Sanokaa oikeesti että mä jään henkiin! Mä en jaksa enää, en vaan vittu jaksa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Nämä miehen iltavuoroviikon on niiiin perseestä kuin olla ja saattaa :(:(:(
Ensinnäkin tunnit tuntuvat loputtoman pitkiltä ja aika matelee ja ei ole mitään tekemistä tuon lapsen kanssa! :(

Meillä on eläimiä ja tahraa ja sotkua ja likää ja kiviä ja santaa ja irtokarvoja on kämpässä enemmän kuin laki sallii. Imuroida pitäisi kerran päivässä, lattiat luututa vähintään joka toinen päivä.

Lapsi (1v6kk ) kävelee perässä ja sotkee. Tuhoaa IHAN KOKO AJAN. Olen yrittänyt laittaa Teletappi dvdtä ja Muumeja, mutta ei pysy tvn vieressä hetkeäkään paikallaan.
Ottaa esikoisen vaivalla rakentamat pikkulegot ja purkaa linnoitukset, kiipeää esikoisen koulupöydäle ja imeskelee rahat, sekoittaa koulukirjat ja tunkee suun täyteen kuulia.
Repii taskarit hyllystä, tunkee mankan täyteen kindereistä tulleita pikkuhahmoja ja ryppää + syö esikon Unokortit.
Istuu esikoisen lemmikin häkissä ja syö ruokia. Repii vaatteet vaatekaapista. Kun esikko tulee koulusta, saa hän tietenkin syystäkin raivarin.

Kun pyyhin keittiölattiaa kaikesta pudonneesta maidosta sun muusta paskasta puhtaaksi, taapero vetää kaikki keittiön vetolaatikot auki ja levittää kauraryynit pitkin lattiaa, heittelee pilttipurkkeja kunnes ne menee rikki ja lattia on täynnä soseen ja lasinsirujen täyttämää moskaa joihin hän itse sekä eläimet ovat loukata jalkansa.

Avaa roskiskaapin, sormeilee astianpesukoneen tabletteja jotka joku on jättänyt vaarallisen alas taaperon ulottuville, kiskaisen ne pois taaperon huomaamatta ja sillä välin lapsi onkin jo ehtinyt koirat juomakipolle ja aatanut sen :headwall:

Raahaan litimärän lapsen suihkuun ja laitan vaatteet pyykkikoriin, sillä välin lapsi on ehtinyt vääntelemään pesukoneen ohjelmaa (jonka minä huomaan vasta myöhemmin, kun kone piippaa kovaäänisesti ja kertoo että ohjelma on estetty ).
Pesen samalla taaperon kakat pyllystä ja likainen vaippa jää kylppärin lattialle kun kipaisen kuivaamaan häntä. Kun olen noutamassa vaippaa puolen tunnin päästä paskalta lemuavasta pesuhuoneesta huomaan yhden koirista nuoleskelevan huuliaan,,,vaipassa on jäljellä enää pelkkä haju...Hyvin on vetelä paska maistunut :x:x:x

Raivosta kihisten heitän vaipan ulos ja koiran pois kylpyhuoneesta. Töllä välin taapero on ehtinyt dvdsoittimelle, näprännyt sen auki ja survonut soittimeen niin monta levyä, että koko masiina on juntturassa :headwall:

Revin levyt helvettiin soittimesta ja tengen ne raivon vallassa ja naarmuisina + sormenjälkisinä kansiinsa.
Taapero on viuhahtanut matkoihinsa ja uittaa käsiään + repimäänsä wcpaperirullaa vessanpöntössä.

Kaiken kukkuraksi anoppi on tulossa illalla kylään. Ei vittu ikinä tarjoa apuaan, että olisi tuon taaperon kanssa edes vartin että saisin imuroitua RAUHASSA! :headwall: :headwall::headwall:

Valittaa kyllä osaa toiselle miniälle miten likaista meillä on ymymym

Mä oikeesti en jaksa enää, en vittu jaksa enää siivota. Taaperos suttaa koko AJAN. kULKEE JÄRJESTELMÄLLISESTI MINUN PERÄSSÄNI JA SEKOITTAA :(.

