tisseihin koskee - täysivaltaisen seksikäs olo siis. :) Ultraan aikaa 2.5vkoa. Ai joo, liiveissä siirryin kokoon 65G... (heh-heh)

-Inkku, rv väh 8+1

Heipat vaan kaikille!

Täällä taas, muutama päivä mennyt nukkuessa ja ihan horroksessa. Yövuorot päällänsä, vointi ollut hyvä mutta jännittynyt.. :D luulisin että nyt mennään rv 4+5 ??!?! no se selviää kyllä aikanaan. Vähän on ollut tuntemuksia mahan pohjalla, ehkä vähän niinkuin painetta tai jotain... onkohan normaalia... ?!? heti tietty kaikki mietityttää.

Inkku; aika hurjat bosat! :) heh

Voi että tätä elämän ihanuuutta, tänäänkin olen niin monta kertaa miettinyt tulevaa.. Nyt mieltäni askarruttaa se kun varattiin tässä kesällä mieheni kanssa etelän viikon loma kanarialle tammikuulle, että arvaako sinne lähteä kuumaan... ja muutenkin lentäminen + ruokailut ulkomailla.. mitä mieltä? en vaan haluis ottaa mitään riskejä.
20.syyskuuta vasta eka neuvola käynti.. hurjan pitkä aika odotaa vain tietämättä mitään. nautitaan tästä päivästä ja toivotaan parasta. :)

ihanaa odotusta kaikille! ;)

Toi paineentunne mahassa kuuluu ainakin asiaan, mulla on sitä ihan jatkuvaan. Matkailusta en osaa sanoa mitään, toiset reissaa ja toiset ei, riippuu vähän sitten omasta jaksamisesta miten reissu sujuu (käykö lomasta vai onko tuskaa), ja sitä taas on vaikea tietää etukäteen. Ruokailut varmaan kanarialla onnistuu turvallisesti, kun vähän valikoi missä syö.

Nostelen meitä nopeesti...
Olen ollut viikonlopun mökillä ja minut on leimattu tylsäksi tyypiksi, joka ei juo alkoholia, kun muut juo.... tietäsivätpä vaan totuuden, niin voisi vähän miettiä sanojaan.... Oikein odotan että voin niille irvailijoille kertoa missä mennää....Vielä pahaaoloa ja väsymystä ja mieletöntä tissikipua(tämä vaiva voisi kadota jonnekin)

Mutta nyt töihin,

Joppuli ja kaaleppi Kaalimato 7+2

Aargh, kirjotin jo kerran ja sain tekstin katoamaan jonnekkin.

(.) Pahoinvointi hellittämässä ja jotain pystyy jo syömäänkin. Tissit edelleen kipeät.

Tilasin kirjakaupasta raskausajan päiväkirjan maksaa huikeat 2e, en tiiä millanen on mutta pitäis käydä hakemassa. Voin sitte kertoa mihin heitän rahaa hukkaan.

Prinressa + nöpö rv 8+2

Kiitoksia sisseliinille..

Täällä on kieltämättä ollu aika hiljaista, jotenki ei oo niin kongretisoitunut vielä tää odotus ja on niin väsy aina illasta ettei jaksa kirjotella kauheesti.

Eiköhän tytöt ryhdistäydytä!!! (paraskin puhuja)

Prinressa rv 8+3

Joo, ryhdistäydytään oikein joukolla... Musta henk.koht. on kivempi kirjoitella tälle palstalle kun tuonne huhtimammoihin, varmaan johtuu siitä kun ollaan yhdessä palstoilla koluttu jo pitkään, joten tietää kaikista jo valmiiksi yhtä ja toista. Mä paljastuin tänään töissä yhdelle työkaverille, harmittaa vähän, mutta ei sille oikeen voi mitään, se meinaan halusi tehdä mulle sellaisen hyvinvointi arvion, jossa mittaillaan rasvaprosenttia ja kaikkea mahdollista niin oli pakko sanoa mikä tilanne, sille työkaverille tuli ihan kyynel silmäkulmaan... Oli ihana reaktio. Uskon, että meidän hommissa muidenkin reaktiot ovat pitkälti samanlaisia... Ihanaa ajatella, että kun talvi on ohi niin meille syntyy vauva. Ooon ihan tohkona, melkein jo tilailen täällä vaippakankaita =).

Mulla jatkuu turvotus, ei mitään toivoa et vois pitää farkkuja jalassa kun on niin iso maha.. Eli tuularilinjalla mennään. Onneksi voi mennä töihin verkkarit jalassa.

Mutta nyt spinningiin ja sitten katselemaan telkkarista BB talon uusia asukkeja jotka saavat vauhdittaa näitä raskausviikkoja eteenpäin.

EWA, miten sulla menee siellä lännessä????

T:Joppuli ja kaaleppi 7+3