Syötkö joka päivä kasviksia tai hedelmiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gallup

Vieras
Niin syöttekö oikeasti joka päivä kasviksia ja hedelmiä? Jos niin paljonko päivässä kumpiakin.

Itsellä jää väliin välillä. Joskus en syö päivää esim. yhtään kasvista tai hedelmää. En ole huomannut että olisi ollut merkitystä terveyteen tai vatsaan.

Kasvikset ovat vielä tosi kalliita, hoitovapaalla ei oikein aina varaakaan niihin. Lapsi syö vähän kasviksia soseina.

Kyllä syön. Määrät tosin vaihtelevat paljonkin.

Välillä saattaa mennä 600-900 grammaa päivässä. Esim. jos on dippikasviksia iltapalaksi ja olen vaikka syönyt kasvisruokaa lounaaksi ja hedelmän välipalaksi sekä vihanneksia leivän päällä.

Sitten on huonojakin päiviä, jolloin ainoaksi päivän saaliiksi tulee esim. yksi hedelmä tai joku vihanneslisuke yhdellä ruoalla. Säälittävimpinä päivinä saatan syödä vain yhden tomaatin leivän päällä.

Huonot päivät johtuvat yleensä kiireestä -> lounas koostuu jostain pikaisesti haetusta patongista tms. tai se jää kokonaan väliin -> illalla verensokeri niin alhaalla, että kun pääse kotiin, mätän suuhuni helppoa pikaruokaa.

melkeimpä joo.

kasvikset ei oo kalliita, talvella ehkä joo mut nyttekin, kilo kaalii 49 senttii ja iso kurkku saman verran. 2 kiloo porkkanoita saa eurolla ja sitä rataa. omenat on halpoja kun mitkä...

Meilläkin kasviksia, marjoja ja hedelmiä joka päivä. Aamulla marjoja puuron kanssa, välipalaksi hedelmää, ruokien kanssa aina kasviksia, illalla hedelmiä tai marjoja iltapalaksi. Hinta on tekosyy, meilläkin vähävarainen talous... Kyse on enemmänkin tavoista, joille on itsensä opettanut. Syksyllä kerätään pakastin täyteen marjoja, ja esim. kaalit ja juurekset ovat kaupassakin edullisia.

Mitä te sitten syötte esim. leivän päällä, väli- ja iltapaloina, jos ei yhtään mene kasviksia tai hedelmiä.

Eikä esim. juurekset (porkkana, lanttu, bataatti, punajuuri) kyllä voi olla kenenkään kukkarolle liian kalliita, jos kuitenkin on varaa lihaa ostaa.

Käytän paljon kasviksia ruuanlaitossa..Kyllä meillä muutenkin syödään apljon kasvista..hedelmät on jäänyt vähemmälle,kun ovat kuitenkin sen verran hintavia..ainakin tossa lähi kaupassa..

Olen opetellut siihen että joka aterialla kasviksia tai hedelmää. Olen myös opetellut lisäämään ruokiin kasviksia, ennen en tehny näin ja tuli syötyä tosi vähän.

Leivän päällä päivittäin kurkkua ja tomaattia, pojan välipala aikana tulee usein itsekkin syötyä omppua ja banaania jne. ja illalla tulee hävettävän usein nutusteltua satsumia jne..

Mitä sä oikeen syöt jos kasvikset on sulle liian kalliita? Pelkkää makaronia ja riisiä?
Mä syön kyllä joka päivä, tuntuis oudolta jos ruuassa ei ois mitään kasviksia. Hedelmiä syön aika harvoin, pidän marjoja parempana vaihtoehtona.

Raskausaikana terveydehoitaja sanoi, että pitäisi saada 5 annosta hedelmää/kasvista päivässä ja sen jälkeen olen syöntiä tarkkaillut. Kyllä mulla maha turpoaisi, voisin todella huonosti jne. jos vaan pelkkää makaroonia ja leipää ja lihaa tms. söisin. Ihmettelen todellakin mitä ap. syö.

No hoitovapaalla niin hedelmiä, juureksia, vihanneksia pyrin joka päivä lapsille tarjoamaan edes jossain muodossa, itse syön eniten salaattia ja hedelmiä mut en sitä 500g pv.
Ja eivät ole kalliita mielestäni, jätän mielummin jotain muuta turhempaa ostamatta..

Viimeksi muokattu:
No todellakin syön ja ihmettelen, aloittaja, mitä sinä sitten syöt, jos et ollenkaan syö kasviksia tai siis harvoin?! Pelkkää lihaa, puuroa, mitä? Mulla menis suolisto kyllä ihan tukkoon tuollaisesta.

aamuisin syö yleensä jogurttia ja leipää, päällä juustoa tai leikkelettä. Ei kasviksia.

Päivällä jotain perunaa/lihaa
välipalaksi ehkä jogurttia tai leipää, juustoa tai leikkelettä tai banaani.

illalla lihaa ja riisiä/spagettia. tässä voi olla kasviksina tomaattia ja kurkkua.

eikä minulla suolisto ole tukossa. Joskus kokeilin niin kun olin töissä että kasviksia joka aterialla ja mun vatsa ei ainakaan tykännyt. sai juosta vessassa jatkuvasti.

Yhteistyössä