Älkääkä sanoko, että älä siivoa, on PAKKO, muuten me kuolemme tänne paqskan keskelle, varmaan tulee jotain matojakin jollei siivota kun noita eläimiä kuitenkin on. Niistäkään ei kyllä luovuta, ovat rakkaista itse kukin ja tiesin toki jo ottaessani niitä, että niistä on työtä.

Anteeksi valitus :headwall:

• Tykkää
Reactions: miauh ja moona81
Mahtava kirjoitus!!

Ja kuulostaa tutulta - niiiiiin kovin tutulta. Meillä samanlaista. Ja sitten avaan kaksplussan, jossa mammat kilpaa kertovat, ettei kahden lapsen kanssa VOI olla rankkaa...

Kaappeihin ja laatikoihin kannattaa kiinnittää sellaisia estimiä, ettei lapsi saa niitä auki. Ota leikkikehä avuksesi. Pieni voi olla siinä siivouksesi ajan, ettei ehdi siinä välissä saada enempää tuhoa aikaan.

Mä luulen että vika on siinä ettet osaa toimia järjestelmällisesti.

Hommaa roskis sinne vessaan niin ei tarvii jättää paskavaippoja pitkin lattioita.

Kiellätkö kunnolla taaperoa? Kyllä noinkin pieni ymmärtää jos napakasti jotain kieltää.

Kaappeihin ja laatikoihin kannattaa kiinnittää sellaisia estimiä, ettei lapsi saa niitä auki. Ota leikkikehä avuksesi. Pieni voi olla siinä siivouksesi ajan, ettei ehdi siinä välissä saada enempää tuhoa aikaan.

Olen laittanut koiraportin kiinni että voisin vaikkapa siivota olkkarin lapsen ollessa portin takana. Mutta lapsi ryskyttää sitä ja huutaa kuin palosireeni niin kauan, että avaan portin. Eli leikkikehällä olisi oletettavasti sama lopputulos.

Voivoi.. noin käy kun ei panosta kodin lapsiturvalliseksi tekemiseen. Meillä taapero jää portin taa videoita katsomaan jos menen pyykkiä laittelemaan. Ja kaapit on lukolla kii tai korkealla ja kukaan ei saa mitään vaarallista käsiinsä. Hellassa on turvajutut ja esteet yms. Wc pöntössä on lukko.

[QUOTE="jjj";23836060]sillä lapsella on tuhottoman tylsää. mee sen kanssa pihalle leikkimään.[/QUOTE]

Sen kanssa on oltu pihalla. Itse asiassa lapsi voisi olla siellä jatkuvasti, mutta me miehen kanssa ei haluta muuttaa pihalle asumaan.

Tätä meinasin juuri ehdottaa eli kaikki mahdolliset ovet lukkoon, kaappien ovet jumiin ja esikoisen huoneen ovi kiinni. Dvd ja kasetti soittimet ylös tai ovien taakse ja jos sun on pakko jotain sellaista tehdä ettet pysty 100% vahtimaan niin lapsi pinnikseen/matkasänkyyn tai leikkikehään.

Kaikki sympatiat aplle!
Meillä ei ole vaippaikäisiä lapsia, mutta täystuhoterminaattoreita kyllä. Mies on tehnyt vuoden ajan enimmäkseen iltavuoroa, lisäksi lähes kaikki viikonloput on ollut töissä. Raskasta on ollut, välillä liiankin raskasta :(

jaksamisia, huomenna on päivä uus. Täällä kanssa saman ikänen, taapero ja kaks muuta lasta ja eläimiä. Ei joka päivä helppoa ole, meille miehen työvuorot kestävät jota kuinkin aamuvuoro aamu 5 , välillä 17, mutta monesti myöhempään. Iltavuoro alkaakin sitten sinä 12-14 ja kestää yöhön asti, tulee kotiin vasta puolenyön jälkeen ja nukumme jo. Aika yh olo on välillä =) , mutta on hyviäkin päiviä =D , varmasti sinullakin ! Keksisin ehkä jotain tälle päivää ettei se anoppi nyt rykäis teille.

Mä sanon kivityksen uhallakin että matkasänky olkkariin, tenava lelujen kanssa sinne räyhäämään ja äiti siivoaa rauhassa sen mitä haluaa, jonka taaperon voikin päästää takaisin sotkemaan. Kaikki kielletty korkealle, esikoisen kamat esikoisen huoneeseen ja ovi kiinni.

Nauratti ihan ääneen, oikeen perus taapero :) meillä sama... pihalla ollaan paljon, siellä saa tuhota minkä kerkiää :) aika kuluu ja saa raitista ilmaa (nukahtaa illalla hyvin, JES!) Tuon hermoamisen kans, nii samalla mallilla olin mutta päätin olla hermoamatta, se ei auta... siivoan, siivoan ja siivoan nyt oon alkanu kaiken olla ja illalla iltapalan jälkeen siivoan nii on mukava olla ku kekkulat nukkuu. perustiskit koneeseen ja eteinen ja vessa ne ku on siistit nii hyvä :)

Itselläni on vuosi ja 9kk ikäinen lapsi, joka on kyllä menevä, mutta ei pysty tuolla tavoin sotkemaan paikkoja.
Ensinnäkin: Sinun täytyy lopettaa lapsesi syyttäminen ja hänelle vihoitteleminen, ei ole hänen vikansa, että kaikki "mielenkiintoiset" esineet ovat hänen ulottuvillaan!
Me olemme hommanneet keittiön kaappeihin ja laatikoihin muoviset "estimet" (myydään muutaman kpl pakkauksissa, maksavat vain muutaman euron), jotta lapsi ei pääse veitsiin/pesuaineisiin/särkyviin astioihin käsiksi.

Lasiset pilttipurkit ym.laita ihmeessä yläkaappeihin, jonne pääsette vain aikuiset käsiksi!
Voisiko esikon huoneen lukita päivän ajaksi laittamalla esim. nojatuoli oven eteen, ettei nuorempi lapsi pääse huoneeseen tunkemaan pikkuesineitä suuhunsa (huh mitä vaaratilanteita!!) ja sekottamaan vanhemman sisaruksen leikkejä?

Ota lapsi mukaan siivoamaan, meidän muksu on ihan innoissaan imurin ja mopin kimpussa, kun ne esille otetaan.

Ja älä välitä anopista. Jos hän ei tarjoa apuaan, niin kysy sinä häneltä suoraan, että voisiko hän olla hetken lapsen kanssa, niin voisit rauhassa imuroida?

Tsemppiä! Mutta älä ole vihainen muksulle, hän on aivan syytön tähän kaikkeen..:(

Tuon ikäistä on varmaan aika turhaa laittaa muumivideon eteen istumaan, ei meidän muksu ainakaan osaa eikä vielä jaksa katsoa telkkua kovin kauaa keskittyneesti.

Sä jäät henkiin! Mulla aikanaan 4 pientä lasta ikäharukka 0-5 v. Tuollaistahan se oli. Sun kirjotuksesta jäi puuttumaan vain kukkamultien levitys. :) Anopin puheet on toisarvoisia. Komppaan noita kaapin kiinnipitimiä, portteja, ovien sulkemista yms. Tavarat ylös. Ja vanha kunnon ei, ei ja ei. Kieltäminen kyllästymiseen asti ja lapsen poiskiikuttaminen kielletystä paikasta.

Juuri näin ja yleensäkin tavarat korkeammalle. Huone, missä esikoisen tavarat; siitä ovi kiinni.Jos yhteinen huone, niin osa leluista mukaan ja ovi kiinni.Vessan oveen haka, niin ei pääse sinne sotkemaan.Pikkujutuilla elämä muuttuu helpommaksi, eikä tule lisäsiivottavaa.

Meidän taaperoa ei ainakaan mitkään nojatuolit pitele, saa liikkumaan pirttipöydänkin joka on PAINAVA ja osaa nostaa kaikki talon tuolit pystyyn eli enää ei auta vaikka tuolit olisia kaadettuna, hän nostaa ne ja kiipeää ihan itse lavuaariin, kiipeää avaamaan ovet, kiipeilee syöttötuoliinsa, kiipeää kiipeää kiipeää kiipeää. Mutta pesuaineet mulla on kyllä lukkojen takana, isompien lasten huoneeseen on portti (myös koiran takia) , veitset on eri paikassa kuin muut vehkeet. Dvd kiinnosti aikansa, ei kiinnosta enää. Lapsi on 1v5kk ja oppi kiipeämisen jalon taidon ennen kuin oppi kävelemään 9 kk iässä. Menoa riittää...

Ainakin sinulla on kirjoittamisen taito. Sait varmasti hymyn monen huulille. Kyllä se siitä helpottaa vuoden päästä.

Kiitos :D :hug:
Lohdutti edes vähän.

Nyt taas on sellainen päivä, että oksat pois jumalauta.
Mun oli pakko istahtaa koneelle, kun ajattelen, että seuraavaksi pillahdan itkuun. Romahdan olohuoneen lattialle ja lyön päätä lattiaan ja itken silmät päästäni.
Sitten kun vittu istun hetkeksi, mulle tuupataan kirjaa ja huudetaan vieressä täyttä kurkkua. Kyse ei ole siitä, etten ole lapsen kanssa ollut. Luen, loruttelen, nostan, kiikun, leikin, mutten jaksa olla kahdeksaa tuntai sirkus :(.
Mä oikeasti haluaisin säilyttää edes jonkinlaisen siisteyden tason tässä huushollissa mutta se tuntuu aivan täysin mahdottomalta nyt.

Lisäksi kotiutuu esikoinen joka murrosiän ensimetreillä raivoaa ja paiskoo ovia ja huutaa kuopukselle jos tämä erehtyy jalallaankaan astumaan esikon huoneeseen.

ap sanoit että jos laitat portin kiinni että saisit siivota keittiön rauhassa niin lapsi huutaa ja karjuu niin kauan että avaat portin. anna huutaa! ei se siihen kuole ja kun tajuaa että et avaa porttia niin varmaan keksii jotain muuta tekemistä. ennaltaehkäise tollaset että pääsee levittämään ja heittelemään ruokatarvikkeita siirtämällä ne johonkin yläkaappeihen ettei lapsi pääse niihin käsiksi, tai sitten hommaat lukkoja kaappeihin ettei edes saa kaappeja auki.
Meillä on myös reilun vuoden ikäinen tyttö joka vaatii jatkuvaa huomiota, tiedän että aina ei voi jaksaa viihdyttää mutta meillä lapselle riittää se kun hänen kanssaan istuu lattialla.

Kyllä meillä lapsi katsoo koko muumi videon jos antaa, ja ikää tosiaan1v5kk, mutta harvemmin laitan edes pyörimään, se on jo äärimmäinen hätätilä että lapselle dvd:n laitan pyörimään. Pyykit lapsi laittaa kanssani, meillä on sellanen pieni pyykkiteline myös lapsia varten ja siihen sitten asettelee sukkia yms. Tiskit tyhjentää kanssani. Isommat sisarukset viihdyttää välillä. Moni asia ei kiinnosta tuon ikästä jos se ei ole kiellettyä.

Yhteistyössä